정보의 홍수시대에 진입한 오늘날, 미디어의 상황이 급변하고 있다. 기존 매체이외에 ‘공룡’이라 불리우는 포털사이트가 등장했고, 언론사닷컴과 독립적인 인터넷 신문등 뉴미디어까지 언론의 기능을 수행하고 있으며 개인 블로거도 미디어 영역을 넘나들고 있다. 누구나 뉴스의 생산자가 될 수 있는 세상으로 탈바꿈한 것이다. 더불어 뉴스의 소비수단도 다양해졌다. 뉴미디어 시대에 접어들면서 기존 신문과 방송 라디오 잡지 이외에 인터넷을 비롯해 트위터, 페이스북, 블로그, ...
정보의 홍수시대에 진입한 오늘날, 미디어의 상황이 급변하고 있다. 기존 매체이외에 ‘공룡’이라 불리우는 포털사이트가 등장했고, 언론사닷컴과 독립적인 인터넷 신문등 뉴미디어까지 언론의 기능을 수행하고 있으며 개인 블로거도 미디어 영역을 넘나들고 있다. 누구나 뉴스의 생산자가 될 수 있는 세상으로 탈바꿈한 것이다. 더불어 뉴스의 소비수단도 다양해졌다. 뉴미디어 시대에 접어들면서 기존 신문과 방송 라디오 잡지 이외에 인터넷을 비롯해 트위터, 페이스북, 블로그, 유튜브, 밴드, 카카오톡 등 소셜네트워크서비스(SNS. Social Network Service)로 인해 뉴스의 소비 방식이 급격하게 달라졌다. 특히 뉴미디어는 그동안 전통매체의 발목을 잡았던 시간, 지면, 수량 등의 한계를 벗어난 인터넷 매체들은 소위 ‘디지털 퍼스트(digital first)’를 주도하고 있다. 하지만 이 과정에서 언론 본연의 역할과 소명의식이 희박해지고 있다는 우려가 제기되고 있다. 권력에 대한 비판과 감시의 기능보다는 옐로 저널리즘, 즉 천박한 상업주의로 흐르고 있다. 뉴스보도의 전통적 가치를 등한시 한 채 만연된 상업주의는 언론을 하나의 상품으로 간주하고, 독자의 관심과 흥미를 유발하는데 집중하고 있다는 것이다. 적은 자본과 인원으로 뉴스 시장의 후발주자로 뛰어든 인터넷 매체들의 생존경쟁은 치열하다. 특히 독자적인 유통망 대신 포털 사이트를 통해 네티즌들이 유입되는 특성을 지닌 인터넷 연예신문들은 선정적 제목, 낚시성 제목, 경마식 보도 등 외에 외설적이고 관능적인 여성들의 사진이나 광고를 게재하며 클릭수 높이기에 안간힘을 쓰고 있다. 또한 특정 기사 앞부분에 ‘단독’ 이란 표현을 쓰는 것도 이들 매체의 특성 중 하나다. 특종과 유사한 개념으로 수용되고 있는 이 역시 독자나 네티즌들의 유인책으로 보인다. 본 연구는 대중의 높은 선호도를 갖는 인터넷 연예매체의 단독보도를 연구 주제로 선정한 뒤 슈메이커의 뉴스가치 모델을 살펴보고 미디어 환경변화에 대한 선행연구를 검토하였다. 또한 단독보도의 개념과 문제점도 살펴보았다. 조사대상과 기간, 분석방법을 제시한 뒤 주요 용어에 대한 조작적 정의와 코더간 신뢰도를 측정하였다. 본 연구는 이 같은 과정을 거쳐 다음과 같은 연구문제를 설정하였다.
연구문제 1=인터넷 연예매체의 단독기사는 어떤 특성과 유형을 갖고 있는가? 연구문제 2=인터넷 연예매체 간 단독기사는 어떤 차이점이 있는가? 연구문제 3=포털 사이트 네이버가 뉴스편집을 뉴스캐스팅에서 뉴스스탠드로 변경한 것은 인터넷 연예매체의 단독기사 보도에 어떤 영향을 미쳤나?
연구 결과, 이들 인터넷 연예신문의 단독기사 10건 중 약 8건은 연예인과 관련된 것으로 나타나 시간적 앞섬과 사회적 영향력을 지닌 특종보도와는 거리가 멀었다. 대부분 속보성 기사를 단독으로 포장한 것으로 분석됐다. 단독기사의 취재원은 연예인들에 대한 정보와 노출이 많은 방송 분야가 압도적으로 많았으며 속보를 중시하는 연예기사의 특성상에 따라 논조는 중립적 성향을 보였다. 뉴스가치의 통계적 일탈성은 낮은 편이어서 흔히 발생하는 연예인들의 사건이나 동정에서 단독기사가 생산됐음을 보여준다. 또한 단독기사의 대부분은 사회적 규범이나 도덕기준을 벗어나지 않았으며, 사회적으로 그다지 중요하지 않거나 소수의 팬덤에게 제한적으로 영향을 미치는 연예인 신상 위주의 보도가 많았다. 이 같은 연구 결과를 종합하면, 인터넷 연예매체의 단독기사에서는 특종보도와는 거리가 멀었으며 권력에 대한 감시와 비판이라는 언론 본연의 역할과 소명의식도 찾기 힘들었다. 대신 이들 매체의 단독기사는 옐로 저널리즘, 즉 천박한 상업주의로 흐르고 있는 가운데 탄생한 새로운 포장술에 불과하다는 지적에서 피할 수 없어 보인다. 인터넷 연예매체 간에는 다소의 차이점을 발견할 수 있었다. 조사 대상 3사 중 뉴스엔은 연예인 활동과 관련된 기사를 타사에 비해 더 많이 생산했다. 이는 독립적 인터넷 연예매체 중 1위인 뉴스엔이 연예계에 보다 밀착해 취재하고 있음을 보여주는 대목이라 할 수 있다. 또한 마이데일리가 통계적 일탈성, 규범적 일탈성, 사회적 중요성에서 연구대상 3개 매체 중에서 가장 높은 것으로 나타났다. 다시 말해 마이데일리는 상대적으로 자극적이고 선정적인 소재를 찾는 경향을 보이면서 동시에 신기한 기사, 흔하지 않는 단독기사를 많이 보도하고 있음을 알 수 있다. 2013년 4월 네이버가 뉴스편집을 뉴스캐스트에서 뉴스스탠드로 변경한 것은 인터넷 연예매체의 단독보도 생산에도 영향을 미친 것으로 보인다. 연구대상 3개 매체의 단독기사를 대상으로 2012년과 2013년을 비교분석한 결과, 이들 매체의 단독기사는 최소 73%~최대 188%까지 늘어났다. 이는 네티즌과 독자 대부분이 포털을 통해 유입되는 현실을 감안할 때 인터넷 매체로선 불가피한 선택으로 보인다. 네이버의 뉴스캐스트 당시 이들 매체들은 선정적, 자극적, 홍보성인 ‘제목 낚시’로 조회수를 높여와 사회적으로도 문제가 되기도 했다. 따라서 네이버가 문제가 된 뉴스캐스트를 버리고 보수적인 뉴스스탠드를 채택함에 따라 이들 매체 역시 보다 내용과 형식 여부를 떠나 단독기사 생산에 매달리고 있다는 분석이 가능하다. 따라서 인터넷 연예매체들이 연예인 단독뉴스는 선정성 경쟁으로 호된 사회적 비판을 받은 포털 사이트와 이들 매체들이 독자나 네티즌의 새로운 유인책으로 활용하고 있는 것으로 분석돼 향후 인터넷 매체의 품질제고에 대한 심도있는 고민이 필요해 보인다. 또한 인터넷 연예매체 스스로 지금처럼 빠른 뉴스보기를 원하는 대중들의 욕구를 충족시키기 위한 경쟁에서 벗어나야 한다. 그렇지 않을 경우, 온라인에서 생산되는 옐로 저널리즘은 더욱 심화될 수 있고, 좋은 뉴스가 주목받을 기회를 잃어버린다는 점을 고려할 때 전반적인 미디어 불신이나 기피현상으로 이어질 수 있다. 이와 함께 현재의 패스트푸드와 같은 보도로 뉴스의 비만이 더욱 심각해지기 전에 대중들이 사회현상을 인식하고 가치판단할 수 있는 좀 더 건강한 뉴스보도로 다가설 수 있는 언론 스스로의 노력 역시 계속되어야 한다. 사실상 무시되고 있는 인터넷 매체의 게이트키핑 시스템을 되살릴 필요도 있으며 기존 매체에 버금가는 저널리스트 윤리 교육에 대한 지원이 필요하다. 나아가 기획과 리뷰중심의 정론과 가십중심의 연예전문매체로 이원화되고, 가십은 저널리즘 규칙을 준수하는 방향으로 고급화 돼야 하는 점도 검토가 이루어져야 한다.
정보의 홍수시대에 진입한 오늘날, 미디어의 상황이 급변하고 있다. 기존 매체이외에 ‘공룡’이라 불리우는 포털사이트가 등장했고, 언론사닷컴과 독립적인 인터넷 신문등 뉴미디어까지 언론의 기능을 수행하고 있으며 개인 블로거도 미디어 영역을 넘나들고 있다. 누구나 뉴스의 생산자가 될 수 있는 세상으로 탈바꿈한 것이다. 더불어 뉴스의 소비수단도 다양해졌다. 뉴미디어 시대에 접어들면서 기존 신문과 방송 라디오 잡지 이외에 인터넷을 비롯해 트위터, 페이스북, 블로그, 유튜브, 밴드, 카카오톡 등 소셜네트워크서비스(SNS. Social Network Service)로 인해 뉴스의 소비 방식이 급격하게 달라졌다. 특히 뉴미디어는 그동안 전통매체의 발목을 잡았던 시간, 지면, 수량 등의 한계를 벗어난 인터넷 매체들은 소위 ‘디지털 퍼스트(digital first)’를 주도하고 있다. 하지만 이 과정에서 언론 본연의 역할과 소명의식이 희박해지고 있다는 우려가 제기되고 있다. 권력에 대한 비판과 감시의 기능보다는 옐로 저널리즘, 즉 천박한 상업주의로 흐르고 있다. 뉴스보도의 전통적 가치를 등한시 한 채 만연된 상업주의는 언론을 하나의 상품으로 간주하고, 독자의 관심과 흥미를 유발하는데 집중하고 있다는 것이다. 적은 자본과 인원으로 뉴스 시장의 후발주자로 뛰어든 인터넷 매체들의 생존경쟁은 치열하다. 특히 독자적인 유통망 대신 포털 사이트를 통해 네티즌들이 유입되는 특성을 지닌 인터넷 연예신문들은 선정적 제목, 낚시성 제목, 경마식 보도 등 외에 외설적이고 관능적인 여성들의 사진이나 광고를 게재하며 클릭수 높이기에 안간힘을 쓰고 있다. 또한 특정 기사 앞부분에 ‘단독’ 이란 표현을 쓰는 것도 이들 매체의 특성 중 하나다. 특종과 유사한 개념으로 수용되고 있는 이 역시 독자나 네티즌들의 유인책으로 보인다. 본 연구는 대중의 높은 선호도를 갖는 인터넷 연예매체의 단독보도를 연구 주제로 선정한 뒤 슈메이커의 뉴스가치 모델을 살펴보고 미디어 환경변화에 대한 선행연구를 검토하였다. 또한 단독보도의 개념과 문제점도 살펴보았다. 조사대상과 기간, 분석방법을 제시한 뒤 주요 용어에 대한 조작적 정의와 코더간 신뢰도를 측정하였다. 본 연구는 이 같은 과정을 거쳐 다음과 같은 연구문제를 설정하였다.
연구문제 1=인터넷 연예매체의 단독기사는 어떤 특성과 유형을 갖고 있는가? 연구문제 2=인터넷 연예매체 간 단독기사는 어떤 차이점이 있는가? 연구문제 3=포털 사이트 네이버가 뉴스편집을 뉴스캐스팅에서 뉴스스탠드로 변경한 것은 인터넷 연예매체의 단독기사 보도에 어떤 영향을 미쳤나?
연구 결과, 이들 인터넷 연예신문의 단독기사 10건 중 약 8건은 연예인과 관련된 것으로 나타나 시간적 앞섬과 사회적 영향력을 지닌 특종보도와는 거리가 멀었다. 대부분 속보성 기사를 단독으로 포장한 것으로 분석됐다. 단독기사의 취재원은 연예인들에 대한 정보와 노출이 많은 방송 분야가 압도적으로 많았으며 속보를 중시하는 연예기사의 특성상에 따라 논조는 중립적 성향을 보였다. 뉴스가치의 통계적 일탈성은 낮은 편이어서 흔히 발생하는 연예인들의 사건이나 동정에서 단독기사가 생산됐음을 보여준다. 또한 단독기사의 대부분은 사회적 규범이나 도덕기준을 벗어나지 않았으며, 사회적으로 그다지 중요하지 않거나 소수의 팬덤에게 제한적으로 영향을 미치는 연예인 신상 위주의 보도가 많았다. 이 같은 연구 결과를 종합하면, 인터넷 연예매체의 단독기사에서는 특종보도와는 거리가 멀었으며 권력에 대한 감시와 비판이라는 언론 본연의 역할과 소명의식도 찾기 힘들었다. 대신 이들 매체의 단독기사는 옐로 저널리즘, 즉 천박한 상업주의로 흐르고 있는 가운데 탄생한 새로운 포장술에 불과하다는 지적에서 피할 수 없어 보인다. 인터넷 연예매체 간에는 다소의 차이점을 발견할 수 있었다. 조사 대상 3사 중 뉴스엔은 연예인 활동과 관련된 기사를 타사에 비해 더 많이 생산했다. 이는 독립적 인터넷 연예매체 중 1위인 뉴스엔이 연예계에 보다 밀착해 취재하고 있음을 보여주는 대목이라 할 수 있다. 또한 마이데일리가 통계적 일탈성, 규범적 일탈성, 사회적 중요성에서 연구대상 3개 매체 중에서 가장 높은 것으로 나타났다. 다시 말해 마이데일리는 상대적으로 자극적이고 선정적인 소재를 찾는 경향을 보이면서 동시에 신기한 기사, 흔하지 않는 단독기사를 많이 보도하고 있음을 알 수 있다. 2013년 4월 네이버가 뉴스편집을 뉴스캐스트에서 뉴스스탠드로 변경한 것은 인터넷 연예매체의 단독보도 생산에도 영향을 미친 것으로 보인다. 연구대상 3개 매체의 단독기사를 대상으로 2012년과 2013년을 비교분석한 결과, 이들 매체의 단독기사는 최소 73%~최대 188%까지 늘어났다. 이는 네티즌과 독자 대부분이 포털을 통해 유입되는 현실을 감안할 때 인터넷 매체로선 불가피한 선택으로 보인다. 네이버의 뉴스캐스트 당시 이들 매체들은 선정적, 자극적, 홍보성인 ‘제목 낚시’로 조회수를 높여와 사회적으로도 문제가 되기도 했다. 따라서 네이버가 문제가 된 뉴스캐스트를 버리고 보수적인 뉴스스탠드를 채택함에 따라 이들 매체 역시 보다 내용과 형식 여부를 떠나 단독기사 생산에 매달리고 있다는 분석이 가능하다. 따라서 인터넷 연예매체들이 연예인 단독뉴스는 선정성 경쟁으로 호된 사회적 비판을 받은 포털 사이트와 이들 매체들이 독자나 네티즌의 새로운 유인책으로 활용하고 있는 것으로 분석돼 향후 인터넷 매체의 품질제고에 대한 심도있는 고민이 필요해 보인다. 또한 인터넷 연예매체 스스로 지금처럼 빠른 뉴스보기를 원하는 대중들의 욕구를 충족시키기 위한 경쟁에서 벗어나야 한다. 그렇지 않을 경우, 온라인에서 생산되는 옐로 저널리즘은 더욱 심화될 수 있고, 좋은 뉴스가 주목받을 기회를 잃어버린다는 점을 고려할 때 전반적인 미디어 불신이나 기피현상으로 이어질 수 있다. 이와 함께 현재의 패스트푸드와 같은 보도로 뉴스의 비만이 더욱 심각해지기 전에 대중들이 사회현상을 인식하고 가치판단할 수 있는 좀 더 건강한 뉴스보도로 다가설 수 있는 언론 스스로의 노력 역시 계속되어야 한다. 사실상 무시되고 있는 인터넷 매체의 게이트키핑 시스템을 되살릴 필요도 있으며 기존 매체에 버금가는 저널리스트 윤리 교육에 대한 지원이 필요하다. 나아가 기획과 리뷰중심의 정론과 가십중심의 연예전문매체로 이원화되고, 가십은 저널리즘 규칙을 준수하는 방향으로 고급화 돼야 하는 점도 검토가 이루어져야 한다.
The media of today is changing suddenly with the deluge of information. Instead of the traditional media, portal sites and new media like Press Dotcoms and independent internet newspapers are performing the function of the press. Even bloggers move back and forth in the field of media. The world has...
The media of today is changing suddenly with the deluge of information. Instead of the traditional media, portal sites and new media like Press Dotcoms and independent internet newspapers are performing the function of the press. Even bloggers move back and forth in the field of media. The world has changed to a place where everyone can produce news. Also, the methods of consuming news have diversified. After entering the New Media era, the internet and social media like Twitter, Facebook, blog, Youtube, Band, and Kakaotalk have changed the way people consume news. Internet media which passed the boundary of the old media are leading the digital first. However, in the meantime, concern has been raised about the role and vocation of the media. Instead of criticizing and monitoring the power, the media is turning into the yellow journalism. In other words, the commercialism is neglecting the traditional value of media reports, and at the same time, considering the media as one product. Also, the media is focusing on attracting reader’s interest. The internet media, which are the newcomer in the news market that run business on a shoestring, fiercely compete to survive. Because the internet media does not have their own distribution network, it uses suggestive title, sexual photos and advertisements to attract more viewers that visit via portal sites. Another characteristic of internet media is using a term ‘exclusive’ in front of the title. Exclusive news which is treated as a scoop also seems like an inducement strategy. This study was conducted based on internet media’s exclusive report and looked closely into the Shoemaker’s model of news value and preceding study on Changing Media Environment. Also, it studied the definition and problem of the exclusive news. It presented the research subjects, duration, and methods of analysis. The questions of study were chosen with a focus on the above factors as follows. [Question 1] What kinds of characteristics and type of reports does the internet entertainment media’s exclusive report have? [Question 2] What kind of differences does internet entertainment media do have? [Question 3] What results were made on internet entertainment media’s exclusive report after portal site Naver changed the news casting to news stand? As a result, eight out of ten reports were found that contents were related to celebrities. Therefore, it did not show a scoop and social influence that scoop has. Most of the exclusive news took a neutral attitude and was about the broadcasting field which contains lots of gossips. Furthermore, most of the exclusive news did not violate the social norm or moral standard. It addressed topics that are not socially important and affects only the limited fandom. Overall, internet entertainment media produce exclusive news but could not found the general role of media which are criticizing and monitoring the power. Their exclusive reports seems hard to avoid the criticism that they are just the mask to hide the situation that it is turning into a yellow journalism There were some differences between internet media. Among three of the research subjects, Newsn reported entertainment news more than other two subjects. This shows that number one entertainment news media Newsn is focusing on reporting the entertainment field. Mydaily, one of the three subjects, showed highest score on statistical deviance, normative deviance, and social change deviance among that. In other words, Mydaily tends to deal with provocative and sexual topics, and in the meantime, produce news that talks about rare and fresh topics. The portal site Naver made a change in its news policy on April, 2013. It made a difference on internet entertainment media in producing exclusive reports. The study was conducted based on three research subjects’ exclusive reports that were published in 2012 and 2013. Considering the fact that most of the readers visit the site via portal sites, it seems like an unavoidable choice. Under the newscast system, internet media raised hits by provocative titles and it resulted in social problem. Therefore, Naver changed the newscast system to a conservative newsstand system. The internet media looks like focusing on producing exclusive news that are recognized more as the traditional reports rather than considering the proper contents and form of the reports. This result leads to a conclusion that internet entertainment media and portal sites use exclusive news as a new method to attract more reader. Therefore, it is expected that the follow-up study about the quality of internet media should be conducted in the future. Furthermore, internet entertainment media should get out of the race by oneself which tries to satisfy the reader’s needs to expose to fresh and new reports. The efforts to become a press that makes healthy society and shows the value judgment should be continued before the news becomes obese with the fast-food-like reports. Gate keeping system might be required in our society and supports on journalists’ ethics education are needed. Also, the reports should be divided into publicism that talks about review and entertainment media that focus on gossips. The press should follow the journalism rule while reporting about the gossip and it should be gentrified.
The media of today is changing suddenly with the deluge of information. Instead of the traditional media, portal sites and new media like Press Dotcoms and independent internet newspapers are performing the function of the press. Even bloggers move back and forth in the field of media. The world has changed to a place where everyone can produce news. Also, the methods of consuming news have diversified. After entering the New Media era, the internet and social media like Twitter, Facebook, blog, Youtube, Band, and Kakaotalk have changed the way people consume news. Internet media which passed the boundary of the old media are leading the digital first. However, in the meantime, concern has been raised about the role and vocation of the media. Instead of criticizing and monitoring the power, the media is turning into the yellow journalism. In other words, the commercialism is neglecting the traditional value of media reports, and at the same time, considering the media as one product. Also, the media is focusing on attracting reader’s interest. The internet media, which are the newcomer in the news market that run business on a shoestring, fiercely compete to survive. Because the internet media does not have their own distribution network, it uses suggestive title, sexual photos and advertisements to attract more viewers that visit via portal sites. Another characteristic of internet media is using a term ‘exclusive’ in front of the title. Exclusive news which is treated as a scoop also seems like an inducement strategy. This study was conducted based on internet media’s exclusive report and looked closely into the Shoemaker’s model of news value and preceding study on Changing Media Environment. Also, it studied the definition and problem of the exclusive news. It presented the research subjects, duration, and methods of analysis. The questions of study were chosen with a focus on the above factors as follows. [Question 1] What kinds of characteristics and type of reports does the internet entertainment media’s exclusive report have? [Question 2] What kind of differences does internet entertainment media do have? [Question 3] What results were made on internet entertainment media’s exclusive report after portal site Naver changed the news casting to news stand? As a result, eight out of ten reports were found that contents were related to celebrities. Therefore, it did not show a scoop and social influence that scoop has. Most of the exclusive news took a neutral attitude and was about the broadcasting field which contains lots of gossips. Furthermore, most of the exclusive news did not violate the social norm or moral standard. It addressed topics that are not socially important and affects only the limited fandom. Overall, internet entertainment media produce exclusive news but could not found the general role of media which are criticizing and monitoring the power. Their exclusive reports seems hard to avoid the criticism that they are just the mask to hide the situation that it is turning into a yellow journalism There were some differences between internet media. Among three of the research subjects, Newsn reported entertainment news more than other two subjects. This shows that number one entertainment news media Newsn is focusing on reporting the entertainment field. Mydaily, one of the three subjects, showed highest score on statistical deviance, normative deviance, and social change deviance among that. In other words, Mydaily tends to deal with provocative and sexual topics, and in the meantime, produce news that talks about rare and fresh topics. The portal site Naver made a change in its news policy on April, 2013. It made a difference on internet entertainment media in producing exclusive reports. The study was conducted based on three research subjects’ exclusive reports that were published in 2012 and 2013. Considering the fact that most of the readers visit the site via portal sites, it seems like an unavoidable choice. Under the newscast system, internet media raised hits by provocative titles and it resulted in social problem. Therefore, Naver changed the newscast system to a conservative newsstand system. The internet media looks like focusing on producing exclusive news that are recognized more as the traditional reports rather than considering the proper contents and form of the reports. This result leads to a conclusion that internet entertainment media and portal sites use exclusive news as a new method to attract more reader. Therefore, it is expected that the follow-up study about the quality of internet media should be conducted in the future. Furthermore, internet entertainment media should get out of the race by oneself which tries to satisfy the reader’s needs to expose to fresh and new reports. The efforts to become a press that makes healthy society and shows the value judgment should be continued before the news becomes obese with the fast-food-like reports. Gate keeping system might be required in our society and supports on journalists’ ethics education are needed. Also, the reports should be divided into publicism that talks about review and entertainment media that focus on gossips. The press should follow the journalism rule while reporting about the gossip and it should be gentrified.
주제어
#인터넷 연예신문 연예저널리즘 단독 특종 슈메이커 뉴스가치 포털 사이트 뉴스스탠드 연예인 방송 종합편성채널 케이블TV 일탈성
학위논문 정보
저자
김호일
학위수여기관
경희대학교 언론정보대학원
학위구분
국내석사
학과
저널리즘학과 신문·잡지 전공
지도교수
한균태
발행연도
2014
총페이지
vi, 71 p.
키워드
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