본 논문은 국내 스포츠 마케팅의 발전을 위해 골프용품 고객의 소비가치가 골프용품 선택속성에 미치는 영향에 대한 분석을 통하여 골프용품 선택속성에 따라 고객만족, 재 구매의도 그리고 추천의도에 미치는 영향을 알아보고자 한다.
골프인구가 매년 꾸준히 성장하면서 국내 골프용품 시장은 높은 구매력과 20-30대의 감각을 지닌 50대가 골프용품 시장의 새로운 소비자 집단으로 부상하고 있으며, 전통적인 스타일을 탈피하여 패션성을 강조하는 골프용품 브랜드를 선호하는 소비자뿐만 아니라 전문성, 기능성을 강조한 골프용품 브랜드를 선호하는 소비자층과 같이 다양한 욕구를 지닌 소비자 집단으로 세분화되고 있다. 본 연구는 골프용품 고객의 소비가치가 골프용품 선택속성에 미치는 영향과 골프용품 선택속성에 따라 구매만족, 재 구매의도 그리고 추천의도를 살펴보았다.
본 연구는 고객의 소비심리를 알아볼 수 있는 소비가치, 골프용품 선택속성, 구매행동에 대한 실증적 연구로 골프용품 고객이 추구하는 소비가치가 골프용품 선택속성에 어떠한 영향을 미치는지와 골프용품 선택속성과 구매행동의 영향관계를 규명하였다. 골프용품의 선택에 있어 품질에는 고객의 유행적 가치, ...
본 논문은 국내 스포츠 마케팅의 발전을 위해 골프용품 고객의 소비가치가 골프용품 선택속성에 미치는 영향에 대한 분석을 통하여 골프용품 선택속성에 따라 고객만족, 재 구매의도 그리고 추천의도에 미치는 영향을 알아보고자 한다.
골프인구가 매년 꾸준히 성장하면서 국내 골프용품 시장은 높은 구매력과 20-30대의 감각을 지닌 50대가 골프용품 시장의 새로운 소비자 집단으로 부상하고 있으며, 전통적인 스타일을 탈피하여 패션성을 강조하는 골프용품 브랜드를 선호하는 소비자뿐만 아니라 전문성, 기능성을 강조한 골프용품 브랜드를 선호하는 소비자층과 같이 다양한 욕구를 지닌 소비자 집단으로 세분화되고 있다. 본 연구는 골프용품 고객의 소비가치가 골프용품 선택속성에 미치는 영향과 골프용품 선택속성에 따라 구매만족, 재 구매의도 그리고 추천의도를 살펴보았다.
본 연구는 고객의 소비심리를 알아볼 수 있는 소비가치, 골프용품 선택속성, 구매행동에 대한 실증적 연구로 골프용품 고객이 추구하는 소비가치가 골프용품 선택속성에 어떠한 영향을 미치는지와 골프용품 선택속성과 구매행동의 영향관계를 규명하였다. 골프용품의 선택에 있어 품질에는 고객의 유행적 가치, 사회적 가치, 그리고 기능적 가치가 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 사회적 가치가 골프용품의 선택에 있어 가격에 가장 큰 영향을 미치고, 다음으로 기능적 가치와 유행적 가치의 순으로 나타났다. 또한, 골프용품의 선택속성이 골프용품 고객의 구매행동에 미치는 영향에는 차이가 있는 것으로 나타났다.
골프용품 고객의 구매만족에는 골프용품을 선택하는데 있어 가격과 품질이 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났고, 골프용품의 선택에 있어 품질이 구매만족에 더 큰 영향을 미치는 것으로 나타났다. 그리고 골프용품 고객의 재 구매의도에는 골프용품을 선택하는데 있어 브랜드와 디자인이 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났고, 골프용품의 선택에 있어 브랜드가 재 구매의도에 더 큰 영향을 미치는 것으로 나타났다.
본 연구의 결과에 기반 하여 그 시사점을 검토하면 먼저 고객이 골프용품을 구매할 때 중요하게 생각하는 선택속성과 구매행동에 대해 파악하여 골프용품 기업의 마케팅 전략의 자료로 활용할 필요가 있다. 상품을 구매하는 고객이 추구하는 소비가치에 따라 골프용품 선택 시 중요하게 고려되는 속성에 차이가 있기 때문에, 골프용품 기업들은 목표 소비자가 추구하는 가치가 무엇인지를 파악하고, 이들의 추구가치에 부합되는 속성들에 대한 적극적인 마케팅전략이 모색되어야 한다. 나아가 골프용품 구매 고객들의 선택속성에 따라 고객들이 지각하는 구매만족에는 차이가 있고, 자신이 중요하게 생각하는 속성의 충족에 따라 재 구매하게 되고, 주변 사람들에게 추천 및 구전 활동을 할 수 있을 것이다. 그러기 위하여 골프용품 기업들은 과학적이며 체계적인 방법으로 고객들을 관리하여야 할 것이다. 이에 따라 골프용품 구매 고객들의 다양한 필요와 욕구를 충족시킬 수 있는 제품과 서비스를 제공하는 방향성을 이해 할 수 있을 것이며, 그로 인한 매출향상 및 경영개선은 물론, 고객들과의 문제점 개선 및 이미지 제고 등은 다양하고 충실한 고객들을 확보할 수 있을 것이다.
본 논문은 국내 스포츠 마케팅의 발전을 위해 골프용품 고객의 소비가치가 골프용품 선택속성에 미치는 영향에 대한 분석을 통하여 골프용품 선택속성에 따라 고객만족, 재 구매의도 그리고 추천의도에 미치는 영향을 알아보고자 한다.
골프인구가 매년 꾸준히 성장하면서 국내 골프용품 시장은 높은 구매력과 20-30대의 감각을 지닌 50대가 골프용품 시장의 새로운 소비자 집단으로 부상하고 있으며, 전통적인 스타일을 탈피하여 패션성을 강조하는 골프용품 브랜드를 선호하는 소비자뿐만 아니라 전문성, 기능성을 강조한 골프용품 브랜드를 선호하는 소비자층과 같이 다양한 욕구를 지닌 소비자 집단으로 세분화되고 있다. 본 연구는 골프용품 고객의 소비가치가 골프용품 선택속성에 미치는 영향과 골프용품 선택속성에 따라 구매만족, 재 구매의도 그리고 추천의도를 살펴보았다.
본 연구는 고객의 소비심리를 알아볼 수 있는 소비가치, 골프용품 선택속성, 구매행동에 대한 실증적 연구로 골프용품 고객이 추구하는 소비가치가 골프용품 선택속성에 어떠한 영향을 미치는지와 골프용품 선택속성과 구매행동의 영향관계를 규명하였다. 골프용품의 선택에 있어 품질에는 고객의 유행적 가치, 사회적 가치, 그리고 기능적 가치가 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 사회적 가치가 골프용품의 선택에 있어 가격에 가장 큰 영향을 미치고, 다음으로 기능적 가치와 유행적 가치의 순으로 나타났다. 또한, 골프용품의 선택속성이 골프용품 고객의 구매행동에 미치는 영향에는 차이가 있는 것으로 나타났다.
골프용품 고객의 구매만족에는 골프용품을 선택하는데 있어 가격과 품질이 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났고, 골프용품의 선택에 있어 품질이 구매만족에 더 큰 영향을 미치는 것으로 나타났다. 그리고 골프용품 고객의 재 구매의도에는 골프용품을 선택하는데 있어 브랜드와 디자인이 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났고, 골프용품의 선택에 있어 브랜드가 재 구매의도에 더 큰 영향을 미치는 것으로 나타났다.
본 연구의 결과에 기반 하여 그 시사점을 검토하면 먼저 고객이 골프용품을 구매할 때 중요하게 생각하는 선택속성과 구매행동에 대해 파악하여 골프용품 기업의 마케팅 전략의 자료로 활용할 필요가 있다. 상품을 구매하는 고객이 추구하는 소비가치에 따라 골프용품 선택 시 중요하게 고려되는 속성에 차이가 있기 때문에, 골프용품 기업들은 목표 소비자가 추구하는 가치가 무엇인지를 파악하고, 이들의 추구가치에 부합되는 속성들에 대한 적극적인 마케팅전략이 모색되어야 한다. 나아가 골프용품 구매 고객들의 선택속성에 따라 고객들이 지각하는 구매만족에는 차이가 있고, 자신이 중요하게 생각하는 속성의 충족에 따라 재 구매하게 되고, 주변 사람들에게 추천 및 구전 활동을 할 수 있을 것이다. 그러기 위하여 골프용품 기업들은 과학적이며 체계적인 방법으로 고객들을 관리하여야 할 것이다. 이에 따라 골프용품 구매 고객들의 다양한 필요와 욕구를 충족시킬 수 있는 제품과 서비스를 제공하는 방향성을 이해 할 수 있을 것이며, 그로 인한 매출향상 및 경영개선은 물론, 고객들과의 문제점 개선 및 이미지 제고 등은 다양하고 충실한 고객들을 확보할 수 있을 것이다.
The goal of this paper is, in terms of the development of domestic sports marketing, the investigation of the effect of selection characteristics of golf articles on consumer's satisfaction, intention to re-purchase and intention to recommend these articles by analyzing the effect of spending value ...
The goal of this paper is, in terms of the development of domestic sports marketing, the investigation of the effect of selection characteristics of golf articles on consumer's satisfaction, intention to re-purchase and intention to recommend these articles by analyzing the effect of spending value of golf article consumers on selection characteristics of golf articles.
In the domestic golf article market, consumers in their 50s who have the tastes of consumers in their 20s-30s and high purchasing power are considered new consumers. And also consumer groups are subdivided into groups of various preferences such as those emphasizing golf brands, technical ability and
besides the fashion grow out of traditional style. This paper investigates the effect of spending value of golf article consumers on selection characteristics of golf articles and purchase satisfaction, intention to re-purchase and intention to recommend based on selection characteristics of golf articles.
In this paper related to the actual proof of purchase behavior, selection characteristics of golf articles and spending value which can confirm consumer's purchase mentality, the effect of spending value wanted by golf article consumers on selection characteristics of golf articles and the effective relation between selection characteristics of golf articles and purchase behavior are validated. In selection of golf articles, the following is validated: the quality effects on the trend-based value of consumers, societal value and functional value. Societal value is most dominant and next is functional value and last is trend-based value. Also, there are some differences in effect of selection characteristics of golf articles on purchase behavior of consumers.
Price and quality effect the purchase satisfaction of golf article consumers in selection of golf articles, and quality effects on purchase satisfaction more than price. Brand and design effect the intention to re-purchase, and brand is more dominant.
According to the results of this paper, selection characteristics and purchase behavior, considered as important factors in purchasing golf articles, are needed to be used as information in marketing strategies for golf article corporations by investigating the suggestions of this paper. Because there are some differences in important factors when golf articles are selected according to spending value wanted by the consumer, golf article corporations must grasp the value wanted by target consumers and the marketing strategy which satisfies consumers' pursuit value must be considered. Furthermore, there are differences in purchase satisfaction perceived by consumers following selection characteristics of golf article consumers. Repeat purchase occurs when characteristics considered as important factors by consumers are reflected and consumers will recommend and advertise the product to other consumers. Thus, golf article corporations must understand consumers using a scientific and systematic method. As previous mentioned, by understanding the direction of products which satisfies consumers' various wants and service offerings, an increase in sales and in improvement of management can be guaranteed. Also, various and loyal consumers can be guaranteed by improvement in problems with consumers and image.
The goal of this paper is, in terms of the development of domestic sports marketing, the investigation of the effect of selection characteristics of golf articles on consumer's satisfaction, intention to re-purchase and intention to recommend these articles by analyzing the effect of spending value of golf article consumers on selection characteristics of golf articles.
In the domestic golf article market, consumers in their 50s who have the tastes of consumers in their 20s-30s and high purchasing power are considered new consumers. And also consumer groups are subdivided into groups of various preferences such as those emphasizing golf brands, technical ability and
besides the fashion grow out of traditional style. This paper investigates the effect of spending value of golf article consumers on selection characteristics of golf articles and purchase satisfaction, intention to re-purchase and intention to recommend based on selection characteristics of golf articles.
In this paper related to the actual proof of purchase behavior, selection characteristics of golf articles and spending value which can confirm consumer's purchase mentality, the effect of spending value wanted by golf article consumers on selection characteristics of golf articles and the effective relation between selection characteristics of golf articles and purchase behavior are validated. In selection of golf articles, the following is validated: the quality effects on the trend-based value of consumers, societal value and functional value. Societal value is most dominant and next is functional value and last is trend-based value. Also, there are some differences in effect of selection characteristics of golf articles on purchase behavior of consumers.
Price and quality effect the purchase satisfaction of golf article consumers in selection of golf articles, and quality effects on purchase satisfaction more than price. Brand and design effect the intention to re-purchase, and brand is more dominant.
According to the results of this paper, selection characteristics and purchase behavior, considered as important factors in purchasing golf articles, are needed to be used as information in marketing strategies for golf article corporations by investigating the suggestions of this paper. Because there are some differences in important factors when golf articles are selected according to spending value wanted by the consumer, golf article corporations must grasp the value wanted by target consumers and the marketing strategy which satisfies consumers' pursuit value must be considered. Furthermore, there are differences in purchase satisfaction perceived by consumers following selection characteristics of golf article consumers. Repeat purchase occurs when characteristics considered as important factors by consumers are reflected and consumers will recommend and advertise the product to other consumers. Thus, golf article corporations must understand consumers using a scientific and systematic method. As previous mentioned, by understanding the direction of products which satisfies consumers' various wants and service offerings, an increase in sales and in improvement of management can be guaranteed. Also, various and loyal consumers can be guaranteed by improvement in problems with consumers and image.
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