바이올린을 연주할 때 세밀한 연습이 충분히 이루어진 다음에야 연주자는 편안한 연주를 할 수 있다. 그래서 바이올린 연주자는 완벽한 연주와 지속적인 바이올린 실력 향상을 위해 끊임없이 노력한다. 이 연구는 바이올린을 연주하는 수많은 사람들의 공통적인 과제이자 고민인 technique을 보다 효과적으로 연습하기 위한 방법에 대한 것이다. 또한 이 연구자가 교재 Mazas op.36 book 1, 2, 3에 수록 되어있는 연습곡 75곡을 technique에 따라 분류해서 체계적이고 효율적인 연습방법에 대해 썼다. 그리고 레슨 ...
바이올린을 연주할 때 세밀한 연습이 충분히 이루어진 다음에야 연주자는 편안한 연주를 할 수 있다. 그래서 바이올린 연주자는 완벽한 연주와 지속적인 바이올린 실력 향상을 위해 끊임없이 노력한다. 이 연구는 바이올린을 연주하는 수많은 사람들의 공통적인 과제이자 고민인 technique을 보다 효과적으로 연습하기 위한 방법에 대한 것이다. 또한 이 연구자가 교재 Mazas op.36 book 1, 2, 3에 수록 되어있는 연습곡 75곡을 technique에 따라 분류해서 체계적이고 효율적인 연습방법에 대해 썼다. 그리고 레슨 받은 노하우와 시행착오를 겪으며 터득한 연습방법을 토대로 교재 분석과 함께 심층적으로 technique을 연구했다. 오른손 technique, 왼손 technique으로 나누어 활 긋기, 활의 각도, 민첩한 왼손가락의 동작, 압력, 유연함, 포지션의 이동 등 세분화 시켜 단계별로 섬세하게 연습방법을 제시했고 이로써 효율적으로 바이올린 연주의 완성도 높일 수 있는 방안을 기술했다.
바이올린을 연주할 때 세밀한 연습이 충분히 이루어진 다음에야 연주자는 편안한 연주를 할 수 있다. 그래서 바이올린 연주자는 완벽한 연주와 지속적인 바이올린 실력 향상을 위해 끊임없이 노력한다. 이 연구는 바이올린을 연주하는 수많은 사람들의 공통적인 과제이자 고민인 technique을 보다 효과적으로 연습하기 위한 방법에 대한 것이다. 또한 이 연구자가 교재 Mazas op.36 book 1, 2, 3에 수록 되어있는 연습곡 75곡을 technique에 따라 분류해서 체계적이고 효율적인 연습방법에 대해 썼다. 그리고 레슨 받은 노하우와 시행착오를 겪으며 터득한 연습방법을 토대로 교재 분석과 함께 심층적으로 technique을 연구했다. 오른손 technique, 왼손 technique으로 나누어 활 긋기, 활의 각도, 민첩한 왼손가락의 동작, 압력, 유연함, 포지션의 이동 등 세분화 시켜 단계별로 섬세하게 연습방법을 제시했고 이로써 효율적으로 바이올린 연주의 완성도 높일 수 있는 방안을 기술했다.
A violinist may play the violin comfortably only after enough practice has been done elaborately. Therefore, he or she make ceaseless efforts to play the violin perfectly and improve the violin skills constantly. In this thesis, more effective practice methods for violin techniques, which are a comm...
A violinist may play the violin comfortably only after enough practice has been done elaborately. Therefore, he or she make ceaseless efforts to play the violin perfectly and improve the violin skills constantly. In this thesis, more effective practice methods for violin techniques, which are a common concern of numerous violin players, have been studied. 75 exercises included in Mazas Op.36 Book 1, 2 and 3 have been classified by violin techniques so as to analyze the systematic and effective practice methods therefor. Based on the practice methods learned by trials and errors as well as lessons, an in-depth study on techniques has been conducted with textbook analysis. For right hand techniques and left hand techniques, respectively, techniques have been subdivided into bowing, the degree to which the bow is tilted, the quick movement by left fingers, pressure, flexibility and movement of position. The detailed practice methods for each stage have been proposed and accordingly, the methods for improving the completeness of violin performance effectively have been sought.
A violinist may play the violin comfortably only after enough practice has been done elaborately. Therefore, he or she make ceaseless efforts to play the violin perfectly and improve the violin skills constantly. In this thesis, more effective practice methods for violin techniques, which are a common concern of numerous violin players, have been studied. 75 exercises included in Mazas Op.36 Book 1, 2 and 3 have been classified by violin techniques so as to analyze the systematic and effective practice methods therefor. Based on the practice methods learned by trials and errors as well as lessons, an in-depth study on techniques has been conducted with textbook analysis. For right hand techniques and left hand techniques, respectively, techniques have been subdivided into bowing, the degree to which the bow is tilted, the quick movement by left fingers, pressure, flexibility and movement of position. The detailed practice methods for each stage have been proposed and accordingly, the methods for improving the completeness of violin performance effectively have been sought.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.