음계연습은 바이올린 기술을 향상시키는 데 있어, 그 어떤 것과도 대체 할 수 없다. 바이올린은 19세기 초에 아시아로 전파되었다. 비록 장족의 발전을 이루었으나, 유럽에 비해 시작이 늦었다는 사실은 간과할 수가 없다. 여전히 보급도도 높지 않고 교육 시스템에도 결함이 많다. 이러한 결함은 학생들로 하여금 실력 향상에 도움이 되지 않으므로 다양하고 효과적인 연습 방법이 개발되어야 하며 창의적인 교육환경이 갖추어져야 할 것이다. 본 논문에서는 효과적인 바이올린 연습 방법을 고찰하고자 하였다. Leopold Auer, Ivan Galamian 및 중국의 임요기 선생의 교육 이념을 이론적 ...
음계연습은 바이올린 기술을 향상시키는 데 있어, 그 어떤 것과도 대체 할 수 없다. 바이올린은 19세기 초에 아시아로 전파되었다. 비록 장족의 발전을 이루었으나, 유럽에 비해 시작이 늦었다는 사실은 간과할 수가 없다. 여전히 보급도도 높지 않고 교육 시스템에도 결함이 많다. 이러한 결함은 학생들로 하여금 실력 향상에 도움이 되지 않으므로 다양하고 효과적인 연습 방법이 개발되어야 하며 창의적인 교육환경이 갖추어져야 할 것이다. 본 논문에서는 효과적인 바이올린 연습 방법을 고찰하고자 하였다. Leopold Auer, Ivan Galamian 및 중국의 임요기 선생의 교육 이념을 이론적 근거 이론으로 삼았으며, 역사적으로 저명한 바이올린 교육가들이 남긴 문헌을 바탕으로 내용을 보충 하였다. 또한「Carl Flesch음계 시스템」을 왼손 테크닉과 오른손 테크닉으로 나누어 분석 하였다. 그 연구 결과, 아래와 같은 결론을 얻었다. (1) 연습을 시작하기 전에 악보를 분석을 하고, 요령을 파악한다. (2) 처음 연습할 때는 느린 속도로 시작하고 점점 속도를 증가시키는 방법을 사용 한다. (3) 주어진 테크닉의 요령을 완벽히 파악한 후, 자신의 상황에 맞추어 운지법을 조정한다. (4) 연습을 시작하기 전에 모든 동작을 미리 구상하는 습관을 기른다.
음계연습은 바이올린 기술을 향상시키는 데 있어, 그 어떤 것과도 대체 할 수 없다. 바이올린은 19세기 초에 아시아로 전파되었다. 비록 장족의 발전을 이루었으나, 유럽에 비해 시작이 늦었다는 사실은 간과할 수가 없다. 여전히 보급도도 높지 않고 교육 시스템에도 결함이 많다. 이러한 결함은 학생들로 하여금 실력 향상에 도움이 되지 않으므로 다양하고 효과적인 연습 방법이 개발되어야 하며 창의적인 교육환경이 갖추어져야 할 것이다. 본 논문에서는 효과적인 바이올린 연습 방법을 고찰하고자 하였다. Leopold Auer, Ivan Galamian 및 중국의 임요기 선생의 교육 이념을 이론적 근거 이론으로 삼았으며, 역사적으로 저명한 바이올린 교육가들이 남긴 문헌을 바탕으로 내용을 보충 하였다. 또한「Carl Flesch음계 시스템」을 왼손 테크닉과 오른손 테크닉으로 나누어 분석 하였다. 그 연구 결과, 아래와 같은 결론을 얻었다. (1) 연습을 시작하기 전에 악보를 분석을 하고, 요령을 파악한다. (2) 처음 연습할 때는 느린 속도로 시작하고 점점 속도를 증가시키는 방법을 사용 한다. (3) 주어진 테크닉의 요령을 완벽히 파악한 후, 자신의 상황에 맞추어 운지법을 조정한다. (4) 연습을 시작하기 전에 모든 동작을 미리 구상하는 습관을 기른다.
When it comes to significance of scale practice in improving violin performance techniques, it can never be replaced with anything. It was the early 19th century when the violin was first introduced to Asia.The violin did enjoy some dramatic development and yet, no one would deny that Asia took...
When it comes to significance of scale practice in improving violin performance techniques, it can never be replaced with anything. It was the early 19th century when the violin was first introduced to Asia.The violin did enjoy some dramatic development and yet, no one would deny that Asia took more time to get used to the instrument than Europe did. Even at present, the distribution rate is not considered impressive, and numerous defects are observed in relation to the educational system. Since such defects make no contribution to enhancing students’ performancetechniques, diverse and effective practicing methods should be developed, and some creative educational environment must be also designed. This thesis aimed to discuss effective violin practice methods. Educational ideas proposed by Leopold Auer, Ivan Galamian and Lin Yaoji from China were determined to be theoretical grounded theories, and thestudy included other necessary contents referring to literature left by historically renowned violin instructors. In addition, the thesis analyzed「Carl Flesch Scale System」focusing on left-hand techniques and right-hand techniques respectively. As a consequence, conclusions presented as below have been gained. (1)Students understand tricks as examining scores before practicing. (2) At the beginning of practice, the students are instructed to work at a slow pace, but they eventually increase the speed. (3)The students change fingering depending on their own situations after completely figuring out the tricks related to the given techniques. (4)The students make sure that they grow a habit to plan all these movements before starting practicing.
When it comes to significance of scale practice in improving violin performance techniques, it can never be replaced with anything. It was the early 19th century when the violin was first introduced to Asia.The violin did enjoy some dramatic development and yet, no one would deny that Asia took more time to get used to the instrument than Europe did. Even at present, the distribution rate is not considered impressive, and numerous defects are observed in relation to the educational system. Since such defects make no contribution to enhancing students’ performancetechniques, diverse and effective practicing methods should be developed, and some creative educational environment must be also designed. This thesis aimed to discuss effective violin practice methods. Educational ideas proposed by Leopold Auer, Ivan Galamian and Lin Yaoji from China were determined to be theoretical grounded theories, and thestudy included other necessary contents referring to literature left by historically renowned violin instructors. In addition, the thesis analyzed「Carl Flesch Scale System」focusing on left-hand techniques and right-hand techniques respectively. As a consequence, conclusions presented as below have been gained. (1)Students understand tricks as examining scores before practicing. (2) At the beginning of practice, the students are instructed to work at a slow pace, but they eventually increase the speed. (3)The students change fingering depending on their own situations after completely figuring out the tricks related to the given techniques. (4)The students make sure that they grow a habit to plan all these movements before starting practicing.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.