재 관광산업은 가장 크고 가장 광범위한 개발도상국의 산업이다. 본 연구의 목적은 의료관광서비스품질이 의료관광객의 만족도과 행동의도에 미치는 영향을 규명함에 있었다. 최근에 한국에 들어오는 관광객이 많이 지고 있으면서 의료관광도 역시 이 흐름을 타고 새로운 트렌드로 탄생되고 있다. 특히 강남 쪽에 있는 성형외과들의 환자매출이 요즘 거의 50프로정도는 외국인 환자다. 수많은 의료관광객들이 한국에 와서 좋은 성형수술을 경험 할 수 있는 반면에 의료관광 코디네이터들의 전문성이나 친절성이나 대응성에 많이 부족한 것이 분명하다. 이에 본 연구는 의료관광 코디네이터의 서비스품질의 구성요인 밝히고, 의료관광객의 만족도와 신뢰도, 행동의도간의 영향관계를 설명하여, 한국의 의료관광 활성화 또는 외국인 의료관광객을 끌어 올 수 있는 기초자료가 될 수 있으면 좋겠고, 저희 같은 의료관광 코디네이터들이 더 나은 발전하고 의 국인 의료관광객들이 한국에 수술 하러 왔을 땐 더 만족스러운 서비스를 받을 수 있으면 좋겠다는 목적으로 하였다. 본 연구를 위해 설정된 연구문제들은 다음과 같다. 연구문제 1: 중국 성형의료 관광객은 서비스품질에 따른 고객만족도에 차이가 있다. 연구문제 2: 중국성형의료 관광객의 고객만족도는 ...
재 관광산업은 가장 크고 가장 광범위한 개발도상국의 산업이다. 본 연구의 목적은 의료관광서비스품질이 의료관광객의 만족도과 행동의도에 미치는 영향을 규명함에 있었다. 최근에 한국에 들어오는 관광객이 많이 지고 있으면서 의료관광도 역시 이 흐름을 타고 새로운 트렌드로 탄생되고 있다. 특히 강남 쪽에 있는 성형외과들의 환자매출이 요즘 거의 50프로정도는 외국인 환자다. 수많은 의료관광객들이 한국에 와서 좋은 성형수술을 경험 할 수 있는 반면에 의료관광 코디네이터들의 전문성이나 친절성이나 대응성에 많이 부족한 것이 분명하다. 이에 본 연구는 의료관광 코디네이터의 서비스품질의 구성요인 밝히고, 의료관광객의 만족도와 신뢰도, 행동의도간의 영향관계를 설명하여, 한국의 의료관광 활성화 또는 외국인 의료관광객을 끌어 올 수 있는 기초자료가 될 수 있으면 좋겠고, 저희 같은 의료관광 코디네이터들이 더 나은 발전하고 의 국인 의료관광객들이 한국에 수술 하러 왔을 땐 더 만족스러운 서비스를 받을 수 있으면 좋겠다는 목적으로 하였다. 본 연구를 위해 설정된 연구문제들은 다음과 같다. 연구문제 1: 중국 성형의료 관광객은 서비스품질에 따른 고객만족도에 차이가 있다. 연구문제 2: 중국성형의료 관광객의 고객만족도는 추천의도에 정(+)의 영향을 미칠 것이다. 본 연구는 300부의 설문을 배포하여 263부를 유효 표본을 활용하였고 spss 이용하여 빈도분석, 기술 통계분석, T-test분석, ANOVA분석, 회귀분석을 실시하였다. 따라서, 본 연구의 결과는 중국성형 관광객의 서비스품질에 따른 고객만족도에 차이가 부분적으로 유의한 차이가 있을 것으로 나타났다. 서비스품질 만족도는 행동의도 부분적으로 유의한 차이가 있을 것이라는 사실을 입증했다.
재 관광산업은 가장 크고 가장 광범위한 개발도상국의 산업이다. 본 연구의 목적은 의료관광서비스품질이 의료관광객의 만족도과 행동의도에 미치는 영향을 규명함에 있었다. 최근에 한국에 들어오는 관광객이 많이 지고 있으면서 의료관광도 역시 이 흐름을 타고 새로운 트렌드로 탄생되고 있다. 특히 강남 쪽에 있는 성형외과들의 환자매출이 요즘 거의 50프로정도는 외국인 환자다. 수많은 의료관광객들이 한국에 와서 좋은 성형수술을 경험 할 수 있는 반면에 의료관광 코디네이터들의 전문성이나 친절성이나 대응성에 많이 부족한 것이 분명하다. 이에 본 연구는 의료관광 코디네이터의 서비스품질의 구성요인 밝히고, 의료관광객의 만족도와 신뢰도, 행동의도간의 영향관계를 설명하여, 한국의 의료관광 활성화 또는 외국인 의료관광객을 끌어 올 수 있는 기초자료가 될 수 있으면 좋겠고, 저희 같은 의료관광 코디네이터들이 더 나은 발전하고 의 국인 의료관광객들이 한국에 수술 하러 왔을 땐 더 만족스러운 서비스를 받을 수 있으면 좋겠다는 목적으로 하였다. 본 연구를 위해 설정된 연구문제들은 다음과 같다. 연구문제 1: 중국 성형의료 관광객은 서비스품질에 따른 고객만족도에 차이가 있다. 연구문제 2: 중국성형의료 관광객의 고객만족도는 추천의도에 정(+)의 영향을 미칠 것이다. 본 연구는 300부의 설문을 배포하여 263부를 유효 표본을 활용하였고 spss 이용하여 빈도분석, 기술 통계분석, T-test분석, ANOVA분석, 회귀분석을 실시하였다. 따라서, 본 연구의 결과는 중국성형 관광객의 서비스품질에 따른 고객만족도에 차이가 부분적으로 유의한 차이가 있을 것으로 나타났다. 서비스품질 만족도는 행동의도 부분적으로 유의한 차이가 있을 것이라는 사실을 입증했다.
Tourism has become the fastest and most expansively developing pillar industry in many (developing) countries. This study examined the impacts of the quality of medical tour products and services on the satisfaction level and intention of medical tourists. Among the highly increasing number of touri...
Tourism has become the fastest and most expansively developing pillar industry in many (developing) countries. This study examined the impacts of the quality of medical tour products and services on the satisfaction level and intention of medical tourists. Among the highly increasing number of tourists in South Korea, medical tourists have become a new trend. Foreigners take up over 50% of the patients in most of the plastic surgery hospitals in Jiang Nan district in Seoul alone. While thousands of tourists flux into South Korea for experiencing plastic surgery of different kinds, the professionalism,courtesy and responsiveness of the coordination among medical services has demonstrated obvious inadequacy. This research is centered around the factors contributing to the quality of coordination among the medical organizations in South Korea, the impacts on the satisfaction level, trust of the medical tourists and future intention over the relevant medical services and products, thus how medical tourism and medical organizations can benefit from the research to enhance the quality of products and services therefore attract more foreign tourists and patients. This research also aimed to help foreign medical tourists to optimize their medical experience in South Korea with enhanced satisfactory services. The assumptions of this study are as follow: Assumption 1: There were significant differences in customer satisfaction according to demographic characteristics of Chinese Medical tourists. Assumption 2: China Medical tourists customer satisfaction will have a positive effect on recommendation intention. This study utilized a valid sample of 263 parts to 300 parts by distributing questionnaires. Such as frequency analysis, descriptive statistics analysis, t-test analysis, ANOVA analysis and regression analysis. The results of hypothesis test showed that there were partly significant differences in satisfaction according to Chinese Medical tourists customers’ demographic characteristics. Also, the results of the analysis revealed the significant differences satisfaction of hospital facilities’ behavior intention in accordance with satisfaction.
Tourism has become the fastest and most expansively developing pillar industry in many (developing) countries. This study examined the impacts of the quality of medical tour products and services on the satisfaction level and intention of medical tourists. Among the highly increasing number of tourists in South Korea, medical tourists have become a new trend. Foreigners take up over 50% of the patients in most of the plastic surgery hospitals in Jiang Nan district in Seoul alone. While thousands of tourists flux into South Korea for experiencing plastic surgery of different kinds, the professionalism,courtesy and responsiveness of the coordination among medical services has demonstrated obvious inadequacy. This research is centered around the factors contributing to the quality of coordination among the medical organizations in South Korea, the impacts on the satisfaction level, trust of the medical tourists and future intention over the relevant medical services and products, thus how medical tourism and medical organizations can benefit from the research to enhance the quality of products and services therefore attract more foreign tourists and patients. This research also aimed to help foreign medical tourists to optimize their medical experience in South Korea with enhanced satisfactory services. The assumptions of this study are as follow: Assumption 1: There were significant differences in customer satisfaction according to demographic characteristics of Chinese Medical tourists. Assumption 2: China Medical tourists customer satisfaction will have a positive effect on recommendation intention. This study utilized a valid sample of 263 parts to 300 parts by distributing questionnaires. Such as frequency analysis, descriptive statistics analysis, t-test analysis, ANOVA analysis and regression analysis. The results of hypothesis test showed that there were partly significant differences in satisfaction according to Chinese Medical tourists customers’ demographic characteristics. Also, the results of the analysis revealed the significant differences satisfaction of hospital facilities’ behavior intention in accordance with satisfaction.
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