바로크 음악의 기원은 이탈리아의 피렌체에서 활동한 카메라타(Camerata)라는 문예인들의 새로운 음악에서 시작된다. 이들은 대위법적 음악이 가사의 내용을 전달하는데 문제가 된다고 생각되어 기악반주 위에 가사가 분명하게 전달되는 새로운 음악형태, 즉 단성음악(Monody)을 탄생시켰다. 이 시기의 음악은 초기․중기․후기를 거치면서 악기들은 구조적으로 발달하여 충분한 기능을 발휘하게 되었다. 또한 장조와 단조의 조성 체계가 완전히 채택되었는가 하면 기악과 성악이 동등한 위치에 서게 되었다. 그리고 오페라가 등장하여 성황을 이루었...
바로크 음악의 기원은 이탈리아의 피렌체에서 활동한 카메라타(Camerata)라는 문예인들의 새로운 음악에서 시작된다. 이들은 대위법적 음악이 가사의 내용을 전달하는데 문제가 된다고 생각되어 기악반주 위에 가사가 분명하게 전달되는 새로운 음악형태, 즉 단성음악(Monody)을 탄생시켰다. 이 시기의 음악은 초기․중기․후기를 거치면서 악기들은 구조적으로 발달하여 충분한 기능을 발휘하게 되었다. 또한 장조와 단조의 조성 체계가 완전히 채택되었는가 하면 기악과 성악이 동등한 위치에 서게 되었다. 그리고 오페라가 등장하여 성황을 이루었으며 처음으로 일반 청중을 위한 연주회가 열리게 되었다. 전반적으로는 음악 창작을 포함한 모든 예술 활동에까지 새로운 개인주의가 일어났다.
바로크 시대에 있어 빼놓을 수 없는 바흐는 9세기경부터 600여 년간 발전해온 대위법의 복음악을 완성시킨 작곡가이며, 그 시대까지 인류가 획득한 음악표현 방법의 모든 장점을 모아 하나의 체제를 이루었음을 알 수 있다. 바흐는 이 당시 유럽 각 나라의 양식들을 잘 혼합시킨 음악가로서 바로크 음악양식 완성에 전념을 기울여 대위법 예술의 정점을 이룩하게 되었고 오페라를 제외한 당시 독일음악의 모든 영역에서 바로크 음악의 총결산이라 말할 수 있는 수많은 작품들을 만들어 냈던 것이다.
바흐의 평균율 클라비어곡집은 피아노 건반의 순서대로 C음에서 시작하여 반음씩 상행의 순서에 따라 으뜸음을 쓰고 있다. 모든 조성 각각의 사이 음들은 변화화성이나 변화화음을 통해 각 조마다 충분히 활용 되었고 평균율만의 유익한 점을 적극적으로 지지 하였음을 찾을 수 있었다. 바흐 평균율 BWV 848에서 프렐류드는 푸가적인 면을 갖춘 복합 이 부분 형식이며 짧은 음가와 약동적 리듬의 사용으로 장조의 성격을 확실히 나타내주는 곡이다. 푸가는 삽입구의 비중이 매우 큰 곡이며 주제에서 사용된 조약음정은 프렐류드에서 파생된 것이라 볼 수 있다. 이상과 같이 바흐 평균율 클라비아곡집 BWV 848을 분석 하면서 바흐의 평균율은 작곡기법이나 음악의 양식적 부분이 바로크시대부터 시작되어 오늘날에 이르기까지 다양하고 복잡한 성부체계 등의 효시(嚆矢)를 이룬 총집합이라 볼 수 있다. 또한 다양함을 보여주는 프렐류드나 푸가의 양식적 대조와 통일성, 주제가 발전되어 지는 진행, 수평적인 대위선율에 수직적 화성의 어울림까지 각각의 조성을 통하여 기능 화성적 특성이 있음을 알 수 있다.
바로크 음악의 기원은 이탈리아의 피렌체에서 활동한 카메라타(Camerata)라는 문예인들의 새로운 음악에서 시작된다. 이들은 대위법적 음악이 가사의 내용을 전달하는데 문제가 된다고 생각되어 기악반주 위에 가사가 분명하게 전달되는 새로운 음악형태, 즉 단성음악(Monody)을 탄생시켰다. 이 시기의 음악은 초기․중기․후기를 거치면서 악기들은 구조적으로 발달하여 충분한 기능을 발휘하게 되었다. 또한 장조와 단조의 조성 체계가 완전히 채택되었는가 하면 기악과 성악이 동등한 위치에 서게 되었다. 그리고 오페라가 등장하여 성황을 이루었으며 처음으로 일반 청중을 위한 연주회가 열리게 되었다. 전반적으로는 음악 창작을 포함한 모든 예술 활동에까지 새로운 개인주의가 일어났다.
바로크 시대에 있어 빼놓을 수 없는 바흐는 9세기경부터 600여 년간 발전해온 대위법의 복음악을 완성시킨 작곡가이며, 그 시대까지 인류가 획득한 음악표현 방법의 모든 장점을 모아 하나의 체제를 이루었음을 알 수 있다. 바흐는 이 당시 유럽 각 나라의 양식들을 잘 혼합시킨 음악가로서 바로크 음악양식 완성에 전념을 기울여 대위법 예술의 정점을 이룩하게 되었고 오페라를 제외한 당시 독일음악의 모든 영역에서 바로크 음악의 총결산이라 말할 수 있는 수많은 작품들을 만들어 냈던 것이다.
바흐의 평균율 클라비어곡집은 피아노 건반의 순서대로 C음에서 시작하여 반음씩 상행의 순서에 따라 으뜸음을 쓰고 있다. 모든 조성 각각의 사이 음들은 변화화성이나 변화화음을 통해 각 조마다 충분히 활용 되었고 평균율만의 유익한 점을 적극적으로 지지 하였음을 찾을 수 있었다. 바흐 평균율 BWV 848에서 프렐류드는 푸가적인 면을 갖춘 복합 이 부분 형식이며 짧은 음가와 약동적 리듬의 사용으로 장조의 성격을 확실히 나타내주는 곡이다. 푸가는 삽입구의 비중이 매우 큰 곡이며 주제에서 사용된 조약음정은 프렐류드에서 파생된 것이라 볼 수 있다. 이상과 같이 바흐 평균율 클라비아곡집 BWV 848을 분석 하면서 바흐의 평균율은 작곡기법이나 음악의 양식적 부분이 바로크시대부터 시작되어 오늘날에 이르기까지 다양하고 복잡한 성부체계 등의 효시(嚆矢)를 이룬 총집합이라 볼 수 있다. 또한 다양함을 보여주는 프렐류드나 푸가의 양식적 대조와 통일성, 주제가 발전되어 지는 진행, 수평적인 대위선율에 수직적 화성의 어울림까지 각각의 조성을 통하여 기능 화성적 특성이 있음을 알 수 있다.
This study aims to explain Bach's Well-Tempered Clavier on analysis of BWV 848. Bach is known as the Baroque music originates in a new style of music conceived by Camerata, a group of artists who worked in Florence, Italy. In this dissertation I have examined Bach's research activities. Disillusione...
This study aims to explain Bach's Well-Tempered Clavier on analysis of BWV 848. Bach is known as the Baroque music originates in a new style of music conceived by Camerata, a group of artists who worked in Florence, Italy. In this dissertation I have examined Bach's research activities. Disillusioned with polyphonic music that prevented words from being heard clearly they tried utilizing a new method called monody in which words play more prominent role above accompanying instruments.
Some features of the Baroque period that need to be mentioned are these; its contribution to the development of instruments that are structurally and musically fully functional, completion of major and minor modes, the equal prominence given to vocal as well as instrumental music, and an introduction of opera and concerts for general public. This period witnessed the beginning of individualism in all creative arts including music.
One of the most notable names of Baroque music is Johann Sebastian Bach who perfected contrapuntal techniques of polyphonic music that was developed over a period of six hundred years since ninth century. He singlehandedly accomplished in bringing the best musical expressions mankind had ever written, and wrought them into one body of knowledge. Thus it can be said that his music is a fusion of different musical languages woven together from various European countries. As such he endeavored to perfect the unique style of the Baroque music, the art of counterpoint. In the end he left, with an exception of opera, a great body of masterpieces that epitomizes what the period stands for.
In writing his Preludes and Fugues Bach took various forms and methods of the early eighteenth century, and brought out their hidden qualities. It is a perfect representation of his work in developing a contrapuntal theory as well as a strict guidance in composing a polyphonic music.
The pieces in the Well-Tempered-Clavier collection is arranged in the order of piano keys starting from C and each ensuing piece beginning half a step higher. In each case the advantage of the well-tempered tuning system was exploited to the fullest.
The Prelude in this collection features Fugue like two part counterpoint with short motives and energetic rhythms, characteristics that typifies a major mode. The theme featured in the Fugue can be seen as derived from the Prelude.
In analyzing the third piece in BWV 848, the Well-Tempered Clavier, I conclude that this work in its compositional techniques and methods summarizes the appearance of all the complicated harmonic progressions that survived from Baroque period to this day. Also the formal similarities and contrasts found in preludes and fugues, the development of their themes, the horizontal contrapuntal line as well as vertical harmonic arrangement, are all characterized by unique harmonic progression.
This study aims to explain Bach's Well-Tempered Clavier on analysis of BWV 848. Bach is known as the Baroque music originates in a new style of music conceived by Camerata, a group of artists who worked in Florence, Italy. In this dissertation I have examined Bach's research activities. Disillusioned with polyphonic music that prevented words from being heard clearly they tried utilizing a new method called monody in which words play more prominent role above accompanying instruments.
Some features of the Baroque period that need to be mentioned are these; its contribution to the development of instruments that are structurally and musically fully functional, completion of major and minor modes, the equal prominence given to vocal as well as instrumental music, and an introduction of opera and concerts for general public. This period witnessed the beginning of individualism in all creative arts including music.
One of the most notable names of Baroque music is Johann Sebastian Bach who perfected contrapuntal techniques of polyphonic music that was developed over a period of six hundred years since ninth century. He singlehandedly accomplished in bringing the best musical expressions mankind had ever written, and wrought them into one body of knowledge. Thus it can be said that his music is a fusion of different musical languages woven together from various European countries. As such he endeavored to perfect the unique style of the Baroque music, the art of counterpoint. In the end he left, with an exception of opera, a great body of masterpieces that epitomizes what the period stands for.
In writing his Preludes and Fugues Bach took various forms and methods of the early eighteenth century, and brought out their hidden qualities. It is a perfect representation of his work in developing a contrapuntal theory as well as a strict guidance in composing a polyphonic music.
The pieces in the Well-Tempered-Clavier collection is arranged in the order of piano keys starting from C and each ensuing piece beginning half a step higher. In each case the advantage of the well-tempered tuning system was exploited to the fullest.
The Prelude in this collection features Fugue like two part counterpoint with short motives and energetic rhythms, characteristics that typifies a major mode. The theme featured in the Fugue can be seen as derived from the Prelude.
In analyzing the third piece in BWV 848, the Well-Tempered Clavier, I conclude that this work in its compositional techniques and methods summarizes the appearance of all the complicated harmonic progressions that survived from Baroque period to this day. Also the formal similarities and contrasts found in preludes and fugues, the development of their themes, the horizontal contrapuntal line as well as vertical harmonic arrangement, are all characterized by unique harmonic progression.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.