소셜커머스는 급속도로 빠르게 변화하는 시대에 예술의 영향이 발전하고 문화교류가 활발하게 진행되고 있으며, 저렴한 가격으로 대중들에게 예술분야를 접할 수 있도록 만들어 주었다. 그러나 뉴미디어의 소셜커머스가 발전하면서 문제점도 많이 생기기 시작하였다. 소셜커머스에 관한 연구는 많았지만 뉴미디어의 소셜커머스가 무용공연의 티켓 활성화에 관한 연구는 미비하였다. 또한, 소셜커머스는 소비자가 원하는 욕구를 인지하지 못하고 예술 공연의 질이 떨어지고 맞춤정보를 지원하지 않아 본 연구를 하게 되었다. 소셜커머스는 광고 및 홍보, 기업의 이미지, 신뢰도, 용이성, 미적감상, 공연산업의 발전을 주고 소비자들의 구매의사 결정을 스스로 하게 만들고 잠재적인 고객을 예술공연 관람으로 끌어 올 수 있으며, 뉴미디어를 통해 정보를 얻어 할인된 가격으로 무용공연 상품을 구매 할 수 있다. 특히 소셜커머스를 통해 소비자는 공연티켓을 구입함으로써 불특정 다수와 커뮤니케이션이 가능해 지고, 공연 공급자는 소비자들의 문화적 욕구와 정보를 충족시키는 역할을 하기 때문에 소셜커머스를 통한 티켓 활성화는 충분히 매력이 있는 연구이다. 연구 결과로는 첫째, 직접구매보다 소셜커머스를 통해 무용공연 티켓을 구매하길 원했으며, 쇼핑몰과 차별성이 있어야 한다. 둘째, 소셜커머스를 통해 정보를 지속적으로 받고자 하였으며, 정보를 받지 않는 사람과 정보를 받는 사람과 차이성이 있어야 한다. 셋째, 소셜커머스에서 제공되는 정보를 통해 소비욕구가 발생하기 때문에 지속적으로 정확한 정보를 전달하여 재구매 의사로 만들어야 한다. 따라서 본 연구를 통해 뉴미디어의 소셜커머스에서 제공되는 것은 중요하다. 소셜커머스의 ...
소셜커머스는 급속도로 빠르게 변화하는 시대에 예술의 영향이 발전하고 문화교류가 활발하게 진행되고 있으며, 저렴한 가격으로 대중들에게 예술분야를 접할 수 있도록 만들어 주었다. 그러나 뉴미디어의 소셜커머스가 발전하면서 문제점도 많이 생기기 시작하였다. 소셜커머스에 관한 연구는 많았지만 뉴미디어의 소셜커머스가 무용공연의 티켓 활성화에 관한 연구는 미비하였다. 또한, 소셜커머스는 소비자가 원하는 욕구를 인지하지 못하고 예술 공연의 질이 떨어지고 맞춤정보를 지원하지 않아 본 연구를 하게 되었다. 소셜커머스는 광고 및 홍보, 기업의 이미지, 신뢰도, 용이성, 미적감상, 공연산업의 발전을 주고 소비자들의 구매의사 결정을 스스로 하게 만들고 잠재적인 고객을 예술공연 관람으로 끌어 올 수 있으며, 뉴미디어를 통해 정보를 얻어 할인된 가격으로 무용공연 상품을 구매 할 수 있다. 특히 소셜커머스를 통해 소비자는 공연티켓을 구입함으로써 불특정 다수와 커뮤니케이션이 가능해 지고, 공연 공급자는 소비자들의 문화적 욕구와 정보를 충족시키는 역할을 하기 때문에 소셜커머스를 통한 티켓 활성화는 충분히 매력이 있는 연구이다. 연구 결과로는 첫째, 직접구매보다 소셜커머스를 통해 무용공연 티켓을 구매하길 원했으며, 쇼핑몰과 차별성이 있어야 한다. 둘째, 소셜커머스를 통해 정보를 지속적으로 받고자 하였으며, 정보를 받지 않는 사람과 정보를 받는 사람과 차이성이 있어야 한다. 셋째, 소셜커머스에서 제공되는 정보를 통해 소비욕구가 발생하기 때문에 지속적으로 정확한 정보를 전달하여 재구매 의사로 만들어야 한다. 따라서 본 연구를 통해 뉴미디어의 소셜커머스에서 제공되는 것은 중요하다. 소셜커머스의 소셜웹형 특성을 살려 어디서든 제품의 시각성을 자극하고 미적 지식향상과 지속적인 홍보가 소비욕구로 이어지고, 무용공연 구매 결정 영향요인에 구매의도를 높일 수 있는 소셜커머스의 정보습득 확대가 필요하다.
소셜커머스는 급속도로 빠르게 변화하는 시대에 예술의 영향이 발전하고 문화교류가 활발하게 진행되고 있으며, 저렴한 가격으로 대중들에게 예술분야를 접할 수 있도록 만들어 주었다. 그러나 뉴미디어의 소셜커머스가 발전하면서 문제점도 많이 생기기 시작하였다. 소셜커머스에 관한 연구는 많았지만 뉴미디어의 소셜커머스가 무용공연의 티켓 활성화에 관한 연구는 미비하였다. 또한, 소셜커머스는 소비자가 원하는 욕구를 인지하지 못하고 예술 공연의 질이 떨어지고 맞춤정보를 지원하지 않아 본 연구를 하게 되었다. 소셜커머스는 광고 및 홍보, 기업의 이미지, 신뢰도, 용이성, 미적감상, 공연산업의 발전을 주고 소비자들의 구매의사 결정을 스스로 하게 만들고 잠재적인 고객을 예술공연 관람으로 끌어 올 수 있으며, 뉴미디어를 통해 정보를 얻어 할인된 가격으로 무용공연 상품을 구매 할 수 있다. 특히 소셜커머스를 통해 소비자는 공연티켓을 구입함으로써 불특정 다수와 커뮤니케이션이 가능해 지고, 공연 공급자는 소비자들의 문화적 욕구와 정보를 충족시키는 역할을 하기 때문에 소셜커머스를 통한 티켓 활성화는 충분히 매력이 있는 연구이다. 연구 결과로는 첫째, 직접구매보다 소셜커머스를 통해 무용공연 티켓을 구매하길 원했으며, 쇼핑몰과 차별성이 있어야 한다. 둘째, 소셜커머스를 통해 정보를 지속적으로 받고자 하였으며, 정보를 받지 않는 사람과 정보를 받는 사람과 차이성이 있어야 한다. 셋째, 소셜커머스에서 제공되는 정보를 통해 소비욕구가 발생하기 때문에 지속적으로 정확한 정보를 전달하여 재구매 의사로 만들어야 한다. 따라서 본 연구를 통해 뉴미디어의 소셜커머스에서 제공되는 것은 중요하다. 소셜커머스의 소셜웹형 특성을 살려 어디서든 제품의 시각성을 자극하고 미적 지식향상과 지속적인 홍보가 소비욕구로 이어지고, 무용공연 구매 결정 영향요인에 구매의도를 높일 수 있는 소셜커머스의 정보습득 확대가 필요하다.
The social commerce has made the influence of art enhanced and cultural exchange activated in the rapidly changing time, and it has enabled the public to contact the field of art easily with reasonable prices. Nevertheless, there have been some problems occurring as the social commerce of new m...
The social commerce has made the influence of art enhanced and cultural exchange activated in the rapidly changing time, and it has enabled the public to contact the field of art easily with reasonable prices. Nevertheless, there have been some problems occurring as the social commerce of new media has developed. There have been many studies on social commerce, but few studies were on the ticket revitalization of dance performance. In addition, the social commercial couldn't recognize what consumers want, caused the quality of art performance to decline and didn't provide customized information, so this study was planned. The social commerce developed advertisement, PR, the image of companies, reliability, convenience, esthetic appreciation and performance industry, allowed consumers' their own purchase decisions and attracted potential customers to art performance. People can purchase dance performance products with discounted prices by gaining information through new media. Especially by purchasing performance tickets through social commerce, consumers could communicate with unspecified individuals, and performance providers can satisfy consumers' cultural desires and information, so ticket revitalization through social commerce is very attractive study topic. The result of the study is as follows. First, consumers wanted to purchase dance performance tickets through social commerce rather than direct purchase, and the differentiation from internet shopping malls was necessary. Second, they wanted constant information through social media, and the differentiation between those who want information and those who don't is necessary. Third, because desire of consumption occurs through provided information by social commerce, providers should deliver accurate information constantly to create repurchase intention. Therefore, the study revealed that what is provided by social commerce of new media is important. It is necessary to stimulate visuality of products anywhere and anytime by making the most of social web´s characteristics of social commerce, to lead constant PR to desire of consumption, and to expand information acquisition of social commerce that can improve desire of consumption in the influence factors of purchase decision of dance performance.
The social commerce has made the influence of art enhanced and cultural exchange activated in the rapidly changing time, and it has enabled the public to contact the field of art easily with reasonable prices. Nevertheless, there have been some problems occurring as the social commerce of new media has developed. There have been many studies on social commerce, but few studies were on the ticket revitalization of dance performance. In addition, the social commercial couldn't recognize what consumers want, caused the quality of art performance to decline and didn't provide customized information, so this study was planned. The social commerce developed advertisement, PR, the image of companies, reliability, convenience, esthetic appreciation and performance industry, allowed consumers' their own purchase decisions and attracted potential customers to art performance. People can purchase dance performance products with discounted prices by gaining information through new media. Especially by purchasing performance tickets through social commerce, consumers could communicate with unspecified individuals, and performance providers can satisfy consumers' cultural desires and information, so ticket revitalization through social commerce is very attractive study topic. The result of the study is as follows. First, consumers wanted to purchase dance performance tickets through social commerce rather than direct purchase, and the differentiation from internet shopping malls was necessary. Second, they wanted constant information through social media, and the differentiation between those who want information and those who don't is necessary. Third, because desire of consumption occurs through provided information by social commerce, providers should deliver accurate information constantly to create repurchase intention. Therefore, the study revealed that what is provided by social commerce of new media is important. It is necessary to stimulate visuality of products anywhere and anytime by making the most of social web´s characteristics of social commerce, to lead constant PR to desire of consumption, and to expand information acquisition of social commerce that can improve desire of consumption in the influence factors of purchase decision of dance performance.
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