이동통신시대의 발달에 따라 스마트폰이 점점 핸드폰시장이 주류가 되고 있으며, 스마트폰이 현대인의 생활방식과 전통적인 통신도구의 추세를 바꾸고 있다. 소비자들은 핸드폰의 외관과 기능에 만족하지 않고, 핸드폰의 운영체제가 가져오는 더 질 높고 개성화된 서비스를 원하고 있다. 중국 핸드폰시장은 현재 가장 큰 스마트폰 시장이지만 경쟁도 아주 치열하다. 2010년 4월에 창립된, 오직 이동통신만을 기반으로 스마트폰을 생산하는 '주)샤오미'가 있다. 샤오미 회사의 초창기 모습을 보면, 인지도가 굉장히 낮아 대부분의 소비자들이 선호하지 않는 회사였다. 하지만, 현재는 세계에서 3번째로 생산량이 많은 기업으로 자리를 잡았으며, 중국에서 뿐만 아니라 싱가포르, 홍콩, 인도까지 판매시장이 확대 될 만큼의 큰 영향력을 가진 회사가 되었다. 샤오미는 중국의 신생 핸드폰 브랜드로서, 높은 가성비와 독특한 ...
이동통신시대의 발달에 따라 스마트폰이 점점 핸드폰시장이 주류가 되고 있으며, 스마트폰이 현대인의 생활방식과 전통적인 통신도구의 추세를 바꾸고 있다. 소비자들은 핸드폰의 외관과 기능에 만족하지 않고, 핸드폰의 운영체제가 가져오는 더 질 높고 개성화된 서비스를 원하고 있다. 중국 핸드폰시장은 현재 가장 큰 스마트폰 시장이지만 경쟁도 아주 치열하다. 2010년 4월에 창립된, 오직 이동통신만을 기반으로 스마트폰을 생산하는 '주)샤오미'가 있다. 샤오미 회사의 초창기 모습을 보면, 인지도가 굉장히 낮아 대부분의 소비자들이 선호하지 않는 회사였다. 하지만, 현재는 세계에서 3번째로 생산량이 많은 기업으로 자리를 잡았으며, 중국에서 뿐만 아니라 싱가포르, 홍콩, 인도까지 판매시장이 확대 될 만큼의 큰 영향력을 가진 회사가 되었다. 샤오미는 중국의 신생 핸드폰 브랜드로서, 높은 가성비와 독특한 마케팅전략을 통해 소비자들 앞에 나타나 중국시장에서 연속적인 판매 기적을 창조했을 뿐만 아니라, 전세계에서도 성공적인 결과를 나타내고 있다. 창립 3년후, 샤오미 핸드폰은 화웨이, 레노버와 어깨를 나란히 하는 브랜드로 성장하였고 인터넷 매체에서의 인기는 애플과 삼성을 위협하는 브랜드가 되었다. 반면에, 2008년부터 2013년까지 중국에서 판매량 연속 1위를 차지하였고 스마트폰의 대명사라고 불리우던 삼성은 중국에서의 인지도가 점점 떨어지는 모습을 보이고 있다. 시장점유율은 2013년도 4분기에 18.8%였던 것에 반해, 현재는 절반도 못 미치는 수준인 7.9%로 급락했다. 본문은 샤오미 성장배경, 샤오미회사 타겟, 제품, 가격 경쟁력 및 마케팅전략에 대해 알아보고 샤오미가 어떻게 이렇게 짧은 시간 내에 빠르게 발전하고 이런 큰 성과를 거둘 수 있었는지에 대한 이유를 도출한다. 또, 중국시장 내의 다른 인기 브랜드인 삼성과 애플에 대해 조사하여 중국 사람들이 선호하는 이유를 도출하고 샤오미와 삼성의 애플에 비한 문제점을 분석한다. 뿐만 아니라, 샤오미, 애플, 삼성의 문제점을 보완 대책을 제시하고 삼성이 앞으로 중국시장에서 나아가야할 방안을 제시한다.
이동통신시대의 발달에 따라 스마트폰이 점점 핸드폰시장이 주류가 되고 있으며, 스마트폰이 현대인의 생활방식과 전통적인 통신도구의 추세를 바꾸고 있다. 소비자들은 핸드폰의 외관과 기능에 만족하지 않고, 핸드폰의 운영체제가 가져오는 더 질 높고 개성화된 서비스를 원하고 있다. 중국 핸드폰시장은 현재 가장 큰 스마트폰 시장이지만 경쟁도 아주 치열하다. 2010년 4월에 창립된, 오직 이동통신만을 기반으로 스마트폰을 생산하는 '주)샤오미'가 있다. 샤오미 회사의 초창기 모습을 보면, 인지도가 굉장히 낮아 대부분의 소비자들이 선호하지 않는 회사였다. 하지만, 현재는 세계에서 3번째로 생산량이 많은 기업으로 자리를 잡았으며, 중국에서 뿐만 아니라 싱가포르, 홍콩, 인도까지 판매시장이 확대 될 만큼의 큰 영향력을 가진 회사가 되었다. 샤오미는 중국의 신생 핸드폰 브랜드로서, 높은 가성비와 독특한 마케팅전략을 통해 소비자들 앞에 나타나 중국시장에서 연속적인 판매 기적을 창조했을 뿐만 아니라, 전세계에서도 성공적인 결과를 나타내고 있다. 창립 3년후, 샤오미 핸드폰은 화웨이, 레노버와 어깨를 나란히 하는 브랜드로 성장하였고 인터넷 매체에서의 인기는 애플과 삼성을 위협하는 브랜드가 되었다. 반면에, 2008년부터 2013년까지 중국에서 판매량 연속 1위를 차지하였고 스마트폰의 대명사라고 불리우던 삼성은 중국에서의 인지도가 점점 떨어지는 모습을 보이고 있다. 시장점유율은 2013년도 4분기에 18.8%였던 것에 반해, 현재는 절반도 못 미치는 수준인 7.9%로 급락했다. 본문은 샤오미 성장배경, 샤오미회사 타겟, 제품, 가격 경쟁력 및 마케팅전략에 대해 알아보고 샤오미가 어떻게 이렇게 짧은 시간 내에 빠르게 발전하고 이런 큰 성과를 거둘 수 있었는지에 대한 이유를 도출한다. 또, 중국시장 내의 다른 인기 브랜드인 삼성과 애플에 대해 조사하여 중국 사람들이 선호하는 이유를 도출하고 샤오미와 삼성의 애플에 비한 문제점을 분석한다. 뿐만 아니라, 샤오미, 애플, 삼성의 문제점을 보완 대책을 제시하고 삼성이 앞으로 중국시장에서 나아가야할 방안을 제시한다.
With the development of mobile communication, Smart phones are becoming mainstream increasingly in the mobile phone market and it is changing the trend of modern generations lifestyles and traditional communication tools. Consumers are not satisfied with the appearance and basic functions of mobile ...
With the development of mobile communication, Smart phones are becoming mainstream increasingly in the mobile phone market and it is changing the trend of modern generations lifestyles and traditional communication tools. Consumers are not satisfied with the appearance and basic functions of mobile phones but wants the operating system with higher quality and personalized service. The Chinese mobile phone market not only the largest Smart phone market, but the competition is also very intense. Established in April 2010, Xiaomi is the only company producing Smart phones based on mobile communications. In early stages of Xiaomi company, consumers did not prefer Xiaomi due to low awareness, but today it is the company with third largest production worldwide, and it has become a company that influenced the expansion of the sales market not only in China, as well as in Singapore, Hong Kong, and India. Xiaomi is the new Smart phone brand that made continuous sales miracle in the Chinese market to the consumer through its highly cost-effective and unique marketing strategy. After 3 years of establishment, Xiaomi positioned itself side-by-side with brands like Huwei and Lenovo, and its internet medium popularity became threat to the brands like Apple and Samsung. On the other hand, from 2008 to 2013, Samsung, which had established itself as number one in selling smart phones in China, gradually started losing its recognition in the Chinese phone market. Whereas the market share of Samsung in the fourth quarter of 2013 was 18.8%, today the share 7.9% which is less than half of 2013. The thesis discusses the development background of Xiaomi, the target, product, price competitiveness and marketing strategies of Xiaomi, discuss the reasons for how Xiaomi developed rapidly within the short period of time reaping such a great success. Also, this thesis will research on other popular brands in the Chinese market including Samsung and Apple, the reasons for Chinese consumer‘s preference, and comparative problem analysis of Xiaomi, Samsung and Apple. Furthermore, propose the future development direction of Xiaomi, Apple and Samsung in the Chinese phone market.
With the development of mobile communication, Smart phones are becoming mainstream increasingly in the mobile phone market and it is changing the trend of modern generations lifestyles and traditional communication tools. Consumers are not satisfied with the appearance and basic functions of mobile phones but wants the operating system with higher quality and personalized service. The Chinese mobile phone market not only the largest Smart phone market, but the competition is also very intense. Established in April 2010, Xiaomi is the only company producing Smart phones based on mobile communications. In early stages of Xiaomi company, consumers did not prefer Xiaomi due to low awareness, but today it is the company with third largest production worldwide, and it has become a company that influenced the expansion of the sales market not only in China, as well as in Singapore, Hong Kong, and India. Xiaomi is the new Smart phone brand that made continuous sales miracle in the Chinese market to the consumer through its highly cost-effective and unique marketing strategy. After 3 years of establishment, Xiaomi positioned itself side-by-side with brands like Huwei and Lenovo, and its internet medium popularity became threat to the brands like Apple and Samsung. On the other hand, from 2008 to 2013, Samsung, which had established itself as number one in selling smart phones in China, gradually started losing its recognition in the Chinese phone market. Whereas the market share of Samsung in the fourth quarter of 2013 was 18.8%, today the share 7.9% which is less than half of 2013. The thesis discusses the development background of Xiaomi, the target, product, price competitiveness and marketing strategies of Xiaomi, discuss the reasons for how Xiaomi developed rapidly within the short period of time reaping such a great success. Also, this thesis will research on other popular brands in the Chinese market including Samsung and Apple, the reasons for Chinese consumer‘s preference, and comparative problem analysis of Xiaomi, Samsung and Apple. Furthermore, propose the future development direction of Xiaomi, Apple and Samsung in the Chinese phone market.
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