유아들은 있었던 일을 과장하여 말하거나, 직접 보고 듣고 경험하지 않았던 일들을 말하고 전달하며 그런 허구의 이야기들을 마치 자신이 경험한 이야기 인 듯 사실적으로 이야기 한다. 그러한 이야기들은 때로는 풍부한 상상력과 언어능력을 바탕으로 하기도 한다. 그리하여 본 연구는 유아들의 상상력과 언어능력이 거짓말 이해 능력과 어떠한 관계가 있는지에 대해 알아보기 위한 목적을 가지고 있다. 따라서 목적에 맞는 연구문제는 두 가지로 첫째, 언어능력, 상상력, 거짓말 이해 능력은 배경변인에 따라 차이가 있는가?, 둘째, 유아의 상상력, 언어...
유아들은 있었던 일을 과장하여 말하거나, 직접 보고 듣고 경험하지 않았던 일들을 말하고 전달하며 그런 허구의 이야기들을 마치 자신이 경험한 이야기 인 듯 사실적으로 이야기 한다. 그러한 이야기들은 때로는 풍부한 상상력과 언어능력을 바탕으로 하기도 한다. 그리하여 본 연구는 유아들의 상상력과 언어능력이 거짓말 이해 능력과 어떠한 관계가 있는지에 대해 알아보기 위한 목적을 가지고 있다. 따라서 목적에 맞는 연구문제는 두 가지로 첫째, 언어능력, 상상력, 거짓말 이해 능력은 배경변인에 따라 차이가 있는가?, 둘째, 유아의 상상력, 언어능력은 거짓말(반사회적, 선의의, 유희적) 이해 능력과 관계가 있는가? 이다 본 연구는 전라북도 J시 Y어린이집에 재원 중인 유아 40명(만 3세 유아 17명, 만 4세 유아 23명)을 대상으로 거짓말 이해능력, 상상력, 언어능력을 측정하였다 분석결과 첫째, 유아의 배경변인과 언어능력과의 관계에서는 아버지의 연령이 낮을수록 유아의 언어능력이 높고 아버지의 직업이 회사원일 경우 다른 직업보다 유아의 언어능력이 높게 나왔다. 둘째, 유아의 배경변인과 상상력과의 관계에서는 어머니의 연령이 낮을수록 유아의 상상력 점수가 높게 나왔다. 셋째, 유아의 배경변인과 반사회적 거짓말 이해 능력과의 관계는 유의한 차이가 나타나지 않았다. 유아의 배경변인과 선의의 거짓말 이해 능력의 관계에서는 아버지의 연령이 낮을수록 선의의 거짓말 이해 능력이 높았고 형제·자매가 없는 유아가 있는 유아보다 선의의 거짓말 이해 능력이 높게 나왔다. 유아의 배경변인과 유희적 거짓말 이해 능력의 관계에서는 어머니의 학력이 낮을수록 유희적 거짓말 이해능력이 높게 나왔다. 다섯째, 유아의 언어능력, 상상력과 반사회적 거짓말 이해 능력의 관계에서는 상상력이 클수록 반사회적 거짓말 이해 능력이 높게 나왔지만 유아의 언어능력과 반사회적 거짓말 이해능력은 유의한 차이가 없었다.유아의 언어능력, 상상력과 선의의 거짓말 이해 능력의 관계에서는 언어능력이 높을수록 선의의 거짓말 이해 능력이 높게 나왔으나 유아의 상상력과 선의의 거짓말 이해 능력은 유의한 차이가 없었다. 유아의 언어능력, 상상력과 유희적 거짓말 이해 능력의 관계에서는 상상력이 클수록 유희적 거짓말 이해 능력이 높게 나왔고 유아의 언어능력과 유희적 거짓말 이해능력은 유의한 차이가 없었다.
유아들은 있었던 일을 과장하여 말하거나, 직접 보고 듣고 경험하지 않았던 일들을 말하고 전달하며 그런 허구의 이야기들을 마치 자신이 경험한 이야기 인 듯 사실적으로 이야기 한다. 그러한 이야기들은 때로는 풍부한 상상력과 언어능력을 바탕으로 하기도 한다. 그리하여 본 연구는 유아들의 상상력과 언어능력이 거짓말 이해 능력과 어떠한 관계가 있는지에 대해 알아보기 위한 목적을 가지고 있다. 따라서 목적에 맞는 연구문제는 두 가지로 첫째, 언어능력, 상상력, 거짓말 이해 능력은 배경변인에 따라 차이가 있는가?, 둘째, 유아의 상상력, 언어능력은 거짓말(반사회적, 선의의, 유희적) 이해 능력과 관계가 있는가? 이다 본 연구는 전라북도 J시 Y어린이집에 재원 중인 유아 40명(만 3세 유아 17명, 만 4세 유아 23명)을 대상으로 거짓말 이해능력, 상상력, 언어능력을 측정하였다 분석결과 첫째, 유아의 배경변인과 언어능력과의 관계에서는 아버지의 연령이 낮을수록 유아의 언어능력이 높고 아버지의 직업이 회사원일 경우 다른 직업보다 유아의 언어능력이 높게 나왔다. 둘째, 유아의 배경변인과 상상력과의 관계에서는 어머니의 연령이 낮을수록 유아의 상상력 점수가 높게 나왔다. 셋째, 유아의 배경변인과 반사회적 거짓말 이해 능력과의 관계는 유의한 차이가 나타나지 않았다. 유아의 배경변인과 선의의 거짓말 이해 능력의 관계에서는 아버지의 연령이 낮을수록 선의의 거짓말 이해 능력이 높았고 형제·자매가 없는 유아가 있는 유아보다 선의의 거짓말 이해 능력이 높게 나왔다. 유아의 배경변인과 유희적 거짓말 이해 능력의 관계에서는 어머니의 학력이 낮을수록 유희적 거짓말 이해능력이 높게 나왔다. 다섯째, 유아의 언어능력, 상상력과 반사회적 거짓말 이해 능력의 관계에서는 상상력이 클수록 반사회적 거짓말 이해 능력이 높게 나왔지만 유아의 언어능력과 반사회적 거짓말 이해능력은 유의한 차이가 없었다.유아의 언어능력, 상상력과 선의의 거짓말 이해 능력의 관계에서는 언어능력이 높을수록 선의의 거짓말 이해 능력이 높게 나왔으나 유아의 상상력과 선의의 거짓말 이해 능력은 유의한 차이가 없었다. 유아의 언어능력, 상상력과 유희적 거짓말 이해 능력의 관계에서는 상상력이 클수록 유희적 거짓말 이해 능력이 높게 나왔고 유아의 언어능력과 유희적 거짓말 이해능력은 유의한 차이가 없었다.
One infant was to overstate the end, or directly see, hear, experience, and those that did not pass one telling the story of a fictional story indeut own experience just talk realistically. Infants who exaggerate one end of the experience, or you did not see, hear, say things like, passing Green fic...
One infant was to overstate the end, or directly see, hear, experience, and those that did not pass one telling the story of a fictional story indeut own experience just talk realistically. Infants who exaggerate one end of the experience, or you did not see, hear, say things like, passing Green fictional story of his experience tells a story indeut factual. Sometimes these stories are often based on imagination and language skills are. Thus, this study of imagination and language skills of young children understand the lies that you have skills and learn about any affiliated for the purpose has repeatedly ralseo are two kinds of research questions fit is First, the language skills, imagination, lies in the ability to understand the background variables do vary? Second, Imagination, language skills of children lie (antisocial, in good faith, playful) Do you have a relationship with comprehension?'s. This study Jeolla at J Y Nursery Infants are 40 people in the financial literacy targets lying, imagination, language skills were cheukcheong. These results are analyzed, First, the language skills of children and the relationship between the background variables and the father's age, the lower the toddler's father, a high linguistic intelligence worker's job than any other profession, if this infant's language skills were higher. Second, the infant imagination and the relationship between the background variables and the age of the mother, the lower the toddler's imagination scores were higher. Third, infant lying on the background variables and antisocial affiliated with comprehension did not differ significantly. Of infants background variables and ability to understand the relationship of the line lies in the father's age, the lower the ability to understand the higher white lie, brothers, sisters, infant toddler with no ability to understand the more white lies were higher. Infant's ability to understand the background variables were higher and playful lie. Fourth, the toddler's language skills, imagination and ability to understand the relationship of anti-social lies in the imagination, the greater our ability to understand the highly anti-social lies nawatjiman higher language skills of children white lies There was no significant difference in comprehension. Infant's language skills, imagination and ability to understand the relationship between a white lie on the line, the higher language skills lie in our ability to understand and wateuna high infant's imagination and ability to understand white lies there was no significant difference. Infant's language skills, imagination and playful relationship lie in the ability to understand the greater playful imagination lie yielded higher literacy skills of children with language comprehension playful lies one of the game there was no difference.
One infant was to overstate the end, or directly see, hear, experience, and those that did not pass one telling the story of a fictional story indeut own experience just talk realistically. Infants who exaggerate one end of the experience, or you did not see, hear, say things like, passing Green fictional story of his experience tells a story indeut factual. Sometimes these stories are often based on imagination and language skills are. Thus, this study of imagination and language skills of young children understand the lies that you have skills and learn about any affiliated for the purpose has repeatedly ralseo are two kinds of research questions fit is First, the language skills, imagination, lies in the ability to understand the background variables do vary? Second, Imagination, language skills of children lie (antisocial, in good faith, playful) Do you have a relationship with comprehension?'s. This study Jeolla at J Y Nursery Infants are 40 people in the financial literacy targets lying, imagination, language skills were cheukcheong. These results are analyzed, First, the language skills of children and the relationship between the background variables and the father's age, the lower the toddler's father, a high linguistic intelligence worker's job than any other profession, if this infant's language skills were higher. Second, the infant imagination and the relationship between the background variables and the age of the mother, the lower the toddler's imagination scores were higher. Third, infant lying on the background variables and antisocial affiliated with comprehension did not differ significantly. Of infants background variables and ability to understand the relationship of the line lies in the father's age, the lower the ability to understand the higher white lie, brothers, sisters, infant toddler with no ability to understand the more white lies were higher. Infant's ability to understand the background variables were higher and playful lie. Fourth, the toddler's language skills, imagination and ability to understand the relationship of anti-social lies in the imagination, the greater our ability to understand the highly anti-social lies nawatjiman higher language skills of children white lies There was no significant difference in comprehension. Infant's language skills, imagination and ability to understand the relationship between a white lie on the line, the higher language skills lie in our ability to understand and wateuna high infant's imagination and ability to understand white lies there was no significant difference. Infant's language skills, imagination and playful relationship lie in the ability to understand the greater playful imagination lie yielded higher literacy skills of children with language comprehension playful lies one of the game there was no difference.
주제어
#거짓말 이해능력
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.