중국 태권도 산업 시장에 대한 심층적인 연구와 분석을 통하여 그 생산액을 증가시키고, 태권도 산업의 지속적이고 다양한 발전을 도모하고자 마케팅 학 이론을 적용하여 중국 대중 태권도 산업 시장에 대한 연구 하였다. 본 연구의 목적은 지금까지 중국의 태권도에 대한 문헌자료, 설문 조사, 수리 통계 및 논리 분석 등의 방법을 사용하여, 중국 대중 태권도 수련생의 소비행동분석, 중국 대중 태권도 산업시장의 마케팅에 대한 거시적 환경과 미시적 환경, 중국태권도 산업시장의 영업 마케팅 전략으로 태권도 산업의 발전에 이론적 근거를 제시 하였다. 대중 태권도산업의 실제 환경에서 존재하는 문제를 분석하여 대중태권도의 시장마케팅 전략을 세워 다음과 결과 분석을 도출 하였다. 중국 대중 태권도 수련생의 소비행동을 분석한 결과에서 보면 교육서비스 품질, 마케팅 믹스와 수련행동 요인 간의 관계에서 모두 상관관계를 보이고 있으며, 교육서비스의 품질은 ...
중국 태권도 산업 시장에 대한 심층적인 연구와 분석을 통하여 그 생산액을 증가시키고, 태권도 산업의 지속적이고 다양한 발전을 도모하고자 마케팅 학 이론을 적용하여 중국 대중 태권도 산업 시장에 대한 연구 하였다. 본 연구의 목적은 지금까지 중국의 태권도에 대한 문헌자료, 설문 조사, 수리 통계 및 논리 분석 등의 방법을 사용하여, 중국 대중 태권도 수련생의 소비행동분석, 중국 대중 태권도 산업시장의 마케팅에 대한 거시적 환경과 미시적 환경, 중국태권도 산업시장의 영업 마케팅 전략으로 태권도 산업의 발전에 이론적 근거를 제시 하였다. 대중 태권도산업의 실제 환경에서 존재하는 문제를 분석하여 대중태권도의 시장마케팅 전략을 세워 다음과 결과 분석을 도출 하였다. 중국 대중 태권도 수련생의 소비행동을 분석한 결과에서 보면 교육서비스 품질, 마케팅 믹스와 수련행동 요인 간의 관계에서 모두 상관관계를 보이고 있으며, 교육서비스의 품질은 구전의도, 재 수련의도, 만족도에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이러한 상관관계 계수들은 통계적으로 유의한 수준으로 나타났다. 연구 문제에서 제시된 요인간의 관계와 방향이 일치함을 확인 할 수 있었다. 중국 태권도가 인기를 끌면서 그에 따른 문제점이 도출 되었다. 수업 내용의 효율적이지 못하여 태권도의 기술과 정신적, 교육적인 면을 뒤로 한 채 태권도 시장이 확산되었다. 대중태권도장의 문제점을 인식하고 국가 체육총국 권투태권도 관리센터와 중국 태권도협회는 급수의 합격제도와 사범의 기술등급 평가 제도를 시행 하였다. 그러나 대중 태권도의 발전적 미래를 예측 할 때 세부적인 문제점 해결 방안의 제도적 체계가 마련되어야 할 것이다. 대중 태권도의 거시적인 환경 차원에서 중국 국무원, 체육행정관리부서 및 기타 관련 부서에서 발표한 일련의 관련 정책과 법률은 체육 산업의 발전을 전반적으로 규범화 하여, 이는 중국의 체육 산업 정책체계가 점진적으로 개선되고 있음을 의미한다. 특히 체육 산업의 발전과 체육 산업시장의 번영을 위한 정책적인 보장을 제공해 주었다. 국가 최신 산업정책은 태권도라는 운동산업 발전에게 새로운 위치의 거대한 수요시장을 만들어 준다. 좀 더 구체적으로 태권도의 미시적인 환경으로 태권도의 교육환경, 경기환경, 공연환경, 인재양성 환경, 용품 시장 환경 등 소비자의 요구를 바탕으로 한 태권도의 새로운 마케팅 전략과 함께 요구되어지고 있다. 이러한 소비자의 욕구와 요구를 만족 시키고 중국 태권도 산업시장의 새로운 마케팅의 이념과 새로운 패턴의 전략으로 태권도 시장의 발전을 추구 할 수 있을 것이다.
중국 태권도 산업 시장에 대한 심층적인 연구와 분석을 통하여 그 생산액을 증가시키고, 태권도 산업의 지속적이고 다양한 발전을 도모하고자 마케팅 학 이론을 적용하여 중국 대중 태권도 산업 시장에 대한 연구 하였다. 본 연구의 목적은 지금까지 중국의 태권도에 대한 문헌자료, 설문 조사, 수리 통계 및 논리 분석 등의 방법을 사용하여, 중국 대중 태권도 수련생의 소비행동분석, 중국 대중 태권도 산업시장의 마케팅에 대한 거시적 환경과 미시적 환경, 중국태권도 산업시장의 영업 마케팅 전략으로 태권도 산업의 발전에 이론적 근거를 제시 하였다. 대중 태권도산업의 실제 환경에서 존재하는 문제를 분석하여 대중태권도의 시장마케팅 전략을 세워 다음과 결과 분석을 도출 하였다. 중국 대중 태권도 수련생의 소비행동을 분석한 결과에서 보면 교육서비스 품질, 마케팅 믹스와 수련행동 요인 간의 관계에서 모두 상관관계를 보이고 있으며, 교육서비스의 품질은 구전의도, 재 수련의도, 만족도에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이러한 상관관계 계수들은 통계적으로 유의한 수준으로 나타났다. 연구 문제에서 제시된 요인간의 관계와 방향이 일치함을 확인 할 수 있었다. 중국 태권도가 인기를 끌면서 그에 따른 문제점이 도출 되었다. 수업 내용의 효율적이지 못하여 태권도의 기술과 정신적, 교육적인 면을 뒤로 한 채 태권도 시장이 확산되었다. 대중태권도장의 문제점을 인식하고 국가 체육총국 권투태권도 관리센터와 중국 태권도협회는 급수의 합격제도와 사범의 기술등급 평가 제도를 시행 하였다. 그러나 대중 태권도의 발전적 미래를 예측 할 때 세부적인 문제점 해결 방안의 제도적 체계가 마련되어야 할 것이다. 대중 태권도의 거시적인 환경 차원에서 중국 국무원, 체육행정관리부서 및 기타 관련 부서에서 발표한 일련의 관련 정책과 법률은 체육 산업의 발전을 전반적으로 규범화 하여, 이는 중국의 체육 산업 정책체계가 점진적으로 개선되고 있음을 의미한다. 특히 체육 산업의 발전과 체육 산업시장의 번영을 위한 정책적인 보장을 제공해 주었다. 국가 최신 산업정책은 태권도라는 운동산업 발전에게 새로운 위치의 거대한 수요시장을 만들어 준다. 좀 더 구체적으로 태권도의 미시적인 환경으로 태권도의 교육환경, 경기환경, 공연환경, 인재양성 환경, 용품 시장 환경 등 소비자의 요구를 바탕으로 한 태권도의 새로운 마케팅 전략과 함께 요구되어지고 있다. 이러한 소비자의 욕구와 요구를 만족 시키고 중국 태권도 산업시장의 새로운 마케팅의 이념과 새로운 패턴의 전략으로 태권도 시장의 발전을 추구 할 수 있을 것이다.
In order to further study and analyze of Chinese taekwondo industry market, to expand the scale of the market, and to realize the sustainable development and diversity of taekwondo industry, combined with the marketing theory, this paper studied the Chinese popular taekwondo market. By analyzing...
In order to further study and analyze of Chinese taekwondo industry market, to expand the scale of the market, and to realize the sustainable development and diversity of taekwondo industry, combined with the marketing theory, this paper studied the Chinese popular taekwondo market. By analyzing the related documents of Chinese taekwondo and using the methods of questionnaire survey and data statistic analysis, this paper aims to analyze the consuming behavior of Chinese popular taekwondo students, to make the marketing strategies which are applied to the macro environment and micro environment of Chinese taekwondo industry, so as to provide theoretical basis for the development of taekwondo industry. Through the analysis of existing problems in taekwondo industry, this paper makes the marketing strategy of popular aekwondo, and concludes the following analysis results. This paper studied the consuming behavior of Chinese popular taekwondo students, the results showed that education service quality which affects students’ consuming behavior, mixed marketing and taekwondo training factors are closely interrelated between each other. The education service quality will influence word of mouth, re-training motivation and satisfaction. These interrelated parameters obtained meaningful results in statistics. By the results it can be determined that the mutual relationship between the factors which put forward in research questions and the direction is the same. The growing popularity of Chinese taekwondo also brought a series of problems. The market is growing stronger and stronger under the condition of course content inefficiency, lack of taekwondo skill, spirit and education. China’s state general administration of sports boxing taekwondo management center and Chinese taekwondo association realized field problems of popular taekwondo, and carried out the systems of technical rank and coach’s evaluation on technical level. Since then Chinese issued the relevant standard system, this system will make dojo which is not enough qualified face closure, and promote the powerful dojo to further improve the quality of taekwondo. Then it may be predicted the popular taekwondo has bright development in future. From the perspective of the macro environment of popular taekwondo, a series of related policies and laws which are published by China's state council, the administrative department of sports and other related department, standardized the comprehensive development of sports industry, which means that the Chinese sports industry system is gradually perfected, it also provides policy guarantee to ensure the development and boom for sports industry at the same time. The latest Chinese industrial policy provided taekwondo for a new huge demand market. In the aspect of micro popular taekwondo development, it made the new marketing strategy based on various aspects of consumer demand in taekwondo’s education environment, competition environment performance environment, talent training environment, supplies market environment and so on. The new type of Chinese taekwondo industry marketing idea and strategy which can meet consumer’s requirements and demands, will help to promote the development of taekwondo market.
In order to further study and analyze of Chinese taekwondo industry market, to expand the scale of the market, and to realize the sustainable development and diversity of taekwondo industry, combined with the marketing theory, this paper studied the Chinese popular taekwondo market. By analyzing the related documents of Chinese taekwondo and using the methods of questionnaire survey and data statistic analysis, this paper aims to analyze the consuming behavior of Chinese popular taekwondo students, to make the marketing strategies which are applied to the macro environment and micro environment of Chinese taekwondo industry, so as to provide theoretical basis for the development of taekwondo industry. Through the analysis of existing problems in taekwondo industry, this paper makes the marketing strategy of popular aekwondo, and concludes the following analysis results. This paper studied the consuming behavior of Chinese popular taekwondo students, the results showed that education service quality which affects students’ consuming behavior, mixed marketing and taekwondo training factors are closely interrelated between each other. The education service quality will influence word of mouth, re-training motivation and satisfaction. These interrelated parameters obtained meaningful results in statistics. By the results it can be determined that the mutual relationship between the factors which put forward in research questions and the direction is the same. The growing popularity of Chinese taekwondo also brought a series of problems. The market is growing stronger and stronger under the condition of course content inefficiency, lack of taekwondo skill, spirit and education. China’s state general administration of sports boxing taekwondo management center and Chinese taekwondo association realized field problems of popular taekwondo, and carried out the systems of technical rank and coach’s evaluation on technical level. Since then Chinese issued the relevant standard system, this system will make dojo which is not enough qualified face closure, and promote the powerful dojo to further improve the quality of taekwondo. Then it may be predicted the popular taekwondo has bright development in future. From the perspective of the macro environment of popular taekwondo, a series of related policies and laws which are published by China's state council, the administrative department of sports and other related department, standardized the comprehensive development of sports industry, which means that the Chinese sports industry system is gradually perfected, it also provides policy guarantee to ensure the development and boom for sports industry at the same time. The latest Chinese industrial policy provided taekwondo for a new huge demand market. In the aspect of micro popular taekwondo development, it made the new marketing strategy based on various aspects of consumer demand in taekwondo’s education environment, competition environment performance environment, talent training environment, supplies market environment and so on. The new type of Chinese taekwondo industry marketing idea and strategy which can meet consumer’s requirements and demands, will help to promote the development of taekwondo market.
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