첫째, 손끝놀이 활동을 실시한 실험집단이 비교집단보다 소근육 운동기능 하위요인인 학습 및 생활기술과 소근육 조작능력에서 모두 통계적으로 유의한 결과를 보였다. 이를 통해 손끝놀이 활동이 유아의 소근육 운동기능에 있어서 긍정적인 영향을 미치고 있음을 알 수 있었다. 둘째, 손끝놀이 활동을 실시한 실험집단이 비교집단보다 주의집중력의 하위요인인 선택적 주의집중력, 지속적 주의집중력 모두 통계적으로 유의한 결과를 보였으며, 이는 손끝놀이 활동이 유아의 주의집중력을 향상시킨 것으로 해석된다. 결론적으로 손끝놀이 활동이 유아의...
첫째, 손끝놀이 활동을 실시한 실험집단이 비교집단보다 소근육 운동기능 하위요인인 학습 및 생활기술과 소근육 조작능력에서 모두 통계적으로 유의한 결과를 보였다. 이를 통해 손끝놀이 활동이 유아의 소근육 운동기능에 있어서 긍정적인 영향을 미치고 있음을 알 수 있었다. 둘째, 손끝놀이 활동을 실시한 실험집단이 비교집단보다 주의집중력의 하위요인인 선택적 주의집중력, 지속적 주의집중력 모두 통계적으로 유의한 결과를 보였으며, 이는 손끝놀이 활동이 유아의 주의집중력을 향상시킨 것으로 해석된다. 결론적으로 손끝놀이 활동이 유아의 소근육 운동기능 발달과 주의집중력 향상에 영향을 미치므로 인해 유아에게 다양한 손끝놀이 활동이 필요함을 시사하였다.
첫째, 손끝놀이 활동을 실시한 실험집단이 비교집단보다 소근육 운동기능 하위요인인 학습 및 생활기술과 소근육 조작능력에서 모두 통계적으로 유의한 결과를 보였다. 이를 통해 손끝놀이 활동이 유아의 소근육 운동기능에 있어서 긍정적인 영향을 미치고 있음을 알 수 있었다. 둘째, 손끝놀이 활동을 실시한 실험집단이 비교집단보다 주의집중력의 하위요인인 선택적 주의집중력, 지속적 주의집중력 모두 통계적으로 유의한 결과를 보였으며, 이는 손끝놀이 활동이 유아의 주의집중력을 향상시킨 것으로 해석된다. 결론적으로 손끝놀이 활동이 유아의 소근육 운동기능 발달과 주의집중력 향상에 영향을 미치므로 인해 유아에게 다양한 손끝놀이 활동이 필요함을 시사하였다.
First, the experimental group with fingertip activities showed statistically more significant results in both the learning and living skills and the ability to manipulate fine muscles of the sub-factors of fine-motor skill than the comparative group, which suggests fingertip activities had a pos...
First, the experimental group with fingertip activities showed statistically more significant results in both the learning and living skills and the ability to manipulate fine muscles of the sub-factors of fine-motor skill than the comparative group, which suggests fingertip activities had a positive effect on the fine-motor skill in childhood. Second, the experimental group with fingertip activities showed statistically more significant results in both selective attention and persistent attention of the sub-factors of attention than the comparative group, which is interpreted that fingertip activities improved the attention of childhood. Therefore, it was found that fingertip activities affected the development of the fine-motor skill and the improvement of attention in childhood, which suggests that a variety of fingertip activities are needed for childhood.
First, the experimental group with fingertip activities showed statistically more significant results in both the learning and living skills and the ability to manipulate fine muscles of the sub-factors of fine-motor skill than the comparative group, which suggests fingertip activities had a positive effect on the fine-motor skill in childhood. Second, the experimental group with fingertip activities showed statistically more significant results in both selective attention and persistent attention of the sub-factors of attention than the comparative group, which is interpreted that fingertip activities improved the attention of childhood. Therefore, it was found that fingertip activities affected the development of the fine-motor skill and the improvement of attention in childhood, which suggests that a variety of fingertip activities are needed for childhood.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.