개혁개방이래, 중국의 경제는 큰 발전을 가졌고, 외국 자본을 유치하는 동시에, 중요한 완제품 수입국으로 세계에 나타났다. 중국의 기업도 점차 새로운 모습으로 등장하기 시작하였다. 거대한 중국 국내시장도 성장하기 시작하고, 기업은 경제성장의 리더가 되었다. 세계 글로벌화의 가속화에 따라, 기업이 처해 있는 경쟁환경도 날로 변하고 있다. 많은 기업은 브랜드라는 무형자산의 중요성을 인식하기 시작하였고, 어떻게 브랜드 확장전략을 할 것인가는 기업 발전의 성공과 실패를 결정하는 중요한 요인이 되었다. 본 논문은 ...
개혁개방이래, 중국의 경제는 큰 발전을 가졌고, 외국 자본을 유치하는 동시에, 중요한 완제품 수입국으로 세계에 나타났다. 중국의 기업도 점차 새로운 모습으로 등장하기 시작하였다. 거대한 중국 국내시장도 성장하기 시작하고, 기업은 경제성장의 리더가 되었다. 세계 글로벌화의 가속화에 따라, 기업이 처해 있는 경쟁환경도 날로 변하고 있다. 많은 기업은 브랜드라는 무형자산의 중요성을 인식하기 시작하였고, 어떻게 브랜드 확장전략을 할 것인가는 기업 발전의 성공과 실패를 결정하는 중요한 요인이 되었다. 본 논문은 SWOT분석과 STP분석로 중국의 두 큰 기업, 하이얼(Haier)과 이녕(Lining)의 브랜드 확장과정과 결과를 분석하고, 그들의 대응 전략을 분석하였다. 두 기업 실제 상황을 예로, 이론과 실제를 결합하여 중국 기업이 브랜드 확장에서 존재하는 문제점을 짚어보고, 이런 문제점를 해결하기 위한 해결방안을 제기함으로, 중국 기업의 브랜드 발전을 위한 지속가능한 발전의 길을 탐색하고자 한다. 본 논문은 모두 5장으로 구성된다. 제1장에서는 연구의 배경, 목적 및 연구방법을 소개한다. 제2장에서는 브랜드 및 브랜드확장의 이론에 대해 설명한다. 제3장에서는 하이얼과 리닝 두 기업의 브랜드 확장현황을 분석한다. 제4장에서는 두 기업에 대한 분석에 근거하여 중국 기업이 브랜드 확장과정에서 나타난 문제점들을 지적한다. 제5장에서는 본 논문의 주요내용과 핵심사상을 요약한다.
개혁개방이래, 중국의 경제는 큰 발전을 가졌고, 외국 자본을 유치하는 동시에, 중요한 완제품 수입국으로 세계에 나타났다. 중국의 기업도 점차 새로운 모습으로 등장하기 시작하였다. 거대한 중국 국내시장도 성장하기 시작하고, 기업은 경제성장의 리더가 되었다. 세계 글로벌화의 가속화에 따라, 기업이 처해 있는 경쟁환경도 날로 변하고 있다. 많은 기업은 브랜드라는 무형자산의 중요성을 인식하기 시작하였고, 어떻게 브랜드 확장전략을 할 것인가는 기업 발전의 성공과 실패를 결정하는 중요한 요인이 되었다. 본 논문은 SWOT분석과 STP분석로 중국의 두 큰 기업, 하이얼(Haier)과 이녕(Lining)의 브랜드 확장과정과 결과를 분석하고, 그들의 대응 전략을 분석하였다. 두 기업 실제 상황을 예로, 이론과 실제를 결합하여 중국 기업이 브랜드 확장에서 존재하는 문제점을 짚어보고, 이런 문제점를 해결하기 위한 해결방안을 제기함으로, 중국 기업의 브랜드 발전을 위한 지속가능한 발전의 길을 탐색하고자 한다. 본 논문은 모두 5장으로 구성된다. 제1장에서는 연구의 배경, 목적 및 연구방법을 소개한다. 제2장에서는 브랜드 및 브랜드확장의 이론에 대해 설명한다. 제3장에서는 하이얼과 리닝 두 기업의 브랜드 확장현황을 분석한다. 제4장에서는 두 기업에 대한 분석에 근거하여 중국 기업이 브랜드 확장과정에서 나타난 문제점들을 지적한다. 제5장에서는 본 논문의 주요내용과 핵심사상을 요약한다.
The Chinese economy has developed greatly since the reform and opening up policy was carried out. While foreign investments are attracted to set up in China, it acts as an important country of import for products all over the world. Chinese enterprises start to emerge with new outlook as the domesti...
The Chinese economy has developed greatly since the reform and opening up policy was carried out. While foreign investments are attracted to set up in China, it acts as an important country of import for products all over the world. Chinese enterprises start to emerge with new outlook as the domestic market has been developing rapidly. Enterprises have become the leader of increase in economy. As the globalization is speeding up, the competitive environment the enterprises confronting is changing day by day. Many enterprises have realized the importance of brand, the invisible asset. Therefore, the way to apply brand expansion strategies is the vital factor that can decide whether the enterprises can succeed. This paper analyzed two famous enterprises in China by using the SWOT matrix and STP analysis. Namely the brand expansion process and results of Haier and Lining were analyzed and corresponding strategies were pointed out. With the actual situation of these two companies as examples, by combining the theory with the reality, the problems in the brand expansion of Chinese enterprises were concluded and corresponding solutions were proposed according to the problems. It is aimed to find out a sustainable way for the Chinese enterprise brands. There are 5 chapters in this paper. The first chapter introduced the background, goals, and methodology of the research. The second chapter explained the theories related to the brand and brand expansion. The third chapter analyzed the present situation of the brand expansion of Haier and Lining. The fourth chapter proposed the problems and solutions in the process of brand expansion according to the analysis of two enterprises. The fifth chapter concluded the main contents and ideas of this paper. From the analysis and research of the brand development of two enterprises, we can know that Haier improved its enterprise brand competitive abilities and realize the sustainable development of the company through four steps: the brand strategy, diversification strategy, internationalization strategy and globalization brand strategy. Lining improved its international influence by taking the chance of Olympic Games. It carried out multi-brand strategy and started the international brand development by improving its international image through multi-level sport marketing.
The Chinese economy has developed greatly since the reform and opening up policy was carried out. While foreign investments are attracted to set up in China, it acts as an important country of import for products all over the world. Chinese enterprises start to emerge with new outlook as the domestic market has been developing rapidly. Enterprises have become the leader of increase in economy. As the globalization is speeding up, the competitive environment the enterprises confronting is changing day by day. Many enterprises have realized the importance of brand, the invisible asset. Therefore, the way to apply brand expansion strategies is the vital factor that can decide whether the enterprises can succeed. This paper analyzed two famous enterprises in China by using the SWOT matrix and STP analysis. Namely the brand expansion process and results of Haier and Lining were analyzed and corresponding strategies were pointed out. With the actual situation of these two companies as examples, by combining the theory with the reality, the problems in the brand expansion of Chinese enterprises were concluded and corresponding solutions were proposed according to the problems. It is aimed to find out a sustainable way for the Chinese enterprise brands. There are 5 chapters in this paper. The first chapter introduced the background, goals, and methodology of the research. The second chapter explained the theories related to the brand and brand expansion. The third chapter analyzed the present situation of the brand expansion of Haier and Lining. The fourth chapter proposed the problems and solutions in the process of brand expansion according to the analysis of two enterprises. The fifth chapter concluded the main contents and ideas of this paper. From the analysis and research of the brand development of two enterprises, we can know that Haier improved its enterprise brand competitive abilities and realize the sustainable development of the company through four steps: the brand strategy, diversification strategy, internationalization strategy and globalization brand strategy. Lining improved its international influence by taking the chance of Olympic Games. It carried out multi-brand strategy and started the international brand development by improving its international image through multi-level sport marketing.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.