급격한 산업화로 인하여 지구의 환경이 오염되어가고, 특히 지구온난화의 원인 중 하나로 거론되는 배출가스에 대한 규제가 점차 강해지는 추세이다. 이에 다양한 자동차회사에서는 친환경 자동차 중 하나인 전기자동차에 대한 관심을 갖고 상용화를 위한 연구를 진행하고 있다. 세계의 여러 정부에서도 이러한 추세에 발맞춰 전기자동차에 대한 지원 정책을 펼치고 있고, 우리나라 또한 마찬가지로 전기자동차 지원 정책을 펼치고 있다. 특히 제주도의 경우 전기자동차에 대한 정책을 강하게 펼치고 있어 현재 우리나라 전기자동차의 절반 이상이 제주도에 등록되어 있다. 하지만 전기자동차의 수요가 증가하면서 제주도에서는 사용 가능한 전기차 충전기를 찾아다니는 호핑(hopping) 현상이 발생하기 시작했다. 본 논문에서는 호핑 현상을 해결하기 위해 거대 충전소 모델을 제시하였다. 거대 충전소 모델은 기존의 충전소가 급속 충전기 1~3 대정도로 이루어진 것에 반하여 대량의 충전기를 보유한 모델로 전기자동차를 충전하기 위해 대기하는 시간을 없애는 것을 목표로 만든 모델이다. 거대 충전소 모델의 기본적인 사항은 ...
급격한 산업화로 인하여 지구의 환경이 오염되어가고, 특히 지구온난화의 원인 중 하나로 거론되는 배출가스에 대한 규제가 점차 강해지는 추세이다. 이에 다양한 자동차회사에서는 친환경 자동차 중 하나인 전기자동차에 대한 관심을 갖고 상용화를 위한 연구를 진행하고 있다. 세계의 여러 정부에서도 이러한 추세에 발맞춰 전기자동차에 대한 지원 정책을 펼치고 있고, 우리나라 또한 마찬가지로 전기자동차 지원 정책을 펼치고 있다. 특히 제주도의 경우 전기자동차에 대한 정책을 강하게 펼치고 있어 현재 우리나라 전기자동차의 절반 이상이 제주도에 등록되어 있다. 하지만 전기자동차의 수요가 증가하면서 제주도에서는 사용 가능한 전기차 충전기를 찾아다니는 호핑(hopping) 현상이 발생하기 시작했다. 본 논문에서는 호핑 현상을 해결하기 위해 거대 충전소 모델을 제시하였다. 거대 충전소 모델은 기존의 충전소가 급속 충전기 1~3 대정도로 이루어진 것에 반하여 대량의 충전기를 보유한 모델로 전기자동차를 충전하기 위해 대기하는 시간을 없애는 것을 목표로 만든 모델이다. 거대 충전소 모델의 기본적인 사항은 LPG 가스 충전소의 충전기 개수를 고려하고 LPG 자동차와 전기자동차 간의 충전 시간 차이를 고려하여 설정하였다. 또한 본 논문에서는 거대 충전소 모델을 설치할 경우의 그 위치를 선정하는 알고리즘을 제작하였다. 기본 알고리즘으로는 k-mean 알고리즘을 사용하였고 제주도 내의 전기차 충전기의 위치, 지역별 인구 데이터, 주요도로의 교차로 데이터 등을 활용하여 거대 충전소의 적정 위치를 찾아보았다.
급격한 산업화로 인하여 지구의 환경이 오염되어가고, 특히 지구온난화의 원인 중 하나로 거론되는 배출가스에 대한 규제가 점차 강해지는 추세이다. 이에 다양한 자동차회사에서는 친환경 자동차 중 하나인 전기자동차에 대한 관심을 갖고 상용화를 위한 연구를 진행하고 있다. 세계의 여러 정부에서도 이러한 추세에 발맞춰 전기자동차에 대한 지원 정책을 펼치고 있고, 우리나라 또한 마찬가지로 전기자동차 지원 정책을 펼치고 있다. 특히 제주도의 경우 전기자동차에 대한 정책을 강하게 펼치고 있어 현재 우리나라 전기자동차의 절반 이상이 제주도에 등록되어 있다. 하지만 전기자동차의 수요가 증가하면서 제주도에서는 사용 가능한 전기차 충전기를 찾아다니는 호핑(hopping) 현상이 발생하기 시작했다. 본 논문에서는 호핑 현상을 해결하기 위해 거대 충전소 모델을 제시하였다. 거대 충전소 모델은 기존의 충전소가 급속 충전기 1~3 대정도로 이루어진 것에 반하여 대량의 충전기를 보유한 모델로 전기자동차를 충전하기 위해 대기하는 시간을 없애는 것을 목표로 만든 모델이다. 거대 충전소 모델의 기본적인 사항은 LPG 가스 충전소의 충전기 개수를 고려하고 LPG 자동차와 전기자동차 간의 충전 시간 차이를 고려하여 설정하였다. 또한 본 논문에서는 거대 충전소 모델을 설치할 경우의 그 위치를 선정하는 알고리즘을 제작하였다. 기본 알고리즘으로는 k-mean 알고리즘을 사용하였고 제주도 내의 전기차 충전기의 위치, 지역별 인구 데이터, 주요도로의 교차로 데이터 등을 활용하여 거대 충전소의 적정 위치를 찾아보았다.
Due to rapid industrialization, the environment of the earth is becoming polluted. Especially, the regulation of exhaust gas, which is one of the causes of global warming, is getting stronger. Accordingly, various automobile companies are interested in electric vehicles, one of the environmentally f...
Due to rapid industrialization, the environment of the earth is becoming polluted. Especially, the regulation of exhaust gas, which is one of the causes of global warming, is getting stronger. Accordingly, various automobile companies are interested in electric vehicles, one of the environmentally friendly automobiles, and are carrying out research for commercialization. Many governments around the world are pursuing support policies for electric vehicles in line with this trend, and Korea is also pursuing electric vehicle support policies. In particular, Jeju Island is strongly enforcing its policies on electric vehicles, so more than half of electric cars in Korea are registered in Jeju. However, as the demand for electric vehicles increased, hopping phenomena began to take place in Jeju Island to search for available electric car chargers. In this paper, we propose a large charging station model to solve the hopping phenomenon. The large charging station model is aimed at eliminating the waiting time to charge the electric car with a model with a large number of chargers, while the conventional charging station has about one or three quick chargers. The basic idea of the large charging station model was set considering the number of chargers of the LPG gas filling station and the charging time difference between the LPG car and the electric car. In this paper, we also developed an algorithm to select the location of a large charging station model. We used the k-mean algorithm as the basic algorithm and used the location of the charger in Jeju Island, population data by region, and intersection data of major roads to find the proper location of the large charging station.
Due to rapid industrialization, the environment of the earth is becoming polluted. Especially, the regulation of exhaust gas, which is one of the causes of global warming, is getting stronger. Accordingly, various automobile companies are interested in electric vehicles, one of the environmentally friendly automobiles, and are carrying out research for commercialization. Many governments around the world are pursuing support policies for electric vehicles in line with this trend, and Korea is also pursuing electric vehicle support policies. In particular, Jeju Island is strongly enforcing its policies on electric vehicles, so more than half of electric cars in Korea are registered in Jeju. However, as the demand for electric vehicles increased, hopping phenomena began to take place in Jeju Island to search for available electric car chargers. In this paper, we propose a large charging station model to solve the hopping phenomenon. The large charging station model is aimed at eliminating the waiting time to charge the electric car with a model with a large number of chargers, while the conventional charging station has about one or three quick chargers. The basic idea of the large charging station model was set considering the number of chargers of the LPG gas filling station and the charging time difference between the LPG car and the electric car. In this paper, we also developed an algorithm to select the location of a large charging station model. We used the k-mean algorithm as the basic algorithm and used the location of the charger in Jeju Island, population data by region, and intersection data of major roads to find the proper location of the large charging station.
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