본 연구는 학령전기 아동인 유치원(7세)과 초등학교 학령기 아동을 담당하고 있는 교사의 상담활동에 대해 학부모가 기대하는 상담과 실제 상담의 차이를 알아보고 분석하였다. 이는 학부모와 교사가 정보를 주고받으면서 아동을 이해하고, 문제 행동이나 부적응해결에 도움을 주며, 아울러 학부모상담효과 중 교사와 학부모가 동등한 입장에서 상호협력관계를 이루도록 하기 위한 기초자료를 제공하는데 그 목적이 있다. 경기도 수원에 소재한 공립초등학교병설유치...
본 연구는 학령전기 아동인 유치원(7세)과 초등학교 학령기 아동을 담당하고 있는 교사의 상담활동에 대해 학부모가 기대하는 상담과 실제 상담의 차이를 알아보고 분석하였다. 이는 학부모와 교사가 정보를 주고받으면서 아동을 이해하고, 문제 행동이나 부적응해결에 도움을 주며, 아울러 학부모상담효과 중 교사와 학부모가 동등한 입장에서 상호협력관계를 이루도록 하기 위한 기초자료를 제공하는데 그 목적이 있다. 경기도 수원에 소재한 공립초등학교병설유치원 10곳에 7세 자녀를 보내고 있는 학부모 250명과 수원 공립초등학교 3곳의 2학년 학부모 250명, 6학년 학부모 250명을 연구 대상으로 하였다. 본 연구의 결과에 따르면 자녀의 학년이 높을수록 학습태도·학업능력에 대한 학부모의 상담 기대가 높았으며, 실제 상담의 내용도 학년이 높을수록 학습태도·학업 능력에 대한 실제 상담이 더 많이 이루어졌다. 또한 연령이 어릴수록 상담의 필요성에 대한 인식이 높았으며, 상담 내용의 만족도 또한 높았다. 학년이 고학년 학부모 일수록 상담의 필요성에 대한 인식이 낮았다. 자녀의 학년에 따른 상담의 내용과 방법, 만족도를 고려하여 학교 상담을 준비한다면 학부모의 요구에 부응하는 상담이 될 것으로 기대한다.
본 연구는 학령전기 아동인 유치원(7세)과 초등학교 학령기 아동을 담당하고 있는 교사의 상담활동에 대해 학부모가 기대하는 상담과 실제 상담의 차이를 알아보고 분석하였다. 이는 학부모와 교사가 정보를 주고받으면서 아동을 이해하고, 문제 행동이나 부적응해결에 도움을 주며, 아울러 학부모상담효과 중 교사와 학부모가 동등한 입장에서 상호협력관계를 이루도록 하기 위한 기초자료를 제공하는데 그 목적이 있다. 경기도 수원에 소재한 공립초등학교병설유치원 10곳에 7세 자녀를 보내고 있는 학부모 250명과 수원 공립초등학교 3곳의 2학년 학부모 250명, 6학년 학부모 250명을 연구 대상으로 하였다. 본 연구의 결과에 따르면 자녀의 학년이 높을수록 학습태도·학업능력에 대한 학부모의 상담 기대가 높았으며, 실제 상담의 내용도 학년이 높을수록 학습태도·학업 능력에 대한 실제 상담이 더 많이 이루어졌다. 또한 연령이 어릴수록 상담의 필요성에 대한 인식이 높았으며, 상담 내용의 만족도 또한 높았다. 학년이 고학년 학부모 일수록 상담의 필요성에 대한 인식이 낮았다. 자녀의 학년에 따른 상담의 내용과 방법, 만족도를 고려하여 학교 상담을 준비한다면 학부모의 요구에 부응하는 상담이 될 것으로 기대한다.
The purpose of this study is an investigation into the difference between parents expectation and actual counseling services provided by Preschool and elementary school-age children’s teachers. Parents and teachers to exchange the information to understand the children, to help solve the problem...
The purpose of this study is an investigation into the difference between parents expectation and actual counseling services provided by Preschool and elementary school-age children’s teachers. Parents and teachers to exchange the information to understand the children, to help solve the problem behavior. This main theme is selected in order to contribute to building complementary cooperation between parents and teachers as equal partners in education. As teachers and parents attempt to enhance their understanding of early learners, seeking solutions to in appropriate behaviors, maladjustment, and stress experienced by children, this study seeks to aid the understanding and communication between parents and teachers. Public elementary school in kindergarten 10 where there in Suwon, Gyeonggi-do, Parents 250 people of 7-year-old children, Parent 250 people of 2 grade, Parent 250 people of 6 grade in Suwon public elementary school. The results of this study, according to the higher grade of the child learning attitude, high expectations of counseling for parents on academic ability. In addition, the higher the age young high awareness of the need for counseling, it was higher satisfaction of counseling contents. Grade was low awareness of the need for counseling about the upper grades parent. Content and method of counseling in accordance with the children of the school year, taking into account the level of satisfaction, if you prepare the counseling of school It is expected to become a counseling to meet the parents' needs.
The purpose of this study is an investigation into the difference between parents expectation and actual counseling services provided by Preschool and elementary school-age children’s teachers. Parents and teachers to exchange the information to understand the children, to help solve the problem behavior. This main theme is selected in order to contribute to building complementary cooperation between parents and teachers as equal partners in education. As teachers and parents attempt to enhance their understanding of early learners, seeking solutions to in appropriate behaviors, maladjustment, and stress experienced by children, this study seeks to aid the understanding and communication between parents and teachers. Public elementary school in kindergarten 10 where there in Suwon, Gyeonggi-do, Parents 250 people of 7-year-old children, Parent 250 people of 2 grade, Parent 250 people of 6 grade in Suwon public elementary school. The results of this study, according to the higher grade of the child learning attitude, high expectations of counseling for parents on academic ability. In addition, the higher the age young high awareness of the need for counseling, it was higher satisfaction of counseling contents. Grade was low awareness of the need for counseling about the upper grades parent. Content and method of counseling in accordance with the children of the school year, taking into account the level of satisfaction, if you prepare the counseling of school It is expected to become a counseling to meet the parents' needs.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.