최근 몇 년 동안 뮤지컬은 중국에서 열광을 받아 시장규모가 확대되고 있다. 또한 뮤지컬은 중국에서 아직 대중화되지 못하지만 통신기술 발달의 영향을 받아 많은 사람들은 새로운 것을 받아들이면서 중국 뮤지컬 시장의 발전 전망이 매우 좋다. 그렇기 때문에 중국 뮤지컬에 대한 발전 방안이 급히 필요한 실정이다. 따라서 본 연구는 중국과 한국의 뮤지컬 관객성향의 비교를 참고로 하여 중국 관객의 성향을 중심으로 연구하였다. 본 연구의 목적은 중국 뮤지컬 시장을 발전시키고자 하며 중국 뮤지컬 관객의 성향에 따라 뮤지컬을 선택할 때 고려하는 요소의 차이를 알아보고자하는 것이다. 본 연구에서는 관객의 성향을 나타날 수 있는 가치, 라이프스타일과 관람동기를 ...
최근 몇 년 동안 뮤지컬은 중국에서 열광을 받아 시장규모가 확대되고 있다. 또한 뮤지컬은 중국에서 아직 대중화되지 못하지만 통신기술 발달의 영향을 받아 많은 사람들은 새로운 것을 받아들이면서 중국 뮤지컬 시장의 발전 전망이 매우 좋다. 그렇기 때문에 중국 뮤지컬에 대한 발전 방안이 급히 필요한 실정이다. 따라서 본 연구는 중국과 한국의 뮤지컬 관객성향의 비교를 참고로 하여 중국 관객의 성향을 중심으로 연구하였다. 본 연구의 목적은 중국 뮤지컬 시장을 발전시키고자 하며 중국 뮤지컬 관객의 성향에 따라 뮤지컬을 선택할 때 고려하는 요소의 차이를 알아보고자하는 것이다. 본 연구에서는 관객의 성향을 나타날 수 있는 가치, 라이프스타일과 관람동기를 독립변수로 하여 각 유형에 따라 뮤지컬 선택 고려요소에 영향이 있는지를 연구하였다. 중국 상하이와 한국 서울 지역에 있는 뮤지컬을 관람 경험이 있는 관객 총 292명을 대상으로 연구를 진행한 결과, 중국 관객의 외적가치 성향이 높을수록 뮤지컬 선택 고려요의 작품, 가격, 장소와 프로모션에 모두 정(+)의 영향을 미친다. 그리고 경제지향과 여가문화지향 라이프스타일 성향이 높은 중국 뮤지컬 관객들은 뮤지컬 선택할 때 마케팅 활동에 민감하게 반응하며, 관란동기 중의 관계적 동기는 선택 고려요소에 가장 큰 영향을 미친다는 것으로 나타났다. 한편, 중국과 한국의 비교 결과를 통해 중국과 한국의 뮤지컬 관객의 성향이 다르고 뮤지컬 선택 고려요소에도 매우 큰 차이가 있기 때문에 한국의 기존 뮤지컬 관객개발 방안은 중국시장에 그대로 적용하기가 어렵다는 것을 알 수 있다. 따라서 본 연구의 결과는 중국 뮤지컬 관객성향을 파악하고 실제 뮤지컬 마케팅 전략을 세울 때 도움이 될 것이다.
최근 몇 년 동안 뮤지컬은 중국에서 열광을 받아 시장규모가 확대되고 있다. 또한 뮤지컬은 중국에서 아직 대중화되지 못하지만 통신기술 발달의 영향을 받아 많은 사람들은 새로운 것을 받아들이면서 중국 뮤지컬 시장의 발전 전망이 매우 좋다. 그렇기 때문에 중국 뮤지컬에 대한 발전 방안이 급히 필요한 실정이다. 따라서 본 연구는 중국과 한국의 뮤지컬 관객성향의 비교를 참고로 하여 중국 관객의 성향을 중심으로 연구하였다. 본 연구의 목적은 중국 뮤지컬 시장을 발전시키고자 하며 중국 뮤지컬 관객의 성향에 따라 뮤지컬을 선택할 때 고려하는 요소의 차이를 알아보고자하는 것이다. 본 연구에서는 관객의 성향을 나타날 수 있는 가치, 라이프스타일과 관람동기를 독립변수로 하여 각 유형에 따라 뮤지컬 선택 고려요소에 영향이 있는지를 연구하였다. 중국 상하이와 한국 서울 지역에 있는 뮤지컬을 관람 경험이 있는 관객 총 292명을 대상으로 연구를 진행한 결과, 중국 관객의 외적가치 성향이 높을수록 뮤지컬 선택 고려요의 작품, 가격, 장소와 프로모션에 모두 정(+)의 영향을 미친다. 그리고 경제지향과 여가문화지향 라이프스타일 성향이 높은 중국 뮤지컬 관객들은 뮤지컬 선택할 때 마케팅 활동에 민감하게 반응하며, 관란동기 중의 관계적 동기는 선택 고려요소에 가장 큰 영향을 미친다는 것으로 나타났다. 한편, 중국과 한국의 비교 결과를 통해 중국과 한국의 뮤지컬 관객의 성향이 다르고 뮤지컬 선택 고려요소에도 매우 큰 차이가 있기 때문에 한국의 기존 뮤지컬 관객개발 방안은 중국시장에 그대로 적용하기가 어렵다는 것을 알 수 있다. 따라서 본 연구의 결과는 중국 뮤지컬 관객성향을 파악하고 실제 뮤지컬 마케팅 전략을 세울 때 도움이 될 것이다.
Since these years, there are lots of people begin to love and care about musical in China, also Chinese musical market scale is expanding now. Even though musical doesn’t being very popular yet in China, but the market of musical in China will be very awesome in the future. Because the development o...
Since these years, there are lots of people begin to love and care about musical in China, also Chinese musical market scale is expanding now. Even though musical doesn’t being very popular yet in China, but the market of musical in China will be very awesome in the future. Because the development of technology communication, people start to absorb new things in easier than before. Therefore it’s indeed to have plan for Chinese musical for how to develop. The purpose of this article is how to develop Chinese musical, and whether if there will be distinctions on considerations when audiences choosing a musical, it’s depending on the audiences' different propensities. In order to achieve the purpose of this article was compared by propensities between Chinese and Korean audiences. The value, lifestyle and spectator's motivation that may appear to audience's propensity were set as independent variables. And what’s the different types of the independent variables will influence the considerations when audiences choosing a musical. 292 audiences in Shanghai and Seoul which has experiences for watching musical performance were the objects of this article. From the results of this article, Chinese audiences whom with higher propensity of external value caused more positive impact on marketing 4P mix. And the audiences which is economic-oriented lifestyle and leisure-culture-oriented lifestyle are more sharp for making activities of marketing when they choosing a musical. Furthermore, the relationship motivation of spectator's motivation influences the marketing 4P mix is the most higher. It’s depending on result of compare between Chinese and Korean audiences, their propensities are different also lots of differences for the considerations during how to choose a musical. The existing audience developing plans in Korea can’t be used in China now. Follow the result of this article it’s really helpful for understanding Chinese musical audience propensity, and it is useful when making a marketing strategy of musical.
Since these years, there are lots of people begin to love and care about musical in China, also Chinese musical market scale is expanding now. Even though musical doesn’t being very popular yet in China, but the market of musical in China will be very awesome in the future. Because the development of technology communication, people start to absorb new things in easier than before. Therefore it’s indeed to have plan for Chinese musical for how to develop. The purpose of this article is how to develop Chinese musical, and whether if there will be distinctions on considerations when audiences choosing a musical, it’s depending on the audiences' different propensities. In order to achieve the purpose of this article was compared by propensities between Chinese and Korean audiences. The value, lifestyle and spectator's motivation that may appear to audience's propensity were set as independent variables. And what’s the different types of the independent variables will influence the considerations when audiences choosing a musical. 292 audiences in Shanghai and Seoul which has experiences for watching musical performance were the objects of this article. From the results of this article, Chinese audiences whom with higher propensity of external value caused more positive impact on marketing 4P mix. And the audiences which is economic-oriented lifestyle and leisure-culture-oriented lifestyle are more sharp for making activities of marketing when they choosing a musical. Furthermore, the relationship motivation of spectator's motivation influences the marketing 4P mix is the most higher. It’s depending on result of compare between Chinese and Korean audiences, their propensities are different also lots of differences for the considerations during how to choose a musical. The existing audience developing plans in Korea can’t be used in China now. Follow the result of this article it’s really helpful for understanding Chinese musical audience propensity, and it is useful when making a marketing strategy of musical.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.