주성치의 영화는 홍콩 영화사에서 중요한 자리를 차지한다. 그의 영화 속의 비극성은 다른 영화들과 차별화된 중요한 차이점이다. 우선, 영화 장르적 관점에서 하류 계층 시민들에 초점을 맞추어 그 사람들의 시선과 경험을 포함하는 생활상을 영화를 통해 고유한 표현 방식으로 관객에게 보여준다. 주성치 영화는 대표적인 비극성을 가진 캐릭터들을 특히 하류 계층 시민을 중심으로 표현함으로써 비극성을 더욱더 심도 있게 드러낸다. 주성치의 영화 속에서 비극성이 형성된 원인은 홍콩의 문화적 배경과 주성치의 개인 경험을 포함한다. 홍콩의 문화 언어 환...
주성치의 영화는 홍콩 영화사에서 중요한 자리를 차지한다. 그의 영화 속의 비극성은 다른 영화들과 차별화된 중요한 차이점이다. 우선, 영화 장르적 관점에서 하류 계층 시민들에 초점을 맞추어 그 사람들의 시선과 경험을 포함하는 생활상을 영화를 통해 고유한 표현 방식으로 관객에게 보여준다. 주성치 영화는 대표적인 비극성을 가진 캐릭터들을 특히 하류 계층 시민을 중심으로 표현함으로써 비극성을 더욱더 심도 있게 드러낸다. 주성치의 영화 속에서 비극성이 형성된 원인은 홍콩의 문화적 배경과 주성치의 개인 경험을 포함한다. 홍콩의 문화 언어 환경의 변화는 주성치의 영화에 있어 하나의 계기가 되었다. 시대적 정신이 시대적 변화에 따라 변해 갔다는 점도 주성치 영화의 변화 과정에 반영되었다. 주성치는 기존의 희극 영화에서 비극적인 플롯을 삽입하여, 하류 계층 시민들의 생활 투쟁을 중심으로 플롯을 전개한다. 이러한 캐릭터들의 이상을 꿈꾸는 마음과 비천한 사회적 지위가 충돌이 되어, 사회 생존 조건을 재구성해가는 과정을 통해 쓰라린 현실과 관조적인 희극 요소를 구현했다. 희극의 원조인 찰리 채플린과 비교하자면, 주성치는 현대적인 영화 요소를 삽입하며 고유의 개성을 갖는 희비극(悲喜剧)을 만들었다. 시대가 달라도 두 사람은 서로의 작품을 통해 “비극의 최고 경지는 희극이며, 희극의 최고 경지는 비극이다”라는 점을 보여준다. 홍콩영화는 세계 영화계에서 상당한 영향력과 지위가 있다. 주성치의 영화는 홍콩 영화계에서 대표적이라고 할 수 있을 정도로 웃음을 주는 동시에 슬픔을 전달하는 희극 영화의 중요한 가치를 갖추었기 때문이다. 비극성 을 심도 있게 드러내는 것은 주성치 고유의 모레이타우(无厘头) 스타일이 되었다. 소인 캐릭터의 심리적 도전과 모레이타우적 표현방식으로 희극 영화의 고유적 논리를 파괴하며 비극성으로 다시 만들어진 홍콩식 희극, 이러한 세 가지 형식을 통해 주성치의 영화는 홍콩 주류문화에 대한 반항을 성공적으로 이루어냈다. 또한 주성치의 영화는 중화권 영화에서 포스트모더니즘적인 전환이라는 역사적인 추세를 반영하고 있다.
주성치의 영화는 홍콩 영화사에서 중요한 자리를 차지한다. 그의 영화 속의 비극성은 다른 영화들과 차별화된 중요한 차이점이다. 우선, 영화 장르적 관점에서 하류 계층 시민들에 초점을 맞추어 그 사람들의 시선과 경험을 포함하는 생활상을 영화를 통해 고유한 표현 방식으로 관객에게 보여준다. 주성치 영화는 대표적인 비극성을 가진 캐릭터들을 특히 하류 계층 시민을 중심으로 표현함으로써 비극성을 더욱더 심도 있게 드러낸다. 주성치의 영화 속에서 비극성이 형성된 원인은 홍콩의 문화적 배경과 주성치의 개인 경험을 포함한다. 홍콩의 문화 언어 환경의 변화는 주성치의 영화에 있어 하나의 계기가 되었다. 시대적 정신이 시대적 변화에 따라 변해 갔다는 점도 주성치 영화의 변화 과정에 반영되었다. 주성치는 기존의 희극 영화에서 비극적인 플롯을 삽입하여, 하류 계층 시민들의 생활 투쟁을 중심으로 플롯을 전개한다. 이러한 캐릭터들의 이상을 꿈꾸는 마음과 비천한 사회적 지위가 충돌이 되어, 사회 생존 조건을 재구성해가는 과정을 통해 쓰라린 현실과 관조적인 희극 요소를 구현했다. 희극의 원조인 찰리 채플린과 비교하자면, 주성치는 현대적인 영화 요소를 삽입하며 고유의 개성을 갖는 희비극(悲喜剧)을 만들었다. 시대가 달라도 두 사람은 서로의 작품을 통해 “비극의 최고 경지는 희극이며, 희극의 최고 경지는 비극이다”라는 점을 보여준다. 홍콩영화는 세계 영화계에서 상당한 영향력과 지위가 있다. 주성치의 영화는 홍콩 영화계에서 대표적이라고 할 수 있을 정도로 웃음을 주는 동시에 슬픔을 전달하는 희극 영화의 중요한 가치를 갖추었기 때문이다. 비극성 을 심도 있게 드러내는 것은 주성치 고유의 모레이타우(无厘头) 스타일이 되었다. 소인 캐릭터의 심리적 도전과 모레이타우적 표현방식으로 희극 영화의 고유적 논리를 파괴하며 비극성으로 다시 만들어진 홍콩식 희극, 이러한 세 가지 형식을 통해 주성치의 영화는 홍콩 주류문화에 대한 반항을 성공적으로 이루어냈다. 또한 주성치의 영화는 중화권 영화에서 포스트모더니즘적인 전환이라는 역사적인 추세를 반영하고 있다.
The movies of Stephen Chow take important position in the film history of Hong Kong. The tragedy in his movies is an important point which is differentiated with other movies. First of all, he focused on the lower class people in terms of genre of the movie, and presented the lives including the eye...
The movies of Stephen Chow take important position in the film history of Hong Kong. The tragedy in his movies is an important point which is differentiated with other movies. First of all, he focused on the lower class people in terms of genre of the movie, and presented the lives including the eye sights and experience of them with unique expression method to the audiences via movie. The movies of Stephen Chow reveals the tragedy more deeply through expressing the representative characters of tragedy oriented to the lower class people. The reason of forming the tragedy inside the movie of Stephen Chow includes the cultural background of Hong Kong and his personal experiences. The change in the culture and language environment of Hong Kong provided an opportunity for the movies of Stephen Chow. The change on the spirit of the times due to the elapsed time was reflected on the change of movies of Stephen Chow. Stephen Chow unfolds the plot oriented to the battling lives of the lower class citizens by inserting the tragic plot into the conventional comedy movies. Such characters’ mind of dreaming for the ideal and their poor social positions were conflicted, and it realized the stricken reality and contemplative comedy factors in the course of re-constituting the social survival conditions. Stephen Chow made tragic comedy which was individualized uniquely by inserting the modernistic movie factors when his movies are compared with those of Charles Chaplin. These two persons show that the highest perfection of the tragedy is the comedy, the highest perfection of comedy is the tragedy by means of their works in spite that they lived in the different era. The Hong Kong movies have considerable impact and position in the global movie industry. It is because that the movies directed by Stephen Chow which are regarded as representative in Hong Kong movie industry have the best of both delivering the smiling and sadness which are important factors for comedy movies. The revealing the tragedy in-depth became the unique style of Mou Lei Tau. The Hong Kong style comedy which is re-made by neglecting the unique principle in comedy movie with the psychological challenge of small person character and Mou Lei Tau expression. The movies of Stephen Chow have accomplished its success of resistance to the main culture stream in Hong Kong through 3 formats as described. In addition, the movies of Stephen Chow reflect the historical trend of post modernistic conversion in the movies of great China region.
The movies of Stephen Chow take important position in the film history of Hong Kong. The tragedy in his movies is an important point which is differentiated with other movies. First of all, he focused on the lower class people in terms of genre of the movie, and presented the lives including the eye sights and experience of them with unique expression method to the audiences via movie. The movies of Stephen Chow reveals the tragedy more deeply through expressing the representative characters of tragedy oriented to the lower class people. The reason of forming the tragedy inside the movie of Stephen Chow includes the cultural background of Hong Kong and his personal experiences. The change in the culture and language environment of Hong Kong provided an opportunity for the movies of Stephen Chow. The change on the spirit of the times due to the elapsed time was reflected on the change of movies of Stephen Chow. Stephen Chow unfolds the plot oriented to the battling lives of the lower class citizens by inserting the tragic plot into the conventional comedy movies. Such characters’ mind of dreaming for the ideal and their poor social positions were conflicted, and it realized the stricken reality and contemplative comedy factors in the course of re-constituting the social survival conditions. Stephen Chow made tragic comedy which was individualized uniquely by inserting the modernistic movie factors when his movies are compared with those of Charles Chaplin. These two persons show that the highest perfection of the tragedy is the comedy, the highest perfection of comedy is the tragedy by means of their works in spite that they lived in the different era. The Hong Kong movies have considerable impact and position in the global movie industry. It is because that the movies directed by Stephen Chow which are regarded as representative in Hong Kong movie industry have the best of both delivering the smiling and sadness which are important factors for comedy movies. The revealing the tragedy in-depth became the unique style of Mou Lei Tau. The Hong Kong style comedy which is re-made by neglecting the unique principle in comedy movie with the psychological challenge of small person character and Mou Lei Tau expression. The movies of Stephen Chow have accomplished its success of resistance to the main culture stream in Hong Kong through 3 formats as described. In addition, the movies of Stephen Chow reflect the historical trend of post modernistic conversion in the movies of great China region.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.