한국의 고도 경제성장으로 인해 농촌의 젊은 인력이 도시로 이동하게 됨으로써 농촌 인구의 감소화, 고령화 및 여성노동력이 주력을 이루게 된다. 이로 인해 농촌의 노동력 감소 현상이 나타났으며 이러한 부족한 노동력을 보충하고 농산물의 생산량을 증가시키기 위해 농작업 기계의 다양한 발전과 수요가 증가하고 있다. 농작업용 기계는 농업 전반에 생산성 향상과 더불어 작업자의 피로도 감소 등의 다양한 목적으로 개발되고 있으며 특히 수확물이 대량인 과수원이나 고령자 및 여성에게는 농작물을 이송하는 것이 농업의 분담 업무 중에서도 높은 노동력이 소모되고 있다. 본 연구의 목표는 운반차에서 사용되는 ...
한국의 고도 경제성장으로 인해 농촌의 젊은 인력이 도시로 이동하게 됨으로써 농촌 인구의 감소화, 고령화 및 여성노동력이 주력을 이루게 된다. 이로 인해 농촌의 노동력 감소 현상이 나타났으며 이러한 부족한 노동력을 보충하고 농산물의 생산량을 증가시키기 위해 농작업 기계의 다양한 발전과 수요가 증가하고 있다. 농작업용 기계는 농업 전반에 생산성 향상과 더불어 작업자의 피로도 감소 등의 다양한 목적으로 개발되고 있으며 특히 수확물이 대량인 과수원이나 고령자 및 여성에게는 농작물을 이송하는 것이 농업의 분담 업무 중에서도 높은 노동력이 소모되고 있다. 본 연구의 목표는 운반차에서 사용되는 덤프 장치 중 유압식 덤프 방식의 덤프 방향을 현재 주로 널리 보급된 한방향으로 덤프가 되는 방식을 3방향 덤프 시스템 농업용 운반차의 성능 실험을 목적으로 하며 다음과 같은 목표로 개발하고자 한다. 1. 운반차의 주요 장치로는 주행 구동부 장치, 3방향 덤프 변환장치, 유압 펌프 및 유압 실린더장치, 전기 컨트롤 제어 장치, 작업 적재함장치로 구성되어 있다. 2. 주행 구동부 장치는 공기주입식 에어타이어를 채택 하였고 모터는 DC 24V*400W*2개를 각 구동부 양쪽에 장착을 하였으며 전장 1,300 mm, 전폭 840 mm로 제작하였다. 3. 3방향 덤프 변환 장치는 포크 고정 브라켓을 구조적 요소 설계를 통해 부품간의 간섭을 배제하고 레버 위치에 따라 양쪽 덤프변환 장치에 포크가 적재함 4곳에 설치되어 포크 고정 브라켓부와 차체 결함 조인트사이로 포크를 삽입하여 포크의 위치를 지정하여 고정하면 3방향 덤프가 가능해지는 구조의 장치이다. 구 형태로 가공하여 부품간의 결합이 원활하도록 제작하였다. 4. 유압 펌프 및 유압 실린더장치의 선정은 컴팩트한 구조의 최적화된 성능을 우선 시 하였고 적재 용량을 최고 300 kg을 기준일 때 원활한 덤프의 될 수 있는 유압 펌프 및 유압 실린더 구조로서 단동 기아 방식을 채택하였고 덤프각도, 차체와 적재함 거리, 부품간의 간섭, 덤프 용량 등을 고려하였다. 실린더 브라켓에 유니버셜 조인트를 양쪽에 연결하여 방향이 자유로워지는 역할을 통해 덤프가 가능하도록 제작 하였다. 5. 전기 제어 장치 FET (Field Effect Transistor) UNIT반도체는 저전압 방지, 과전압 방지. 과열방지 악셀입력오류로부터 시스템의 보호등 다양한 자체 보호기능을 갖추고 있는 시스템이다. 배터리의 과방전을 방지하고 통신의 방식은 표준 RS-232C 통신으로 작업자가 쉽게 인식 할 수 있도록 LCD 모니터에 표시하여 Controller의 상태를 표시한다. 방향 전환 레버를 통해 방향 전환 실현하였고 과전류 차단기를 설치하여 중요한 부속을 보호하며 주행 속도 조절 손잡이로 속도를 제어 할 수 있다. 6. 작업 적재함장치 적재함크기는 1150 mm*910 mm*250 mm로 제작을 하며 과수상자를 1~2단 합계하여 총 10개를 적재할 수 있게 제작하였으며 적재물의 원활하게 덤프하기 위해 적재문이 완벽히 펼쳐지도록 제작하였다. 7. 배터리 운반차는 30db 이하의 저소음이며 컨트롤 조작부에서 운반차를 제어할 수 있게 제작되었고 서스펜션을 장착하여 원활하게 조향할 수 있도록 하였다. 8. 주행속도의 전진 주행 시 최고속도는 6.2~6.3 km/h이며 속도 조절 볼륨으로 저속으로도 주행 가능하도록 제작하였다. 9. 총 적재물 중량은 224 kg로서 10 m 주행하여 제동 시에 평균 제동거리 640 mm로 측정되었다. 10. 덤프 각도의 측정은 운반차에 적재물 중량을 224 kg 실어서 전복의 위험을 측정한 결과 평탄한 지면에서는 35~37도의 덤프 각도가 안전한 것으로 측정 되었다. 11. 덤프의 상승 시간은 앞방향 덤프인 경우에는 5.2초이며 좌방향 및 우방향 덤프의 상승 시간은 4.2초로 측정 되었다. 12. 좁은 하역위치를 3곳으로 설정하여 3방향 덤프 운반차와 한방향 덤프운반차의 주행시간을 비교 실험 한 결과 3방향 덤프 운반차가 약 37초의 주행 시간이 단축 되는 것으로 판단된다.
한국의 고도 경제성장으로 인해 농촌의 젊은 인력이 도시로 이동하게 됨으로써 농촌 인구의 감소화, 고령화 및 여성노동력이 주력을 이루게 된다. 이로 인해 농촌의 노동력 감소 현상이 나타났으며 이러한 부족한 노동력을 보충하고 농산물의 생산량을 증가시키기 위해 농작업 기계의 다양한 발전과 수요가 증가하고 있다. 농작업용 기계는 농업 전반에 생산성 향상과 더불어 작업자의 피로도 감소 등의 다양한 목적으로 개발되고 있으며 특히 수확물이 대량인 과수원이나 고령자 및 여성에게는 농작물을 이송하는 것이 농업의 분담 업무 중에서도 높은 노동력이 소모되고 있다. 본 연구의 목표는 운반차에서 사용되는 덤프 장치 중 유압식 덤프 방식의 덤프 방향을 현재 주로 널리 보급된 한방향으로 덤프가 되는 방식을 3방향 덤프 시스템 농업용 운반차의 성능 실험을 목적으로 하며 다음과 같은 목표로 개발하고자 한다. 1. 운반차의 주요 장치로는 주행 구동부 장치, 3방향 덤프 변환장치, 유압 펌프 및 유압 실린더장치, 전기 컨트롤 제어 장치, 작업 적재함장치로 구성되어 있다. 2. 주행 구동부 장치는 공기주입식 에어타이어를 채택 하였고 모터는 DC 24V*400W*2개를 각 구동부 양쪽에 장착을 하였으며 전장 1,300 mm, 전폭 840 mm로 제작하였다. 3. 3방향 덤프 변환 장치는 포크 고정 브라켓을 구조적 요소 설계를 통해 부품간의 간섭을 배제하고 레버 위치에 따라 양쪽 덤프변환 장치에 포크가 적재함 4곳에 설치되어 포크 고정 브라켓부와 차체 결함 조인트사이로 포크를 삽입하여 포크의 위치를 지정하여 고정하면 3방향 덤프가 가능해지는 구조의 장치이다. 구 형태로 가공하여 부품간의 결합이 원활하도록 제작하였다. 4. 유압 펌프 및 유압 실린더장치의 선정은 컴팩트한 구조의 최적화된 성능을 우선 시 하였고 적재 용량을 최고 300 kg을 기준일 때 원활한 덤프의 될 수 있는 유압 펌프 및 유압 실린더 구조로서 단동 기아 방식을 채택하였고 덤프각도, 차체와 적재함 거리, 부품간의 간섭, 덤프 용량 등을 고려하였다. 실린더 브라켓에 유니버셜 조인트를 양쪽에 연결하여 방향이 자유로워지는 역할을 통해 덤프가 가능하도록 제작 하였다. 5. 전기 제어 장치 FET (Field Effect Transistor) UNIT반도체는 저전압 방지, 과전압 방지. 과열방지 악셀입력오류로부터 시스템의 보호등 다양한 자체 보호기능을 갖추고 있는 시스템이다. 배터리의 과방전을 방지하고 통신의 방식은 표준 RS-232C 통신으로 작업자가 쉽게 인식 할 수 있도록 LCD 모니터에 표시하여 Controller의 상태를 표시한다. 방향 전환 레버를 통해 방향 전환 실현하였고 과전류 차단기를 설치하여 중요한 부속을 보호하며 주행 속도 조절 손잡이로 속도를 제어 할 수 있다. 6. 작업 적재함장치 적재함크기는 1150 mm*910 mm*250 mm로 제작을 하며 과수상자를 1~2단 합계하여 총 10개를 적재할 수 있게 제작하였으며 적재물의 원활하게 덤프하기 위해 적재문이 완벽히 펼쳐지도록 제작하였다. 7. 배터리 운반차는 30db 이하의 저소음이며 컨트롤 조작부에서 운반차를 제어할 수 있게 제작되었고 서스펜션을 장착하여 원활하게 조향할 수 있도록 하였다. 8. 주행속도의 전진 주행 시 최고속도는 6.2~6.3 km/h이며 속도 조절 볼륨으로 저속으로도 주행 가능하도록 제작하였다. 9. 총 적재물 중량은 224 kg로서 10 m 주행하여 제동 시에 평균 제동거리 640 mm로 측정되었다. 10. 덤프 각도의 측정은 운반차에 적재물 중량을 224 kg 실어서 전복의 위험을 측정한 결과 평탄한 지면에서는 35~37도의 덤프 각도가 안전한 것으로 측정 되었다. 11. 덤프의 상승 시간은 앞방향 덤프인 경우에는 5.2초이며 좌방향 및 우방향 덤프의 상승 시간은 4.2초로 측정 되었다. 12. 좁은 하역위치를 3곳으로 설정하여 3방향 덤프 운반차와 한방향 덤프운반차의 주행시간을 비교 실험 한 결과 3방향 덤프 운반차가 약 37초의 주행 시간이 단축 되는 것으로 판단된다.
As agricultural competitiveness in Korea is apparently being influenced by the trend of population decline and aging in rural areas, mechanization for farm working is increasing as one of solutions to deal with the reduction of the labor force in rural areas. Farm working machines have been develope...
As agricultural competitiveness in Korea is apparently being influenced by the trend of population decline and aging in rural areas, mechanization for farm working is increasing as one of solutions to deal with the reduction of the labor force in rural areas. Farm working machines have been developed for multi purposes including increasing productivity and reducing fatigue of workers. Particularly, it can be efficient at an orchard with a great deal of harvest, and for the aged or women whose job is transferring crops, which requires much labor. This research purports to experiment that the one direction of dump of a hydraulic dump method which is currently being used widely can be performed as a three-direction dump system based agricultural vehicle. Based on this goal, objectives are as follows: 1. Major parts of the vehicle consist of travelling driving part device, three-direction dump converting device, hydraulic pump and hydraulic cylinder device, electric controller, and operation cargo box. 2. The travelling driving part device is made based on an inflatable air tire, and 2 motors of DC24V 400W are equipped in both sides of the driving part with the whole length of 1,300mm and the full width of 840mm. 3. The three-direction dump converting device has a structure completed by eliminating interference between components through structural element design of fork fixing bracket, equipping forks in four cargo boxes on both dump converting devices depending on the position of lever, and inserting forks into the fork fixing bracket and fault joint of vehicle body, and positioning and fixing the forks. It is manufactured based on the existing structure to make its combination with components smoothly. 4. The hydraulic pump and the hydraulic cylinder device are selected by putting top priority on optimized performance with compact structure, adopting a single gear method which helps smooth dump based on 300KG, the maximum of load capacity, and considering a dump angle, distance between vehicle body and cargo box, interference among components, and dump volume. It has also considered dump can be carried out in all directions freely by connecting universal joint with the cylinder bracket. 5. Electric controller A FET (Field Effect Transistor) UNIT semiconductor is a system with self protective functions including prevention of low voltage, high voltage, overheating, and protection of the system from input error of an accelerator. It indicates the status of the controller on the LCD monitor to prevent over-discharge of the battery, and help an operator recognize easily with a standard RS-232C communication method. A direction converting lever is installed to realize change in direction, an over-current breaker to protect important components, and a travelling speed adjustable volume to control speed. 6. Operation cargo box With 1150mm * 910mm * 250mm in size, it is manufactured to load 10 in total by combining 1 to 2 levels of fruit boxes, and its door can be perfectly opened for smooth dump of load. 7. The battery cart with low noise of below 30db is manufactured by being controlled at the controller and can be steered smoothly by installing suspension. 8. The maximum speed for moving forward is 6.2~6.3km/h, and it can be driven at a low speed with a speed adjustable volume. 9. The weight of the total load is 224kg, which is measured based on average braking distance of 640mm by driving 10m. 10. As risk of overturn is measured by loading 224KG on the vehicle, it has been revealed that the dump angle of 35 to 37 degrees is safe on the flat ground. 11. It has been measured that the rise time of the dump is 5.2sec in forward direction, and 4.2sec in right and left directions. 12. According to results of comparative experiments of driving time of three-direction dump vehicle and one-direction dump vehicle by setting three points of narrow unload locations, it is considered that the three-direction dump vehicle can shorten the driving time of around 37sec.
As agricultural competitiveness in Korea is apparently being influenced by the trend of population decline and aging in rural areas, mechanization for farm working is increasing as one of solutions to deal with the reduction of the labor force in rural areas. Farm working machines have been developed for multi purposes including increasing productivity and reducing fatigue of workers. Particularly, it can be efficient at an orchard with a great deal of harvest, and for the aged or women whose job is transferring crops, which requires much labor. This research purports to experiment that the one direction of dump of a hydraulic dump method which is currently being used widely can be performed as a three-direction dump system based agricultural vehicle. Based on this goal, objectives are as follows: 1. Major parts of the vehicle consist of travelling driving part device, three-direction dump converting device, hydraulic pump and hydraulic cylinder device, electric controller, and operation cargo box. 2. The travelling driving part device is made based on an inflatable air tire, and 2 motors of DC24V 400W are equipped in both sides of the driving part with the whole length of 1,300mm and the full width of 840mm. 3. The three-direction dump converting device has a structure completed by eliminating interference between components through structural element design of fork fixing bracket, equipping forks in four cargo boxes on both dump converting devices depending on the position of lever, and inserting forks into the fork fixing bracket and fault joint of vehicle body, and positioning and fixing the forks. It is manufactured based on the existing structure to make its combination with components smoothly. 4. The hydraulic pump and the hydraulic cylinder device are selected by putting top priority on optimized performance with compact structure, adopting a single gear method which helps smooth dump based on 300KG, the maximum of load capacity, and considering a dump angle, distance between vehicle body and cargo box, interference among components, and dump volume. It has also considered dump can be carried out in all directions freely by connecting universal joint with the cylinder bracket. 5. Electric controller A FET (Field Effect Transistor) UNIT semiconductor is a system with self protective functions including prevention of low voltage, high voltage, overheating, and protection of the system from input error of an accelerator. It indicates the status of the controller on the LCD monitor to prevent over-discharge of the battery, and help an operator recognize easily with a standard RS-232C communication method. A direction converting lever is installed to realize change in direction, an over-current breaker to protect important components, and a travelling speed adjustable volume to control speed. 6. Operation cargo box With 1150mm * 910mm * 250mm in size, it is manufactured to load 10 in total by combining 1 to 2 levels of fruit boxes, and its door can be perfectly opened for smooth dump of load. 7. The battery cart with low noise of below 30db is manufactured by being controlled at the controller and can be steered smoothly by installing suspension. 8. The maximum speed for moving forward is 6.2~6.3km/h, and it can be driven at a low speed with a speed adjustable volume. 9. The weight of the total load is 224kg, which is measured based on average braking distance of 640mm by driving 10m. 10. As risk of overturn is measured by loading 224KG on the vehicle, it has been revealed that the dump angle of 35 to 37 degrees is safe on the flat ground. 11. It has been measured that the rise time of the dump is 5.2sec in forward direction, and 4.2sec in right and left directions. 12. According to results of comparative experiments of driving time of three-direction dump vehicle and one-direction dump vehicle by setting three points of narrow unload locations, it is considered that the three-direction dump vehicle can shorten the driving time of around 37sec.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.