한국 화장품 중국 시장 진출에 대한 연구 : 라네즈 (아모레퍼시픽) 사례를 중심으로 A study on Korean Cosmetics Export to the China Market : with special emphasis on LANEIGE(Amore Pacific)원문보기
중국 화장품 시장은 전 세계에서 성장속도가 제일 빠른 시장이다. 최근 몇 년간 중국이 발전하면서 글로벌 기업과 중국 본토 기업도 많이 변화하였다. 이런 환경에서 글로벌 화장품 기업과 중국 화장품 기업이 브랜드 경쟁과 시장 쟁탈이 일어났다. 그리고 중국 사람들의 소비 수준이 점점 늘어났다. 화장품 업계도 중국 사람들의 소비 수준에 따라서 강한 잠재력을 나타냈다. 그래서 한국 기업들이 발전 목표를 중국 화장품 시장으로 옮기고 좋은 판매 결과를 낳았다. 예를 들면 아모레퍼시픽은 한국에서 제일 큰 화장품 개발 연구, 생산과 판매를 하는 글로벌 기업이며, 창립한지 약 60년 되었다. 1945년부터 지금까지 아모레퍼시픽은 한국 화장품 시장에서 주도적 지위를 차지하고 있다. 그리고 우수한 ...
중국 화장품 시장은 전 세계에서 성장속도가 제일 빠른 시장이다. 최근 몇 년간 중국이 발전하면서 글로벌 기업과 중국 본토 기업도 많이 변화하였다. 이런 환경에서 글로벌 화장품 기업과 중국 화장품 기업이 브랜드 경쟁과 시장 쟁탈이 일어났다. 그리고 중국 사람들의 소비 수준이 점점 늘어났다. 화장품 업계도 중국 사람들의 소비 수준에 따라서 강한 잠재력을 나타냈다. 그래서 한국 기업들이 발전 목표를 중국 화장품 시장으로 옮기고 좋은 판매 결과를 낳았다. 예를 들면 아모레퍼시픽은 한국에서 제일 큰 화장품 개발 연구, 생산과 판매를 하는 글로벌 기업이며, 창립한지 약 60년 되었다. 1945년부터 지금까지 아모레퍼시픽은 한국 화장품 시장에서 주도적 지위를 차지하고 있다. 그리고 우수한 제품 개발과 혁신 능력을 갖고 있어서 전 세계에도 좋은 시장 평판을 만들었다. 아모레퍼시픽의 계열사 브랜드 "라네즈"가 국제적인 수준을 가지고 있는 스킨케어 및 메이크업 제품을 만들어 중국 화장품 시장에 진출하고 중국 소비자들이 선호가 많아졌으며 중국인 피부에 잘 맞는 화장품도 만들었다. 라네즈의 중국 시장 성공으로 아모레퍼시픽은 전 세계 화장품 시장에 튼튼한 기초를 다졌다.
라네즈가 중국 시장에서 큰 발전을 하였지만 시대의 변화와 수요에 따라 라네즈도 새로운 시장 변화를 직면하였다. 시장 수요와 기업 발전에 따라 마케팅 전략을 조정하고 개선해야 한다. 그리고 지금 중국 시장에서 외국 브랜드 기업과 경쟁이 치열하기 때문에 라네즈는 정확한 경영이념과 마케팅 전략을 세워야 중국 시장을 넓히고 기업 이윤도 최대한 획득할 수 있다.
한국 화장품은 기술, 문화, 품질, 가격의 강점이 있지만 판매 경로가 광범하지 않고 브랜드의 영향력도 작다. 또한 중국 화장품 시장에 위조품이 많아지고 있고 한국 기업은 다른 나라 브랜드와 경제적인 문제도 있다. 그래서 한국 기업은 시장 세분화, 브랜드 설립에 대한 중시 및 홍보 강도를 높여야 중국 화장품 시장을 확장할 수 있다.
중국 화장품 시장은 전 세계에서 성장속도가 제일 빠른 시장이다. 최근 몇 년간 중국이 발전하면서 글로벌 기업과 중국 본토 기업도 많이 변화하였다. 이런 환경에서 글로벌 화장품 기업과 중국 화장품 기업이 브랜드 경쟁과 시장 쟁탈이 일어났다. 그리고 중국 사람들의 소비 수준이 점점 늘어났다. 화장품 업계도 중국 사람들의 소비 수준에 따라서 강한 잠재력을 나타냈다. 그래서 한국 기업들이 발전 목표를 중국 화장품 시장으로 옮기고 좋은 판매 결과를 낳았다. 예를 들면 아모레퍼시픽은 한국에서 제일 큰 화장품 개발 연구, 생산과 판매를 하는 글로벌 기업이며, 창립한지 약 60년 되었다. 1945년부터 지금까지 아모레퍼시픽은 한국 화장품 시장에서 주도적 지위를 차지하고 있다. 그리고 우수한 제품 개발과 혁신 능력을 갖고 있어서 전 세계에도 좋은 시장 평판을 만들었다. 아모레퍼시픽의 계열사 브랜드 "라네즈"가 국제적인 수준을 가지고 있는 스킨케어 및 메이크업 제품을 만들어 중국 화장품 시장에 진출하고 중국 소비자들이 선호가 많아졌으며 중국인 피부에 잘 맞는 화장품도 만들었다. 라네즈의 중국 시장 성공으로 아모레퍼시픽은 전 세계 화장품 시장에 튼튼한 기초를 다졌다.
라네즈가 중국 시장에서 큰 발전을 하였지만 시대의 변화와 수요에 따라 라네즈도 새로운 시장 변화를 직면하였다. 시장 수요와 기업 발전에 따라 마케팅 전략을 조정하고 개선해야 한다. 그리고 지금 중국 시장에서 외국 브랜드 기업과 경쟁이 치열하기 때문에 라네즈는 정확한 경영이념과 마케팅 전략을 세워야 중국 시장을 넓히고 기업 이윤도 최대한 획득할 수 있다.
한국 화장품은 기술, 문화, 품질, 가격의 강점이 있지만 판매 경로가 광범하지 않고 브랜드의 영향력도 작다. 또한 중국 화장품 시장에 위조품이 많아지고 있고 한국 기업은 다른 나라 브랜드와 경제적인 문제도 있다. 그래서 한국 기업은 시장 세분화, 브랜드 설립에 대한 중시 및 홍보 강도를 높여야 중국 화장품 시장을 확장할 수 있다.
Recent years, the consumption level of Chinese people has been increasing more and more especially cosmetic industry. Chinese cosmetics market shows the fastest rising speed in the world so that lot of global companies pay more attention to China and also arise some local enterprises make serious co...
Recent years, the consumption level of Chinese people has been increasing more and more especially cosmetic industry. Chinese cosmetics market shows the fastest rising speed in the world so that lot of global companies pay more attention to China and also arise some local enterprises make serious competition. In this background, many South Korea enterprises focus on Chinese cosmetics market and obtained a good result. For example Amore Pacific is a largest global cosmetics sales company that does research and development of production in South Korea. Since 1945, Amore Pacific has kept the head position of Korea's cosmetics market for 60 years and has created a strong reputation in the world by innovation and excellent product. LANEIGE, a brand of skin care and makeup products, is very popular with
international level which comes from Amore Pacific. In Chinese cosmetics market, LANEIGE is the one most be chosen by make a good fit for Chinese consumers, and the success has a strong foundation from the global cosmetics market of Amore Pacific.
According to the changes and demands with time going on, LANEIGE got a great development in the Chinese market. But it’s also facing a new marketing challenge that need enterprise to adjust and improve marketing strategy. For expanding and being able to obtain the maximization of corporate profits in Chinese market, the South Korea enterprises should create precise management philosophy and marketing strategy to compete Chinese and foreign companies.
Although Korea cosmetic have advantages on technology, culture, quality and price, but the brand cognitive is still limited. And there is also another problem for the marketing is that more and more fake products instead of the real ones. So to solve the problem, South Korea enterprises should to increase the emphasis on market segmentation, promotion intensity and established brands to expand the Chinese cosmetics market.
Recent years, the consumption level of Chinese people has been increasing more and more especially cosmetic industry. Chinese cosmetics market shows the fastest rising speed in the world so that lot of global companies pay more attention to China and also arise some local enterprises make serious competition. In this background, many South Korea enterprises focus on Chinese cosmetics market and obtained a good result. For example Amore Pacific is a largest global cosmetics sales company that does research and development of production in South Korea. Since 1945, Amore Pacific has kept the head position of Korea's cosmetics market for 60 years and has created a strong reputation in the world by innovation and excellent product. LANEIGE, a brand of skin care and makeup products, is very popular with
international level which comes from Amore Pacific. In Chinese cosmetics market, LANEIGE is the one most be chosen by make a good fit for Chinese consumers, and the success has a strong foundation from the global cosmetics market of Amore Pacific.
According to the changes and demands with time going on, LANEIGE got a great development in the Chinese market. But it’s also facing a new marketing challenge that need enterprise to adjust and improve marketing strategy. For expanding and being able to obtain the maximization of corporate profits in Chinese market, the South Korea enterprises should create precise management philosophy and marketing strategy to compete Chinese and foreign companies.
Although Korea cosmetic have advantages on technology, culture, quality and price, but the brand cognitive is still limited. And there is also another problem for the marketing is that more and more fake products instead of the real ones. So to solve the problem, South Korea enterprises should to increase the emphasis on market segmentation, promotion intensity and established brands to expand the Chinese cosmetics market.
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