본 논문은 페라이트영구자석을 사용한 새로운 형태의 Spoke 타입 영구자석형 BLDC 모터의 설계에 관한 내용을 제안한 논문이다. 이 연구에서는 새로운 형태의 설계를 제안하기 위하여 자석의 길이와 두께 그리고 자석 사이의 각도를 중요한 변수로 지정하였다. 그리고 회전자 내부 자석의 각도를 조정함으로써, 내부의 자석 사용량을 최대로 늘리고, 공극에서의 자속밀도를 더욱 높여줄 수 있게 설계하였다. 또한, 회전자 표면의 형상 변경 방법을 적용하여 Spoke 타입 모터에서 많이 발생되는 ...
본 논문은 페라이트영구자석을 사용한 새로운 형태의 Spoke 타입 영구자석형 BLDC 모터의 설계에 관한 내용을 제안한 논문이다. 이 연구에서는 새로운 형태의 설계를 제안하기 위하여 자석의 길이와 두께 그리고 자석 사이의 각도를 중요한 변수로 지정하였다. 그리고 회전자 내부 자석의 각도를 조정함으로써, 내부의 자석 사용량을 최대로 늘리고, 공극에서의 자속밀도를 더욱 높여줄 수 있게 설계하였다. 또한, 회전자 표면의 형상 변경 방법을 적용하여 Spoke 타입 모터에서 많이 발생되는 토크리플과 코깅토크를 줄이는 방안을 함께 제시하였다. 앞에서 언급된 이러한 설계 방법들을 모두 적용시켜, 우리는 페라이트 자석을 사용한 새로운 타입의 Spoke형 BLDC 모터를 제안한다. 이러한 결과들은 FEA시뮬레이션을 사용하여 기존 모델인 SPM모델과 제안하는 Spoke형 BLDC 모터를 비교함으로써 나타내었다.
본 논문은 페라이트 영구자석을 사용한 새로운 형태의 Spoke 타입 영구자석형 BLDC 모터의 설계에 관한 내용을 제안한 논문이다. 이 연구에서는 새로운 형태의 설계를 제안하기 위하여 자석의 길이와 두께 그리고 자석 사이의 각도를 중요한 변수로 지정하였다. 그리고 회전자 내부 자석의 각도를 조정함으로써, 내부의 자석 사용량을 최대로 늘리고, 공극에서의 자속밀도를 더욱 높여줄 수 있게 설계하였다. 또한, 회전자 표면의 형상 변경 방법을 적용하여 Spoke 타입 모터에서 많이 발생되는 토크리플과 코깅토크를 줄이는 방안을 함께 제시하였다. 앞에서 언급된 이러한 설계 방법들을 모두 적용시켜, 우리는 페라이트 자석을 사용한 새로운 타입의 Spoke형 BLDC 모터를 제안한다. 이러한 결과들은 FEA시뮬레이션을 사용하여 기존 모델인 SPM모델과 제안하는 Spoke형 BLDC 모터를 비교함으로써 나타내었다.
This paper proposes a new design of a spoke-type permanent magnet brushless direct current (BLDC) motor which is using a ferrite permanent magnet (Fe-PM), not Neodymium permanent magnet (Nd-PM). At this study, in order to propose this design, the important factors are length, thickness of the Fe-PM ...
This paper proposes a new design of a spoke-type permanent magnet brushless direct current (BLDC) motor which is using a ferrite permanent magnet (Fe-PM), not Neodymium permanent magnet (Nd-PM). At this study, in order to propose this design, the important factors are length, thickness of the Fe-PM and angle of between the interior permanent magnets. By changing the angle between the permanent magnets, we can maximize the usage of permanent magnets and more concentrate the flux. Also, through a rotor surface structure alteration, we can reduce cogging torque and torque ripple. By adjusting them, we have presented new-type Fe-PM motor. We can get a results by comparing two-type models such as surface permanent magnet motor (SPM) and Spoke-type ferrite permanent magnet motor using the finite element analysis (FEA).
This paper proposes a new design of a spoke-type permanent magnet brushless direct current (BLDC) motor which is using a ferrite permanent magnet (Fe-PM), not Neodymium permanent magnet (Nd-PM). At this study, in order to propose this design, the important factors are length, thickness of the Fe-PM and angle of between the interior permanent magnets. By changing the angle between the permanent magnets, we can maximize the usage of permanent magnets and more concentrate the flux. Also, through a rotor surface structure alteration, we can reduce cogging torque and torque ripple. By adjusting them, we have presented new-type Fe-PM motor. We can get a results by comparing two-type models such as surface permanent magnet motor (SPM) and Spoke-type ferrite permanent magnet motor using the finite element analysis (FEA).
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