인터넷 전파 시대의 변화와 발전은 광고 전파에 큰 도움을 주었다. Web2.0의 출현과 Web2.0을 응용한 전파 발전으로 인해 광고전파에 거대한 변화가 일어났으며, SNS의 출현은 Web2.0의 발전이념을 충분히 실현시킨다.
광고는 항상 새로운 미디어의 지원을 필요로 한다. 최근 SNS는가장 인기있는Web2.0매체로서, 인터넷 상에서 높은 인기가 있고, 요즘의 추세를 따를 뿐만 아니라 수용자간의 상호 교류 효율이 높다는 특징을 가지고 있다. 이로 인해, SNS는 인터넷 광고의 이슈가 되고 있다.
SNS광고 전파의 핵심은 광고 정보가 SNS의 네트워크와 각 ...
인터넷 전파 시대의 변화와 발전은 광고 전파에 큰 도움을 주었다. Web2.0의 출현과 Web2.0을 응용한 전파 발전으로 인해 광고전파에 거대한 변화가 일어났으며, SNS의 출현은 Web2.0의 발전이념을 충분히 실현시킨다.
광고는 항상 새로운 미디어의 지원을 필요로 한다. 최근 SNS는가장 인기있는Web2.0매체로서, 인터넷 상에서 높은 인기가 있고, 요즘의 추세를 따를 뿐만 아니라 수용자간의 상호 교류 효율이 높다는 특징을 가지고 있다. 이로 인해, SNS는 인터넷 광고의 이슈가 되고 있다.
SNS광고 전파의 핵심은 광고 정보가 SNS의 네트워크와 각 노드의 연결고리를 통해서 대인 관계에 있는 전파를 주요 전파 방식으로 하며, 다양한 전파 수단으로 전파를 진행하는 것이다. SNS의 전파 특징에 대해 알아보는 것은 광고 책략을 정확하게 모색하고자 하는 것이다. 하지만 전파 환경을 구성하는 요소는 다양화와 복잡화의 특징을 가지고 있어서 광고 전파에 대해 영향을 미칠 수 있는 요소는 여전히 많기 때문에 네트워크 매체의 변화와 기업의 구체적인 상황에 따라 더욱 상세한 연구 진행을 필요로 한다.
본문은 무헌 연구법만으로 사용한다. 먼저, SNS의 개념과 활성화된 배경을 알아본 후, SNS의 발전 현황을 이해한 후, SNS 수용자를 탐구하고, SNS 의 특성을 분석한다.
SNS 의 전파 특성과 장단점에 의해 SNS커뮤니케이션이 창출하는 광고가치는 사람들로부터 많은 관심을 받고 있다. 이에따라 본문은 SNS광고의 전파 특성과 장담점 분석을 통해서 SNS광고의 가치 및 전망을 탐구한다. 광고학 이론을 통해서 SNS광고의 표현방식과 특성 및 장단점에 대해서 심층적으로 분석한다. SNS의 장점을 들면 신속성과 저렴한 원가로 실용적인 경제효과를 낼 수 있다는 것이다. 중국의 “人人網”,”51.com”,”开心網”는SNS광고를 통하여SNS광고에서 존재하는 문제들을 지적했다. 예를들면, 장시간 서비스의 부족, 내용 파악의 어려움, 광고 수용자 빈도의 부족함 등의 단점이 있다. 이를 종합하여 SNS광고의 가치에 대해 분석하며 SNS광고의 미래 발전 전망을 예측했다.
발전내용에는 시장규모가 확대되며 광고수용자가 SNS광고에 갈수록 호감도를 보이며 SNS광고주는 광고 발전을 위해 노력하고 있다는 점이다. 광고주는 고객을 사로잡을 수 있는 무료방식을 이용하고 이를 접하는 수용자는 미래 발전 추세를 더욱 세분화시키는 그룹이다. 또한 새로운 전파 도구의 새로운 전파 특징을 활용하여 SNS광고의 시스템을 체계화 시킬 수 있다. 또한 자신의 특색 있는 광고의 길을 걸어 나갈 수 있을 것이다. 다원화의 발전과 광고 수용자의 감정을 만족시키는 요구는 SNS미래의 광고가 끊임없이 발전할 것이라는 전망이다.
SNS 를 통해 진행하는 광고 전파는 새로운 현대 대충매체 기술과 현대 커뮤니케이션의 사상을 결합하는 고경제성 효율의 광고 전파 모델이다. 매체 과학 기술, 전파학 이론과 현대 광고학은 SNS로 광고 전파에 대한 기술력과 이론을 지지했다. 새로운 물건의 탄생은 우리에게 많은 깨우침을 주며, 광고 전파현상을 관찰, 연구하고 광고 전파 책략을 응용할 때, 시각과 가능성을 점층적으로 높여줄 것이다.
인터넷 전파 시대의 변화와 발전은 광고 전파에 큰 도움을 주었다. Web2.0의 출현과 Web2.0을 응용한 전파 발전으로 인해 광고전파에 거대한 변화가 일어났으며, SNS의 출현은 Web2.0의 발전이념을 충분히 실현시킨다.
광고는 항상 새로운 미디어의 지원을 필요로 한다. 최근 SNS는가장 인기있는Web2.0매체로서, 인터넷 상에서 높은 인기가 있고, 요즘의 추세를 따를 뿐만 아니라 수용자간의 상호 교류 효율이 높다는 특징을 가지고 있다. 이로 인해, SNS는 인터넷 광고의 이슈가 되고 있다.
SNS광고 전파의 핵심은 광고 정보가 SNS의 네트워크와 각 노드의 연결고리를 통해서 대인 관계에 있는 전파를 주요 전파 방식으로 하며, 다양한 전파 수단으로 전파를 진행하는 것이다. SNS의 전파 특징에 대해 알아보는 것은 광고 책략을 정확하게 모색하고자 하는 것이다. 하지만 전파 환경을 구성하는 요소는 다양화와 복잡화의 특징을 가지고 있어서 광고 전파에 대해 영향을 미칠 수 있는 요소는 여전히 많기 때문에 네트워크 매체의 변화와 기업의 구체적인 상황에 따라 더욱 상세한 연구 진행을 필요로 한다.
본문은 무헌 연구법만으로 사용한다. 먼저, SNS의 개념과 활성화된 배경을 알아본 후, SNS의 발전 현황을 이해한 후, SNS 수용자를 탐구하고, SNS 의 특성을 분석한다.
SNS 의 전파 특성과 장단점에 의해 SNS커뮤니케이션이 창출하는 광고가치는 사람들로부터 많은 관심을 받고 있다. 이에따라 본문은 SNS광고의 전파 특성과 장담점 분석을 통해서 SNS광고의 가치 및 전망을 탐구한다. 광고학 이론을 통해서 SNS광고의 표현방식과 특성 및 장단점에 대해서 심층적으로 분석한다. SNS의 장점을 들면 신속성과 저렴한 원가로 실용적인 경제효과를 낼 수 있다는 것이다. 중국의 “人人網”,”51.com”,”开心網”는SNS광고를 통하여SNS광고에서 존재하는 문제들을 지적했다. 예를들면, 장시간 서비스의 부족, 내용 파악의 어려움, 광고 수용자 빈도의 부족함 등의 단점이 있다. 이를 종합하여 SNS광고의 가치에 대해 분석하며 SNS광고의 미래 발전 전망을 예측했다.
발전내용에는 시장규모가 확대되며 광고수용자가 SNS광고에 갈수록 호감도를 보이며 SNS광고주는 광고 발전을 위해 노력하고 있다는 점이다. 광고주는 고객을 사로잡을 수 있는 무료방식을 이용하고 이를 접하는 수용자는 미래 발전 추세를 더욱 세분화시키는 그룹이다. 또한 새로운 전파 도구의 새로운 전파 특징을 활용하여 SNS광고의 시스템을 체계화 시킬 수 있다. 또한 자신의 특색 있는 광고의 길을 걸어 나갈 수 있을 것이다. 다원화의 발전과 광고 수용자의 감정을 만족시키는 요구는 SNS미래의 광고가 끊임없이 발전할 것이라는 전망이다.
SNS 를 통해 진행하는 광고 전파는 새로운 현대 대충매체 기술과 현대 커뮤니케이션의 사상을 결합하는 고경제성 효율의 광고 전파 모델이다. 매체 과학 기술, 전파학 이론과 현대 광고학은 SNS로 광고 전파에 대한 기술력과 이론을 지지했다. 새로운 물건의 탄생은 우리에게 많은 깨우침을 주며, 광고 전파현상을 관찰, 연구하고 광고 전파 책략을 응용할 때, 시각과 가능성을 점층적으로 높여줄 것이다.
The Improvement and development of Internet Times has a significant meaning. The emergence and development of Web2.0 has made the advertising communication changed a lot. The emergence of SNS is also a full reflection of the concept of Web2.0.
Advertising always needs new platform to be performed. A...
The Improvement and development of Internet Times has a significant meaning. The emergence and development of Web2.0 has made the advertising communication changed a lot. The emergence of SNS is also a full reflection of the concept of Web2.0.
Advertising always needs new platform to be performed. As the most popular Web2.0 media, the SNS, not only is a trend but also has a attractive characteristic of high interaction efficiency between users. Hence, this makes SNS become the focus in Internet advertising.
The core of SNS advertising communication is to transmit the advertising information via the nodes on the SNS relationship network with the interpersonal communication and other ways. Understanding the characteristic of SNS communication is the premise of making advertising strategy. However, since the complication and diversification of the elements in constructing the communication environment, there are also many other factors that could influence the advertising communication. Hence, more detailed analyses on the variation of network mediums and firms are also needed.
Only Archival research was used in this thesis. Beginning with the understanding of the concept and emerging reason of SNS, knowing the development of SNS, then focused on the SNS’s audients and analyzed the characteristics of SNS.
SNS, as nowadays the hottest web2.0 media, not only aggregates a largenumber of internet popularity and traffic, but also has certain strong characteristics like high user stickiness and high frequency of interaction between users. Such characteristics make it become an internet advertising rookie. This thesis mainly discussed the SNS advertising’s value and the prospect.Beginning with SNS’s background, by the further discussion about media content, SNS advertising transmission process and audience characteristics of communication, this thesis discovered the its communication characteristics.
Because of its development and characteristic, the advertisement value of SNS has great attention which bring from its communication advantage. So, by analyzing development and characteristics of SNS, and deeply analyzing manifestations and propagation of SNS advertising with principles of advertising and some famous SNS websites examples such as renren.com, kaixin001.com and 5l.com etc., this thesis discussed SNS advertising. Some problems existing in the SNS advertising were also pointed out, such as the lack of long service, difficult to handle the content of supervision and lack of user stickiness. At last, base on the analysis of the value of SNS advertising, this thesis also predicted the trend of the future development of SNS advertising. A wide range of development and customers’ emotional needs satification is the way of advertising in the future.
The advertisers advertise more and more while users are more and more like the SNS advertising. This makes the market bigger. Traditionally, the advertisers keep users by free mode. But future trend of SNS websites is making the division of the audience more detailed in addition. On the other hand, the full utilization of new media instruments’ communication characteristics not only could make the SNS advertising system more systematic, but also let itself realize its advertising forms with own characteristics. In conclusion, diversified development and audience’s emotional needs satisfaction is the essential point for SNS advertising’s sustainable development.
The advertising communication transmitted through the Social Network Services platform is a new mode of advertising communication, which combined highly developed media technology with modem communication ideology. Media technology, communications theory and modem advertisement provide technical and theoretical supports together for the study of advertising communication Oil SNS. The emergency of new things inspired and enlightened US on the observation and study of phenomenon of advertising communication with more perspectives and possibilities.
The Improvement and development of Internet Times has a significant meaning. The emergence and development of Web2.0 has made the advertising communication changed a lot. The emergence of SNS is also a full reflection of the concept of Web2.0.
Advertising always needs new platform to be performed. As the most popular Web2.0 media, the SNS, not only is a trend but also has a attractive characteristic of high interaction efficiency between users. Hence, this makes SNS become the focus in Internet advertising.
The core of SNS advertising communication is to transmit the advertising information via the nodes on the SNS relationship network with the interpersonal communication and other ways. Understanding the characteristic of SNS communication is the premise of making advertising strategy. However, since the complication and diversification of the elements in constructing the communication environment, there are also many other factors that could influence the advertising communication. Hence, more detailed analyses on the variation of network mediums and firms are also needed.
Only Archival research was used in this thesis. Beginning with the understanding of the concept and emerging reason of SNS, knowing the development of SNS, then focused on the SNS’s audients and analyzed the characteristics of SNS.
SNS, as nowadays the hottest web2.0 media, not only aggregates a largenumber of internet popularity and traffic, but also has certain strong characteristics like high user stickiness and high frequency of interaction between users. Such characteristics make it become an internet advertising rookie. This thesis mainly discussed the SNS advertising’s value and the prospect.Beginning with SNS’s background, by the further discussion about media content, SNS advertising transmission process and audience characteristics of communication, this thesis discovered the its communication characteristics.
Because of its development and characteristic, the advertisement value of SNS has great attention which bring from its communication advantage. So, by analyzing development and characteristics of SNS, and deeply analyzing manifestations and propagation of SNS advertising with principles of advertising and some famous SNS websites examples such as renren.com, kaixin001.com and 5l.com etc., this thesis discussed SNS advertising. Some problems existing in the SNS advertising were also pointed out, such as the lack of long service, difficult to handle the content of supervision and lack of user stickiness. At last, base on the analysis of the value of SNS advertising, this thesis also predicted the trend of the future development of SNS advertising. A wide range of development and customers’ emotional needs satification is the way of advertising in the future.
The advertisers advertise more and more while users are more and more like the SNS advertising. This makes the market bigger. Traditionally, the advertisers keep users by free mode. But future trend of SNS websites is making the division of the audience more detailed in addition. On the other hand, the full utilization of new media instruments’ communication characteristics not only could make the SNS advertising system more systematic, but also let itself realize its advertising forms with own characteristics. In conclusion, diversified development and audience’s emotional needs satisfaction is the essential point for SNS advertising’s sustainable development.
The advertising communication transmitted through the Social Network Services platform is a new mode of advertising communication, which combined highly developed media technology with modem communication ideology. Media technology, communications theory and modem advertisement provide technical and theoretical supports together for the study of advertising communication Oil SNS. The emergency of new things inspired and enlightened US on the observation and study of phenomenon of advertising communication with more perspectives and possibilities.
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