본 연구는 한국, 중국, 일본 스파 이용객의 한국스파 선택 기준과 스파 이용실태 및 국가별 만족도에 관해 알아보기 위해 서울의 데이스파 4곳에방문한 한국, 중국, 일본 스파 방문자들 148명을 대상으로 2014년 10월 01일부터 10월 19일 까지 스파 이용실태 및 만족도에 관한 국가별 설문조사를 실시하였다. 스파 이용 정보는 세나라 모두 ‘인터넷’으로 많이 얻는 것으로 나타났고 일본 스파 방문자들이 ‘5회이상’이 33명(55.9%)로 재방문...
본 연구는 한국, 중국, 일본 스파 이용객의 한국스파 선택 기준과 스파 이용실태 및 국가별 만족도에 관해 알아보기 위해 서울의 데이스파 4곳에방문한 한국, 중국, 일본 스파 방문자들 148명을 대상으로 2014년 10월 01일부터 10월 19일 까지 스파 이용실태 및 만족도에 관한 국가별 설문조사를 실시하였다. 스파 이용 정보는 세나라 모두 ‘인터넷’으로 많이 얻는 것으로 나타났고 일본 스파 방문자들이 ‘5회이상’이 33명(55.9%)로 재방문이 가장 높은 것으로 나타났다. 스파 선택시 중요도는 한국, 중국은 ‘뛰어난 테라피 기술’을 꼽았고 일본은 ‘서비스’를 꼽아 관점이 다른 것으로 나타났다. 스파 이미지는 한국은 ‘고급 피부 관리실, 체형관리실’ 34명(33.0%), 중국은 ‘찜질방, 사우나’ 14명(42.4%) 일본은 ‘고급 피부 관리실, 체형관리실’ 37명(38.1%)으로 생각하는 것으로 나타났다. 선호 스파는 한국은 ‘도심형 스파’ 중국은 ‘메디컬 스파’ 일본은 ‘호텔, 리조트 내 피부 관리실’을 선호하는 것으로 나타났다. 스파 종류 인지도에서는 ‘타이마사지’ 84명(8.52%)가 가장 많았고 그다음은 ‘헤드스파’ 80명(8.11%), ‘발반사 요법’76명(7.71%) 순으로 많이 아는 것으로 나타났다. 스파 방문 목적으로 세나라 모두 ‘몸이 피곤할 때’ 가 높은 것으로 나타났다. 스파 테라피 권유와, 선물 의향에서도 세나라 모두 ‘그렇다’는 대답이 많은 것으로 나타났다. 스파 테라피를 선물 할 수 있는 ‘상품권’ 형태를 가장 선호하는 것으로 나타났다. 스파 향후 개선 방향에서 보완점으로 세나라 모두 ‘관리 후 편히 쉴 수 있는 공간’을 필요로 하는 것으로 나타났다. 결론적으로 한국, 일본, 중국의 스파 방문자들의 스파를 선택하는데 있어 국가별로 유의미한 차이가 있었고 국가별 고객들의 스파 만족도를 높이는 마케팅이 활성화되어 스파 재방문율이 올라가고 일본에 비해 중국 스파 방문자가 적어 중국뷰티 관광에 대한 연구가 늘어나길 바라는 바람이다.
본 연구는 한국, 중국, 일본 스파 이용객의 한국스파 선택 기준과 스파 이용실태 및 국가별 만족도에 관해 알아보기 위해 서울의 데이스파 4곳에방문한 한국, 중국, 일본 스파 방문자들 148명을 대상으로 2014년 10월 01일부터 10월 19일 까지 스파 이용실태 및 만족도에 관한 국가별 설문조사를 실시하였다. 스파 이용 정보는 세나라 모두 ‘인터넷’으로 많이 얻는 것으로 나타났고 일본 스파 방문자들이 ‘5회이상’이 33명(55.9%)로 재방문이 가장 높은 것으로 나타났다. 스파 선택시 중요도는 한국, 중국은 ‘뛰어난 테라피 기술’을 꼽았고 일본은 ‘서비스’를 꼽아 관점이 다른 것으로 나타났다. 스파 이미지는 한국은 ‘고급 피부 관리실, 체형관리실’ 34명(33.0%), 중국은 ‘찜질방, 사우나’ 14명(42.4%) 일본은 ‘고급 피부 관리실, 체형관리실’ 37명(38.1%)으로 생각하는 것으로 나타났다. 선호 스파는 한국은 ‘도심형 스파’ 중국은 ‘메디컬 스파’ 일본은 ‘호텔, 리조트 내 피부 관리실’을 선호하는 것으로 나타났다. 스파 종류 인지도에서는 ‘타이마사지’ 84명(8.52%)가 가장 많았고 그다음은 ‘헤드스파’ 80명(8.11%), ‘발반사 요법’76명(7.71%) 순으로 많이 아는 것으로 나타났다. 스파 방문 목적으로 세나라 모두 ‘몸이 피곤할 때’ 가 높은 것으로 나타났다. 스파 테라피 권유와, 선물 의향에서도 세나라 모두 ‘그렇다’는 대답이 많은 것으로 나타났다. 스파 테라피를 선물 할 수 있는 ‘상품권’ 형태를 가장 선호하는 것으로 나타났다. 스파 향후 개선 방향에서 보완점으로 세나라 모두 ‘관리 후 편히 쉴 수 있는 공간’을 필요로 하는 것으로 나타났다. 결론적으로 한국, 일본, 중국의 스파 방문자들의 스파를 선택하는데 있어 국가별로 유의미한 차이가 있었고 국가별 고객들의 스파 만족도를 높이는 마케팅이 활성화되어 스파 재방문율이 올라가고 일본에 비해 중국 스파 방문자가 적어 중국뷰티 관광에 대한 연구가 늘어나길 바라는 바람이다.
The purpose of this study is to investigate selection standard of spas users of Korean, Chinese and Japanese and regional satisfaction of using spas by conducting surveys for 148 spa users of Korean, Chinese, and Japanese from 1st to 16th October in 2014 at the 'dayspas' in Seoul. This survey indica...
The purpose of this study is to investigate selection standard of spas users of Korean, Chinese and Japanese and regional satisfaction of using spas by conducting surveys for 148 spa users of Korean, Chinese, and Japanese from 1st to 16th October in 2014 at the 'dayspas' in Seoul. This survey indicated users of three countries found information about spas from the Internet and the Japanese spa users who revisited the spas more than 5times were ranked the highest level of return visitors, which were 33 responders (55.9%). An importance of selection of spas for Korean and Chinese was the outstanding technique of therapy and for Japanese the quality of service. The image of the spas for Korean was luxurious skin care shop and fitness center, which 34 responders (33.0%) chose, for Chinese was Korean dry sauna and sauna, which 14 responders (42.2%) chose, for Japanese was luxurious skin care shop and fitness center, which 37 responders (38.1%) chose. It indicated that Korean preferred the Urban Spa, Chinese preferred the Medical Spa and Japanese preferred the Skin care shop in the hotel or resort. In the part of the awareness of the types of the spas, 84 responders (8.52%) answered Thai Massage, which was ranked the highest, 80 responders (8.11%) answered Head Spa and 76 responders (7.71%) answered Foot reflexology Massage. The purpose of visiting spa was that all three countries of spa users visited spas when they were tired. All three countries said mostly 'yes' on the recommendation of Spa Therapy and the inclination of Spa Therapy as the gifts. They were most interested in the gift cards of Spa Therapy which can give as the gifts to the other people. As the improvement for the future of the spa, all three countries needed the relaxing places after caring. Chinese felt inconvenient when they consulted programs and the satisfaction of overall communication with staffs, locations, products, facilities in the spas and specialized knowledge showed average 4points which was in high opinion. We hope that interest in study on beauty tourists of Chinese increase more.
The purpose of this study is to investigate selection standard of spas users of Korean, Chinese and Japanese and regional satisfaction of using spas by conducting surveys for 148 spa users of Korean, Chinese, and Japanese from 1st to 16th October in 2014 at the 'dayspas' in Seoul. This survey indicated users of three countries found information about spas from the Internet and the Japanese spa users who revisited the spas more than 5times were ranked the highest level of return visitors, which were 33 responders (55.9%). An importance of selection of spas for Korean and Chinese was the outstanding technique of therapy and for Japanese the quality of service. The image of the spas for Korean was luxurious skin care shop and fitness center, which 34 responders (33.0%) chose, for Chinese was Korean dry sauna and sauna, which 14 responders (42.2%) chose, for Japanese was luxurious skin care shop and fitness center, which 37 responders (38.1%) chose. It indicated that Korean preferred the Urban Spa, Chinese preferred the Medical Spa and Japanese preferred the Skin care shop in the hotel or resort. In the part of the awareness of the types of the spas, 84 responders (8.52%) answered Thai Massage, which was ranked the highest, 80 responders (8.11%) answered Head Spa and 76 responders (7.71%) answered Foot reflexology Massage. The purpose of visiting spa was that all three countries of spa users visited spas when they were tired. All three countries said mostly 'yes' on the recommendation of Spa Therapy and the inclination of Spa Therapy as the gifts. They were most interested in the gift cards of Spa Therapy which can give as the gifts to the other people. As the improvement for the future of the spa, all three countries needed the relaxing places after caring. Chinese felt inconvenient when they consulted programs and the satisfaction of overall communication with staffs, locations, products, facilities in the spas and specialized knowledge showed average 4points which was in high opinion. We hope that interest in study on beauty tourists of Chinese increase more.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.