스마트 자동차는 네트워크에 접속이 가능하며, 무선통신을 활용하여 차량 내부와 외부 네트워크 간의 상호 작용을 하는 통신망 시스템을 갖추고 있습니다. 스마트 자동차에서 제공하는 시스템 중 내비게이션 시스템이 있습니다. 이 시스템은 GPS를 이용하여 현재 위치에서 목적지까지 최단경로를 안내할 수 있습니다. 본 논문에서는 방향성이 있는 동적인 도로에서 실시간 최단 경로를 구하는 시스템을 설계하고 구현합니다. 실제 도로 환경에서는 교통 사고 및 도로 ...
스마트 자동차는 네트워크에 접속이 가능하며, 무선통신을 활용하여 차량 내부와 외부 네트워크 간의 상호 작용을 하는 통신망 시스템을 갖추고 있습니다. 스마트 자동차에서 제공하는 시스템 중 내비게이션 시스템이 있습니다. 이 시스템은 GPS를 이용하여 현재 위치에서 목적지까지 최단경로를 안내할 수 있습니다. 본 논문에서는 방향성이 있는 동적인 도로에서 실시간 최단 경로를 구하는 시스템을 설계하고 구현합니다. 실제 도로 환경에서는 교통 사고 및 도로 정체 같은 다양한 변수가 발생합니다. 이를 고려하기 위해서, 도로의 조건과 상황변화에 따라 통신횟수와 도착시간의 변화량을 분석하기 위해서 도로에 방향성을 설정하고, 상황을 실시간으로 변화시킵니다. 그리고 차량의 최단거리를 구하는 방법을 거리기반과 주행시간기반으로 나누어 비교 분석하였습니다.
스마트 자동차는 네트워크에 접속이 가능하며, 무선통신을 활용하여 차량 내부와 외부 네트워크 간의 상호 작용을 하는 통신망 시스템을 갖추고 있습니다. 스마트 자동차에서 제공하는 시스템 중 내비게이션 시스템이 있습니다. 이 시스템은 GPS를 이용하여 현재 위치에서 목적지까지 최단경로를 안내할 수 있습니다. 본 논문에서는 방향성이 있는 동적인 도로에서 실시간 최단 경로를 구하는 시스템을 설계하고 구현합니다. 실제 도로 환경에서는 교통 사고 및 도로 정체 같은 다양한 변수가 발생합니다. 이를 고려하기 위해서, 도로의 조건과 상황변화에 따라 통신횟수와 도착시간의 변화량을 분석하기 위해서 도로에 방향성을 설정하고, 상황을 실시간으로 변화시킵니다. 그리고 차량의 최단거리를 구하는 방법을 거리기반과 주행시간기반으로 나누어 비교 분석하였습니다.
Typically, a smart car is equipped with access to the Internet and a wireless local area network. Moreover, a smart car is equipped with a global positioning system (GPS) based navigation system that presents a map to a user for recommending the shortest path to a desired destination. This thesis pr...
Typically, a smart car is equipped with access to the Internet and a wireless local area network. Moreover, a smart car is equipped with a global positioning system (GPS) based navigation system that presents a map to a user for recommending the shortest path to a desired destination. This thesis presents the design and implementation of a real-time shortest path search system for directed and dynamic roads. Herein, we attempt to simulate real-world road environments, while considering changes in the ratio of directed roads and in road conditions, such as traffic accidents and congestions. Further, we analyze the effect of the ratio of directed roads and road conditions on the communication cost between the server and vehicles and the arrival times of vehicles. In this thesis, we compare and analyze distance-based shortest path algorithms and driving time-based shortest path algorithms while varying the number of vehicles to search for the shortest path, road conditions, and ratio of directed roads.
Typically, a smart car is equipped with access to the Internet and a wireless local area network. Moreover, a smart car is equipped with a global positioning system (GPS) based navigation system that presents a map to a user for recommending the shortest path to a desired destination. This thesis presents the design and implementation of a real-time shortest path search system for directed and dynamic roads. Herein, we attempt to simulate real-world road environments, while considering changes in the ratio of directed roads and in road conditions, such as traffic accidents and congestions. Further, we analyze the effect of the ratio of directed roads and road conditions on the communication cost between the server and vehicles and the arrival times of vehicles. In this thesis, we compare and analyze distance-based shortest path algorithms and driving time-based shortest path algorithms while varying the number of vehicles to search for the shortest path, road conditions, and ratio of directed roads.
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