본 논문은 본인의 석사과정 졸업연주 프로그램을 심도 있게 이해하여 위의 작곡가가 갖는 시대적인 배경 및 특징에 부합하는 연주를 구현하는데 목적이 있다. 또한 각 작품의 음악적인 분석을 통해 보다 바른 연주법으로 접근하고자 연구한다.
Edvard Hagerup Grieg(1843-1970)는 스칸디나비아 반도의‘민족주의 음악(Nationalism)’을 대표한다. 고국 노르웨이 전통과 민속 춤, 음악에 바탕을 두고 작품 활동하였다. 낭만주의의 서정적인 색채에 북유럽의 광활한 대자연과 전통으로부터 연상되는 음악들이 어...
본 논문은 본인의 석사과정 졸업연주 프로그램을 심도 있게 이해하여 위의 작곡가가 갖는 시대적인 배경 및 특징에 부합하는 연주를 구현하는데 목적이 있다. 또한 각 작품의 음악적인 분석을 통해 보다 바른 연주법으로 접근하고자 연구한다.
Edvard Hagerup Grieg(1843-1970)는 스칸디나비아 반도의‘민족주의 음악(Nationalism)’을 대표한다. 고국 노르웨이 전통과 민속 춤, 음악에 바탕을 두고 작품 활동하였다. 낭만주의의 서정적인 색채에 북유럽의 광활한 대자연과 전통으로부터 연상되는 음악들이 어떻게 결합되어 표현되었는지 분석하고자 한다.
Henri Wieniawski(1835-1880)의 작품은 비르투오소적인(Virtuoso) 테크닉에 슬라브적인(Slavic) 요소가 가미되어 독창적인 개성을 갖는다. 그가 작곡한 폴로네이즈(Polonaise)는 폴란드 민속 춤곡에 기반을 두고 화려하고 강렬하게 표현된다. 초절정의 기교가 요구되는 그의 작품 안에서 그가 표출하고자 했던 개성과 특징을 알아보고자 한다.
Sergei Prokofiev(1891-1953)는 러시아적 색채와 신고전주의의 양식을 융합하여 러시아 근대 음악을 대표한다. 20세기 초, 격변의 시기에 새로운 음악 사조로 등장한‘신고전주의(Neo-Classicism)’가 대두되었던 배경을 알아보고, 그가 작품 안에서 어떠한 형태로 신고전주의 음악을 반영하고, 그의 작품 철학을 구사했는지 분석해보고자 한다.
본 논문은 본인의 석사과정 졸업연주 프로그램을 심도 있게 이해하여 위의 작곡가가 갖는 시대적인 배경 및 특징에 부합하는 연주를 구현하는데 목적이 있다. 또한 각 작품의 음악적인 분석을 통해 보다 바른 연주법으로 접근하고자 연구한다.
Edvard Hagerup Grieg(1843-1970)는 스칸디나비아 반도의‘민족주의 음악(Nationalism)’을 대표한다. 고국 노르웨이 전통과 민속 춤, 음악에 바탕을 두고 작품 활동하였다. 낭만주의의 서정적인 색채에 북유럽의 광활한 대자연과 전통으로부터 연상되는 음악들이 어떻게 결합되어 표현되었는지 분석하고자 한다.
Henri Wieniawski(1835-1880)의 작품은 비르투오소적인(Virtuoso) 테크닉에 슬라브적인(Slavic) 요소가 가미되어 독창적인 개성을 갖는다. 그가 작곡한 폴로네이즈(Polonaise)는 폴란드 민속 춤곡에 기반을 두고 화려하고 강렬하게 표현된다. 초절정의 기교가 요구되는 그의 작품 안에서 그가 표출하고자 했던 개성과 특징을 알아보고자 한다.
Sergei Prokofiev(1891-1953)는 러시아적 색채와 신고전주의의 양식을 융합하여 러시아 근대 음악을 대표한다. 20세기 초, 격변의 시기에 새로운 음악 사조로 등장한‘신고전주의(Neo-Classicism)’가 대두되었던 배경을 알아보고, 그가 작품 안에서 어떠한 형태로 신고전주의 음악을 반영하고, 그의 작품 철학을 구사했는지 분석해보고자 한다.
This study on Edvard Hagerup Grieg (1843-1907), Henri Wieniawski (1835-1880) and Sergei Prokofiev (1891-1953) was conducted to enhance the author's understanding of the composers' musical ideologies, specifically the influence their lives and their philosophy had on their compositions. In-depth anal...
This study on Edvard Hagerup Grieg (1843-1907), Henri Wieniawski (1835-1880) and Sergei Prokofiev (1891-1953) was conducted to enhance the author's understanding of the composers' musical ideologies, specifically the influence their lives and their philosophy had on their compositions. In-depth analysis of the composers' music has reconstructed the author's approach to their work and her performances of their pieces. Deep insight into these composers' ideologies will promote a sucessful completion of the author's graduation recital which will include, , , .
The work of Edvard Hagerup Grieg, a Norwegian Composer from the Romantic Era, sets a representative example of the musical Nationalism of Scandinavia in the 19th century. Grieg's pieces were mostly established on Norwegian culture and traditions. Through her study, the author has analysed Grieg's unique way of combining the color of Romanticism, the feel of Nature and the taste of Norwegian traditions, in harmony.
Virtuous technique and Slavic components of Henri Wieniawski’s music define the unique style of his compositions. Especially, Wieniawski’s Polonaise stems from Polish folk songs and demonstrates extremely energetic and sophisticated rhythm. This study investigates the composer’s intentions behind his pieces that require exceptional performance techniques.
Sergei Prokofiev, a Russian composer from the 20th Century, produced master pieces that represent Russian Modernism by integrating the Neo-Classical style with the unique color of Russian culture. In this thesis, the author studies the periodic background from which Neo-Classicism originates from and how the idea of Neo-Classicism has been reflected in Prokofiev’s music.
This study on Edvard Hagerup Grieg (1843-1907), Henri Wieniawski (1835-1880) and Sergei Prokofiev (1891-1953) was conducted to enhance the author's understanding of the composers' musical ideologies, specifically the influence their lives and their philosophy had on their compositions. In-depth analysis of the composers' music has reconstructed the author's approach to their work and her performances of their pieces. Deep insight into these composers' ideologies will promote a sucessful completion of the author's graduation recital which will include, , , .
The work of Edvard Hagerup Grieg, a Norwegian Composer from the Romantic Era, sets a representative example of the musical Nationalism of Scandinavia in the 19th century. Grieg's pieces were mostly established on Norwegian culture and traditions. Through her study, the author has analysed Grieg's unique way of combining the color of Romanticism, the feel of Nature and the taste of Norwegian traditions, in harmony.
Virtuous technique and Slavic components of Henri Wieniawski’s music define the unique style of his compositions. Especially, Wieniawski’s Polonaise stems from Polish folk songs and demonstrates extremely energetic and sophisticated rhythm. This study investigates the composer’s intentions behind his pieces that require exceptional performance techniques.
Sergei Prokofiev, a Russian composer from the 20th Century, produced master pieces that represent Russian Modernism by integrating the Neo-Classical style with the unique color of Russian culture. In this thesis, the author studies the periodic background from which Neo-Classicism originates from and how the idea of Neo-Classicism has been reflected in Prokofiev’s music.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.