한국 공연 산업 발전의 선봉으로서의 소극장 공연은 매년 급격히 반전하여 점차 새로운 영역에서 정착하고 있으며 마케팅믹스 측면에서 시장 활성화 방안을 점차 보완해 나가고 있다. 중국의 소극장은 독립적인 경쟁 주체로서 시장에 진입하여 치열한 시장경쟁을 마주하게 되었다. 소극장의 경영 목표가 정상 운영을 유지하는 데서 점차 투자 수익을 중요시하는 데로 변화하면서 소극장의 경영 문제도 더욱 중요해 졌는바 중국 소극장 시장 경영에 대한 연구가 현실적으로 유의미하게 되었다. 본 논문의 목적은 한국 소극장 공연 프로모션 성공전략을 찾아보고, 중국 소극장 프로모션에 활성화 방안을 제시하는 것이다. 본 논문의 목적 달성을 위한 연구문제를 설정했다. 첫째 한국 소극장 프로모션 방안을 분석하여 효과적인 프로모션 방법을 알아보고자 하였다. 둘째, 중국의 소극장 경영현황 및 프로모션을 위해 시행했던 홍보 방법을 알아본다. 셋째, 중국 소극장 발전환경에서 소극장 공연 홍보 중에 가장 어려웠던 점을 알아본다. 넷째, 중국의 소극장 프로모션의 효율을 제고하기 위해 소극장 특성, 경영 현황 및 프로모션 개선사항을 중심으로 심층면접법을 통해 연구했다. 본 논문은 문헌고찰을 통해 소극장의 개념과 특성, 프로모션의 개념과 구성 요소 및 한국 대학로 소극장을 중심으로 프로모션 사례를 분석해 본다. 실증적 분석도 병행하여 소극장 경영 현황과 시장 마케팅 방안 등 프로모션 층면에 알아보기 위해 한국과 중국 소극장 경영자나 공연 기획자들을 대상으로 심층면접을 실시하였다. 본 논문은 문헌조사를 바탕으로 구성·실시된 심층면접을 통해 많은 의견을 수렴할 수 있었다. 초연 전의 언론홍보와 제휴프로모션, 온라인 홍보, 모발일(...
한국 공연 산업 발전의 선봉으로서의 소극장 공연은 매년 급격히 반전하여 점차 새로운 영역에서 정착하고 있으며 마케팅믹스 측면에서 시장 활성화 방안을 점차 보완해 나가고 있다. 중국의 소극장은 독립적인 경쟁 주체로서 시장에 진입하여 치열한 시장경쟁을 마주하게 되었다. 소극장의 경영 목표가 정상 운영을 유지하는 데서 점차 투자 수익을 중요시하는 데로 변화하면서 소극장의 경영 문제도 더욱 중요해 졌는바 중국 소극장 시장 경영에 대한 연구가 현실적으로 유의미하게 되었다. 본 논문의 목적은 한국 소극장 공연 프로모션 성공전략을 찾아보고, 중국 소극장 프로모션에 활성화 방안을 제시하는 것이다. 본 논문의 목적 달성을 위한 연구문제를 설정했다. 첫째 한국 소극장 프로모션 방안을 분석하여 효과적인 프로모션 방법을 알아보고자 하였다. 둘째, 중국의 소극장 경영현황 및 프로모션을 위해 시행했던 홍보 방법을 알아본다. 셋째, 중국 소극장 발전환경에서 소극장 공연 홍보 중에 가장 어려웠던 점을 알아본다. 넷째, 중국의 소극장 프로모션의 효율을 제고하기 위해 소극장 특성, 경영 현황 및 프로모션 개선사항을 중심으로 심층면접법을 통해 연구했다. 본 논문은 문헌고찰을 통해 소극장의 개념과 특성, 프로모션의 개념과 구성 요소 및 한국 대학로 소극장을 중심으로 프로모션 사례를 분석해 본다. 실증적 분석도 병행하여 소극장 경영 현황과 시장 마케팅 방안 등 프로모션 층면에 알아보기 위해 한국과 중국 소극장 경영자나 공연 기획자들을 대상으로 심층면접을 실시하였다. 본 논문은 문헌조사를 바탕으로 구성·실시된 심층면접을 통해 많은 의견을 수렴할 수 있었다. 초연 전의 언론홍보와 제휴프로모션, 온라인 홍보, 모발일(SNS) 홍보 및 매체에서 예고편을 방송하는 등 4가지 홍보방식을 중국 소극장 프로모션에 제언을 하고자 한다.
한국 공연 산업 발전의 선봉으로서의 소극장 공연은 매년 급격히 반전하여 점차 새로운 영역에서 정착하고 있으며 마케팅믹스 측면에서 시장 활성화 방안을 점차 보완해 나가고 있다. 중국의 소극장은 독립적인 경쟁 주체로서 시장에 진입하여 치열한 시장경쟁을 마주하게 되었다. 소극장의 경영 목표가 정상 운영을 유지하는 데서 점차 투자 수익을 중요시하는 데로 변화하면서 소극장의 경영 문제도 더욱 중요해 졌는바 중국 소극장 시장 경영에 대한 연구가 현실적으로 유의미하게 되었다. 본 논문의 목적은 한국 소극장 공연 프로모션 성공전략을 찾아보고, 중국 소극장 프로모션에 활성화 방안을 제시하는 것이다. 본 논문의 목적 달성을 위한 연구문제를 설정했다. 첫째 한국 소극장 프로모션 방안을 분석하여 효과적인 프로모션 방법을 알아보고자 하였다. 둘째, 중국의 소극장 경영현황 및 프로모션을 위해 시행했던 홍보 방법을 알아본다. 셋째, 중국 소극장 발전환경에서 소극장 공연 홍보 중에 가장 어려웠던 점을 알아본다. 넷째, 중국의 소극장 프로모션의 효율을 제고하기 위해 소극장 특성, 경영 현황 및 프로모션 개선사항을 중심으로 심층면접법을 통해 연구했다. 본 논문은 문헌고찰을 통해 소극장의 개념과 특성, 프로모션의 개념과 구성 요소 및 한국 대학로 소극장을 중심으로 프로모션 사례를 분석해 본다. 실증적 분석도 병행하여 소극장 경영 현황과 시장 마케팅 방안 등 프로모션 층면에 알아보기 위해 한국과 중국 소극장 경영자나 공연 기획자들을 대상으로 심층면접을 실시하였다. 본 논문은 문헌조사를 바탕으로 구성·실시된 심층면접을 통해 많은 의견을 수렴할 수 있었다. 초연 전의 언론홍보와 제휴프로모션, 온라인 홍보, 모발일(SNS) 홍보 및 매체에서 예고편을 방송하는 등 4가지 홍보방식을 중국 소극장 프로모션에 제언을 하고자 한다.
As the spearhead industry, performing business enlarges annually in Korea. According to the marketing mix, the plans of developing the new area small theater are gradually completed. Chinese small theater as the one part of the business faces the fierce competition. The business aim of small theater...
As the spearhead industry, performing business enlarges annually in Korea. According to the marketing mix, the plans of developing the new area small theater are gradually completed. Chinese small theater as the one part of the business faces the fierce competition. The business aim of small theater is to keep the business running meanwhile emphasizing on increasing the investment. Then solving the business managing problem becomes increasingly important so that it has practical significance to do the research on business and marketing problems of the China small theater The aim of this thesis is to find the successful promotion strategy of small theaters in Korea and the show the ways of Invigorating promotion for small theater in China. To accomplish the aim of this thesis, the questions are made as follows: first, by analyzing the promotion plan of small theater in Korea and to find the effective ways of promotion. Second, knowing the current status of small theater in China and the promotions which had been tried. Third, to investigate the difficulties of the promotion under current circumstance. Forth, the research of enhancing the effectiveness of promotion included that analyzing the specialties of small theater in China and current business status. Also investigate the ways to improve the promotion ways of small theater in China through the depth interview. Thorough the document research, the definition and the peculiarities of the small theater as well as the definition and the elements of promotion are explained in this thesis. Moreover, the promotion of the small theaters on University Road of Korea was analyzed as the example in this thesis. Meanwhile by depth interview with the businessman or performing planner who are worked in small theater of Korea or China, the positive analysis on current circumstance of small theater and marketing plan is made in this thesis. This part of the thesis bases on the literature investigation. Various of opinions are collected through the depth interview. Before the performance, media promotions and partnership promotions are needed. Then online promotion,SNS advertisement as well as the trailer that was released on mainstream media altogether 4 ways to promote small theater in China.
As the spearhead industry, performing business enlarges annually in Korea. According to the marketing mix, the plans of developing the new area small theater are gradually completed. Chinese small theater as the one part of the business faces the fierce competition. The business aim of small theater is to keep the business running meanwhile emphasizing on increasing the investment. Then solving the business managing problem becomes increasingly important so that it has practical significance to do the research on business and marketing problems of the China small theater The aim of this thesis is to find the successful promotion strategy of small theaters in Korea and the show the ways of Invigorating promotion for small theater in China. To accomplish the aim of this thesis, the questions are made as follows: first, by analyzing the promotion plan of small theater in Korea and to find the effective ways of promotion. Second, knowing the current status of small theater in China and the promotions which had been tried. Third, to investigate the difficulties of the promotion under current circumstance. Forth, the research of enhancing the effectiveness of promotion included that analyzing the specialties of small theater in China and current business status. Also investigate the ways to improve the promotion ways of small theater in China through the depth interview. Thorough the document research, the definition and the peculiarities of the small theater as well as the definition and the elements of promotion are explained in this thesis. Moreover, the promotion of the small theaters on University Road of Korea was analyzed as the example in this thesis. Meanwhile by depth interview with the businessman or performing planner who are worked in small theater of Korea or China, the positive analysis on current circumstance of small theater and marketing plan is made in this thesis. This part of the thesis bases on the literature investigation. Various of opinions are collected through the depth interview. Before the performance, media promotions and partnership promotions are needed. Then online promotion,SNS advertisement as well as the trailer that was released on mainstream media altogether 4 ways to promote small theater in China.
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