본 논문에서는 인프라 센서를 이용한 자동주차 시스템에 대해 연구 하였다. 현재 활발하게 연구 진행 중이며, 적용되고 있는 운전자 보조 시스템은 차량에 개별 장착되며 이는 가격 측면에서 보다 정밀한 센서를 사용할 수 없는 문제점이 있다. 또한 장착된 운전자보조 시스템이 성능을 발휘하기 위해서는 운전자가 근접한 위치까지 주행해야 하는 단점을 가지고 있다. 이는 운전자들이 주차 시 받는 스트레스를 경감시킬 수는 있지만 근본적인 해결책은 될 수 없다. 이를 줄이기 위한 연구의 일환으로 인프라를 이용한 연구가 진행 되고 있다. 본 연구는 차량이 주차 공간 내에 진입한 이후 주차될 때까지의 차량 거동을 중심 테마로 하여 연구를 수행하였다. 이를 위한 접근 방법을 제시하고 ...
본 논문에서는 인프라 센서를 이용한 자동주차 시스템에 대해 연구 하였다. 현재 활발하게 연구 진행 중이며, 적용되고 있는 운전자 보조 시스템은 차량에 개별 장착되며 이는 가격 측면에서 보다 정밀한 센서를 사용할 수 없는 문제점이 있다. 또한 장착된 운전자보조 시스템이 성능을 발휘하기 위해서는 운전자가 근접한 위치까지 주행해야 하는 단점을 가지고 있다. 이는 운전자들이 주차 시 받는 스트레스를 경감시킬 수는 있지만 근본적인 해결책은 될 수 없다. 이를 줄이기 위한 연구의 일환으로 인프라를 이용한 연구가 진행 되고 있다. 본 연구는 차량이 주차 공간 내에 진입한 이후 주차될 때까지의 차량 거동을 중심 테마로 하여 연구를 수행하였다. 이를 위한 접근 방법을 제시하고 시뮬레이션과 실차 실험을 통해 그 가능성을 타진하였다. 자동주차시스템은 크게 인프라, 관제 시스템, 그리고 차량시스템으로 나눌 수 있다. 인프라에는 주차공간의 인식과 차량의 이동을 추적하기 위한 센서들이 설치된다. 관제 시스템은 인프라에 설치된 각 센서에서 입력된 정보를 바탕으로 차량의 주차 경로를 생성하고 차량의 이동 시 거동을 추적하여 차량이 주차 경로를 따라 진행하도록 제어하는 역할을 한다. 차량 시스템에서는 관제시스템으로부터 입력된 명령에 따라 차량이 거동하기 위한 구동기를 제어한다. 인프라의 센서를 이용한 자동주차 시스템은 현재 비약적으로 발전하고 있는 차량의 운전자 보조 시스템들과 연계 할 경우 시너지 효과를 낼 수 있을 것으로 기대된다.
본 논문에서는 인프라 센서를 이용한 자동주차 시스템에 대해 연구 하였다. 현재 활발하게 연구 진행 중이며, 적용되고 있는 운전자 보조 시스템은 차량에 개별 장착되며 이는 가격 측면에서 보다 정밀한 센서를 사용할 수 없는 문제점이 있다. 또한 장착된 운전자보조 시스템이 성능을 발휘하기 위해서는 운전자가 근접한 위치까지 주행해야 하는 단점을 가지고 있다. 이는 운전자들이 주차 시 받는 스트레스를 경감시킬 수는 있지만 근본적인 해결책은 될 수 없다. 이를 줄이기 위한 연구의 일환으로 인프라를 이용한 연구가 진행 되고 있다. 본 연구는 차량이 주차 공간 내에 진입한 이후 주차될 때까지의 차량 거동을 중심 테마로 하여 연구를 수행하였다. 이를 위한 접근 방법을 제시하고 시뮬레이션과 실차 실험을 통해 그 가능성을 타진하였다. 자동주차시스템은 크게 인프라, 관제 시스템, 그리고 차량시스템으로 나눌 수 있다. 인프라에는 주차공간의 인식과 차량의 이동을 추적하기 위한 센서들이 설치된다. 관제 시스템은 인프라에 설치된 각 센서에서 입력된 정보를 바탕으로 차량의 주차 경로를 생성하고 차량의 이동 시 거동을 추적하여 차량이 주차 경로를 따라 진행하도록 제어하는 역할을 한다. 차량 시스템에서는 관제시스템으로부터 입력된 명령에 따라 차량이 거동하기 위한 구동기를 제어한다. 인프라의 센서를 이용한 자동주차 시스템은 현재 비약적으로 발전하고 있는 차량의 운전자 보조 시스템들과 연계 할 경우 시너지 효과를 낼 수 있을 것으로 기대된다.
In this paper, I’ve studied the auto parking system by using infra sensors. Driving support system is currently applied is individually mounted to the vehicle. However, there is a problem that it is impossible to use a more precise, in terms of price sensor. Further, the driver assistance system has...
In this paper, I’ve studied the auto parking system by using infra sensors. Driving support system is currently applied is individually mounted to the vehicle. However, there is a problem that it is impossible to use a more precise, in terms of price sensor. Further, the driver assistance system has the drawback. It must drive in the vicinity of the parking position that it is to give full play to the performance. This can reduce stress that drivers receive parking, but a fundamental solution is not possible. Therefore, studies utilizing the current infrastructure in order to solve this problem have been advanced. This study was done with central theme about the behavior of vehicle in the parking place. In addition, the approach about the unmanned parking system was presented and the possibility of the presented system was tested by the actual experiment and simulation. Auto parking system is divided into Infra, Operating command unit, and Vehicle system significantly. The sensors are located in the infrastructure for tracking the movement of the vehicle and recognizing of the parking position. Operating command unit plays a role to control based on the entered information from each sensor that is installed in the infrastructure. For this, Operating command unit generates the parking path and tracks the behavior of vehicle. The Vehicle system controls actuator for the behavior of the vehicle according to the command input from Operating command unit. The Auto parking system by using infra sensors will be able to give a synergy effect when linking with the growing Driver assistance system.
In this paper, I’ve studied the auto parking system by using infra sensors. Driving support system is currently applied is individually mounted to the vehicle. However, there is a problem that it is impossible to use a more precise, in terms of price sensor. Further, the driver assistance system has the drawback. It must drive in the vicinity of the parking position that it is to give full play to the performance. This can reduce stress that drivers receive parking, but a fundamental solution is not possible. Therefore, studies utilizing the current infrastructure in order to solve this problem have been advanced. This study was done with central theme about the behavior of vehicle in the parking place. In addition, the approach about the unmanned parking system was presented and the possibility of the presented system was tested by the actual experiment and simulation. Auto parking system is divided into Infra, Operating command unit, and Vehicle system significantly. The sensors are located in the infrastructure for tracking the movement of the vehicle and recognizing of the parking position. Operating command unit plays a role to control based on the entered information from each sensor that is installed in the infrastructure. For this, Operating command unit generates the parking path and tracks the behavior of vehicle. The Vehicle system controls actuator for the behavior of the vehicle according to the command input from Operating command unit. The Auto parking system by using infra sensors will be able to give a synergy effect when linking with the growing Driver assistance system.
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