본 연구의 목적은 유럽의 축구 선진국과 한국의 유소년 축구 육성 및 관리체계를 검토하고 중국 축구의 실태를 비교하여 중국의 새로운 유소년 축구 육성‧관리체계 구축에 건설적인 의견을 제시하는데 있다. 이러한 목적을 달성하기 위해 본 연구에서는 선진유럽과 한국 및 중국의 유소년 축구 인재육성에 관련된 문헌을 비교 연구하여 이론적 근거를 마련하였으며, 선행연구 분석과 인터뷰를 통해 수집한 자료들을 비교분석하고 종합하여 다음과 같은 결과를 도출하였다. 첫째, 선진유럽과 한국의 유소년 축구인재 육성시스템은 독립된 사회기구에 의해서 다원화된 시스템으로 운영되지만, 중국의 유소년 축구인재 육성시스템은 정부의 역량에 의해 추진되는 것이 많아 중국 유소년 축구 발전에 많은 장애가 되고 있다. 둘째, 선진유럽과 한국은 유소년 축구인재육성을 위한 투자측면에서 정부, 기업, 기타 사회기구 등 다양한 지원루트가 있지만, 중국의 경우 국가체육총국에 의존하고 있어 유소년 축구인재 육성자금을 충분이 보장받기 어렵다. 셋째, 선진유럽과 한국은 유소년 축구 훈련과 교과학습을 긴밀하게 연결하여 축구 훈련과정이 교과학습에서 크게 벗어나지 않지만, 중국의 유소년 축구 육성체계는 숙식, 학습, 훈련의 “3집중”제로 실시된다. 즉, 오전에는 수업하고 오후에는 훈련하는 방식으로 운영하여 많은 유소년 축구선수들이 교과학습을 포기하는 일이 발생하여 선수들의 학습수준을 저하시켜 사회적응력이 떨어지는 현상을 초래한다. 넷째, 선진유럽과 한국의 유소년 축구코치 육성체계는 체계적이고 ...
본 연구의 목적은 유럽의 축구 선진국과 한국의 유소년 축구 육성 및 관리체계를 검토하고 중국 축구의 실태를 비교하여 중국의 새로운 유소년 축구 육성‧관리체계 구축에 건설적인 의견을 제시하는데 있다. 이러한 목적을 달성하기 위해 본 연구에서는 선진유럽과 한국 및 중국의 유소년 축구 인재육성에 관련된 문헌을 비교 연구하여 이론적 근거를 마련하였으며, 선행연구 분석과 인터뷰를 통해 수집한 자료들을 비교분석하고 종합하여 다음과 같은 결과를 도출하였다. 첫째, 선진유럽과 한국의 유소년 축구인재 육성시스템은 독립된 사회기구에 의해서 다원화된 시스템으로 운영되지만, 중국의 유소년 축구인재 육성시스템은 정부의 역량에 의해 추진되는 것이 많아 중국 유소년 축구 발전에 많은 장애가 되고 있다. 둘째, 선진유럽과 한국은 유소년 축구인재육성을 위한 투자측면에서 정부, 기업, 기타 사회기구 등 다양한 지원루트가 있지만, 중국의 경우 국가체육총국에 의존하고 있어 유소년 축구인재 육성자금을 충분이 보장받기 어렵다. 셋째, 선진유럽과 한국은 유소년 축구 훈련과 교과학습을 긴밀하게 연결하여 축구 훈련과정이 교과학습에서 크게 벗어나지 않지만, 중국의 유소년 축구 육성체계는 숙식, 학습, 훈련의 “3집중”제로 실시된다. 즉, 오전에는 수업하고 오후에는 훈련하는 방식으로 운영하여 많은 유소년 축구선수들이 교과학습을 포기하는 일이 발생하여 선수들의 학습수준을 저하시켜 사회적응력이 떨어지는 현상을 초래한다. 넷째, 선진유럽과 한국의 유소년 축구코치 육성체계는 체계적이고 관리도 엄격하여 코치수준이 높지만, 중국은 아직 계획적이고 체계적인 코치 육성체계가 구축되어 있지 않다. 본 연구결과에 비추어 볼 때, 중국의 올바른 유소년 축구인재 육성을 위해서는 국가체육총국과 교육부가 연합하여 축구활동과 학습활동이 균형적으로 이루어지도록 해야 하며, 시장경제에 적합한 법규를 제정하여 유소년 축구인재 육성사업이 조화롭고 지속적인 발전 사업으로 실시되도록 해야 한다. 또한 과학적인 코치양성시스템을 구축하여 유소년 축구인재 육성의 질을 제고하고, 다원화된 대회시스템을 구축하여 합리적인 경쟁을 통해 유소년 축구팀의 발전을 촉진 시키도록 해야 한다.
본 연구의 목적은 유럽의 축구 선진국과 한국의 유소년 축구 육성 및 관리체계를 검토하고 중국 축구의 실태를 비교하여 중국의 새로운 유소년 축구 육성‧관리체계 구축에 건설적인 의견을 제시하는데 있다. 이러한 목적을 달성하기 위해 본 연구에서는 선진유럽과 한국 및 중국의 유소년 축구 인재육성에 관련된 문헌을 비교 연구하여 이론적 근거를 마련하였으며, 선행연구 분석과 인터뷰를 통해 수집한 자료들을 비교분석하고 종합하여 다음과 같은 결과를 도출하였다. 첫째, 선진유럽과 한국의 유소년 축구인재 육성시스템은 독립된 사회기구에 의해서 다원화된 시스템으로 운영되지만, 중국의 유소년 축구인재 육성시스템은 정부의 역량에 의해 추진되는 것이 많아 중국 유소년 축구 발전에 많은 장애가 되고 있다. 둘째, 선진유럽과 한국은 유소년 축구인재육성을 위한 투자측면에서 정부, 기업, 기타 사회기구 등 다양한 지원루트가 있지만, 중국의 경우 국가체육총국에 의존하고 있어 유소년 축구인재 육성자금을 충분이 보장받기 어렵다. 셋째, 선진유럽과 한국은 유소년 축구 훈련과 교과학습을 긴밀하게 연결하여 축구 훈련과정이 교과학습에서 크게 벗어나지 않지만, 중국의 유소년 축구 육성체계는 숙식, 학습, 훈련의 “3집중”제로 실시된다. 즉, 오전에는 수업하고 오후에는 훈련하는 방식으로 운영하여 많은 유소년 축구선수들이 교과학습을 포기하는 일이 발생하여 선수들의 학습수준을 저하시켜 사회적응력이 떨어지는 현상을 초래한다. 넷째, 선진유럽과 한국의 유소년 축구코치 육성체계는 체계적이고 관리도 엄격하여 코치수준이 높지만, 중국은 아직 계획적이고 체계적인 코치 육성체계가 구축되어 있지 않다. 본 연구결과에 비추어 볼 때, 중국의 올바른 유소년 축구인재 육성을 위해서는 국가체육총국과 교육부가 연합하여 축구활동과 학습활동이 균형적으로 이루어지도록 해야 하며, 시장경제에 적합한 법규를 제정하여 유소년 축구인재 육성사업이 조화롭고 지속적인 발전 사업으로 실시되도록 해야 한다. 또한 과학적인 코치양성시스템을 구축하여 유소년 축구인재 육성의 질을 제고하고, 다원화된 대회시스템을 구축하여 합리적인 경쟁을 통해 유소년 축구팀의 발전을 촉진 시키도록 해야 한다.
The purpose of this study is to present constructive opinion in shaping new promotion and management system for Chinese Youth Soccer, as I compare the system of the advanced Europe, Korea and China. To attain this object I arranged a theoretical basis through comparison the papers related w...
The purpose of this study is to present constructive opinion in shaping new promotion and management system for Chinese Youth Soccer, as I compare the system of the advanced Europe, Korea and China. To attain this object I arranged a theoretical basis through comparison the papers related with Youth Soccer system between advanced Europe, Korea and China. I comparatively analyzed the materials which was obtained by analyzing preceded researchers and interview. The results of the study are as follows; First, though the promotion and management system of the advanced Europe and Korea for Youth Soccer is managing by the independent organization pluralistically, Chinese system managing by government. And it is an obstacle to it’s development for Chinese Youth Soccer. Second, there are many ways in investment for example government, company and social organization in the Europe and Korea, but they are short of funds for Youth Soccer in China by depending on government only. Third, they are in close cooperation between soccer and study in the Europe and Korea. But they operate the soccer training according to “three concentrative system”; room and board, study, practice. So many Youth Soccer players give up study and they lose adaptation in the society. Forth, as the training system for soccer coach is very systematic and they manage them strictly, they are on a high level in Europe and Korea. But they did not construct the promotion system for coach systematically yet in China. According to the result of this research, they need to try to make parallel between soccer and study for Youth Soccer in China. And they need to make a law for Youth Soccer which is fit in the market economy. They need to construct the scientific training system for soccer coach to make their quality high, and the pluralistic tournament system to promote the youth player through it.
The purpose of this study is to present constructive opinion in shaping new promotion and management system for Chinese Youth Soccer, as I compare the system of the advanced Europe, Korea and China. To attain this object I arranged a theoretical basis through comparison the papers related with Youth Soccer system between advanced Europe, Korea and China. I comparatively analyzed the materials which was obtained by analyzing preceded researchers and interview. The results of the study are as follows; First, though the promotion and management system of the advanced Europe and Korea for Youth Soccer is managing by the independent organization pluralistically, Chinese system managing by government. And it is an obstacle to it’s development for Chinese Youth Soccer. Second, there are many ways in investment for example government, company and social organization in the Europe and Korea, but they are short of funds for Youth Soccer in China by depending on government only. Third, they are in close cooperation between soccer and study in the Europe and Korea. But they operate the soccer training according to “three concentrative system”; room and board, study, practice. So many Youth Soccer players give up study and they lose adaptation in the society. Forth, as the training system for soccer coach is very systematic and they manage them strictly, they are on a high level in Europe and Korea. But they did not construct the promotion system for coach systematically yet in China. According to the result of this research, they need to try to make parallel between soccer and study for Youth Soccer in China. And they need to make a law for Youth Soccer which is fit in the market economy. They need to construct the scientific training system for soccer coach to make their quality high, and the pluralistic tournament system to promote the youth player through it.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.