역대하 6:20에는 성전을 “주께서 전에 말씀하시기를 내 이름을 거기 에 두리라 하신 곳”으로 말하고 있다. 성전은 하나님께서 자기 이름을 두시려고 택하신 곳에서 이스라엘은 예배를 통해 하나님과 만나고 교제 하는 것이었다. 구약의 성전은 하나님께서 그의 백성과 함께 하시는 하 나님 임재의 실체를 상징하는 것이다. 그런데 성전이 완성된 후 솔로몬 은 제사보다 더욱 강화된 은혜의 수단인 성전을 향하여 기도하는 행위 를 더욱 강조했다. 솔로몬의 기도가 지향하는 바는 하나님의 나라이다. 하나님의 나라 완성이라는 사실들이 역대기 전체와 매우 밀접한 구약신 앙공동체의 신학적 핵심, 특히 성전신학에 대한 면모와 이스라엘의 종말 론적인 희망을 잘 보여준다. 솔로몬의 성전 봉헌기도문 본문이 가장 핵 심을 두는 부분은 바로 이 “성전에 이스라엘의 희망이 있다”는 신학이 며 또한 그런 관점이다. 본 논문을 통해 솔로몬 성전 봉헌기도의 내용을 보면 종말의 회복 프로그램의 순서로서 이스라엘의 심판, 이방 나라의 심판, 이스라엘과 이방의 회복, 하나님 나라의 도래를 일관되게 보여준다. 본 논문을 통해 연구자는 역대기 저자들이 솔로몬의 성전기도가 하나님께서 열국 구원 역사를 통한 하나님 나라 완성임을 일관되게 보여주고 있음을 밝혔다. 솔로몬의 봉헌기도는 하나님을 향해서는 자비와 긍휼을 구하는 기도 이지만, 백성들 앞에서 선포할 때에는 하나님의 강력한 회개를 촉구하는 메시지였다. 모든 문제의 근원을 죄로 여겼고, 하나님과의 관계가 바로 설정되기 위해서 죄의 문제를 속히 해결하라는 선포로서의 기도의 기능 을 갖고 있다. 솔로몬 성전 봉헌기도의 성격은 하나님의 나라가 이루어 지기 위해서는 마음을 찢는 회개의 ...
역대하 6:20에는 성전을 “주께서 전에 말씀하시기를 내 이름을 거기 에 두리라 하신 곳”으로 말하고 있다. 성전은 하나님께서 자기 이름을 두시려고 택하신 곳에서 이스라엘은 예배를 통해 하나님과 만나고 교제 하는 것이었다. 구약의 성전은 하나님께서 그의 백성과 함께 하시는 하 나님 임재의 실체를 상징하는 것이다. 그런데 성전이 완성된 후 솔로몬 은 제사보다 더욱 강화된 은혜의 수단인 성전을 향하여 기도하는 행위 를 더욱 강조했다. 솔로몬의 기도가 지향하는 바는 하나님의 나라이다. 하나님의 나라 완성이라는 사실들이 역대기 전체와 매우 밀접한 구약신 앙공동체의 신학적 핵심, 특히 성전신학에 대한 면모와 이스라엘의 종말 론적인 희망을 잘 보여준다. 솔로몬의 성전 봉헌기도문 본문이 가장 핵 심을 두는 부분은 바로 이 “성전에 이스라엘의 희망이 있다”는 신학이 며 또한 그런 관점이다. 본 논문을 통해 솔로몬 성전 봉헌기도의 내용을 보면 종말의 회복 프로그램의 순서로서 이스라엘의 심판, 이방 나라의 심판, 이스라엘과 이방의 회복, 하나님 나라의 도래를 일관되게 보여준다. 본 논문을 통해 연구자는 역대기 저자들이 솔로몬의 성전기도가 하나님께서 열국 구원 역사를 통한 하나님 나라 완성임을 일관되게 보여주고 있음을 밝혔다. 솔로몬의 봉헌기도는 하나님을 향해서는 자비와 긍휼을 구하는 기도 이지만, 백성들 앞에서 선포할 때에는 하나님의 강력한 회개를 촉구하는 메시지였다. 모든 문제의 근원을 죄로 여겼고, 하나님과의 관계가 바로 설정되기 위해서 죄의 문제를 속히 해결하라는 선포로서의 기도의 기능 을 갖고 있다. 솔로몬 성전 봉헌기도의 성격은 하나님의 나라가 이루어 지기 위해서는 마음을 찢는 회개의 간구가 되어야 한다는 것과 그것이 기도로 끝나는 것이 아니라 기도에 부합하는 복음에 합당한 삶 자체가 되도록 은혜 아래서의 삶으로의 돌이킴과 경건을 향한 몸부림이 있어야 한다. 교회는 그리스도의 몸으로서 하나님의 나라가 이루어지는 성전의 개 념을 가지고 있다. 교회는 하나님의 통치가 이루어지는 곳이다. 또한 하 나님과의 단절로 인해 고통당하는 자들이 다시금 하나님의 임재를 경험 할 수 있는 유일한 지상의 하나님의 처소이다. 솔로몬 성전 봉헌기도의 일관된 주장은 회복을 통한 하나님 나라의 건설이다. 우리의 기도도 하 나님이 통치하시는, 하나님 나라의 추구이어야 한다.
역대하 6:20에는 성전을 “주께서 전에 말씀하시기를 내 이름을 거기 에 두리라 하신 곳”으로 말하고 있다. 성전은 하나님께서 자기 이름을 두시려고 택하신 곳에서 이스라엘은 예배를 통해 하나님과 만나고 교제 하는 것이었다. 구약의 성전은 하나님께서 그의 백성과 함께 하시는 하 나님 임재의 실체를 상징하는 것이다. 그런데 성전이 완성된 후 솔로몬 은 제사보다 더욱 강화된 은혜의 수단인 성전을 향하여 기도하는 행위 를 더욱 강조했다. 솔로몬의 기도가 지향하는 바는 하나님의 나라이다. 하나님의 나라 완성이라는 사실들이 역대기 전체와 매우 밀접한 구약신 앙공동체의 신학적 핵심, 특히 성전신학에 대한 면모와 이스라엘의 종말 론적인 희망을 잘 보여준다. 솔로몬의 성전 봉헌기도문 본문이 가장 핵 심을 두는 부분은 바로 이 “성전에 이스라엘의 희망이 있다”는 신학이 며 또한 그런 관점이다. 본 논문을 통해 솔로몬 성전 봉헌기도의 내용을 보면 종말의 회복 프로그램의 순서로서 이스라엘의 심판, 이방 나라의 심판, 이스라엘과 이방의 회복, 하나님 나라의 도래를 일관되게 보여준다. 본 논문을 통해 연구자는 역대기 저자들이 솔로몬의 성전기도가 하나님께서 열국 구원 역사를 통한 하나님 나라 완성임을 일관되게 보여주고 있음을 밝혔다. 솔로몬의 봉헌기도는 하나님을 향해서는 자비와 긍휼을 구하는 기도 이지만, 백성들 앞에서 선포할 때에는 하나님의 강력한 회개를 촉구하는 메시지였다. 모든 문제의 근원을 죄로 여겼고, 하나님과의 관계가 바로 설정되기 위해서 죄의 문제를 속히 해결하라는 선포로서의 기도의 기능 을 갖고 있다. 솔로몬 성전 봉헌기도의 성격은 하나님의 나라가 이루어 지기 위해서는 마음을 찢는 회개의 간구가 되어야 한다는 것과 그것이 기도로 끝나는 것이 아니라 기도에 부합하는 복음에 합당한 삶 자체가 되도록 은혜 아래서의 삶으로의 돌이킴과 경건을 향한 몸부림이 있어야 한다. 교회는 그리스도의 몸으로서 하나님의 나라가 이루어지는 성전의 개 념을 가지고 있다. 교회는 하나님의 통치가 이루어지는 곳이다. 또한 하 나님과의 단절로 인해 고통당하는 자들이 다시금 하나님의 임재를 경험 할 수 있는 유일한 지상의 하나님의 처소이다. 솔로몬 성전 봉헌기도의 일관된 주장은 회복을 통한 하나님 나라의 건설이다. 우리의 기도도 하 나님이 통치하시는, 하나님 나라의 추구이어야 한다.
According to 2 Chronicle 6:20; May your eyes be open toward this temple day and night, this place of which you said you would put your Name there. May you hear the prayer your servant prays toward this place Temple is the place where God chose to put His name and had fellowship with Israelites throu...
According to 2 Chronicle 6:20; May your eyes be open toward this temple day and night, this place of which you said you would put your Name there. May you hear the prayer your servant prays toward this place Temple is the place where God chose to put His name and had fellowship with Israelites through worship. The temple in the Old Testament was the place where God is with His people, meaning the symbol of His presence. By the way, after the completion of the temple, king Solomon more emphasized prayer toward the temple than sacrifice which was much more intensified means of grace. The prayer of king Solomon pursued the kingdom of God. The fact of completion of kingdom of God shows theological point which is very close to Chronicles, especially, shows Israelites eschatological hope and the aspects of theology of temple. The important point in Solomon's dedication prayer of the temple is that there is Israelites' hope at the temple. Through this thesis, Solomon's dedication prayer shows judgement of Israel, judgement of gentile, and recovering consistently as program of recovering and the advent of kingdom of God. Through this thesis, the researcher clarified that the writers of the Chronicles that Solomon's dedication prayer is completion the kingdom of God through Nations salvation Work. Solomon's Dedication Prayer was asking God's mercy and commiseration but when it proclaimed in front of people, it was strong God's message to demand of repent. Every problem is originated from sin. Therefore, prayer has a proclamatory function of settling down the sin to recorrect relationship with God. The point was of Solomon's Dedication Prayer was repent from deep in heart to fulfil the kingdom of God but only prayer itself is not enough. It also asked to have proper life in accordance to prayer and put whole effort to live pious life. Church is As the body of Christ, church has a conception to fulfil the kingdom of God. Church is the place where God's ruling is fulfilled. Moreover, it is the only God's house in the world can be experienced God's Presence again to whom are disconnected with God. The consistent claim of King Solomon's Dedication Prayer is building the kingdom of God through recovery. Our prayer should be also pursuit the kingdom of God which is ruled by God.
According to 2 Chronicle 6:20; May your eyes be open toward this temple day and night, this place of which you said you would put your Name there. May you hear the prayer your servant prays toward this place Temple is the place where God chose to put His name and had fellowship with Israelites through worship. The temple in the Old Testament was the place where God is with His people, meaning the symbol of His presence. By the way, after the completion of the temple, king Solomon more emphasized prayer toward the temple than sacrifice which was much more intensified means of grace. The prayer of king Solomon pursued the kingdom of God. The fact of completion of kingdom of God shows theological point which is very close to Chronicles, especially, shows Israelites eschatological hope and the aspects of theology of temple. The important point in Solomon's dedication prayer of the temple is that there is Israelites' hope at the temple. Through this thesis, Solomon's dedication prayer shows judgement of Israel, judgement of gentile, and recovering consistently as program of recovering and the advent of kingdom of God. Through this thesis, the researcher clarified that the writers of the Chronicles that Solomon's dedication prayer is completion the kingdom of God through Nations salvation Work. Solomon's Dedication Prayer was asking God's mercy and commiseration but when it proclaimed in front of people, it was strong God's message to demand of repent. Every problem is originated from sin. Therefore, prayer has a proclamatory function of settling down the sin to recorrect relationship with God. The point was of Solomon's Dedication Prayer was repent from deep in heart to fulfil the kingdom of God but only prayer itself is not enough. It also asked to have proper life in accordance to prayer and put whole effort to live pious life. Church is As the body of Christ, church has a conception to fulfil the kingdom of God. Church is the place where God's ruling is fulfilled. Moreover, it is the only God's house in the world can be experienced God's Presence again to whom are disconnected with God. The consistent claim of King Solomon's Dedication Prayer is building the kingdom of God through recovery. Our prayer should be also pursuit the kingdom of God which is ruled by God.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.