최근 중국은 신속한 경제 발전에 따라 국민 소득수준이 높아지면서 중국 소비자의 화장품 수요가 증가하고 있는 추세에 있다. 중국 화장품 시장은 전 세계에서 성장속도가 제일 빠른 시장이다. 화장품 기업들도 중국 사람들의 소비 수준이 올라감에 따라서 강한 잠재력을 나타내고 있다. 지리적으로 이웃인 한국 화장품기업에 매우 좋은 진출 기회가 되고 있다. 한국 화장품의 중국시장에서의 수출이 계속 늘어나고 있다. 한국 화장품기업이 중국 시장에서의 수출이 계속 증가하고 있는 원인은 품질과 디자인이 외국 유명 화장품보다 뒤떨어지지 않고 그 보다 가격 경쟁력을 갖기 때문이다. 또 한류 열풍 역시 도움을 주었다. 그런데 해외 선진 화장품 기업들도 그에 뒤지지 않게 중국시장에서 현지의 관련법규와 상황, 지역적 특성 등을 빠르게 받아들이고 대응하면서 시장점유율을 계속 확대하고 있다. 본 연구의 목적은 중국의 화장품 시장 현황과 현재 한국 화장품시장 수출 현황에 대해 정리하고 어떠한 방식으로 한국 화장품이 계속 수출하고 있고 이를 바탕으로 나중에 어떠한 형태의 전략을 갖춰나가야 성공할 수 있는 지를 분석해서 한국 화장품이 중국 시장에서 수출 계속 늘어나고 있는 방안을 제시하는데 두고 있다. 첫째, 중국 화장품 시장 소비자에 관한 체계적이고 정확한 정보의 수집과 분석에 따라서 효과적인 현지 마케팅 활동을 전개해야 한다. 둘째, 한국 화장품은 중저가 화장품으로 인식하고 있는 소비자들에게 한국 화장품의 브랜드 이미지를 향상시킬 수 있으며 소비자의 피부에 어울리는 좋은 품질의 화장품을 개발해야 한다. 셋째, 인기가 많은 한류 연예인을 활용하고 인터넷을 잘 사용해 홈페이지를 만들며 한국 화장품의 ...
최근 중국은 신속한 경제 발전에 따라 국민 소득수준이 높아지면서 중국 소비자의 화장품 수요가 증가하고 있는 추세에 있다. 중국 화장품 시장은 전 세계에서 성장속도가 제일 빠른 시장이다. 화장품 기업들도 중국 사람들의 소비 수준이 올라감에 따라서 강한 잠재력을 나타내고 있다. 지리적으로 이웃인 한국 화장품기업에 매우 좋은 진출 기회가 되고 있다. 한국 화장품의 중국시장에서의 수출이 계속 늘어나고 있다. 한국 화장품기업이 중국 시장에서의 수출이 계속 증가하고 있는 원인은 품질과 디자인이 외국 유명 화장품보다 뒤떨어지지 않고 그 보다 가격 경쟁력을 갖기 때문이다. 또 한류 열풍 역시 도움을 주었다. 그런데 해외 선진 화장품 기업들도 그에 뒤지지 않게 중국시장에서 현지의 관련법규와 상황, 지역적 특성 등을 빠르게 받아들이고 대응하면서 시장점유율을 계속 확대하고 있다. 본 연구의 목적은 중국의 화장품 시장 현황과 현재 한국 화장품시장 수출 현황에 대해 정리하고 어떠한 방식으로 한국 화장품이 계속 수출하고 있고 이를 바탕으로 나중에 어떠한 형태의 전략을 갖춰나가야 성공할 수 있는 지를 분석해서 한국 화장품이 중국 시장에서 수출 계속 늘어나고 있는 방안을 제시하는데 두고 있다. 첫째, 중국 화장품 시장 소비자에 관한 체계적이고 정확한 정보의 수집과 분석에 따라서 효과적인 현지 마케팅 활동을 전개해야 한다. 둘째, 한국 화장품은 중저가 화장품으로 인식하고 있는 소비자들에게 한국 화장품의 브랜드 이미지를 향상시킬 수 있으며 소비자의 피부에 어울리는 좋은 품질의 화장품을 개발해야 한다. 셋째, 인기가 많은 한류 연예인을 활용하고 인터넷을 잘 사용해 홈페이지를 만들며 한국 화장품의 브랜드 인지도를 향상시켜야 한다. 넷째, 중국 정부 차원의 지원을 얻고 중국 정부에서 실행하는 수입 화장품의 엄한 품질 검사를 통과하도록 품질관리를 철저하게 해야 한다. 다섯째, 중국 소비자들이 화장품을 구매할 때 판매원의 권유와 주변 친구들의 권유로 구매하는 비율이 높음으로 인해 판매원들의 마케팅교육도 강화하는 것이 필요하다. 여섯째, 중국에서 열은 화장품 미용 박람회에 적극 참가하여 한국산 제품의 좋은 기술과 품질을 알려야 한다. 일곱째, 한국 정부는 긍정적으로 중국 정부와 협상을 통해서한·중양국간의 화장품과 관련 문제를 풀 수 있는 방법을 마련하고 장기적인 지원 정책을 실행 할 수 있도록 노력 하여야 한다.
최근 중국은 신속한 경제 발전에 따라 국민 소득수준이 높아지면서 중국 소비자의 화장품 수요가 증가하고 있는 추세에 있다. 중국 화장품 시장은 전 세계에서 성장속도가 제일 빠른 시장이다. 화장품 기업들도 중국 사람들의 소비 수준이 올라감에 따라서 강한 잠재력을 나타내고 있다. 지리적으로 이웃인 한국 화장품기업에 매우 좋은 진출 기회가 되고 있다. 한국 화장품의 중국시장에서의 수출이 계속 늘어나고 있다. 한국 화장품기업이 중국 시장에서의 수출이 계속 증가하고 있는 원인은 품질과 디자인이 외국 유명 화장품보다 뒤떨어지지 않고 그 보다 가격 경쟁력을 갖기 때문이다. 또 한류 열풍 역시 도움을 주었다. 그런데 해외 선진 화장품 기업들도 그에 뒤지지 않게 중국시장에서 현지의 관련법규와 상황, 지역적 특성 등을 빠르게 받아들이고 대응하면서 시장점유율을 계속 확대하고 있다. 본 연구의 목적은 중국의 화장품 시장 현황과 현재 한국 화장품시장 수출 현황에 대해 정리하고 어떠한 방식으로 한국 화장품이 계속 수출하고 있고 이를 바탕으로 나중에 어떠한 형태의 전략을 갖춰나가야 성공할 수 있는 지를 분석해서 한국 화장품이 중국 시장에서 수출 계속 늘어나고 있는 방안을 제시하는데 두고 있다. 첫째, 중국 화장품 시장 소비자에 관한 체계적이고 정확한 정보의 수집과 분석에 따라서 효과적인 현지 마케팅 활동을 전개해야 한다. 둘째, 한국 화장품은 중저가 화장품으로 인식하고 있는 소비자들에게 한국 화장품의 브랜드 이미지를 향상시킬 수 있으며 소비자의 피부에 어울리는 좋은 품질의 화장품을 개발해야 한다. 셋째, 인기가 많은 한류 연예인을 활용하고 인터넷을 잘 사용해 홈페이지를 만들며 한국 화장품의 브랜드 인지도를 향상시켜야 한다. 넷째, 중국 정부 차원의 지원을 얻고 중국 정부에서 실행하는 수입 화장품의 엄한 품질 검사를 통과하도록 품질관리를 철저하게 해야 한다. 다섯째, 중국 소비자들이 화장품을 구매할 때 판매원의 권유와 주변 친구들의 권유로 구매하는 비율이 높음으로 인해 판매원들의 마케팅교육도 강화하는 것이 필요하다. 여섯째, 중국에서 열은 화장품 미용 박람회에 적극 참가하여 한국산 제품의 좋은 기술과 품질을 알려야 한다. 일곱째, 한국 정부는 긍정적으로 중국 정부와 협상을 통해서한·중양국간의 화장품과 관련 문제를 풀 수 있는 방법을 마련하고 장기적인 지원 정책을 실행 할 수 있도록 노력 하여야 한다.
Recently China has an increasing trend in the cosmetic needs of Chinese consumers, while thanks to the rapid economic development, improve the income level of the Chinese cosmetics market is the growth rate is the fastest in the world market . Cosmetic industry also showed strong potential in accord...
Recently China has an increasing trend in the cosmetic needs of Chinese consumers, while thanks to the rapid economic development, improve the income level of the Chinese cosmetics market is the growth rate is the fastest in the world market . Cosmetic industry also showed strong potential in accordance with the consumption level of Chinese people. Geographically close to Korea cosmetics industry has become a very good expansion opportunities. South Korea cosmetics continues to grow in China in the export market. The reason that exports continue to grow in the Chinese market, South Korea cosmetics entrepreneur was because the quality and design is not inferior compared to foreign famous cosmetics, price competitiveness compared to that . In addition, the Korean Wave also helped . But foreign advanced cosmetic companies are also not as good as local laws and regional characteristics in the Chinese market it , and accept the situation and respond quickly to continue to expand the market out there . The purpose of this study is South Korea cosmetics through the paper analyzes can succeed to get out spread cosmetics market conditions and the current South Korea 's cosmetics market export into any manner and the Republic of Korea cosmetics continues to export any form of strategy Based on this forward to China It has presented a plan in place to continue growing exports from China First, depending on the collection and analysis of China's cosmetics market and the systematic and accurate information on consumer must develop effective local marketing activities. Second, South Korea cosmetics to consumers is recognized in the mid-priced cosmetics that can enhance the brand image of Korea cosmetics should develop a good quality of cosmetics appropriate for the skin of the consumer. Third, create a website to take advantage of the popular Korean entertainers and use the Internet well should improve the cosmetic brand in Korea Fourth, to obtain the support of the Chinese government to pass a strict quality inspection of imported cosmetics that runs from the Chinese government should be thorough quality control. Fifth, Chinese consumers also need to strengthen the education of marketing salesmen because of the high rate of recommendation or solicitation to buy as friends around the salesperson when buying cosmetics. Sixth, actively participate in the Cosmetics Fair to be held in China must inform the high technology and quality of Korean products . Seventh, South Korea is actively prepared a way through the middle and one negotiating with the Chinese government to resolve the cosmetic issues between the two countries and shall endeavor to carry out long-term policy support.
Recently China has an increasing trend in the cosmetic needs of Chinese consumers, while thanks to the rapid economic development, improve the income level of the Chinese cosmetics market is the growth rate is the fastest in the world market . Cosmetic industry also showed strong potential in accordance with the consumption level of Chinese people. Geographically close to Korea cosmetics industry has become a very good expansion opportunities. South Korea cosmetics continues to grow in China in the export market. The reason that exports continue to grow in the Chinese market, South Korea cosmetics entrepreneur was because the quality and design is not inferior compared to foreign famous cosmetics, price competitiveness compared to that . In addition, the Korean Wave also helped . But foreign advanced cosmetic companies are also not as good as local laws and regional characteristics in the Chinese market it , and accept the situation and respond quickly to continue to expand the market out there . The purpose of this study is South Korea cosmetics through the paper analyzes can succeed to get out spread cosmetics market conditions and the current South Korea 's cosmetics market export into any manner and the Republic of Korea cosmetics continues to export any form of strategy Based on this forward to China It has presented a plan in place to continue growing exports from China First, depending on the collection and analysis of China's cosmetics market and the systematic and accurate information on consumer must develop effective local marketing activities. Second, South Korea cosmetics to consumers is recognized in the mid-priced cosmetics that can enhance the brand image of Korea cosmetics should develop a good quality of cosmetics appropriate for the skin of the consumer. Third, create a website to take advantage of the popular Korean entertainers and use the Internet well should improve the cosmetic brand in Korea Fourth, to obtain the support of the Chinese government to pass a strict quality inspection of imported cosmetics that runs from the Chinese government should be thorough quality control. Fifth, Chinese consumers also need to strengthen the education of marketing salesmen because of the high rate of recommendation or solicitation to buy as friends around the salesperson when buying cosmetics. Sixth, actively participate in the Cosmetics Fair to be held in China must inform the high technology and quality of Korean products . Seventh, South Korea is actively prepared a way through the middle and one negotiating with the Chinese government to resolve the cosmetic issues between the two countries and shall endeavor to carry out long-term policy support.
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