옛날부터 바람을 막고 물을 얻을 수 있는 곳이 집이 들어서는 데 가장 중요한 조건이었다. 태풍과 같은 강한 바람이 분다든가, 홍수나 한 발이 자주 일어나는 지역이 아니라 따뜻한 바람이 불고 깨끗하고 맛있는 물이 풍부한 지역이다. 대부분 이러한 지역은 풍수적으로 좋은 곳이다. 우리나라는 세계 최고 수준의 정보기술의 발달로 휴대전화의 보급률이 1인 1폰을 넘어 가입자가 포화 상태인 되도 자영업자는 무작정 매장을 개업 후 매출 때문에 고민하고 있다. 일부 매장은 폐업하는 곳도 발생하므로 도시 상업 매장을 개업하기 전에 풍수적인 요인 분석 및 철저한 입지분석이 필요하다. 연구 매장의 경우 상권분석과 입지분석을 함께 고려하여 분석하여야 하지만 본 논문에는 입지분석을 주 논제로 하였다. 입지분석 항목은 거시적 척도의 풍수지리적 입지 분석은 건물을 전체적으로 외부환경에 미치는 영향을 평가하는 항목으로 건물을 제외한 대지, 주변 환경, 건물 위치와 대지의 담장 밖 외부에 해당하는 되는 것이고, 항목별 분석 내용은 다음과 같다. 가). 지세론 분석 배산임수, 안산, 우백호, 좌청룡 4개 항목이고, 나). 주변 환경 분석은 건물과 수세의 관계, 매장이 주변 건물과 돌출 유무 등 6개 항목이고, 미시적 척도의 풍수지리적 ...
옛날부터 바람을 막고 물을 얻을 수 있는 곳이 집이 들어서는 데 가장 중요한 조건이었다. 태풍과 같은 강한 바람이 분다든가, 홍수나 한 발이 자주 일어나는 지역이 아니라 따뜻한 바람이 불고 깨끗하고 맛있는 물이 풍부한 지역이다. 대부분 이러한 지역은 풍수적으로 좋은 곳이다. 우리나라는 세계 최고 수준의 정보기술의 발달로 휴대전화의 보급률이 1인 1폰을 넘어 가입자가 포화 상태인 되도 자영업자는 무작정 매장을 개업 후 매출 때문에 고민하고 있다. 일부 매장은 폐업하는 곳도 발생하므로 도시 상업 매장을 개업하기 전에 풍수적인 요인 분석 및 철저한 입지분석이 필요하다. 연구 매장의 경우 상권분석과 입지분석을 함께 고려하여 분석하여야 하지만 본 논문에는 입지분석을 주 논제로 하였다. 입지분석 항목은 거시적 척도의 풍수지리적 입지 분석은 건물을 전체적으로 외부환경에 미치는 영향을 평가하는 항목으로 건물을 제외한 대지, 주변 환경, 건물 위치와 대지의 담장 밖 외부에 해당하는 되는 것이고, 항목별 분석 내용은 다음과 같다. 가). 지세론 분석 배산임수, 안산, 우백호, 좌청룡 4개 항목이고, 나). 주변 환경 분석은 건물과 수세의 관계, 매장이 주변 건물과 돌출 유무 등 6개 항목이고, 미시적 척도의 풍수지리적 공간 분석은 건물과 대지와 관계, 매장 내 환경, 구조, 등은 내부에 해당하는 되는 것이고, 항목별 분석 내용은 다음과 같다. 평가항목은 가). 주 건물 분석은 매장의 내부 공간 비율, 대지에서 건물의 위치 등 4항목이고, 나). 매장의 내부 공간의 배치 형태는 계산대 위치, 매장의 공간구성 형태, 진열대 위치 등 6개 항목으로 분석하였다. 매장 선정은 동일 상권 한 사람이 여러 매장을 운영하고 최소 1년 이상 운영하고, 평수가 1.5배 이상 차이가 없는 매장을 선정하고, 한 사람이 여러 매장 운영과 동일 상권은 점주(店主)의 능력 등에 의한 순이익 변동의 차이가 적어서 풍수지리적 입지 분석으로 매장의 순이익 변동을 정확히 파악이 가능하고 순이익이 매장별 순위와 평가 기준표의 점수를 보고 순위를 비교 평가하기로 하였다. 결론적으로 상가 입지는 절대적인 좋은 상가가 아니라 상대적인 좋은 상가를 찾는 것은 상가의 입지 분석이고 그 용도에 맞게 풍수적으로 분석해서 내부 구조 변경해서 사용하면 최고의 길지라고 여겨진다. 분석 결과 풍수적인 측면과 환경적인 측면이 모두 좋은 조건을 구비하고 있을 때 이익이 높아지는 것으로 분석되었다. 입지분석이라는 결과가 영업에 많은 영향을 미칠 것으로 판단된다. 본 논문을 통하여 얻어진 결과는 풍수지리적 입지분석을 현대적 시각으로 접목하고 발전시켜서 프랜차이즈나 개인이 창업이나 내부 구조 변경 등에 표준안으로 제시할 것이다.
옛날부터 바람을 막고 물을 얻을 수 있는 곳이 집이 들어서는 데 가장 중요한 조건이었다. 태풍과 같은 강한 바람이 분다든가, 홍수나 한 발이 자주 일어나는 지역이 아니라 따뜻한 바람이 불고 깨끗하고 맛있는 물이 풍부한 지역이다. 대부분 이러한 지역은 풍수적으로 좋은 곳이다. 우리나라는 세계 최고 수준의 정보기술의 발달로 휴대전화의 보급률이 1인 1폰을 넘어 가입자가 포화 상태인 되도 자영업자는 무작정 매장을 개업 후 매출 때문에 고민하고 있다. 일부 매장은 폐업하는 곳도 발생하므로 도시 상업 매장을 개업하기 전에 풍수적인 요인 분석 및 철저한 입지분석이 필요하다. 연구 매장의 경우 상권분석과 입지분석을 함께 고려하여 분석하여야 하지만 본 논문에는 입지분석을 주 논제로 하였다. 입지분석 항목은 거시적 척도의 풍수지리적 입지 분석은 건물을 전체적으로 외부환경에 미치는 영향을 평가하는 항목으로 건물을 제외한 대지, 주변 환경, 건물 위치와 대지의 담장 밖 외부에 해당하는 되는 것이고, 항목별 분석 내용은 다음과 같다. 가). 지세론 분석 배산임수, 안산, 우백호, 좌청룡 4개 항목이고, 나). 주변 환경 분석은 건물과 수세의 관계, 매장이 주변 건물과 돌출 유무 등 6개 항목이고, 미시적 척도의 풍수지리적 공간 분석은 건물과 대지와 관계, 매장 내 환경, 구조, 등은 내부에 해당하는 되는 것이고, 항목별 분석 내용은 다음과 같다. 평가항목은 가). 주 건물 분석은 매장의 내부 공간 비율, 대지에서 건물의 위치 등 4항목이고, 나). 매장의 내부 공간의 배치 형태는 계산대 위치, 매장의 공간구성 형태, 진열대 위치 등 6개 항목으로 분석하였다. 매장 선정은 동일 상권 한 사람이 여러 매장을 운영하고 최소 1년 이상 운영하고, 평수가 1.5배 이상 차이가 없는 매장을 선정하고, 한 사람이 여러 매장 운영과 동일 상권은 점주(店主)의 능력 등에 의한 순이익 변동의 차이가 적어서 풍수지리적 입지 분석으로 매장의 순이익 변동을 정확히 파악이 가능하고 순이익이 매장별 순위와 평가 기준표의 점수를 보고 순위를 비교 평가하기로 하였다. 결론적으로 상가 입지는 절대적인 좋은 상가가 아니라 상대적인 좋은 상가를 찾는 것은 상가의 입지 분석이고 그 용도에 맞게 풍수적으로 분석해서 내부 구조 변경해서 사용하면 최고의 길지라고 여겨진다. 분석 결과 풍수적인 측면과 환경적인 측면이 모두 좋은 조건을 구비하고 있을 때 이익이 높아지는 것으로 분석되었다. 입지분석이라는 결과가 영업에 많은 영향을 미칠 것으로 판단된다. 본 논문을 통하여 얻어진 결과는 풍수지리적 입지분석을 현대적 시각으로 접목하고 발전시켜서 프랜차이즈나 개인이 창업이나 내부 구조 변경 등에 표준안으로 제시할 것이다.
The most important condition of location of a house is where it is possible to block the wind and to get the water from the old days. It is not the area where strong wind is blowing, or flood or drought is frequent, but the area where warm wind is blowing and clean and delicious water is abundant. M...
The most important condition of location of a house is where it is possible to block the wind and to get the water from the old days. It is not the area where strong wind is blowing, or flood or drought is frequent, but the area where warm wind is blowing and clean and delicious water is abundant. Mostly the region like this is a good lace in terms of Feng-shui. Korea sees the distribution rate of cell phone is over-supply beyond one-man-one-phone rate with the development of world best information technology. Nevertheless independent businessmen open a shop recklessly and then get in trouble because of low sales. Some shops are even shut up, so it is required to analyze the factor and location thoroughly in terms of Feng-shui before opening urban commercial shops. In case of shop research, commercial area analysis and location analysis shall be considered together, but this research took the location analysis as the main topic. In location analysis items, macro-tool location analysis in terms of Feng-shui is the item that evaluates the effect the building has on external environment in general and includes site excluding the building, surroundings, location of building and the outside of wall of the site. Following is the content of analysis by items. First, geographical analysis has 4 items including BaesanIpsu, Ansan, WooBaekho and JwaCheongyong. Second, surroundings analysis has 6 items including the relationship between building and water power, and whether a building projects of nearby buildings or not. Micro-tool space analysis in terms of Feng-shui is the relationship between building and site, environment inside the shop and structure and all these come under the inside. Following is the content of analysis by items. As for evaluation items, first, main building analysis has 4 items including the rate of inner space of shop and the location of building on the site. Second, the arrangement of inside space of shop is analayzed in 6 items including the location of counter, the form of spatial composition of shop and the location of display stand. Concerning selection of shop, a man is supposed to operate several shops for as least over 1 year and the difference of area should not be more then one and half times. When a man operates several shops, fluctuation of net profit reduces due to the shop owner's ability making it easy to grasp the fluctuation of net profit correctly with the location analysis in terms of Feng-shui. The rank is supposed to compare and evaluate seeing the rank of net profit according to shops and the score of standard evaluation table. In conclusion, the location analysis of commercial quarter suggests not to find an absolutely, but relatively good shop. When using the shop with alteration of the inner structure by analyzing in terms of Feng-shui, it is the best location. Analysis showed that sales rises when good conditions are prepared in terms of both Feng-shui and environment. The result of location analysis is believed to have a great effect on business. The result of this research will be presented as a standard plan to franchise, individual foundation or alteration of inner structure by connecting the location analysis of Feng-shui to business from modern viewpoint.
The most important condition of location of a house is where it is possible to block the wind and to get the water from the old days. It is not the area where strong wind is blowing, or flood or drought is frequent, but the area where warm wind is blowing and clean and delicious water is abundant. Mostly the region like this is a good lace in terms of Feng-shui. Korea sees the distribution rate of cell phone is over-supply beyond one-man-one-phone rate with the development of world best information technology. Nevertheless independent businessmen open a shop recklessly and then get in trouble because of low sales. Some shops are even shut up, so it is required to analyze the factor and location thoroughly in terms of Feng-shui before opening urban commercial shops. In case of shop research, commercial area analysis and location analysis shall be considered together, but this research took the location analysis as the main topic. In location analysis items, macro-tool location analysis in terms of Feng-shui is the item that evaluates the effect the building has on external environment in general and includes site excluding the building, surroundings, location of building and the outside of wall of the site. Following is the content of analysis by items. First, geographical analysis has 4 items including BaesanIpsu, Ansan, WooBaekho and JwaCheongyong. Second, surroundings analysis has 6 items including the relationship between building and water power, and whether a building projects of nearby buildings or not. Micro-tool space analysis in terms of Feng-shui is the relationship between building and site, environment inside the shop and structure and all these come under the inside. Following is the content of analysis by items. As for evaluation items, first, main building analysis has 4 items including the rate of inner space of shop and the location of building on the site. Second, the arrangement of inside space of shop is analayzed in 6 items including the location of counter, the form of spatial composition of shop and the location of display stand. Concerning selection of shop, a man is supposed to operate several shops for as least over 1 year and the difference of area should not be more then one and half times. When a man operates several shops, fluctuation of net profit reduces due to the shop owner's ability making it easy to grasp the fluctuation of net profit correctly with the location analysis in terms of Feng-shui. The rank is supposed to compare and evaluate seeing the rank of net profit according to shops and the score of standard evaluation table. In conclusion, the location analysis of commercial quarter suggests not to find an absolutely, but relatively good shop. When using the shop with alteration of the inner structure by analyzing in terms of Feng-shui, it is the best location. Analysis showed that sales rises when good conditions are prepared in terms of both Feng-shui and environment. The result of location analysis is believed to have a great effect on business. The result of this research will be presented as a standard plan to franchise, individual foundation or alteration of inner structure by connecting the location analysis of Feng-shui to business from modern viewpoint.
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