본 연구는 EPS시스템의 BLAC 전동기의 설계 다룬다. EPS에서 영구 자석 (PM) 브러시리스 AC (BLAC) 모터는 다른 전기 모터형식에 비해 고 토크, 높은 신뢰성 및 효율성에 뚜렷한 장점을 가지고 있다. EPS에 사용되는 Spoke Type 모터의 설계 과정이 석사 논문에 제시되어있다. 조향 시스템의 요구가 먼저 소개되고, Spoke Type BLAC 시스템의 사양을 설명한다. 이러한 기기의 동작은 ...
본 연구는 EPS시스템의 BLAC 전동기의 설계 다룬다. EPS에서 영구 자석 (PM) 브러시리스 AC (BLAC) 모터는 다른 전기 모터형식에 비해 고 토크, 높은 신뢰성 및 효율성에 뚜렷한 장점을 가지고 있다. EPS에 사용되는 Spoke Type 모터의 설계 과정이 석사 논문에 제시되어있다. 조향 시스템의 요구가 먼저 소개되고, Spoke Type BLAC 시스템의 사양을 설명한다. 이러한 기기의 동작은 회전자 구조 및 슬롯 / 극수 조합은 시스템의 성능에 상당한 영향을 끼치게 된다. 본 논문에서는 Spoke Type BLAC 모터의 코깅 토크를 감소 시키기 위한 Rotor Core의 가장자리와 Rotor Overlap 길이의 최적화, 그리고 Rotor Angle을 3Step으로 분리하여 최적화 하였다. 이 방법은 기존의 기기 설계에 적용되었고, 그 성능은 유한 요소 분석 (FEA)을 사용하여 검증하였다. 기기설계의 Proto 타입을 제작하고 실험 결과를 얻었다. 이는 유한요소해석을 사용하여 코깅 토크를 감소 시키는 것에 목적을 두고 검증하였다.
본 연구는 EPS시스템의 BLAC 전동기의 설계 다룬다. EPS에서 영구 자석 (PM) 브러시리스 AC (BLAC) 모터는 다른 전기 모터형식에 비해 고 토크, 높은 신뢰성 및 효율성에 뚜렷한 장점을 가지고 있다. EPS에 사용되는 Spoke Type 모터의 설계 과정이 석사 논문에 제시되어있다. 조향 시스템의 요구가 먼저 소개되고, Spoke Type BLAC 시스템의 사양을 설명한다. 이러한 기기의 동작은 회전자 구조 및 슬롯 / 극수 조합은 시스템의 성능에 상당한 영향을 끼치게 된다. 본 논문에서는 Spoke Type BLAC 모터의 코깅 토크를 감소 시키기 위한 Rotor Core의 가장자리와 Rotor Overlap 길이의 최적화, 그리고 Rotor Angle을 3Step으로 분리하여 최적화 하였다. 이 방법은 기존의 기기 설계에 적용되었고, 그 성능은 유한 요소 분석 (FEA)을 사용하여 검증하였다. 기기설계의 Proto 타입을 제작하고 실험 결과를 얻었다. 이는 유한요소해석을 사용하여 코깅 토크를 감소 시키는 것에 목적을 두고 검증하였다.
This master thesis deals with the design of a spoke type brushless ac motor for electric power steering (EPS) system. In EPS, permanent magnet (PM) brushless ac (BLAC) motors offer distinct advantages over other electric motor types in terms torque smoothness, reliability and efficiency. The design ...
This master thesis deals with the design of a spoke type brushless ac motor for electric power steering (EPS) system. In EPS, permanent magnet (PM) brushless ac (BLAC) motors offer distinct advantages over other electric motor types in terms torque smoothness, reliability and efficiency. The design procedure of spoke types motor used in EPS is presented in this master thesis. The requirements of the steering system are first introduced, and the machine’s specifications are then derived. Critical issues which have considerable impacts on the machine’s performance, such as operation mode, rotor structure and slot/pole combination, are analyzed. In this thesis paper examines 3 steps skewing rotor angle, optimizing rotor core edge and rotor overlap length for reducing cogging torque in spoke type BLAC motor. The methods were applied to existing machine designs and their performance was calculated using finite-element analysis (FEA). Prototypes of the machine designs were constructed and experimental results obtained. It is shown that the FEA predicted the cogging torque to be nearly reduce using those methods. The first part of the project consisted of a literature study that aimed at building knowledge on machine design for field weakening applications.
This master thesis deals with the design of a spoke type brushless ac motor for electric power steering (EPS) system. In EPS, permanent magnet (PM) brushless ac (BLAC) motors offer distinct advantages over other electric motor types in terms torque smoothness, reliability and efficiency. The design procedure of spoke types motor used in EPS is presented in this master thesis. The requirements of the steering system are first introduced, and the machine’s specifications are then derived. Critical issues which have considerable impacts on the machine’s performance, such as operation mode, rotor structure and slot/pole combination, are analyzed. In this thesis paper examines 3 steps skewing rotor angle, optimizing rotor core edge and rotor overlap length for reducing cogging torque in spoke type BLAC motor. The methods were applied to existing machine designs and their performance was calculated using finite-element analysis (FEA). Prototypes of the machine designs were constructed and experimental results obtained. It is shown that the FEA predicted the cogging torque to be nearly reduce using those methods. The first part of the project consisted of a literature study that aimed at building knowledge on machine design for field weakening applications.
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