대학 졸업자의 수는 1999 년에 대학 입학의 확장의 시작부터 증가하고 있다.결과적으로 인재 시장은 포화에 도달 하였다.대학 졸업생들이 좋은 일자리를 찾는 것은 어렵다.게다가, 대학의 여러 수준에서 졸업생 중 취업 결과에 큰 차이가 있다.특히 프로젝트 "211 공정" 대학 및 일반 대학 졸업자의 큰 차이가 있다. 회사는 새로운 직원의 채용에 포괄적 인 능력 및 연습의 기능에 더 초점을 맞추고 있다.즉, 능력도 졸업자 성공 후보들이 될 수 있는지 여부의 핵심 요소이다 직원의 인재를 측정하는 중요한 기준이다.학자들은 일반적으로 종합적인 능력은 취직능력을 호출한다. 그리고 실제 취업을 측정하는 중요한 지표는 취업률보다 더 과학적인 지표는 취직품질이다. 이 연구에서 응답자들은 2012 년에 졸업하는 중국 산동성 대학 졸업자이다. 소프트웨어(spss 20) 는 데이터를 분석하는데 사용된다.실증 분석에서 우리는 취직능력과 취직품질 사이의 관계,다른 대학수준에 따라 졸업자들의 취직능력과 취직품질에 존재하는 차이점, 다른 대학수준에 따라 졸업자들의 취직능력과 취직품질의 관계를 연구한다.본 연구의 주요 결론은 다음과 같다 : (1) 취직능력의 ...
대학 졸업자의 수는 1999 년에 대학 입학의 확장의 시작부터 증가하고 있다.결과적으로 인재 시장은 포화에 도달 하였다.대학 졸업생들이 좋은 일자리를 찾는 것은 어렵다.게다가, 대학의 여러 수준에서 졸업생 중 취업 결과에 큰 차이가 있다.특히 프로젝트 "211 공정" 대학 및 일반 대학 졸업자의 큰 차이가 있다. 회사는 새로운 직원의 채용에 포괄적 인 능력 및 연습의 기능에 더 초점을 맞추고 있다.즉, 능력도 졸업자 성공 후보들이 될 수 있는지 여부의 핵심 요소이다 직원의 인재를 측정하는 중요한 기준이다.학자들은 일반적으로 종합적인 능력은 취직능력을 호출한다. 그리고 실제 취업을 측정하는 중요한 지표는 취업률보다 더 과학적인 지표는 취직품질이다. 이 연구에서 응답자들은 2012 년에 졸업하는 중국 산동성 대학 졸업자이다. 소프트웨어(spss 20) 는 데이터를 분석하는데 사용된다.실증 분석에서 우리는 취직능력과 취직품질 사이의 관계,다른 대학수준에 따라 졸업자들의 취직능력과 취직품질에 존재하는 차이점, 다른 대학수준에 따라 졸업자들의 취직능력과 취직품질의 관계를 연구한다.본 연구의 주요 결론은 다음과 같다 : (1) 취직능력의 4 차원은 자기인식 및 인지능력, 자기 관리 능력, 의사 소통 능력 및 팀워크, 그리고 문제 해결 능력이다. (2) "211 공정" 대학교 졸업자의 취직능력은 일반대학교보다 높다. (3)"211 공정" 대학교 졸업자의 취직품질은 일반대학교보다 높다. (4)대졸자의 자기인식 및 인지능력, 자주 관리 능력,그리고 문제 해결 능력, 이 3가지 능력은 취직 품질에 정의 영향을 미치는 것이다. (5)"211 공정" 대학교 졸압자에 대해 자기인식 및 인지능력은 취직품질에 대한 가장 큰 영향을 미치는 것이다. (6) 일반대학교 졸압자에 대해 문제 해결 능력은 취직품질에 대한 가장 큰 영향을 미치는 것이다. 마지막으로 실증 분석의 결과를 바탕으로, 우리는 대학 졸업자의 취직능력과 취직품질을 향상시키기 위해 몇 가지 제안을 한다.
대학 졸업자의 수는 1999 년에 대학 입학의 확장의 시작부터 증가하고 있다.결과적으로 인재 시장은 포화에 도달 하였다.대학 졸업생들이 좋은 일자리를 찾는 것은 어렵다.게다가, 대학의 여러 수준에서 졸업생 중 취업 결과에 큰 차이가 있다.특히 프로젝트 "211 공정" 대학 및 일반 대학 졸업자의 큰 차이가 있다. 회사는 새로운 직원의 채용에 포괄적 인 능력 및 연습의 기능에 더 초점을 맞추고 있다.즉, 능력도 졸업자 성공 후보들이 될 수 있는지 여부의 핵심 요소이다 직원의 인재를 측정하는 중요한 기준이다.학자들은 일반적으로 종합적인 능력은 취직능력을 호출한다. 그리고 실제 취업을 측정하는 중요한 지표는 취업률보다 더 과학적인 지표는 취직품질이다. 이 연구에서 응답자들은 2012 년에 졸업하는 중국 산동성 대학 졸업자이다. 소프트웨어(spss 20) 는 데이터를 분석하는데 사용된다.실증 분석에서 우리는 취직능력과 취직품질 사이의 관계,다른 대학수준에 따라 졸업자들의 취직능력과 취직품질에 존재하는 차이점, 다른 대학수준에 따라 졸업자들의 취직능력과 취직품질의 관계를 연구한다.본 연구의 주요 결론은 다음과 같다 : (1) 취직능력의 4 차원은 자기인식 및 인지능력, 자기 관리 능력, 의사 소통 능력 및 팀워크, 그리고 문제 해결 능력이다. (2) "211 공정" 대학교 졸업자의 취직능력은 일반대학교보다 높다. (3)"211 공정" 대학교 졸업자의 취직품질은 일반대학교보다 높다. (4)대졸자의 자기인식 및 인지능력, 자주 관리 능력,그리고 문제 해결 능력, 이 3가지 능력은 취직 품질에 정의 영향을 미치는 것이다. (5)"211 공정" 대학교 졸압자에 대해 자기인식 및 인지능력은 취직품질에 대한 가장 큰 영향을 미치는 것이다. (6) 일반대학교 졸압자에 대해 문제 해결 능력은 취직품질에 대한 가장 큰 영향을 미치는 것이다. 마지막으로 실증 분석의 결과를 바탕으로, 우리는 대학 졸업자의 취직능력과 취직품질을 향상시키기 위해 몇 가지 제안을 한다.
The number of university graduates has been increasing since the beginning of the expansion of university enrollment in 1999. As a result, the talent market has reached saturation. It's hard for university graduates to find good jobs. Besides, there are great differences in employment results among ...
The number of university graduates has been increasing since the beginning of the expansion of university enrollment in 1999. As a result, the talent market has reached saturation. It's hard for university graduates to find good jobs. Besides, there are great differences in employment results among graduates from different levels of universities, especially between graduates in Project 211 universities and in general universities. Companies focus more on the comprehensive ability and capability of practice in the recruitment of new staff. In other words, the ability is important criterions to measure the talent of the employees, which is also a key factor of whether the graduates can be successful candidates. Academics generally call the comprehensive ability as employability skills. What's more, the important index to measure the actual employment is employment quality which is more scientific than the employment rate. In this study, the respondents are university graduates of Shandong Province in 2012. The software SPSS 20 is used to analyze the data. In empirical analysis, we study the relationship between employability skills and employment quality, different employability skills and employment quality in different levels of universities, relationships between the employability skills and employment quality in different levels of universities. The main conclusions of this study are as follows: (1) The 4 dimensions of employability skills are Self-Awareness and Cognition, Self-Management Abilities, Communication Skills and Teamwork, and Problem-Solving Abilities. (2)The employability skills of the graduates in project 211 universities are better than that in general universities. (3)The employment quality of the graduates in project 211 universities is better than that in general universities. (4)There are significant positive correlations between Self-Awareness and Cognition, Self-Management Ability, Problem-Solving Ability with Employment Quality of university graduates. (5)Self-Awareness and Cognition has the most influence on the employment quality between graduates in project 211 universities. (6)Problem-Solving Ability has the most influence on the employment quality between graduates in general universities. Finally, based on the results of empirical analysis, we make some suggestions to enhance the employability skills and employment quality of university graduates.
The number of university graduates has been increasing since the beginning of the expansion of university enrollment in 1999. As a result, the talent market has reached saturation. It's hard for university graduates to find good jobs. Besides, there are great differences in employment results among graduates from different levels of universities, especially between graduates in Project 211 universities and in general universities. Companies focus more on the comprehensive ability and capability of practice in the recruitment of new staff. In other words, the ability is important criterions to measure the talent of the employees, which is also a key factor of whether the graduates can be successful candidates. Academics generally call the comprehensive ability as employability skills. What's more, the important index to measure the actual employment is employment quality which is more scientific than the employment rate. In this study, the respondents are university graduates of Shandong Province in 2012. The software SPSS 20 is used to analyze the data. In empirical analysis, we study the relationship between employability skills and employment quality, different employability skills and employment quality in different levels of universities, relationships between the employability skills and employment quality in different levels of universities. The main conclusions of this study are as follows: (1) The 4 dimensions of employability skills are Self-Awareness and Cognition, Self-Management Abilities, Communication Skills and Teamwork, and Problem-Solving Abilities. (2)The employability skills of the graduates in project 211 universities are better than that in general universities. (3)The employment quality of the graduates in project 211 universities is better than that in general universities. (4)There are significant positive correlations between Self-Awareness and Cognition, Self-Management Ability, Problem-Solving Ability with Employment Quality of university graduates. (5)Self-Awareness and Cognition has the most influence on the employment quality between graduates in project 211 universities. (6)Problem-Solving Ability has the most influence on the employment quality between graduates in general universities. Finally, based on the results of empirical analysis, we make some suggestions to enhance the employability skills and employment quality of university graduates.
주제어
#Employability Skills Employment Quality College Graduates Employment
학위논문 정보
저자
기효우
학위수여기관
건국대학교 대학원
학위구분
국내석사
학과
국제무역학과
지도교수
조현준
발행연도
2014
총페이지
101
키워드
Employability Skills Employment Quality College Graduates Employment
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.