1978년 개혁개방 후 중국 정부는 경제 발전이라는 정책을 실행함으로써 국민 생활수준이 향상하였고 아주 빠르게 경제가 발전하게 되었다. 2000년 이후 중국 국민의 총소득은 연 10% 이상 속도로 성장하면서 2011년에는 7.8조 달러라는 규모에 이르렀다. 이로써 21세기에 이르러 가장 빠른 속도로 발전하면서 14억이라는 인구를 가진 중국은 이미 세계에서 가장 큰 화장품 시장을 점유하게 되었다. Euromonitor의 통계자료에 의하면 2001부터 2011년까지 중국 화장품시장 규모는 연 평균 15.8%증가하였고 2011년 시장규...
1978년 개혁개방 후 중국 정부는 경제 발전이라는 정책을 실행함으로써 국민 생활수준이 향상하였고 아주 빠르게 경제가 발전하게 되었다. 2000년 이후 중국 국민의 총소득은 연 10% 이상 속도로 성장하면서 2011년에는 7.8조 달러라는 규모에 이르렀다. 이로써 21세기에 이르러 가장 빠른 속도로 발전하면서 14억이라는 인구를 가진 중국은 이미 세계에서 가장 큰 화장품 시장을 점유하게 되었다. Euromonitor의 통계자료에 의하면 2001부터 2011년까지 중국 화장품시장 규모는 연 평균 15.8%증가하였고 2011년 시장규모는 183억 달러로 전년대비 8.1%증가 하였다.
개혁개방 전 중국의 화장품 산업의 사정은 아주 좋지 않았다. 때문에 중국 전역 화장품 생산의 수는 200여개에 불과했고 대부분의 화장품 제조업체는 전문적인 생산설비 조차 생각하지 못하는 상황이었다. 하지만 개혁개방 정책 돌입 이후 1997년 말까지 3073개 사의 기업들이 화장품 생산 허가증을 취득하였고 일 년 동안 372개사의 기업이 생산 허가증을 취득하였다. 또한 현재 다양한 해외 화장품 브랜드들이 중국에 진출해 있는 상황이며 이는 해외 화장품 업체에 대해 어떠한 규제가 없기 때문이다. 현재 입점해 있는 해외 브랜드들로는, 영국의 Unilever, 미국 P&G, 존슨 앤 존슨, 방문판매의 대표 AVON, 한국의 DEBON, 일본의 시세이도 등이며 이 업체들은 중국에 생산시설을 설립하여 생산 판매를 하는 방식이다. 그렇다면 중국의 화장품 업체는 어떨까. 현재 중국은 롱리치, 치에란 그룹, 상하이자화 등의 로컬 기업이 있으며 약 4,400개 생산시설 기업 중 2020년까지 약 400억 달러 시장을 놓고 치열한 경쟁이 이루어지고 있다.
현재 중국의 대부분 화장품 기업은 중소기업이다. 이들은 기술적 측면에서든 영업적 측면에서든 아직은 부족한 점이 많다. 앞으로 발전하기 위해서 어떻게 장점을 발전시키고 단점을 보완할지, 무엇을 문제의 핵심으로 삼을지 고려해야할 것이다.
본 논문에서 중국화장품 제조업체 성과에 어떤 영향 요인을 연구하고자한다. 2012년 중국 화장품 제조업체 206개 기업을 대상으로 독립변수인 투자유형(단독투자와 합자투자), 기술력(특허와 신제품 수)과 업종 내 다각화(브랜드 수와 화장품 종류)가 종속변수인 기업성과(2012년 중국 화장품 제조업체 성과 리스트)에 영향을 미치는 요인에 대해서 실증분석을 하여 유요한 시사점을 제시하였다 .
기업 투자유형에 속한 합자투자보다는 단독투자 방식이 기업성과에 더 좋은 영향을 미치는 것으로 나타났다. 기술력에 속한 특허가 많을수록 기업 성과에 더 좋은 영향을 미치는 반면에 신제품 수가 기업성과에 유의한 영향을 나타나지 않았다. 업종내 다각화에 속한 브랜드 수가 많을수록 기업성과에 영향을 미치는 것을 지각되었다. 그 반면에 화장품 종류가 많을수록 기업성과에 좋은 영향을 미치는 것이다. 이는 중국 화장품 제조업체들이 성과가 높을수록, 또 특허와 화장품 종류가 많을수록 화장품 제조업체 리스트 중에는 앞 지위를 유지할 수 있다는 것을 나타낸다.
본 연구는 2012년 중국206개 화장품 제조업체를 대상으로 투자유형, 기술력, 업종내 다각화 세 가지 변수로 기업성과에 영향을 미치는 요인에 대해 실증분석을 하였으며 여러 한계점이 있지만 중요한 연구의미가 있다. 향후 연구에서 기업성과의 영향요인 을 분석할 때 본 연구의 한계점을 고려하여 문제점을 해결할 수 있는 추가적인 연구가 필요한 것을 제시하였다.
1978년 개혁개방 후 중국 정부는 경제 발전이라는 정책을 실행함으로써 국민 생활수준이 향상하였고 아주 빠르게 경제가 발전하게 되었다. 2000년 이후 중국 국민의 총소득은 연 10% 이상 속도로 성장하면서 2011년에는 7.8조 달러라는 규모에 이르렀다. 이로써 21세기에 이르러 가장 빠른 속도로 발전하면서 14억이라는 인구를 가진 중국은 이미 세계에서 가장 큰 화장품 시장을 점유하게 되었다. Euromonitor의 통계자료에 의하면 2001부터 2011년까지 중국 화장품시장 규모는 연 평균 15.8%증가하였고 2011년 시장규모는 183억 달러로 전년대비 8.1%증가 하였다.
개혁개방 전 중국의 화장품 산업의 사정은 아주 좋지 않았다. 때문에 중국 전역 화장품 생산의 수는 200여개에 불과했고 대부분의 화장품 제조업체는 전문적인 생산설비 조차 생각하지 못하는 상황이었다. 하지만 개혁개방 정책 돌입 이후 1997년 말까지 3073개 사의 기업들이 화장품 생산 허가증을 취득하였고 일 년 동안 372개사의 기업이 생산 허가증을 취득하였다. 또한 현재 다양한 해외 화장품 브랜드들이 중국에 진출해 있는 상황이며 이는 해외 화장품 업체에 대해 어떠한 규제가 없기 때문이다. 현재 입점해 있는 해외 브랜드들로는, 영국의 Unilever, 미국 P&G, 존슨 앤 존슨, 방문판매의 대표 AVON, 한국의 DEBON, 일본의 시세이도 등이며 이 업체들은 중국에 생산시설을 설립하여 생산 판매를 하는 방식이다. 그렇다면 중국의 화장품 업체는 어떨까. 현재 중국은 롱리치, 치에란 그룹, 상하이자화 등의 로컬 기업이 있으며 약 4,400개 생산시설 기업 중 2020년까지 약 400억 달러 시장을 놓고 치열한 경쟁이 이루어지고 있다.
현재 중국의 대부분 화장품 기업은 중소기업이다. 이들은 기술적 측면에서든 영업적 측면에서든 아직은 부족한 점이 많다. 앞으로 발전하기 위해서 어떻게 장점을 발전시키고 단점을 보완할지, 무엇을 문제의 핵심으로 삼을지 고려해야할 것이다.
본 논문에서 중국화장품 제조업체 성과에 어떤 영향 요인을 연구하고자한다. 2012년 중국 화장품 제조업체 206개 기업을 대상으로 독립변수인 투자유형(단독투자와 합자투자), 기술력(특허와 신제품 수)과 업종 내 다각화(브랜드 수와 화장품 종류)가 종속변수인 기업성과(2012년 중국 화장품 제조업체 성과 리스트)에 영향을 미치는 요인에 대해서 실증분석을 하여 유요한 시사점을 제시하였다 .
기업 투자유형에 속한 합자투자보다는 단독투자 방식이 기업성과에 더 좋은 영향을 미치는 것으로 나타났다. 기술력에 속한 특허가 많을수록 기업 성과에 더 좋은 영향을 미치는 반면에 신제품 수가 기업성과에 유의한 영향을 나타나지 않았다. 업종내 다각화에 속한 브랜드 수가 많을수록 기업성과에 영향을 미치는 것을 지각되었다. 그 반면에 화장품 종류가 많을수록 기업성과에 좋은 영향을 미치는 것이다. 이는 중국 화장품 제조업체들이 성과가 높을수록, 또 특허와 화장품 종류가 많을수록 화장품 제조업체 리스트 중에는 앞 지위를 유지할 수 있다는 것을 나타낸다.
본 연구는 2012년 중국206개 화장품 제조업체를 대상으로 투자유형, 기술력, 업종내 다각화 세 가지 변수로 기업성과에 영향을 미치는 요인에 대해 실증분석을 하였으며 여러 한계점이 있지만 중요한 연구의미가 있다. 향후 연구에서 기업성과의 영향요인 을 분석할 때 본 연구의 한계점을 고려하여 문제점을 해결할 수 있는 추가적인 연구가 필요한 것을 제시하였다.
After the reformation open by the Chinese government in 1978, economic development was one of the biggest assignments the Chinese government was pursuing. In result, the standard of living of the Chinese people improved by far along with dramatically rapid economic growth. Since 2000, Chinese GDP ha...
After the reformation open by the Chinese government in 1978, economic development was one of the biggest assignments the Chinese government was pursuing. In result, the standard of living of the Chinese people improved by far along with dramatically rapid economic growth. Since 2000, Chinese GDP has been growing about ten percent annually and the Chinese GDP has grown to $7.8 trillion. China, along with the title of “the fastest growing economy” in the twenty-first century in the world, has reached population of 1.4 billion. China also obtained the biggest cosmetics market in the world. According to Euromonitor, cosmetic market in China has growth at the average of 15.8% every year from 2001 to 2011, when the market size was $18.3 billion, 8.1% grown compared to the year before.
Before the reformation open, China did not do well in the cosmetic market with only about two hundred factories in production. Also, most of the cosmetic companies did not obtain specialized production facilities. However, after the reformation open, 3,073 companies obtained production permit by the end of 1997 and 372 companies gained the permits during the year. In addition, there are numerous international cosmetic brands from outside of the country as there are no limitations nor regulations on the international companies. The companies that are now in Chinese market are as following; Unilever from the UK, P&G, Johnson N Johnson, AVON from the U.S., DEBON from South Korea, and Siseido from Japan. Such companies built production facilities and produces and sells them. Let’s now look at how Chinese brands work. There are local companies such as Longrich, Shanghai Jahwa Corporation, about 4,400 companies are in competition for $40 billion of the market size.
Nowadays, most of Chinese cosmetic companies are small companies or businesses. There are still many parts to improve technologically, as well as in the whole business. They are carefully to think which strengths to enhance and weaknesses to complement to step further in the market.
This paper is to analyze the influence on the Chinese cosmetics manufacturers. This study has analyzed 206 Chinese cosmetics production companies in 2012 in investment methods (single and joint investments), technical skills (number of patents and new product), and diversification in the business (number of brands and types of cosmetics) in independent variables and dependent variables of company results (company results of Chines production companies in 2012) and have examined the variables.
It has been proven that single investments have been more efficient and beneficial for a company than joint investment. Also, it has shown that the more technical skills related patents there are, there are more beneficial influences to the companies. Relatively, the number of newly-developed products did not affect the profitable outcomes. The more diversifications in the business there were, the more revenues were made. However, companies have done better with more revenues when there were more and various cosmetic brands. In result, as Chinese cosmetic production facilities were performing well in result, and more patents and various cosmetic brands meant higher up in the rank in the cosmetic market.
This study has analyzed 206 Chinese cosmetic production companies in the influences of their investment methods, technical skills, and diversification of the business in 2012. There were limitation in the study, but they were are many significance to this analysis. This analysis has shows that researches that are to be done in the future to consider this analysis’ limitations and to solve the problems in company results and its influences.
After the reformation open by the Chinese government in 1978, economic development was one of the biggest assignments the Chinese government was pursuing. In result, the standard of living of the Chinese people improved by far along with dramatically rapid economic growth. Since 2000, Chinese GDP has been growing about ten percent annually and the Chinese GDP has grown to $7.8 trillion. China, along with the title of “the fastest growing economy” in the twenty-first century in the world, has reached population of 1.4 billion. China also obtained the biggest cosmetics market in the world. According to Euromonitor, cosmetic market in China has growth at the average of 15.8% every year from 2001 to 2011, when the market size was $18.3 billion, 8.1% grown compared to the year before.
Before the reformation open, China did not do well in the cosmetic market with only about two hundred factories in production. Also, most of the cosmetic companies did not obtain specialized production facilities. However, after the reformation open, 3,073 companies obtained production permit by the end of 1997 and 372 companies gained the permits during the year. In addition, there are numerous international cosmetic brands from outside of the country as there are no limitations nor regulations on the international companies. The companies that are now in Chinese market are as following; Unilever from the UK, P&G, Johnson N Johnson, AVON from the U.S., DEBON from South Korea, and Siseido from Japan. Such companies built production facilities and produces and sells them. Let’s now look at how Chinese brands work. There are local companies such as Longrich, Shanghai Jahwa Corporation, about 4,400 companies are in competition for $40 billion of the market size.
Nowadays, most of Chinese cosmetic companies are small companies or businesses. There are still many parts to improve technologically, as well as in the whole business. They are carefully to think which strengths to enhance and weaknesses to complement to step further in the market.
This paper is to analyze the influence on the Chinese cosmetics manufacturers. This study has analyzed 206 Chinese cosmetics production companies in 2012 in investment methods (single and joint investments), technical skills (number of patents and new product), and diversification in the business (number of brands and types of cosmetics) in independent variables and dependent variables of company results (company results of Chines production companies in 2012) and have examined the variables.
It has been proven that single investments have been more efficient and beneficial for a company than joint investment. Also, it has shown that the more technical skills related patents there are, there are more beneficial influences to the companies. Relatively, the number of newly-developed products did not affect the profitable outcomes. The more diversifications in the business there were, the more revenues were made. However, companies have done better with more revenues when there were more and various cosmetic brands. In result, as Chinese cosmetic production facilities were performing well in result, and more patents and various cosmetic brands meant higher up in the rank in the cosmetic market.
This study has analyzed 206 Chinese cosmetic production companies in the influences of their investment methods, technical skills, and diversification of the business in 2012. There were limitation in the study, but they were are many significance to this analysis. This analysis has shows that researches that are to be done in the future to consider this analysis’ limitations and to solve the problems in company results and its influences.
주제어
#화장품 제조업체 투자유형 기술력 다각화 매출성과
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