본 연구는 인구의 변화와 가구구조의 변화에 따라 거주자 중심의 시장으로 변화하는 주택 시장에서 주거상품의 거주자 중심으로의 변화를 연구하였다. 그 결과 시간의 흐름에 따라 국내의 인구는 계속하여 줄어들고, 가구의 구조 역시 1·2인 가구가 많아지고 있음을 알 수 있었다.
인구통계학적인 측면에서 이러한 현상을 선행으로 겪은 일본의 사례와 비교하여 인구 및 가구구조의 변화에 따라 주거상품의 변화가 어떻게 발생할 것인가 살펴보았다. 그 결과 1·2인 가구의 증가에 따라 소형 주거상품이 증가할 것으로 보고, 거주자 중심의 시장...
본 연구는 인구의 변화와 가구구조의 변화에 따라 거주자 중심의 시장으로 변화하는 주택 시장에서 주거상품의 거주자 중심으로의 변화를 연구하였다. 그 결과 시간의 흐름에 따라 국내의 인구는 계속하여 줄어들고, 가구의 구조 역시 1·2인 가구가 많아지고 있음을 알 수 있었다.
인구통계학적인 측면에서 이러한 현상을 선행으로 겪은 일본의 사례와 비교하여 인구 및 가구구조의 변화에 따라 주거상품의 변화가 어떻게 발생할 것인가 살펴보았다. 그 결과 1·2인 가구의 증가에 따라 소형 주거상품이 증가할 것으로 보고, 거주자 중심의 시장변화에 맞추어 거주자들이 원하는 방향에 맞추어 컨셉 상품이 나타날 것으로 보며, 재산 증식의 수단으로서 투자의 의미의 상품에서 실질적으로 거주하기 위한 주거 목적으로 주거상품이 등장함에 따라 임대주택 상품과 같이 거주자 중심으로의 인식 변화에 맞게 거주자 맞춤형 상품들이 각광 받을 것으로 나타났다. 그리고 고령인구의 증가는 실버타운과 같은 고령자 맞춤형 상품의 증가를 불러 올 것이라 도출 되었다.
이처럼 인구와 가구구조 변화에 따른 주거상품의 변화를 바탕으로 앞으로 주거상품의 변화에 있어 탄력적으로 대응할 수 있을 것이다.
본 연구는 인구의 변화와 가구구조의 변화에 따라 거주자 중심의 시장으로 변화하는 주택 시장에서 주거상품의 거주자 중심으로의 변화를 연구하였다. 그 결과 시간의 흐름에 따라 국내의 인구는 계속하여 줄어들고, 가구의 구조 역시 1·2인 가구가 많아지고 있음을 알 수 있었다.
인구통계학적인 측면에서 이러한 현상을 선행으로 겪은 일본의 사례와 비교하여 인구 및 가구구조의 변화에 따라 주거상품의 변화가 어떻게 발생할 것인가 살펴보았다. 그 결과 1·2인 가구의 증가에 따라 소형 주거상품이 증가할 것으로 보고, 거주자 중심의 시장변화에 맞추어 거주자들이 원하는 방향에 맞추어 컨셉 상품이 나타날 것으로 보며, 재산 증식의 수단으로서 투자의 의미의 상품에서 실질적으로 거주하기 위한 주거 목적으로 주거상품이 등장함에 따라 임대주택 상품과 같이 거주자 중심으로의 인식 변화에 맞게 거주자 맞춤형 상품들이 각광 받을 것으로 나타났다. 그리고 고령인구의 증가는 실버타운과 같은 고령자 맞춤형 상품의 증가를 불러 올 것이라 도출 되었다.
이처럼 인구와 가구구조 변화에 따른 주거상품의 변화를 바탕으로 앞으로 주거상품의 변화에 있어 탄력적으로 대응할 수 있을 것이다.
In this study, in response to changes in the structure of the change and furniture of the population, it was studied the change of the center residents of residential products in the housing market that changes in the center of the market residents. As a result, along the flow of time, the domestic ...
In this study, in response to changes in the structure of the change and furniture of the population, it was studied the change of the center residents of residential products in the housing market that changes in the center of the market residents. As a result, along the flow of time, the domestic population decreases continuously, it was possible to know also the structure of the furniture 1, 2 person households are increasing.
From demographic aspect, as compared to prior experienced Japanese cases, in response to changes in the population and family structure and how it occurs. As a result, a small residential products will increase in response to an increase of 1 and 2 -person households, it is assumed that concept commodity is displayed in accordance with the direction in which the residents hope to match the change in the center of the market residents, for the purpose of housing in order to substantially residence from the product of the meaning of the investment as a means of property growth, as housing products appear, in accordance with the change in the recognition of the center residents as rental housing of goods residence customize products.
And an increase of the elderly population, it will come lead to an increase in the elderly custom products such as Silver Town .
Thus, based on the change of the house products accompanying the change in population and family structure, it will be able to respond flexibly on the future of residential products.
In this study, in response to changes in the structure of the change and furniture of the population, it was studied the change of the center residents of residential products in the housing market that changes in the center of the market residents. As a result, along the flow of time, the domestic population decreases continuously, it was possible to know also the structure of the furniture 1, 2 person households are increasing.
From demographic aspect, as compared to prior experienced Japanese cases, in response to changes in the population and family structure and how it occurs. As a result, a small residential products will increase in response to an increase of 1 and 2 -person households, it is assumed that concept commodity is displayed in accordance with the direction in which the residents hope to match the change in the center of the market residents, for the purpose of housing in order to substantially residence from the product of the meaning of the investment as a means of property growth, as housing products appear, in accordance with the change in the recognition of the center residents as rental housing of goods residence customize products.
And an increase of the elderly population, it will come lead to an increase in the elderly custom products such as Silver Town .
Thus, based on the change of the house products accompanying the change in population and family structure, it will be able to respond flexibly on the future of residential products.
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