2010년 일본을 제치고 미국에 이어 G2로 부상한 중국은 소비부문에서도 이제 '큰 손'이 되어 세계관광의 성장에 중요한 역할을 담당하고 있다. 지난 2000년 1,047만 명이었던 중국인 아웃바운드 관광객이 2010년에는 5,739만 명으로 증가하고, 2020년에도 1억 명까지 증가할 것으로 추산됨에 따라 중국 관광객을 유치하기 위한 주변 각국의 경쟁도 더욱 치열하게 전개되고 있다. 따라서 여러 산업부문에서의 한중 간 협력방안을 모색하는 것 못지않게 관광부문의 대응방안도 지속적으로 모색할 필요가 있다. 중국의 아웃바운드 관광객이...
2010년 일본을 제치고 미국에 이어 G2로 부상한 중국은 소비부문에서도 이제 '큰 손'이 되어 세계관광의 성장에 중요한 역할을 담당하고 있다. 지난 2000년 1,047만 명이었던 중국인 아웃바운드 관광객이 2010년에는 5,739만 명으로 증가하고, 2020년에도 1억 명까지 증가할 것으로 추산됨에 따라 중국 관광객을 유치하기 위한 주변 각국의 경쟁도 더욱 치열하게 전개되고 있다. 따라서 여러 산업부문에서의 한중 간 협력방안을 모색하는 것 못지않게 관광부문의 대응방안도 지속적으로 모색할 필요가 있다. 중국의 아웃바운드 관광객이 계속 증가한다고 해서 한국의 중국관광객 유치가 순조롭게 진행되지는 않을 것이다. 현재 중국정부의 관광정책은 국내관광 진흥에 역점을 두고 있으며, 한중 간 FTA에 대한 논의가 심화되고 있는 현시점에서 중국의 관광산업과 정책현황을 정확히 파악하고 대응책을 강구하는 것은 매우 중요한 과제가 되고 있다. 또는 중국과 협상시 최대한 이익을 얻기 위하여 어떤 협상전략으로 진행할 것인 게 더욱 중요한 과제가 되고 있다. 이에 이 글에서는 중국의 관광산업 성장현황과 기체결 FTA의 관광분야의 동향을 개관하고 한중FTA는 관광산업에 어떤 영향을 미칠 것인지 또는 한중 간 관광교류의 현황을 분석하여 바람직한 한중광광협력 방안을 제시하는 데 초점을 두고자 한다.
2010년 일본을 제치고 미국에 이어 G2로 부상한 중국은 소비부문에서도 이제 '큰 손'이 되어 세계관광의 성장에 중요한 역할을 담당하고 있다. 지난 2000년 1,047만 명이었던 중국인 아웃바운드 관광객이 2010년에는 5,739만 명으로 증가하고, 2020년에도 1억 명까지 증가할 것으로 추산됨에 따라 중국 관광객을 유치하기 위한 주변 각국의 경쟁도 더욱 치열하게 전개되고 있다. 따라서 여러 산업부문에서의 한중 간 협력방안을 모색하는 것 못지않게 관광부문의 대응방안도 지속적으로 모색할 필요가 있다. 중국의 아웃바운드 관광객이 계속 증가한다고 해서 한국의 중국관광객 유치가 순조롭게 진행되지는 않을 것이다. 현재 중국정부의 관광정책은 국내관광 진흥에 역점을 두고 있으며, 한중 간 FTA에 대한 논의가 심화되고 있는 현시점에서 중국의 관광산업과 정책현황을 정확히 파악하고 대응책을 강구하는 것은 매우 중요한 과제가 되고 있다. 또는 중국과 협상시 최대한 이익을 얻기 위하여 어떤 협상전략으로 진행할 것인 게 더욱 중요한 과제가 되고 있다. 이에 이 글에서는 중국의 관광산업 성장현황과 기체결 FTA의 관광분야의 동향을 개관하고 한중FTA는 관광산업에 어떤 영향을 미칠 것인지 또는 한중 간 관광교류의 현황을 분석하여 바람직한 한중광광협력 방안을 제시하는 데 초점을 두고자 한다.
In 2010, China surpassed Japan as the G2, second only to the United States, China is now 'big hand' in the consumption sector and plays an important role in the growth of the global tourism. In 2000, China's outbound traveler is 10,470,000 and increased to 57,390,000 in 2010. As competition has beco...
In 2010, China surpassed Japan as the G2, second only to the United States, China is now 'big hand' in the consumption sector and plays an important role in the growth of the global tourism. In 2000, China's outbound traveler is 10,470,000 and increased to 57,390,000 in 2010. As competition has become fiercer, the number of Chinese tourists who are attracted by the surrounding countries is estimated to increase to 100 millions. Although the number of Chinese tourists has been growing, but the process to attract Chinese tourists can not always smooth. Therefore, it is need to continue to seek the cooperation in the industrial sector and tourism between China and South Koreathe and also need to continue to seek the process for tourism countermeasures. At present, China's tourism policy is based on the revitalization of the domestic tourism. It is an important issue that to have profound discussion on FTA between China and South Korea, to take a correct understanding of China's tourism industry policies and to find a good countermeasure. In order to obtain greater benefits in the consultations, to take what’s negotiation strategy is an important issue for Korea. In this article, we will understand the current situation of China's tourism industry and China has signed free FTA about tourism industry. So to know The FTA of China and Korea to the influence of the tourism industry and Analysis of the situation in China to find the best policy options.
In 2010, China surpassed Japan as the G2, second only to the United States, China is now 'big hand' in the consumption sector and plays an important role in the growth of the global tourism. In 2000, China's outbound traveler is 10,470,000 and increased to 57,390,000 in 2010. As competition has become fiercer, the number of Chinese tourists who are attracted by the surrounding countries is estimated to increase to 100 millions. Although the number of Chinese tourists has been growing, but the process to attract Chinese tourists can not always smooth. Therefore, it is need to continue to seek the cooperation in the industrial sector and tourism between China and South Koreathe and also need to continue to seek the process for tourism countermeasures. At present, China's tourism policy is based on the revitalization of the domestic tourism. It is an important issue that to have profound discussion on FTA between China and South Korea, to take a correct understanding of China's tourism industry policies and to find a good countermeasure. In order to obtain greater benefits in the consultations, to take what’s negotiation strategy is an important issue for Korea. In this article, we will understand the current situation of China's tourism industry and China has signed free FTA about tourism industry. So to know The FTA of China and Korea to the influence of the tourism industry and Analysis of the situation in China to find the best policy options.
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