한국과 미국의 골프 교육시스템 비교분석 한국 골프선수들이 각종 국제대회에서 보여주는 성적들은 한국의 스포츠강국 위상제고에 큰 공헌을 하고 있으며, 한국의 골프산업 발전에도 큰 기여를 하고 있다. 골프산업이 국가경제에 미치는 영향 또한 증대되고 있으며 이에 따라 많은 골프전문인을 필요로 하고 있다. 골프기술과 인성을 두루 갖춘 훌륭한 선수와 골프전문인을 지속적으로 배출하기 위해서는 골프환경의 개선과 골프 교육과정의 선진화가 필요하다. 본 연구에서는 골프 환경과 교육과정 비교분석을 통하여 각 개인 골프선수와 선수와 학부모의 철저한 장기계획 수립으로 시행착오를 사전에 방지하고, 정부와 지방자치단체, 골프교육계, 골프산업계 등의 골프 환경의 개선과 교육정책을 제안하기 위해 연구를 실시했다. 골프에 대한 인식의 차이는 미국은 골프가 특별한 계층의 스포츠가 아닌 대중스포츠로 자리 잡고 있으며. 주니어와 ...
한국과 미국의 골프 교육시스템 비교분석 한국 골프선수들이 각종 국제대회에서 보여주는 성적들은 한국의 스포츠강국 위상제고에 큰 공헌을 하고 있으며, 한국의 골프산업 발전에도 큰 기여를 하고 있다. 골프산업이 국가경제에 미치는 영향 또한 증대되고 있으며 이에 따라 많은 골프전문인을 필요로 하고 있다. 골프기술과 인성을 두루 갖춘 훌륭한 선수와 골프전문인을 지속적으로 배출하기 위해서는 골프환경의 개선과 골프 교육과정의 선진화가 필요하다. 본 연구에서는 골프 환경과 교육과정 비교분석을 통하여 각 개인 골프선수와 선수와 학부모의 철저한 장기계획 수립으로 시행착오를 사전에 방지하고, 정부와 지방자치단체, 골프교육계, 골프산업계 등의 골프 환경의 개선과 교육정책을 제안하기 위해 연구를 실시했다. 골프에 대한 인식의 차이는 미국은 골프가 특별한 계층의 스포츠가 아닌 대중스포츠로 자리 잡고 있으며. 주니어와 시니어에 대한 교육적, 사회적인 배려가 있으나 한국에는 주니어와 시니어에 대한 배려가 없다. 한국은 골프장 입장에 따른 세금부담률이 미국보다 높았으며, 기후적 요인과 골프장 환경적 요인으로 인하여 한국은 해외골프여행과 해외전지훈련, 해외골프유학 등으로 한국 관광 수지적자에 골프가 큰 영향을 미치고 있다. 한국과 미국 학생선수의 골프 교육비용에는 상당한 차이가 있었으며, 한국 학생선수들은 골프 환경적 차이로 인하여 미국 선수들보다 훨씬 많은 비용을 들여 골프교육을 하고 있다. 대한골프협회, 초등학교골프연맹, 중고등학교골프연맹, 대학연맹의 대회 일정이 학기 중에는 평일에 개최되고 있었으며, 방학 중 대회개최 비율이 낮았다. 미국은 미국골프협회, 미국주니어골프협회의 대회가 학기 중에는 철저히 주말에 개최되고 있으며 많은 대회가 방학기간 중에 집중되어 학생들의 수업결손을 방지하고 있다. 골프아카데미는 한국은 주로 연습장에서 이루어지고 있고 미국은 정규코스에서 이루어지며 학교교육과 연계된 골프아카데미 운영으로 아카데미에 입학하면 골프가 주가 되어 학교수업에도 충실할 수 있게 되어 있다. 한국에는 골프 아카데미에 대한 정책이 없다. 한국 대학골프대회는 프로와 아마추어 대회가 따로 있으며, 미국대학은 아마추어 대회원칙이며 대학생프로대회는 없다. 미국은 대학생이 투어프로가 되면 자퇴하거나 휴학하고 프로골퍼 생활을 하나 한국의 투어프로들은 학교를 다니지 않아도 학기가 지나면 졸업을 하고 있다. 본 연구에서는 미국과 한국의 골프 환경의 차이에서 오는 열악한 한국의 골프 교육시스템에 대하여 지적한다. 정부와 골프협회는 골프 환경과 골프교육에 대하여 정책개선에 나서야 할 것이며, 정책부재와 운영부실로 인한 학생골프선수들의 학습권침해와 골프교육비용을 정부에서 책임져야 할 것이다.
한국과 미국의 골프 교육시스템 비교분석 한국 골프선수들이 각종 국제대회에서 보여주는 성적들은 한국의 스포츠강국 위상제고에 큰 공헌을 하고 있으며, 한국의 골프산업 발전에도 큰 기여를 하고 있다. 골프산업이 국가경제에 미치는 영향 또한 증대되고 있으며 이에 따라 많은 골프전문인을 필요로 하고 있다. 골프기술과 인성을 두루 갖춘 훌륭한 선수와 골프전문인을 지속적으로 배출하기 위해서는 골프환경의 개선과 골프 교육과정의 선진화가 필요하다. 본 연구에서는 골프 환경과 교육과정 비교분석을 통하여 각 개인 골프선수와 선수와 학부모의 철저한 장기계획 수립으로 시행착오를 사전에 방지하고, 정부와 지방자치단체, 골프교육계, 골프산업계 등의 골프 환경의 개선과 교육정책을 제안하기 위해 연구를 실시했다. 골프에 대한 인식의 차이는 미국은 골프가 특별한 계층의 스포츠가 아닌 대중스포츠로 자리 잡고 있으며. 주니어와 시니어에 대한 교육적, 사회적인 배려가 있으나 한국에는 주니어와 시니어에 대한 배려가 없다. 한국은 골프장 입장에 따른 세금부담률이 미국보다 높았으며, 기후적 요인과 골프장 환경적 요인으로 인하여 한국은 해외골프여행과 해외전지훈련, 해외골프유학 등으로 한국 관광 수지적자에 골프가 큰 영향을 미치고 있다. 한국과 미국 학생선수의 골프 교육비용에는 상당한 차이가 있었으며, 한국 학생선수들은 골프 환경적 차이로 인하여 미국 선수들보다 훨씬 많은 비용을 들여 골프교육을 하고 있다. 대한골프협회, 초등학교골프연맹, 중고등학교골프연맹, 대학연맹의 대회 일정이 학기 중에는 평일에 개최되고 있었으며, 방학 중 대회개최 비율이 낮았다. 미국은 미국골프협회, 미국주니어골프협회의 대회가 학기 중에는 철저히 주말에 개최되고 있으며 많은 대회가 방학기간 중에 집중되어 학생들의 수업결손을 방지하고 있다. 골프아카데미는 한국은 주로 연습장에서 이루어지고 있고 미국은 정규코스에서 이루어지며 학교교육과 연계된 골프아카데미 운영으로 아카데미에 입학하면 골프가 주가 되어 학교수업에도 충실할 수 있게 되어 있다. 한국에는 골프 아카데미에 대한 정책이 없다. 한국 대학골프대회는 프로와 아마추어 대회가 따로 있으며, 미국대학은 아마추어 대회원칙이며 대학생프로대회는 없다. 미국은 대학생이 투어프로가 되면 자퇴하거나 휴학하고 프로골퍼 생활을 하나 한국의 투어프로들은 학교를 다니지 않아도 학기가 지나면 졸업을 하고 있다. 본 연구에서는 미국과 한국의 골프 환경의 차이에서 오는 열악한 한국의 골프 교육시스템에 대하여 지적한다. 정부와 골프협회는 골프 환경과 골프교육에 대하여 정책개선에 나서야 할 것이며, 정책부재와 운영부실로 인한 학생골프선수들의 학습권침해와 골프교육비용을 정부에서 책임져야 할 것이다.
Korean golf players results that doing very well achievement in various international matches, renders great service to the sports strong country status raising and large contribution in Korean golf industry development. Need advance the golf educational curriculum and improvement of golf environmen...
Korean golf players results that doing very well achievement in various international matches, renders great service to the sports strong country status raising and large contribution in Korean golf industry development. Need advance the golf educational curriculum and improvement of golf environment and reform of golf course of study to produce great golf player and golf specializes who is equipped with a golf technology and human nature all round continuously. In this study, conducted research to suggest educational policy with improvement of prevent trial and error in the advance by thorough long-range planning of each person golfer and students' parents and government and local government, golf education field, golf industrial circles, etc. Through comparative analysis of golf environment and educational curriculum, Difference of awareness about golf is educational, social consideration for junior and senior in USA, but it is no attention about senior with junior in Korea, and golf holds the public sports place in USA, not special classes sports. Korea was higher than the United States the tax burden rate by admission fee in golf course, and weather conditions and golf course's environmental causes go out overseas golf tour, overseas golf training, golf study abroad has a harmful effect on the deficit balance of tourism account in korea. There was considerable difference in golf education expense of South Korea and American student athletes, Korean student players spending much more and are educating golf than American players due to golf environmental difference. KGA, KESGA, KJGA, KCGA tournaments hold at the week in the season and open in during vacation a few tournaments. USGA, AJGA tournaments are held on the weekend in the season and many tournaments concentrated during vacation period thoroughly, preventing learning deficits of students. KCGA celebrates apart tournaments amateur with professional, and American university is amateur tournament only and there is no university student professional tournament. 'Student professional tournament' is a term used in korea only. Graduate if term passes even if Korean tour professionals do not go to school, so Korea tour professional golf players don't care about attendance in classes. Because they need time only that pass the semester is finally over. Not everyone can graduate by this style of studying. But a famous professional golfer can graduate from universities in korea. This research points out the inferiority of the Korean golf education system, and the reason is differences of Korean golf environment with the United States. Government and golf association must run at the front in policy improvement and change laws·systems for golf environment and education systems. The Korea government will have to take the responsibility for charge of golf education and right of learning infringement of golfers by insolvency of absence and operation of policy.
Korean golf players results that doing very well achievement in various international matches, renders great service to the sports strong country status raising and large contribution in Korean golf industry development. Need advance the golf educational curriculum and improvement of golf environment and reform of golf course of study to produce great golf player and golf specializes who is equipped with a golf technology and human nature all round continuously. In this study, conducted research to suggest educational policy with improvement of prevent trial and error in the advance by thorough long-range planning of each person golfer and students' parents and government and local government, golf education field, golf industrial circles, etc. Through comparative analysis of golf environment and educational curriculum, Difference of awareness about golf is educational, social consideration for junior and senior in USA, but it is no attention about senior with junior in Korea, and golf holds the public sports place in USA, not special classes sports. Korea was higher than the United States the tax burden rate by admission fee in golf course, and weather conditions and golf course's environmental causes go out overseas golf tour, overseas golf training, golf study abroad has a harmful effect on the deficit balance of tourism account in korea. There was considerable difference in golf education expense of South Korea and American student athletes, Korean student players spending much more and are educating golf than American players due to golf environmental difference. KGA, KESGA, KJGA, KCGA tournaments hold at the week in the season and open in during vacation a few tournaments. USGA, AJGA tournaments are held on the weekend in the season and many tournaments concentrated during vacation period thoroughly, preventing learning deficits of students. KCGA celebrates apart tournaments amateur with professional, and American university is amateur tournament only and there is no university student professional tournament. 'Student professional tournament' is a term used in korea only. Graduate if term passes even if Korean tour professionals do not go to school, so Korea tour professional golf players don't care about attendance in classes. Because they need time only that pass the semester is finally over. Not everyone can graduate by this style of studying. But a famous professional golfer can graduate from universities in korea. This research points out the inferiority of the Korean golf education system, and the reason is differences of Korean golf environment with the United States. Government and golf association must run at the front in policy improvement and change laws·systems for golf environment and education systems. The Korea government will have to take the responsibility for charge of golf education and right of learning infringement of golfers by insolvency of absence and operation of policy.
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