Total Cost of Ownership (TCO)을 고려한 상용차제품 개발 의사결정 모형을 연구한다. 상용차 제품 개발 의사결정 모형연구에 앞서 상용차 TCO 모형을 선행 연구하였다. 본 연구에서는 국내외 상용차 시장에서의 비용요인을 파악하고, 국내 시장 및 상용차 특성을 고려한 상용차 TCO 모형을 제시한다. 선행 연구된 상용차 TCO 모형을 바탕으로 기업에서 상용차 제품 개발 시 TCO를 고려한 제품 개발 ...
Total Cost of Ownership (TCO)을 고려한 상용차제품 개발 의사결정 모형을 연구한다. 상용차 제품 개발 의사결정 모형연구에 앞서 상용차 TCO 모형을 선행 연구하였다. 본 연구에서는 국내외 상용차 시장에서의 비용요인을 파악하고, 국내 시장 및 상용차 특성을 고려한 상용차 TCO 모형을 제시한다. 선행 연구된 상용차 TCO 모형을 바탕으로 기업에서 상용차 제품 개발 시 TCO를 고려한 제품 개발 의사결정 최적화 모형을 제시한다. 많은 수의 제품 개발 프로젝트가 존재하는 경우, 시간 지연, 예산 초과 등의 문제로 프로젝트 선택의 어려움이 존재한다. 본 연구에서 제시하는 상용차 제품 개발 의사결정 모형은 기업이 가지고 있는 제한된 시간 및 예산과 제품 개발의 기대 성능으로 인한 TCO 저감 효과의 제약 조건 내에서 TCO를 최대한 저감하는 프로젝트 선택 시 우수한 성능을 보인다.
Total Cost of Ownership (TCO)을 고려한 상용차 제품 개발 의사결정 모형을 연구한다. 상용차 제품 개발 의사결정 모형연구에 앞서 상용차 TCO 모형을 선행 연구하였다. 본 연구에서는 국내외 상용차 시장에서의 비용요인을 파악하고, 국내 시장 및 상용차 특성을 고려한 상용차 TCO 모형을 제시한다. 선행 연구된 상용차 TCO 모형을 바탕으로 기업에서 상용차 제품 개발 시 TCO를 고려한 제품 개발 의사결정 최적화 모형을 제시한다. 많은 수의 제품 개발 프로젝트가 존재하는 경우, 시간 지연, 예산 초과 등의 문제로 프로젝트 선택의 어려움이 존재한다. 본 연구에서 제시하는 상용차 제품 개발 의사결정 모형은 기업이 가지고 있는 제한된 시간 및 예산과 제품 개발의 기대 성능으로 인한 TCO 저감 효과의 제약 조건 내에서 TCO를 최대한 저감하는 프로젝트 선택 시 우수한 성능을 보인다.
This paper investigates product development for commercial vehicle decision robust optimization model in consideration of the Total Cost of Ownership (TCO). Before an investigation of the product development for commercial vehicle decision robust optimization model, a model of the TCO for the commer...
This paper investigates product development for commercial vehicle decision robust optimization model in consideration of the Total Cost of Ownership (TCO). Before an investigation of the product development for commercial vehicle decision robust optimization model, a model of the TCO for the commercial vehicle is investigated. Recently, an importance of the ownership cost is highlighted in the industrial field. Especially, the ownership cost in the commercial vehicle market in which the purchasing cost is huge is a key factor when customers consider to choose and purchase the commercial vehicle from a variety of commercial vehicle models. Therefore, the model of the commercial vehicle TCO suggests to take account of the nature of commercial vehicle and Korean market in this paper. Based on the model of the commercial vehicle TCO, when an automobile company develops components such as engines, power trains etc., it suggests the product development for the commercial vehicle decision robust optimization model. The model shows good performance on maximizing the effect of reducing the TCO within constraints of time, budget, and the expectation of the TCO reduction effect when the automobile company selects some among a number of projects.
This paper investigates product development for commercial vehicle decision robust optimization model in consideration of the Total Cost of Ownership (TCO). Before an investigation of the product development for commercial vehicle decision robust optimization model, a model of the TCO for the commercial vehicle is investigated. Recently, an importance of the ownership cost is highlighted in the industrial field. Especially, the ownership cost in the commercial vehicle market in which the purchasing cost is huge is a key factor when customers consider to choose and purchase the commercial vehicle from a variety of commercial vehicle models. Therefore, the model of the commercial vehicle TCO suggests to take account of the nature of commercial vehicle and Korean market in this paper. Based on the model of the commercial vehicle TCO, when an automobile company develops components such as engines, power trains etc., it suggests the product development for the commercial vehicle decision robust optimization model. The model shows good performance on maximizing the effect of reducing the TCO within constraints of time, budget, and the expectation of the TCO reduction effect when the automobile company selects some among a number of projects.
주제어
#상용차 최적화 의사결정 제품 개발 로버스트 commercial vehicle optimization decision model robust total cost of ownership TCO
학위논문 정보
저자
이승훈
학위수여기관
연세대학교 대학원
학위구분
국내석사
학과
정보산업공학과
지도교수
이영훈
발행연도
2015
총페이지
iv, 26장
키워드
상용차 최적화 의사결정 제품 개발 로버스트 commercial vehicle optimization decision model robust total cost of ownership TCO
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.