최근 중국의 경제발전에 따라 중국 사람들의 해외여행 비중이 증가하면서 한국에서 구경하는 문화공연도 여행상품의 한 종류로 큰 인기를 얻고 있다. 그중에서도 뮤지컬은 공연 종류의 하나로써 중국 관람객들의 많은 관심을 받고 있다. 한류 열풍의 영향 때문에 한류콘서트를 보기 위해서 한국을 방문하는 많은 중국 관광객들이 점점 한류스타가 출연한 뮤지컬을 많이 선택하는 추세를 보이고 있다. 따라서, 중국 관람객을 중심으로 한류 스타마케팅의 대한 연구가 필요한 시점이다. 본 연구는 중국 관람객 중에서 가장 큰 비중을 차지한 여성 관람객을 중심으로 연구하였다. 본 연구의 목적은 실증분석을 통하여 중국 여성 관람객의 공연관람요인과 만족도 및 행동의사의 관계를 알아보도록 함에 있다. 본 연구에서는 중국 여성 관람객이 한류스타 마케팅을 활용한 뮤지컬에 대해 어떠한 태도를 가지고 있는지, 공연을 관람할 때 어떠한 요소를 중요하다고 생각하는지를 알아보기 위하여 공연관람요인을 ...
최근 중국의 경제발전에 따라 중국 사람들의 해외여행 비중이 증가하면서 한국에서 구경하는 문화공연도 여행상품의 한 종류로 큰 인기를 얻고 있다. 그중에서도 뮤지컬은 공연 종류의 하나로써 중국 관람객들의 많은 관심을 받고 있다. 한류 열풍의 영향 때문에 한류콘서트를 보기 위해서 한국을 방문하는 많은 중국 관광객들이 점점 한류스타가 출연한 뮤지컬을 많이 선택하는 추세를 보이고 있다. 따라서, 중국 관람객을 중심으로 한류 스타마케팅의 대한 연구가 필요한 시점이다. 본 연구는 중국 관람객 중에서 가장 큰 비중을 차지한 여성 관람객을 중심으로 연구하였다. 본 연구의 목적은 실증분석을 통하여 중국 여성 관람객의 공연관람요인과 만족도 및 행동의사의 관계를 알아보도록 함에 있다. 본 연구에서는 중국 여성 관람객이 한류스타 마케팅을 활용한 뮤지컬에 대해 어떠한 태도를 가지고 있는지, 공연을 관람할 때 어떠한 요소를 중요하다고 생각하는지를 알아보기 위하여 공연관람요인을 독립변수로 하여 만족도에 영향이 있는지를 연구하였다. 본 연구는 인터넷과 모바일을 이용하여 팬클럽에서 설문조사하는 방법과 한국에서 관람경험이 있는 사람에게 직접 설문조사를 하는 방법을 통하여 중국 여성 관람객 총 205명을 대상으로 연구를 진행하였다. 그 결과, 공연관람요인 중에서 작품 요인, 고객서비스 요인, 가격 요인, 배우 요인이 만족도에 통계적으로 유의한 영향을 미친다는 것을 알게되었다. 또한, 만족도가 재관람의도와 추천의사에 통계적으로 유의한 영향을 미치는 것으로 분석되었으며 재관람의도가 추천의사에 정(+)의 영향을 미친다는것을 알 수 있었다. 특히 공연관람요인 중에서 배우 요인이 만족도에 가장 큰 영향을 미치는 것으로 나타났으며 스타마케팅의 긍정적인 효과를 볼 수 있었다. 따라서 본 연구의 결과는 중국 여성관람객의 뮤지컬 공연관람요인을 파악하고 앞으로 중국 관람객을 대상으로 한국 뮤지컬 마케팅 전략방안 도출에 기여할 할 수 있을 것을 예상하고 있다.
최근 중국의 경제발전에 따라 중국 사람들의 해외여행 비중이 증가하면서 한국에서 구경하는 문화공연도 여행상품의 한 종류로 큰 인기를 얻고 있다. 그중에서도 뮤지컬은 공연 종류의 하나로써 중국 관람객들의 많은 관심을 받고 있다. 한류 열풍의 영향 때문에 한류콘서트를 보기 위해서 한국을 방문하는 많은 중국 관광객들이 점점 한류스타가 출연한 뮤지컬을 많이 선택하는 추세를 보이고 있다. 따라서, 중국 관람객을 중심으로 한류 스타마케팅의 대한 연구가 필요한 시점이다. 본 연구는 중국 관람객 중에서 가장 큰 비중을 차지한 여성 관람객을 중심으로 연구하였다. 본 연구의 목적은 실증분석을 통하여 중국 여성 관람객의 공연관람요인과 만족도 및 행동의사의 관계를 알아보도록 함에 있다. 본 연구에서는 중국 여성 관람객이 한류스타 마케팅을 활용한 뮤지컬에 대해 어떠한 태도를 가지고 있는지, 공연을 관람할 때 어떠한 요소를 중요하다고 생각하는지를 알아보기 위하여 공연관람요인을 독립변수로 하여 만족도에 영향이 있는지를 연구하였다. 본 연구는 인터넷과 모바일을 이용하여 팬클럽에서 설문조사하는 방법과 한국에서 관람경험이 있는 사람에게 직접 설문조사를 하는 방법을 통하여 중국 여성 관람객 총 205명을 대상으로 연구를 진행하였다. 그 결과, 공연관람요인 중에서 작품 요인, 고객서비스 요인, 가격 요인, 배우 요인이 만족도에 통계적으로 유의한 영향을 미친다는 것을 알게되었다. 또한, 만족도가 재관람의도와 추천의사에 통계적으로 유의한 영향을 미치는 것으로 분석되었으며 재관람의도가 추천의사에 정(+)의 영향을 미친다는것을 알 수 있었다. 특히 공연관람요인 중에서 배우 요인이 만족도에 가장 큰 영향을 미치는 것으로 나타났으며 스타마케팅의 긍정적인 효과를 볼 수 있었다. 따라서 본 연구의 결과는 중국 여성관람객의 뮤지컬 공연관람요인을 파악하고 앞으로 중국 관람객을 대상으로 한국 뮤지컬 마케팅 전략방안 도출에 기여할 할 수 있을 것을 예상하고 있다.
Recently, with the development of economy in China, the number of people who goes on a trip is increased. Watching performance in Korea is also a very popular kind of tourist commodity. Among them, the musical as a performance is very popular for the Chinese audience. Many people who had seen the co...
Recently, with the development of economy in China, the number of people who goes on a trip is increased. Watching performance in Korea is also a very popular kind of tourist commodity. Among them, the musical as a performance is very popular for the Chinese audience. Many people who had seen the concert in Korea, now they choose to see the musical due to the influence of Korea-wave. Therefore, it is very necessary to study on the star marketing of the Chinese audience as the object. This study takes the largest proportion of Chinese female audience as the object. The aim of the study is to figure out watching factors to visitors and to evaluate their overall satisfaction level and behavior intention. By studying the effects of the watching factors on the satisfaction, this research mainly to study the Chinese female audiences' attitudes toward star marketing and what is the most important factor when they watch the musical. This study through the network and mobile phone in the fan club to the 205 people who have seen musical in Korea conducted a questionnaire survey. The results show some factors, which include customer service factors, price factors, actors factors, which have some benefits on the satisfaction. And then Satisfaction have beneficial influence on the behavior intention. And re-attendence have beneficial influence on the recommendation intention. Among the watching factors, the actor factor is the most influential factor. This shows the positive effect of star marketing. Therefore the result of this study is to grasp the musical watching factors of Chinese female audience. Later, this is contributive with the Chinese audience for the object of the production of marketing programs.
Recently, with the development of economy in China, the number of people who goes on a trip is increased. Watching performance in Korea is also a very popular kind of tourist commodity. Among them, the musical as a performance is very popular for the Chinese audience. Many people who had seen the concert in Korea, now they choose to see the musical due to the influence of Korea-wave. Therefore, it is very necessary to study on the star marketing of the Chinese audience as the object. This study takes the largest proportion of Chinese female audience as the object. The aim of the study is to figure out watching factors to visitors and to evaluate their overall satisfaction level and behavior intention. By studying the effects of the watching factors on the satisfaction, this research mainly to study the Chinese female audiences' attitudes toward star marketing and what is the most important factor when they watch the musical. This study through the network and mobile phone in the fan club to the 205 people who have seen musical in Korea conducted a questionnaire survey. The results show some factors, which include customer service factors, price factors, actors factors, which have some benefits on the satisfaction. And then Satisfaction have beneficial influence on the behavior intention. And re-attendence have beneficial influence on the recommendation intention. Among the watching factors, the actor factor is the most influential factor. This shows the positive effect of star marketing. Therefore the result of this study is to grasp the musical watching factors of Chinese female audience. Later, this is contributive with the Chinese audience for the object of the production of marketing programs.
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