소비의 문화가 빠른 속도로 변화하고 있다. 이제는 아무리 제품이 좋다고 하더라도 그 좋은 제품을 어디에서 구입하느냐에 따라 가격도 달라지고 서비스도 달라진다. 어떤 상황에서는 약간의 가격을 더 주고서라도 더 특별한 대우를 받길 원하기도 한다. 동일한 제품에 대한 가치가 다양하게 평가받는 상황이 됬다. 구입할 수있는 공간도 엄청나게 다양해 졌다. 1995년 우리나라에 처음으로 홈쇼핑이 시작된 이후 엄청난 발전을 거듭하여 지금은 매출 10조에 육박하는 거대 유통산업이 되었다.우리나라의 홈쇼핑 시장의 역사가 20년정도 된 것을 감안하면 엄청난 속도다. 처음에 39쇼핑(현 ...
소비의 문화가 빠른 속도로 변화하고 있다. 이제는 아무리 제품이 좋다고 하더라도 그 좋은 제품을 어디에서 구입하느냐에 따라 가격도 달라지고 서비스도 달라진다. 어떤 상황에서는 약간의 가격을 더 주고서라도 더 특별한 대우를 받길 원하기도 한다. 동일한 제품에 대한 가치가 다양하게 평가받는 상황이 됬다. 구입할 수있는 공간도 엄청나게 다양해 졌다. 1995년 우리나라에 처음으로 홈쇼핑이 시작된 이후 엄청난 발전을 거듭하여 지금은 매출 10조에 육박하는 거대 유통산업이 되었다.우리나라의 홈쇼핑 시장의 역사가 20년정도 된 것을 감안하면 엄청난 속도다. 처음에 39쇼핑(현 CJ 오쇼핑)과 LG45(현 GS홈쇼핑) 라는 두 개의 홈쇼핑 채널이 중소기업의 제품으로 시작했던것에 비하면 지금은 CJ, GS ,현대, 롯데 등의 대기업이 진출했고 아임홈쇼핑,홈앤쇼핑등 총 7개의 TV홈쇼핑이 생겨났고 신세계홈쇼핑이 TV홈쇼핑 진출을 위해 준비하고 있는 상황이다. TV홈쇼핑 뿐만 아니라 모바일커머스를 통해 쇼핑을 할 수있는 채널도 다양해졌고 백화점에서만 볼 수있었던 해외 유명 명품들을 편집샵이란 개념으로 여러곳에서 쇼핑도 할 수있게 되었다 이런 유통과 쇼핑의 경쟁이 치열해지면서 TV홈쇼핑에서는 다양한 방법으로 탈출구를 모색하고 있다. 같은 제품이 여러채널에 판매되기도 하지만 각각 다른 매출을 올리고 있다.상품을 판매하는 쇼핑호스트가 어떤 방법으로 제품을 설명하는지에 따라서도 매출의 영향이 있을 수있고 배경음악과 무대가 달라짐에 따라 영향을 받기도 하며 그 제품을 어떤 조건으로 판매하느냐에 따라 결과가 달라지기도 한다. 특히 상품을 설명하는 쇼핑호스트의 중요도가 높아지면서 어떤 쇼핑호스트가 어떠한 스토리를 가지고 제품을 리드해냐가느냐도 많은 관심을 받고있는 상황이다. 따라서 각 홈쇼핑사는 유명쇼핑호스트를 스카웃해 대중의 이목을 끌기도 한다. 고정고객을 확보하기위해 TV홈쇼핑 프로그램이나 쇼핑호스트의 블로그나 까페를 만들어 단골 고객을 초대하기도 하고 팬덤(Fandom)을 형성하여 고객들의 활동을 유도하기도 한다.고객들은 더 이상 단지 가격이 저렴하다는 이유만으로 제품을 구입하는것이 아니라 구입할 만한 가치가 느껴졌을때 구매욕구를 느끼기 때문이다. 이는 TV홈쇼핑의 프로그램 시청몰입을 유도해 구매와 연결시키려하는 방법이기도 하다. 이러한 현상이 최근 몇 년간 일어난 상황이라 아직까지는 이에따른 선행연구가 활발하지는 않은 상황이다. 따라서 본 연구에서는 TV홈쇼핑의 현 상황과 쇼핑호스트가 판매의 방법으로 사용하고 있는 스토리텔링마케팅, 프로그램의 시청몰입과 이에따른 구매까지의 연결과정을 다양한 방법으로 모색하고자 한다.
소비의 문화가 빠른 속도로 변화하고 있다. 이제는 아무리 제품이 좋다고 하더라도 그 좋은 제품을 어디에서 구입하느냐에 따라 가격도 달라지고 서비스도 달라진다. 어떤 상황에서는 약간의 가격을 더 주고서라도 더 특별한 대우를 받길 원하기도 한다. 동일한 제품에 대한 가치가 다양하게 평가받는 상황이 됬다. 구입할 수있는 공간도 엄청나게 다양해 졌다. 1995년 우리나라에 처음으로 홈쇼핑이 시작된 이후 엄청난 발전을 거듭하여 지금은 매출 10조에 육박하는 거대 유통산업이 되었다.우리나라의 홈쇼핑 시장의 역사가 20년정도 된 것을 감안하면 엄청난 속도다. 처음에 39쇼핑(현 CJ 오쇼핑)과 LG45(현 GS홈쇼핑) 라는 두 개의 홈쇼핑 채널이 중소기업의 제품으로 시작했던것에 비하면 지금은 CJ, GS ,현대, 롯데 등의 대기업이 진출했고 아임홈쇼핑,홈앤쇼핑등 총 7개의 TV홈쇼핑이 생겨났고 신세계홈쇼핑이 TV홈쇼핑 진출을 위해 준비하고 있는 상황이다. TV홈쇼핑 뿐만 아니라 모바일커머스를 통해 쇼핑을 할 수있는 채널도 다양해졌고 백화점에서만 볼 수있었던 해외 유명 명품들을 편집샵이란 개념으로 여러곳에서 쇼핑도 할 수있게 되었다 이런 유통과 쇼핑의 경쟁이 치열해지면서 TV홈쇼핑에서는 다양한 방법으로 탈출구를 모색하고 있다. 같은 제품이 여러채널에 판매되기도 하지만 각각 다른 매출을 올리고 있다.상품을 판매하는 쇼핑호스트가 어떤 방법으로 제품을 설명하는지에 따라서도 매출의 영향이 있을 수있고 배경음악과 무대가 달라짐에 따라 영향을 받기도 하며 그 제품을 어떤 조건으로 판매하느냐에 따라 결과가 달라지기도 한다. 특히 상품을 설명하는 쇼핑호스트의 중요도가 높아지면서 어떤 쇼핑호스트가 어떠한 스토리를 가지고 제품을 리드해냐가느냐도 많은 관심을 받고있는 상황이다. 따라서 각 홈쇼핑사는 유명쇼핑호스트를 스카웃해 대중의 이목을 끌기도 한다. 고정고객을 확보하기위해 TV홈쇼핑 프로그램이나 쇼핑호스트의 블로그나 까페를 만들어 단골 고객을 초대하기도 하고 팬덤(Fandom)을 형성하여 고객들의 활동을 유도하기도 한다.고객들은 더 이상 단지 가격이 저렴하다는 이유만으로 제품을 구입하는것이 아니라 구입할 만한 가치가 느껴졌을때 구매욕구를 느끼기 때문이다. 이는 TV홈쇼핑의 프로그램 시청몰입을 유도해 구매와 연결시키려하는 방법이기도 하다. 이러한 현상이 최근 몇 년간 일어난 상황이라 아직까지는 이에따른 선행연구가 활발하지는 않은 상황이다. 따라서 본 연구에서는 TV홈쇼핑의 현 상황과 쇼핑호스트가 판매의 방법으로 사용하고 있는 스토리텔링마케팅, 프로그램의 시청몰입과 이에따른 구매까지의 연결과정을 다양한 방법으로 모색하고자 한다.
The culture of consumption is changing rapidly. No matter how good a good product, depending on where to buy, the service and the price can be different. In some situation, people are willing to pay much more to take any more special treatment. The value of the identical merchandise is j...
The culture of consumption is changing rapidly. No matter how good a good product, depending on where to buy, the service and the price can be different. In some situation, people are willing to pay much more to take any more special treatment. The value of the identical merchandise is judged differently. The place that people can purchase increase enormously different. Since 1995, home-shopping industry have increased and have been to huge retail industry approaching to 10 trillion in Korea. Considering the history of home-shopping market been 20 years, It is massive speed. Compared that two home-shopping channel, 39 shopping(CJ) and LG45(GS), at first, begun to sell the product of the medium-sized businesses, recently, large corporate, CJ, Lotte, Hyundai and Lotte, etc, launch in to the home-shopping industry and, total 7 TV home-shopping channels, such as IM Homeshopping, Home & Shopping, have opened up, and Shinsaegae Homeshopping prepare in to the TV home-shopping. The channels that people can purchase, through not only tv home-shopping but also mobile commerce are variety and Anywhere, in the place of the concept " editor's shop", People can purchase foreign luxury goods which was seen in the department store. In the face of increased competition, TV home-shopping try to find the way out. Although the same goods sold in the number of channels, Each is different sales. According to how shopping host sell products, sales are affect that, depending on the background music and stage change, it affects on and the result is different depending under which conditions are sold. In particular, the importance of the shopping host describing the goods grows more and more , and the situation is interested in that a shopping host leads the goods with the story. Each home-shopping company try to be pay attention to the people, that's because home-shopping companies do scout a famous shopping host. To secure the regular customer, the companies made the TV home shopping programs or shopping host's blog or internet cafe and invite the regular customers and create the Fandom and then lead the customer's activities. Not customers are no longer just cheap to buy products simply, but when they felt worth to purchase, they feel the purchasing needs. This is tv watching home-shopping program of the purchase by leading the flow and also a way to try to connect That's because this phenomenon happened recently, until now it is not active leading researches. In this study, therefore, it is researched two issues. First, is it effective to purchase intension of Home tv the customer the storytelling techniques ? Second, does it contribute to the customer's loyalty and re-purchase to the tv home-shopping storytelling Marketing? Through this research issues, this study analyze what effect the sales shopping host's story telling has on the sales and circumstantial evidence of consumers has on the final purchasing needs. It tries to find various ways for the connection processes to purchasing depending on story telling marketing and programme's viewing engagement.
The culture of consumption is changing rapidly. No matter how good a good product, depending on where to buy, the service and the price can be different. In some situation, people are willing to pay much more to take any more special treatment. The value of the identical merchandise is judged differently. The place that people can purchase increase enormously different. Since 1995, home-shopping industry have increased and have been to huge retail industry approaching to 10 trillion in Korea. Considering the history of home-shopping market been 20 years, It is massive speed. Compared that two home-shopping channel, 39 shopping(CJ) and LG45(GS), at first, begun to sell the product of the medium-sized businesses, recently, large corporate, CJ, Lotte, Hyundai and Lotte, etc, launch in to the home-shopping industry and, total 7 TV home-shopping channels, such as IM Homeshopping, Home & Shopping, have opened up, and Shinsaegae Homeshopping prepare in to the TV home-shopping. The channels that people can purchase, through not only tv home-shopping but also mobile commerce are variety and Anywhere, in the place of the concept " editor's shop", People can purchase foreign luxury goods which was seen in the department store. In the face of increased competition, TV home-shopping try to find the way out. Although the same goods sold in the number of channels, Each is different sales. According to how shopping host sell products, sales are affect that, depending on the background music and stage change, it affects on and the result is different depending under which conditions are sold. In particular, the importance of the shopping host describing the goods grows more and more , and the situation is interested in that a shopping host leads the goods with the story. Each home-shopping company try to be pay attention to the people, that's because home-shopping companies do scout a famous shopping host. To secure the regular customer, the companies made the TV home shopping programs or shopping host's blog or internet cafe and invite the regular customers and create the Fandom and then lead the customer's activities. Not customers are no longer just cheap to buy products simply, but when they felt worth to purchase, they feel the purchasing needs. This is tv watching home-shopping program of the purchase by leading the flow and also a way to try to connect That's because this phenomenon happened recently, until now it is not active leading researches. In this study, therefore, it is researched two issues. First, is it effective to purchase intension of Home tv the customer the storytelling techniques ? Second, does it contribute to the customer's loyalty and re-purchase to the tv home-shopping storytelling Marketing? Through this research issues, this study analyze what effect the sales shopping host's story telling has on the sales and circumstantial evidence of consumers has on the final purchasing needs. It tries to find various ways for the connection processes to purchasing depending on story telling marketing and programme's viewing engagement.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.