본 연구의 목적은 태권도장 지도자의 감성지능이 친소비자행동, 고객지향성 그리고 서비스품질에 미치는 영향을 규명하는데 있다. 본 연구를 위해 태권도장 지도자 310명에게 편의표본추출법(convenience sampling method)을 사용하여 설문지를 배포하였다. 배포된 설문지 중 총 300부의 자료가 분석에 이용되었다. 데이터는 데이터 PASW 18.0으로 분석하여 ...
본 연구의 목적은 태권도장 지도자의 감성지능이 친소비자행동, 고객지향성 그리고 서비스품질에 미치는 영향을 규명하는데 있다. 본 연구를 위해 태권도장 지도자 310명에게 편의표본추출법(convenience sampling method)을 사용하여 설문지를 배포하였다. 배포된 설문지 중 총 300부의 자료가 분석에 이용되었다. 데이터는 데이터 PASW 18.0으로 분석하여 빈도분석, 탐색적 요인분석, 신뢰성 시험, 상관분석, 기술적 분석 그리고 다중회귀 분석을 수행하였다. 본 연구의 결과는, (1) 감성지능은 친사회적 행동에 영향을 미치는 것으로 나타났다. (2) 친사회적 행동의 고객은 고객지향성에 영향을 미치는 것으로 나타났다. (3) 고객지향성은 서비스품질에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 앞으로의 연구를 위한 추가의미와 방향이 논의되었다.
본 연구의 목적은 태권도장 지도자의 감성지능이 친소비자행동, 고객지향성 그리고 서비스품질에 미치는 영향을 규명하는데 있다. 본 연구를 위해 태권도장 지도자 310명에게 편의표본추출법(convenience sampling method)을 사용하여 설문지를 배포하였다. 배포된 설문지 중 총 300부의 자료가 분석에 이용되었다. 데이터는 데이터 PASW 18.0으로 분석하여 빈도분석, 탐색적 요인분석, 신뢰성 시험, 상관분석, 기술적 분석 그리고 다중회귀 분석을 수행하였다. 본 연구의 결과는, (1) 감성지능은 친사회적 행동에 영향을 미치는 것으로 나타났다. (2) 친사회적 행동의 고객은 고객지향성에 영향을 미치는 것으로 나타났다. (3) 고객지향성은 서비스품질에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 앞으로의 연구를 위한 추가의미와 방향이 논의되었다.
The purpose of this study was to examine the impact of emotional intelligence on prosocial behaviors to customers, customer orientation, and service quality in Taekwondo instructors. Toward this end, a total of 310 Taekwondo instructors was selected using a convenient sampling method and responded t...
The purpose of this study was to examine the impact of emotional intelligence on prosocial behaviors to customers, customer orientation, and service quality in Taekwondo instructors. Toward this end, a total of 310 Taekwondo instructors was selected using a convenient sampling method and responded to the survey questionnaire. 300 usable data were utilized in data analyses procedure. Data analyses Data analyses were conducted for frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability test, correlation analysis, descriptive analysis, and multiple regression analyses with PASW 18.0. The results of this study indicated that (1) emotional intelligence had a significant impact on prosocial behaviors to customers, (2) prosocial behaviors customers significantly affected customer orientation, and (3) customer orientation had a significant effect on service quality. Additional implications and directions for future research were discussed.
The purpose of this study was to examine the impact of emotional intelligence on prosocial behaviors to customers, customer orientation, and service quality in Taekwondo instructors. Toward this end, a total of 310 Taekwondo instructors was selected using a convenient sampling method and responded to the survey questionnaire. 300 usable data were utilized in data analyses procedure. Data analyses Data analyses were conducted for frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability test, correlation analysis, descriptive analysis, and multiple regression analyses with PASW 18.0. The results of this study indicated that (1) emotional intelligence had a significant impact on prosocial behaviors to customers, (2) prosocial behaviors customers significantly affected customer orientation, and (3) customer orientation had a significant effect on service quality. Additional implications and directions for future research were discussed.
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