1990년 사회주의체제 붕괴 후 새롭게 인식되고 있는 몽골의 관광산업은 역사·문화적 관광자원이 풍부함에도 불구하고 관광사업, 관광산업 발전영역이나 관광정책 그리고 관광자원개발 등이 관한 연구가 미흡하다. 21세기 국가 성장을 견인할 산업 중 한 분야가 관광산업이다. 이러한 상황에서 몽골은관광산업의 중요성을 인식하여 최근 적극적 개방 정책을 펴면서 외국관광객이 급속도록 증가하는 추세이다. 몽골의 관광자원은 넓은 국토와 오염 되지 않은 깨끗한 대자연등의 관광자원을 보유하고 있으며 몽골제국과 관련된 문화유적관광, 역사학 및 고고학 연구 등 다양한 관광 자원에 대한 관심 분야도 넓혀지고 있다. 이러한 관광 자원을 상품으로 개발하여 수익을 창출하여 국가가 발전하고 국민 생활의 삶이 나아지게 할 필요가 있다. 이제 사람들의 소득 수준이 높아지고, 여가시간이 늘어나면서 관광에 대한 욕구가 점점 더 증가하고 관광에 대한 경험이 축적되면서 더욱더 다양하고 개성 있는 관광 상품들을 요구하고 있어 관광 상품의 범위가 넓어지고 있다는 것이다. 그러나 현재 몽골은 관광 상품을 개발하고 규모와 장소가 바뀌는 등 관광시장의 정세나 관광객의 욕구 변화에 적극적으로 대처하지 못하고 있는 실정이다. 그래서 본 연구를 통해서 앞으로 몽골의 관광 산업의 발전에 기여하는데 본 연구의 목적이 있다. 본 연구를 통하여 몽골 국내 및 해외 관광객 유치를 위한 관광 상품의 개발은 물론 몽골 정부의 적극적인 지원과 관광산업을 육성하기 위해 전문 인력 및 기관의 개발필요하고 이에 대한 체계적인 홍보와 광고가 필요함을 파악하였다. 특히 관광객의 안전과 편리를 위한 편의 시설이 부족하며 관광객을 위한 편의 시설 등 제반 관광산업에 대한 ...
1990년 사회주의체제 붕괴 후 새롭게 인식되고 있는 몽골의 관광산업은 역사·문화적 관광자원이 풍부함에도 불구하고 관광사업, 관광산업 발전영역이나 관광정책 그리고 관광자원개발 등이 관한 연구가 미흡하다. 21세기 국가 성장을 견인할 산업 중 한 분야가 관광산업이다. 이러한 상황에서 몽골은관광산업의 중요성을 인식하여 최근 적극적 개방 정책을 펴면서 외국관광객이 급속도록 증가하는 추세이다. 몽골의 관광자원은 넓은 국토와 오염 되지 않은 깨끗한 대자연등의 관광자원을 보유하고 있으며 몽골제국과 관련된 문화유적관광, 역사학 및 고고학 연구 등 다양한 관광 자원에 대한 관심 분야도 넓혀지고 있다. 이러한 관광 자원을 상품으로 개발하여 수익을 창출하여 국가가 발전하고 국민 생활의 삶이 나아지게 할 필요가 있다. 이제 사람들의 소득 수준이 높아지고, 여가시간이 늘어나면서 관광에 대한 욕구가 점점 더 증가하고 관광에 대한 경험이 축적되면서 더욱더 다양하고 개성 있는 관광 상품들을 요구하고 있어 관광 상품의 범위가 넓어지고 있다는 것이다. 그러나 현재 몽골은 관광 상품을 개발하고 규모와 장소가 바뀌는 등 관광시장의 정세나 관광객의 욕구 변화에 적극적으로 대처하지 못하고 있는 실정이다. 그래서 본 연구를 통해서 앞으로 몽골의 관광 산업의 발전에 기여하는데 본 연구의 목적이 있다. 본 연구를 통하여 몽골 국내 및 해외 관광객 유치를 위한 관광 상품의 개발은 물론 몽골 정부의 적극적인 지원과 관광산업을 육성하기 위해 전문 인력 및 기관의 개발필요하고 이에 대한 체계적인 홍보와 광고가 필요함을 파악하였다. 특히 관광객의 안전과 편리를 위한 편의 시설이 부족하며 관광객을 위한 편의 시설 등 제반 관광산업에 대한 인프라 구축이 시급하다.
1990년 사회주의체제 붕괴 후 새롭게 인식되고 있는 몽골의 관광산업은 역사·문화적 관광자원이 풍부함에도 불구하고 관광사업, 관광산업 발전영역이나 관광정책 그리고 관광자원개발 등이 관한 연구가 미흡하다. 21세기 국가 성장을 견인할 산업 중 한 분야가 관광산업이다. 이러한 상황에서 몽골은관광산업의 중요성을 인식하여 최근 적극적 개방 정책을 펴면서 외국관광객이 급속도록 증가하는 추세이다. 몽골의 관광자원은 넓은 국토와 오염 되지 않은 깨끗한 대자연등의 관광자원을 보유하고 있으며 몽골제국과 관련된 문화유적관광, 역사학 및 고고학 연구 등 다양한 관광 자원에 대한 관심 분야도 넓혀지고 있다. 이러한 관광 자원을 상품으로 개발하여 수익을 창출하여 국가가 발전하고 국민 생활의 삶이 나아지게 할 필요가 있다. 이제 사람들의 소득 수준이 높아지고, 여가시간이 늘어나면서 관광에 대한 욕구가 점점 더 증가하고 관광에 대한 경험이 축적되면서 더욱더 다양하고 개성 있는 관광 상품들을 요구하고 있어 관광 상품의 범위가 넓어지고 있다는 것이다. 그러나 현재 몽골은 관광 상품을 개발하고 규모와 장소가 바뀌는 등 관광시장의 정세나 관광객의 욕구 변화에 적극적으로 대처하지 못하고 있는 실정이다. 그래서 본 연구를 통해서 앞으로 몽골의 관광 산업의 발전에 기여하는데 본 연구의 목적이 있다. 본 연구를 통하여 몽골 국내 및 해외 관광객 유치를 위한 관광 상품의 개발은 물론 몽골 정부의 적극적인 지원과 관광산업을 육성하기 위해 전문 인력 및 기관의 개발필요하고 이에 대한 체계적인 홍보와 광고가 필요함을 파악하였다. 특히 관광객의 안전과 편리를 위한 편의 시설이 부족하며 관광객을 위한 편의 시설 등 제반 관광산업에 대한 인프라 구축이 시급하다.
Mongolia tourism industry, which has been newly recognized since collapse in the socialism system in 1990, is abundant in historical and cultural resources in tourism. 21st century, an area of growing industries that drive the tourism industry. Under these circumstances, Mongolia recognizes the impo...
Mongolia tourism industry, which has been newly recognized since collapse in the socialism system in 1990, is abundant in historical and cultural resources in tourism. 21st century, an area of growing industries that drive the tourism industry. Under these circumstances, Mongolia recognizes the importance of the tourism industry actively open-door policy, claiming the last foreign tourist is increasing rapidly. Mongolia's tourism resources and a large land clean uncontaminated nature reserves and tourism resources, tourism and cultural heritage associated with the Mongol Empire, history and archaeological research areas ok interest for a variety of tourism resources has widened. Developing tourism resources such as product revenue and the development of the national life of the people living there need to be better. Now people's income level's increasing leisure time, increasing tourism the desire for an increasingly growing tourism experience accumulated as the increasingly diverse and unique tourism product calls for the sightseeing of the product range is widened is that. However, Mongolia is now developing tourism products and tourism markets such as a change in the size and location of the jeongsena needs of the tourists do not respond positively to changes and there. So, through this study, we contribute to the development of Mongolia's tourism industry to have purposes of this study. Through this research, the Mongolia domestic and foreign tourists for the tourist product development mulrun Mongolia government's active support and the tourism industry to foster the professional staff and the institution's development needs and a systematic public relations and advertising needs that were identified. Especially for safety and convenience of the tourists, lack of facilities and amenities for tourist and various infrastructures for the tourism industry is urgently needed.
Mongolia tourism industry, which has been newly recognized since collapse in the socialism system in 1990, is abundant in historical and cultural resources in tourism. 21st century, an area of growing industries that drive the tourism industry. Under these circumstances, Mongolia recognizes the importance of the tourism industry actively open-door policy, claiming the last foreign tourist is increasing rapidly. Mongolia's tourism resources and a large land clean uncontaminated nature reserves and tourism resources, tourism and cultural heritage associated with the Mongol Empire, history and archaeological research areas ok interest for a variety of tourism resources has widened. Developing tourism resources such as product revenue and the development of the national life of the people living there need to be better. Now people's income level's increasing leisure time, increasing tourism the desire for an increasingly growing tourism experience accumulated as the increasingly diverse and unique tourism product calls for the sightseeing of the product range is widened is that. However, Mongolia is now developing tourism products and tourism markets such as a change in the size and location of the jeongsena needs of the tourists do not respond positively to changes and there. So, through this study, we contribute to the development of Mongolia's tourism industry to have purposes of this study. Through this research, the Mongolia domestic and foreign tourists for the tourist product development mulrun Mongolia government's active support and the tourism industry to foster the professional staff and the institution's development needs and a systematic public relations and advertising needs that were identified. Especially for safety and convenience of the tourists, lack of facilities and amenities for tourist and various infrastructures for the tourism industry is urgently needed.
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