본 논문은 20세기 미국의 대표적인 작곡가인 사무엘바버(Samuel Barber, 1910-1981)의 후기 작품 중 <은둔자의 노래(Hermit Songs) Op.29>에 대한 연구 분석이다. 20세기는 두 차례의 세계대전과 세계경제공황 및 고도의 경제성장 그리고 급격하게 발전하는 과학 기술들을 통하여 모든 예술에 있어서 이전 세기 보다 더 많은 변화와 새로움을 보여주는 시기이다. 이러한 시대적 배경을 바탕으로 그 시대의 작곡가들은 19세기까지 사용되었던 조성, 화성, 리듬, 형식 등의 요소에 실험적이고 혁신적인 변화를 보여주었...
본 논문은 20세기 미국의 대표적인 작곡가인 사무엘바버(Samuel Barber, 1910-1981)의 후기 작품 중 <은둔자의 노래(Hermit Songs) Op.29>에 대한 연구 분석이다. 20세기는 두 차례의 세계대전과 세계경제공황 및 고도의 경제성장 그리고 급격하게 발전하는 과학 기술들을 통하여 모든 예술에 있어서 이전 세기 보다 더 많은 변화와 새로움을 보여주는 시기이다. 이러한 시대적 배경을 바탕으로 그 시대의 작곡가들은 19세기까지 사용되었던 조성, 화성, 리듬, 형식 등의 요소에 실험적이고 혁신적인 변화를 보여주었고, 뿐만 아니라 19세기 말의 후기 낭만주의에서 벗어난 새롭고 다양한 음악 사조들을 그들의 음악에 반영하였다. 이러한 시대의 흐름 가운데 사무엘바버는 그의 음악에서 실험적인 면보다는 형식과 구조를 중요하게 여기는 신고전주의의 특징과 19세기 말의 풍부한 서정성 및 화성어법에 20세기의 음악 특징들을 조화시키는 신낭만주의의 요소를 함께 사용한 작곡가이다. 그의 음악은 1939년을 기점으로 크게 분류할 수 있는데, 그의 전기 음악에서는 신고전주의와 신낭만주의의 특징이 잘 드러나고, 1939년 이후의 작품들에서는 전기 특징에 더하여 극대화된 화성어법, 4도와 5도화성, 조성과 선법의 혼합, 지나친 불협화음의 사용 그리고 더 나아가 12음기법의 특징을 보이기도 하였다. <은둔자의 노래(Hermit Songs) Op.29>는 8세기부터 13세기까지 아일랜드의 수도승이나 학자들이 필사본을 옮기는 과정에서 여백에 적은 시들을 현대 영어로 번역하여 이루어진 연가곡으로서 바버의 대표적인 가곡일 뿐만 아니라 20세기의 미국을 대표하는 예술가곡이다. 이 시들은 자연과 동물 그리고 신과 가까이 지내면서 살아온 수도승들의 삶과 신앙에 대한 내용들로서 각각의 시에는 뚜렷한 개성이 잘 담겨져 있다. 본 논문에서는 20세기의 다양한 음악사조와 일반적인 음악 특징 그리고 미국 예술가곡의 역사와 대표적인 작곡가들에 관하여 살펴보고자 한다. 또한 사무엘 바버의 일생과 그의 예술가곡에 드러난 음악 특징들, 10개의 노래로 구성된 <은둔자들의 노래(Hermit Songs) Op.29>의 작품배경을 바탕으로 이 연가곡에서 드러나는 바버의 작곡기법과 음악특징을 고찰하여 실제 연주에 도움을 주는 것이 이 논문의 목적이다.
본 논문은 20세기 미국의 대표적인 작곡가인 사무엘바버(Samuel Barber, 1910-1981)의 후기 작품 중 <은둔자의 노래(Hermit Songs) Op.29>에 대한 연구 분석이다. 20세기는 두 차례의 세계대전과 세계경제공황 및 고도의 경제성장 그리고 급격하게 발전하는 과학 기술들을 통하여 모든 예술에 있어서 이전 세기 보다 더 많은 변화와 새로움을 보여주는 시기이다. 이러한 시대적 배경을 바탕으로 그 시대의 작곡가들은 19세기까지 사용되었던 조성, 화성, 리듬, 형식 등의 요소에 실험적이고 혁신적인 변화를 보여주었고, 뿐만 아니라 19세기 말의 후기 낭만주의에서 벗어난 새롭고 다양한 음악 사조들을 그들의 음악에 반영하였다. 이러한 시대의 흐름 가운데 사무엘바버는 그의 음악에서 실험적인 면보다는 형식과 구조를 중요하게 여기는 신고전주의의 특징과 19세기 말의 풍부한 서정성 및 화성어법에 20세기의 음악 특징들을 조화시키는 신낭만주의의 요소를 함께 사용한 작곡가이다. 그의 음악은 1939년을 기점으로 크게 분류할 수 있는데, 그의 전기 음악에서는 신고전주의와 신낭만주의의 특징이 잘 드러나고, 1939년 이후의 작품들에서는 전기 특징에 더하여 극대화된 화성어법, 4도와 5도화성, 조성과 선법의 혼합, 지나친 불협화음의 사용 그리고 더 나아가 12음기법의 특징을 보이기도 하였다. <은둔자의 노래(Hermit Songs) Op.29>는 8세기부터 13세기까지 아일랜드의 수도승이나 학자들이 필사본을 옮기는 과정에서 여백에 적은 시들을 현대 영어로 번역하여 이루어진 연가곡으로서 바버의 대표적인 가곡일 뿐만 아니라 20세기의 미국을 대표하는 예술가곡이다. 이 시들은 자연과 동물 그리고 신과 가까이 지내면서 살아온 수도승들의 삶과 신앙에 대한 내용들로서 각각의 시에는 뚜렷한 개성이 잘 담겨져 있다. 본 논문에서는 20세기의 다양한 음악사조와 일반적인 음악 특징 그리고 미국 예술가곡의 역사와 대표적인 작곡가들에 관하여 살펴보고자 한다. 또한 사무엘 바버의 일생과 그의 예술가곡에 드러난 음악 특징들, 10개의 노래로 구성된 <은둔자들의 노래(Hermit Songs) Op.29>의 작품배경을 바탕으로 이 연가곡에서 드러나는 바버의 작곡기법과 음악특징을 고찰하여 실제 연주에 도움을 주는 것이 이 논문의 목적이다.
This paper is a research and analysis about by Samuel Barber, one of the most representative American composers in the 20thcentury The 20th century was a period of social chaos and political unrest after the two World Wars. Thus, composers of the time tried to adopt new concept of tonality, harmony...
This paper is a research and analysis about by Samuel Barber, one of the most representative American composers in the 20thcentury The 20th century was a period of social chaos and political unrest after the two World Wars. Thus, composers of the time tried to adopt new concept of tonality, harmony, rhythm and form in their music. Besides, they reflected various and innovative trends of music in their works instead of following musical features of the late Romanticism. Among these times of flow, Samuel Barber combined elements of Neo-Classicism and Neo-Romanticism with the 20thcentury compositional techniques in his music. His music is mainly classified into two parts at the point of 1939; his former music displays musical features of both Neo-Classicism and Neo-Romanticism. In addition to the former characteristics, his later works shows characteristics of rich lyricism, harmony, extreme chords, open 4th(quintal) and 5th(quartal), mixture of tonality and church modes, excessive use of dissonance and furthermore, serialism. , a song cycle composed of poems translated into modern English that were written in the margins of transcribed scripts by Irish monks or scholars during the 8th to the 13th century, is not only one of Barber’s major song cycles, but a representative American art song of the 20th century America. Each of the poems, which are about nature, animals and the lives and faith of monks close with God, shows distinct personality in its theme and atmosphere. This paper studies various trends from music historical perspectives, general compositional characteristics of the 20th century, the history of American art song including representative composers such as Foster, Griffes, Chadwick, Ives, Copland, Rorem and Bolcom, the life of Samuel Barber, the musical characteristics of his art songs, and the background of . The main purpose of this study is to aim at a better understanding of the actual performance of the song by analyzing and observing lyrical melody, motive, rhythm, tonality, use of open 4th(quintal) and 5th(quartal) harmony and text-painting presented in each song of
This paper is a research and analysis about by Samuel Barber, one of the most representative American composers in the 20thcentury The 20th century was a period of social chaos and political unrest after the two World Wars. Thus, composers of the time tried to adopt new concept of tonality, harmony, rhythm and form in their music. Besides, they reflected various and innovative trends of music in their works instead of following musical features of the late Romanticism. Among these times of flow, Samuel Barber combined elements of Neo-Classicism and Neo-Romanticism with the 20thcentury compositional techniques in his music. His music is mainly classified into two parts at the point of 1939; his former music displays musical features of both Neo-Classicism and Neo-Romanticism. In addition to the former characteristics, his later works shows characteristics of rich lyricism, harmony, extreme chords, open 4th(quintal) and 5th(quartal), mixture of tonality and church modes, excessive use of dissonance and furthermore, serialism. , a song cycle composed of poems translated into modern English that were written in the margins of transcribed scripts by Irish monks or scholars during the 8th to the 13th century, is not only one of Barber’s major song cycles, but a representative American art song of the 20th century America. Each of the poems, which are about nature, animals and the lives and faith of monks close with God, shows distinct personality in its theme and atmosphere. This paper studies various trends from music historical perspectives, general compositional characteristics of the 20th century, the history of American art song including representative composers such as Foster, Griffes, Chadwick, Ives, Copland, Rorem and Bolcom, the life of Samuel Barber, the musical characteristics of his art songs, and the background of . The main purpose of this study is to aim at a better understanding of the actual performance of the song by analyzing and observing lyrical melody, motive, rhythm, tonality, use of open 4th(quintal) and 5th(quartal) harmony and text-painting presented in each song of
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.