메타모포시스(Metamorphosis)는 형상의 변화를 이르는 그리스어에서 유래된 말로 고대의 토템과 상징, 신화적 존재들의 변신에서부터 그 개념이 형성되었다. 애니메이션 메타모포시스는 프레임의 연속적 변화 속에서 형태가 변화하는 것을 의미한다. 프레임 단위로 제작 되는 특징 때문에 다양하고 자연스러운 장면전환을 연출하며 그 변화의 틈에서 새로운 의미를 생성해 내기도 한다. 또한 초현실적 내러티브를 표현하는 효과적인 수단이 된다. 데페이즈망 역시 시간과 공간을 초월한 배치를 통해 발견되는 가치들을 추구하며 끊임없이 초현실적 세계를 창조하고자 하는 일종의 표현기법이다. 애니메이션의 메타모포시스가 추구하는 초현실적 내용의 표현과 연관되어 있다고 볼 수 있다. 본 연구에서는 데페이즈망기법 표현에 있어 독특한 세계를 구축한 마그리트에 대해 연구한 학자들의 형식적 분류를 적용하여 분석하였다. 본인의 공동작품 <어부바>는 ‘5·18광주민주화운동’을 소재로 제작된 2D애니메이션으로 정치사적 사건에 휘말린 무고한 시민들의 희생과 상처에 대해 이야기하고 있다. 주제를 현실과 환상의 공간으로 양분하여 표현하고 있으며 캐릭터의 상징적 변형을 통해 관계를 묘사하고 있다. <어부바>의 캐릭터는 데페이즈망 형식의 요소들을 결부시켜 존재성과 은유적 관계를 상징하는 이미지로 변환을 시도한다. 흥미로운 형식과 색채와 상상력, 그리고 표현적인 움직임이 생성된다. <어부바>는 메타모포시스를 시공간의 구성과 내러티브의 전환의 수단으로 사용하고 있다. 현실과 환상을 넘나드는 시공간의 변형은 주제에 대한 깊은 몰입의 효과와 더불어 구현된 존재들 사이에 다양한 의미관계를 이해시키는 장치가 된다. 내러티브의 다양한 변화 요소들을 제어하는 과정에서 복잡한 심리묘사나 상징적 의미생성이 자연스럽게 발생하는 결과를 가져왔다. 특히 현실과 환상이 자동으로 생성되고 공존하는 개별 ...
메타모포시스(Metamorphosis)는 형상의 변화를 이르는 그리스어에서 유래된 말로 고대의 토템과 상징, 신화적 존재들의 변신에서부터 그 개념이 형성되었다. 애니메이션 메타모포시스는 프레임의 연속적 변화 속에서 형태가 변화하는 것을 의미한다. 프레임 단위로 제작 되는 특징 때문에 다양하고 자연스러운 장면전환을 연출하며 그 변화의 틈에서 새로운 의미를 생성해 내기도 한다. 또한 초현실적 내러티브를 표현하는 효과적인 수단이 된다. 데페이즈망 역시 시간과 공간을 초월한 배치를 통해 발견되는 가치들을 추구하며 끊임없이 초현실적 세계를 창조하고자 하는 일종의 표현기법이다. 애니메이션의 메타모포시스가 추구하는 초현실적 내용의 표현과 연관되어 있다고 볼 수 있다. 본 연구에서는 데페이즈망기법 표현에 있어 독특한 세계를 구축한 마그리트에 대해 연구한 학자들의 형식적 분류를 적용하여 분석하였다. 본인의 공동작품 <어부바>는 ‘5·18광주민주화운동’을 소재로 제작된 2D애니메이션으로 정치사적 사건에 휘말린 무고한 시민들의 희생과 상처에 대해 이야기하고 있다. 주제를 현실과 환상의 공간으로 양분하여 표현하고 있으며 캐릭터의 상징적 변형을 통해 관계를 묘사하고 있다. <어부바>의 캐릭터는 데페이즈망 형식의 요소들을 결부시켜 존재성과 은유적 관계를 상징하는 이미지로 변환을 시도한다. 흥미로운 형식과 색채와 상상력, 그리고 표현적인 움직임이 생성된다. <어부바>는 메타모포시스를 시공간의 구성과 내러티브의 전환의 수단으로 사용하고 있다. 현실과 환상을 넘나드는 시공간의 변형은 주제에 대한 깊은 몰입의 효과와 더불어 구현된 존재들 사이에 다양한 의미관계를 이해시키는 장치가 된다. 내러티브의 다양한 변화 요소들을 제어하는 과정에서 복잡한 심리묘사나 상징적 의미생성이 자연스럽게 발생하는 결과를 가져왔다. 특히 현실과 환상이 자동으로 생성되고 공존하는 개별 프레임에서 이러한 효과가 크게 나타났다.
메타모포시스(Metamorphosis)는 형상의 변화를 이르는 그리스어에서 유래된 말로 고대의 토템과 상징, 신화적 존재들의 변신에서부터 그 개념이 형성되었다. 애니메이션 메타모포시스는 프레임의 연속적 변화 속에서 형태가 변화하는 것을 의미한다. 프레임 단위로 제작 되는 특징 때문에 다양하고 자연스러운 장면전환을 연출하며 그 변화의 틈에서 새로운 의미를 생성해 내기도 한다. 또한 초현실적 내러티브를 표현하는 효과적인 수단이 된다. 데페이즈망 역시 시간과 공간을 초월한 배치를 통해 발견되는 가치들을 추구하며 끊임없이 초현실적 세계를 창조하고자 하는 일종의 표현기법이다. 애니메이션의 메타모포시스가 추구하는 초현실적 내용의 표현과 연관되어 있다고 볼 수 있다. 본 연구에서는 데페이즈망기법 표현에 있어 독특한 세계를 구축한 마그리트에 대해 연구한 학자들의 형식적 분류를 적용하여 분석하였다. 본인의 공동작품 <어부바>는 ‘5·18광주민주화운동’을 소재로 제작된 2D애니메이션으로 정치사적 사건에 휘말린 무고한 시민들의 희생과 상처에 대해 이야기하고 있다. 주제를 현실과 환상의 공간으로 양분하여 표현하고 있으며 캐릭터의 상징적 변형을 통해 관계를 묘사하고 있다. <어부바>의 캐릭터는 데페이즈망 형식의 요소들을 결부시켜 존재성과 은유적 관계를 상징하는 이미지로 변환을 시도한다. 흥미로운 형식과 색채와 상상력, 그리고 표현적인 움직임이 생성된다. <어부바>는 메타모포시스를 시공간의 구성과 내러티브의 전환의 수단으로 사용하고 있다. 현실과 환상을 넘나드는 시공간의 변형은 주제에 대한 깊은 몰입의 효과와 더불어 구현된 존재들 사이에 다양한 의미관계를 이해시키는 장치가 된다. 내러티브의 다양한 변화 요소들을 제어하는 과정에서 복잡한 심리묘사나 상징적 의미생성이 자연스럽게 발생하는 결과를 가져왔다. 특히 현실과 환상이 자동으로 생성되고 공존하는 개별 프레임에서 이러한 효과가 크게 나타났다.
Metamorphosis is a word that originated from the Greek language of implying a change in shape. Its concept was formed from the transformation in totem, symbol, and mythic existences in ancient times. The metamorphosis of animation implies that a shape changes amid a consecutive change of frame. Owin...
Metamorphosis is a word that originated from the Greek language of implying a change in shape. Its concept was formed from the transformation in totem, symbol, and mythic existences in ancient times. The metamorphosis of animation implies that a shape changes amid a consecutive change of frame. Owing to the characteristic of being produced with frame unit, it presents a change in diverse and natural scenes and also creates a new meaning in a gap of its change. Also, it becomes an effective means of expressing surrealistic narrative. Even Depaysement is a series of the expression technique that pursues values of being found through the distribution beyond time and space and that aims to continuously create the surrealistic world. It can be considered to be connected with expression of surrealistic contents for which the metamorphosis of animation seeks. This study analyzed by applying the formal classification of scholars, who researched into Magritte of having implemented the unique world in expressing the Depaysement technique. As my joint work is 2D animation that was produced by having material as ‘May 18 Gwang-ju Democratic Uprising,’ it is talking about sacrifice and wound of innocent citizens who were swept away into the political event. Theme is being expressed by being bisected into space of reality and fantasy. Relationship is being depicted through symbolic transformation in a character. A character in allows elements in the Depaysement form to be combined, thereby attempting a change into image of symbolizing existence and metaphorical relation. It is created an interesting form, color, imagination, and expressive movement. is using metamorphosis as a means of forming space-time and changing narrative. The spatio-temporal transformation of frequently crossing reality and fantasy becomes a device of allowing relationship of diverse meanings to be understood among the implemented existences along with effect of deep immersion in theme. The result was brought about that the depiction of complex psychology or the creation of symbolic meaning naturally takes place in the process of controlling diverse change elements in narrative. Especially, this effect was indicated to be great in the individual frame that reality and fantasy are automatically created and coexist.
Metamorphosis is a word that originated from the Greek language of implying a change in shape. Its concept was formed from the transformation in totem, symbol, and mythic existences in ancient times. The metamorphosis of animation implies that a shape changes amid a consecutive change of frame. Owing to the characteristic of being produced with frame unit, it presents a change in diverse and natural scenes and also creates a new meaning in a gap of its change. Also, it becomes an effective means of expressing surrealistic narrative. Even Depaysement is a series of the expression technique that pursues values of being found through the distribution beyond time and space and that aims to continuously create the surrealistic world. It can be considered to be connected with expression of surrealistic contents for which the metamorphosis of animation seeks. This study analyzed by applying the formal classification of scholars, who researched into Magritte of having implemented the unique world in expressing the Depaysement technique. As my joint work is 2D animation that was produced by having material as ‘May 18 Gwang-ju Democratic Uprising,’ it is talking about sacrifice and wound of innocent citizens who were swept away into the political event. Theme is being expressed by being bisected into space of reality and fantasy. Relationship is being depicted through symbolic transformation in a character. A character in allows elements in the Depaysement form to be combined, thereby attempting a change into image of symbolizing existence and metaphorical relation. It is created an interesting form, color, imagination, and expressive movement. is using metamorphosis as a means of forming space-time and changing narrative. The spatio-temporal transformation of frequently crossing reality and fantasy becomes a device of allowing relationship of diverse meanings to be understood among the implemented existences along with effect of deep immersion in theme. The result was brought about that the depiction of complex psychology or the creation of symbolic meaning naturally takes place in the process of controlling diverse change elements in narrative. Especially, this effect was indicated to be great in the individual frame that reality and fantasy are automatically created and coexist.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.