사운드의 발견은 영상에서 가장 중요한 변혁이었다. 아직은 화면과 소리의 정확히 관계를 인식하지 못하는 오늘 어떤 사람이 영화가 시각 위주로 청각 보조적인 시청예술로 생각한다. 그로 인해서 영화가 유성영화초기에서 전체적으로 나가지 못하는 상황이었다. 유성영화가 60년 정도 발전해 풍부한 경험을 쌓이면서 초기에 이론적인 사례와 끝이 없는 탐색으로 인정하게 되었다. 히사이시 조(ひさいしじょう 久石让)는 21세초기 부터 아시아에서 유명한 영화음악 작곡가로써 일본 애니메이션 감독 미야자기 하야오(みやざきはやお 宫崎骏)과 기타노 다케시(きたのたけし 北野武)하고 합작해서 많은 작품을 성공하게 되었다. 그 이후에 아시아 오케스트라 투어를 하게 되어 대만,베이징, 홍콩, 한국에서 직접 지휘하여 그 당시부터 지금까지 큰 영향을 마친다. 분 논문은 히사이시 조의 만든 중국 ‧ 한국 ‧ 일본의 참가한 작품의 중심으로 분석하고자 한다. 제3장에서 히사이시 조의 음악 작업 스타일과 방법을 설명하고 일본 감독과 만든 애니메이션 <센과 치하로의 행방불명> <하울의 움직이는 성> 두 편과 한국 작품<월컴 투 동막골> 그리고 중국감독들과 합작 영화 <정전대성(情癫大圣)> <이모의 포스트모던 라이프(姨妈的后现代生活)> <태양은 다시 떠오른다(太阳照常升起)>을 살펴보고자 한다. 사람들은 애니메이션을 통해서 대중들에게 알게 된 히사이시 조과 오케스트라를 통해서 다시 만난 마야자키 하야오의 애니메이션 공연은 공연의 형태로 나와서 사람들은 어떻게 진행하고 있는지에 대헤서 살펴보고 분석하려고 한다. 중국‧한국‧일본에 발전하게 된 하사이지 조의 음악은 어떤 ...
사운드의 발견은 영상에서 가장 중요한 변혁이었다. 아직은 화면과 소리의 정확히 관계를 인식하지 못하는 오늘 어떤 사람이 영화가 시각 위주로 청각 보조적인 시청예술로 생각한다. 그로 인해서 영화가 유성영화초기에서 전체적으로 나가지 못하는 상황이었다. 유성영화가 60년 정도 발전해 풍부한 경험을 쌓이면서 초기에 이론적인 사례와 끝이 없는 탐색으로 인정하게 되었다. 히사이시 조(ひさいしじょう 久石让)는 21세초기 부터 아시아에서 유명한 영화음악 작곡가로써 일본 애니메이션 감독 미야자기 하야오(みやざきはやお 宫崎骏)과 기타노 다케시(きたのたけし 北野武)하고 합작해서 많은 작품을 성공하게 되었다. 그 이후에 아시아 오케스트라 투어를 하게 되어 대만,베이징, 홍콩, 한국에서 직접 지휘하여 그 당시부터 지금까지 큰 영향을 마친다. 분 논문은 히사이시 조의 만든 중국 ‧ 한국 ‧ 일본의 참가한 작품의 중심으로 분석하고자 한다. 제3장에서 히사이시 조의 음악 작업 스타일과 방법을 설명하고 일본 감독과 만든 애니메이션 <센과 치하로의 행방불명> <하울의 움직이는 성> 두 편과 한국 작품<월컴 투 동막골> 그리고 중국감독들과 합작 영화 <정전대성(情癫大圣)> <이모의 포스트모던 라이프(姨妈的后现代生活)> <태양은 다시 떠오른다(太阳照常升起)>을 살펴보고자 한다. 사람들은 애니메이션을 통해서 대중들에게 알게 된 히사이시 조과 오케스트라를 통해서 다시 만난 마야자키 하야오의 애니메이션 공연은 공연의 형태로 나와서 사람들은 어떻게 진행하고 있는지에 대헤서 살펴보고 분석하려고 한다. 중국‧한국‧일본에 발전하게 된 하사이지 조의 음악은 어떤 콘텐츠를 관련하고 있는지에 대하서 공통점과 차이점을 분석하고자 한다. 중국의 영화음악은 어떻게 발전해야 할 것인지 방향을 제시할 것이다. 영화음악을 갖고 있는 기능은 우리 생각보다 더 의미 있고 영화를 위해서 만든 주제곡이나 배경음악은 영화 상영 시에서만 자신의 능력을 보이는 것은 뿐만 아니라 마케팅 방법으로서 영화에 흥행 수입도 도움이가 될 수 있다. 영화에서는 스토리 구성, 촬영 기법, 기술 등을 중요하다고 생각하고 있지만 영화음악도 마찬가지로 중시해야 한다. 그로 분석을 통해서 히사이시 조의 영화음악은 영화의 많은 장르에서 활용할 수 있고 또한 많은 콘텐츠를 관련하는 영화음악 산업으로써 그가 갖고 있는 대중성을 대중들에게 더 쉽게 잡을 수 있고 영화음악의 힘은 영화자신보다 더 오래될 수 있다.
사운드의 발견은 영상에서 가장 중요한 변혁이었다. 아직은 화면과 소리의 정확히 관계를 인식하지 못하는 오늘 어떤 사람이 영화가 시각 위주로 청각 보조적인 시청예술로 생각한다. 그로 인해서 영화가 유성영화초기에서 전체적으로 나가지 못하는 상황이었다. 유성영화가 60년 정도 발전해 풍부한 경험을 쌓이면서 초기에 이론적인 사례와 끝이 없는 탐색으로 인정하게 되었다. 히사이시 조(ひさいしじょう 久石让)는 21세초기 부터 아시아에서 유명한 영화음악 작곡가로써 일본 애니메이션 감독 미야자기 하야오(みやざきはやお 宫崎骏)과 기타노 다케시(きたのたけし 北野武)하고 합작해서 많은 작품을 성공하게 되었다. 그 이후에 아시아 오케스트라 투어를 하게 되어 대만,베이징, 홍콩, 한국에서 직접 지휘하여 그 당시부터 지금까지 큰 영향을 마친다. 분 논문은 히사이시 조의 만든 중국 ‧ 한국 ‧ 일본의 참가한 작품의 중심으로 분석하고자 한다. 제3장에서 히사이시 조의 음악 작업 스타일과 방법을 설명하고 일본 감독과 만든 애니메이션 <센과 치하로의 행방불명> <하울의 움직이는 성> 두 편과 한국 작품<월컴 투 동막골> 그리고 중국감독들과 합작 영화 <정전대성(情癫大圣)> <이모의 포스트모던 라이프(姨妈的后现代生活)> <태양은 다시 떠오른다(太阳照常升起)>을 살펴보고자 한다. 사람들은 애니메이션을 통해서 대중들에게 알게 된 히사이시 조과 오케스트라를 통해서 다시 만난 마야자키 하야오의 애니메이션 공연은 공연의 형태로 나와서 사람들은 어떻게 진행하고 있는지에 대헤서 살펴보고 분석하려고 한다. 중국‧한국‧일본에 발전하게 된 하사이지 조의 음악은 어떤 콘텐츠를 관련하고 있는지에 대하서 공통점과 차이점을 분석하고자 한다. 중국의 영화음악은 어떻게 발전해야 할 것인지 방향을 제시할 것이다. 영화음악을 갖고 있는 기능은 우리 생각보다 더 의미 있고 영화를 위해서 만든 주제곡이나 배경음악은 영화 상영 시에서만 자신의 능력을 보이는 것은 뿐만 아니라 마케팅 방법으로서 영화에 흥행 수입도 도움이가 될 수 있다. 영화에서는 스토리 구성, 촬영 기법, 기술 등을 중요하다고 생각하고 있지만 영화음악도 마찬가지로 중시해야 한다. 그로 분석을 통해서 히사이시 조의 영화음악은 영화의 많은 장르에서 활용할 수 있고 또한 많은 콘텐츠를 관련하는 영화음악 산업으로써 그가 갖고 있는 대중성을 대중들에게 더 쉽게 잡을 수 있고 영화음악의 힘은 영화자신보다 더 오래될 수 있다.
Along with the development of video, sound is also at the very important turning point, and is getting people's attention as well. People hold their own viewpoints to the integration of sound and frames, but the research on the talkies are never interrupted. As one of the most famous film directors ...
Along with the development of video, sound is also at the very important turning point, and is getting people's attention as well. People hold their own viewpoints to the integration of sound and frames, but the research on the talkies are never interrupted. As one of the most famous film directors in Asia in 21st century, Joe Hisaishi cooperated with Hayao Miyazaki, who created the Studio Ghibli, and Hayao Miyazaki, the director with humanistic feelings in Japan, and achieved great success. Since their works enjoy the great reputation all over Asia, so far as to the world, Joe Hisaishi held the Asia tour concert in Beijing, Hongkong, Korea, Taiwan, etc. Not only that, he carried out the activities in China and Korea in depth. This paper analyzed the works that Joe Hisaishi participated in China, Korea, and Japan. His works were analyzed about his creative technique and styles. The works firstly analyzed are 《Spirited Away》 and 《Howl's Moving Castle》 which were collaborated with director, Hayao Miyazaki. The second work is 《Welcome To DongMakGol》 which is about war theme cooperated in Korea. The last works are 《A Chinese Tall Story》, 《Postmodern Life of My Aunt》,and 《The Sun Also Rises》, which were created with Hongkong director Jeffrey Lau and Ann Hui, and JiangWen who is the Chinese mainland famous director, respectively. Through the analysis on these works, people can clearly understand how the melody created by Joe Hisaishi were mutually combined with various themes, and were applied with flexibility. His works have caused comparatively great echo since 2006.The culture industry focusing on cinemusic is not that common actually. But the importance of its development can still be imagined as one of the most important elements to films. This paper centered on the works created by Joe Hisaishi in China, Korea, and Japan. We analyzed the consequences of his film music showed to people by different viewpoints, found out their common points and differences, did the analysis and comparison, and proposed some plans about how to preferably develop the film music of China. The influences caused by film music are not the so-called background music, but their creative technique or the aesthetic perception of audio and visual at the later stage, as well as the marketing method in the so-called industry. We should attach the same importance to film music, or even more attention when we are only focusing on the better development of the plot and photography. Instead, the integration of film and music will be the most natural, effective and sustainable.隨著影像的發展声音成为了很重要的轉折點,同時也逐漸引起了人們的關注。人們對聲音與畫面的結合雖然各執一詞,但是對於將近發展了60多年的有聲電影的研究還是沒有間斷的。 久石讓作為亞洲21世紀最著名的電影導演之一。在日本,與創建吉卜力工作室的宮崎駿和具有人文情懷的大導演北野武的合作,都取得了巨大的成功。因為與他們所合作的作品享譽全亞洲甚至全世界的喜愛,久石讓便在北京、香港、韓國、台灣等地方進行了亞洲巡迴演奏會,而且到現在還有很大的影響。不僅如此,久石讓還在中韓兩國分別進行了更深入的活動。 本論文以久石让在中国,韩国和日本分别参与的作品入手进行分析。通过久石让的创作手法和风格分别对以下作品进行分析。首先是与宫崎骏导演共同合作的《千與千尋》和《哈兒的移動城堡》,其次是在韓國所參與合作的戰爭電影《歡迎來到東莫村》,最後是與中國香港導演劉鎮偉、許鞍華、大陸知名導演姜文分別合作的《情癲大聖》、《姨媽的后現代生活》,《太陽照常升起》。通過對這些作品的分析,可以清楚地了解到久石讓所創作的旋律如何與各種題材的電影相互結合並且可以進行靈活的應用。而他所进行的亚洲巡回演奏会,从2006年開始就在亞洲各地引起了不小的反響。以電影音樂為中心的文化產業,其實並不是很常見,但是作為電影中最重要的元素之一,其發展的重要性也是可想而知的。本論文通過對中國,韓國和日本三國家的以久石讓音樂為中心的進行分析,在他為電影所創作的音樂以不同的視角展現在人們面前的時候,所產出的一些結果來進行分析,找到他們的共同點和差異,進行分析比較,同時對中國電影音樂應該如何進行更好的發展提述一些方案。 電影音樂所帶來的可能性並不只是簡單地所謂的背景音樂,而是其創作手的法或者是它在後期所帶來的試聽美感,以及是在所謂產業中重要的營銷手段。當我們只在對電影的故事情節、拍攝技術如何去更好發展的同時,我們應該同樣對電影音樂起到同樣的重視,甚至是更高。電影與電影音樂的結合,是最然,最有效的和最持久的。
Along with the development of video, sound is also at the very important turning point, and is getting people's attention as well. People hold their own viewpoints to the integration of sound and frames, but the research on the talkies are never interrupted. As one of the most famous film directors in Asia in 21st century, Joe Hisaishi cooperated with Hayao Miyazaki, who created the Studio Ghibli, and Hayao Miyazaki, the director with humanistic feelings in Japan, and achieved great success. Since their works enjoy the great reputation all over Asia, so far as to the world, Joe Hisaishi held the Asia tour concert in Beijing, Hongkong, Korea, Taiwan, etc. Not only that, he carried out the activities in China and Korea in depth. This paper analyzed the works that Joe Hisaishi participated in China, Korea, and Japan. His works were analyzed about his creative technique and styles. The works firstly analyzed are 《Spirited Away》 and 《Howl's Moving Castle》 which were collaborated with director, Hayao Miyazaki. The second work is 《Welcome To DongMakGol》 which is about war theme cooperated in Korea. The last works are 《A Chinese Tall Story》, 《Postmodern Life of My Aunt》,and 《The Sun Also Rises》, which were created with Hongkong director Jeffrey Lau and Ann Hui, and JiangWen who is the Chinese mainland famous director, respectively. Through the analysis on these works, people can clearly understand how the melody created by Joe Hisaishi were mutually combined with various themes, and were applied with flexibility. His works have caused comparatively great echo since 2006.The culture industry focusing on cinemusic is not that common actually. But the importance of its development can still be imagined as one of the most important elements to films. This paper centered on the works created by Joe Hisaishi in China, Korea, and Japan. We analyzed the consequences of his film music showed to people by different viewpoints, found out their common points and differences, did the analysis and comparison, and proposed some plans about how to preferably develop the film music of China. The influences caused by film music are not the so-called background music, but their creative technique or the aesthetic perception of audio and visual at the later stage, as well as the marketing method in the so-called industry. We should attach the same importance to film music, or even more attention when we are only focusing on the better development of the plot and photography. Instead, the integration of film and music will be the most natural, effective and sustainable.隨著影像的發展声音成为了很重要的轉折點,同時也逐漸引起了人們的關注。人們對聲音與畫面的結合雖然各執一詞,但是對於將近發展了60多年的有聲電影的研究還是沒有間斷的。 久石讓作為亞洲21世紀最著名的電影導演之一。在日本,與創建吉卜力工作室的宮崎駿和具有人文情懷的大導演北野武的合作,都取得了巨大的成功。因為與他們所合作的作品享譽全亞洲甚至全世界的喜愛,久石讓便在北京、香港、韓國、台灣等地方進行了亞洲巡迴演奏會,而且到現在還有很大的影響。不僅如此,久石讓還在中韓兩國分別進行了更深入的活動。 本論文以久石让在中国,韩国和日本分别参与的作品入手进行分析。通过久石让的创作手法和风格分别对以下作品进行分析。首先是与宫崎骏导演共同合作的《千與千尋》和《哈兒的移動城堡》,其次是在韓國所參與合作的戰爭電影《歡迎來到東莫村》,最後是與中國香港導演劉鎮偉、許鞍華、大陸知名導演姜文分別合作的《情癲大聖》、《姨媽的后現代生活》,《太陽照常升起》。通過對這些作品的分析,可以清楚地了解到久石讓所創作的旋律如何與各種題材的電影相互結合並且可以進行靈活的應用。而他所进行的亚洲巡回演奏会,从2006年開始就在亞洲各地引起了不小的反響。以電影音樂為中心的文化產業,其實並不是很常見,但是作為電影中最重要的元素之一,其發展的重要性也是可想而知的。本論文通過對中國,韓國和日本三國家的以久石讓音樂為中心的進行分析,在他為電影所創作的音樂以不同的視角展現在人們面前的時候,所產出的一些結果來進行分析,找到他們的共同點和差異,進行分析比較,同時對中國電影音樂應該如何進行更好的發展提述一些方案。 電影音樂所帶來的可能性並不只是簡單地所謂的背景音樂,而是其創作手的法或者是它在後期所帶來的試聽美感,以及是在所謂產業中重要的營銷手段。當我們只在對電影的故事情節、拍攝技術如何去更好發展的同時,我們應該同樣對電影音樂起到同樣的重視,甚至是更高。電影與電影音樂的結合,是最然,最有效的和最持久的。
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.