외국기업의 베트남 유통시장 진출 전략에 관한 연구 :롯데 쇼핑그룹과 Parkson 백화점 사례 중심으로 Strategies of the Foreign Enterprises for Entry into the Vietnamese Distribution Market : Focused on Lotte Shopping Group and Parkson Rrtail Asia Cases Study원문보기
베트남 유통시장은 외국기업에게 매력적인 시장으로 부상하고 있으며 점점 더 많은 외국 소매 업체가 진입함에 따라 현지 소매 시장에서 심한 경쟁을 하고 있다. 지금까지 Metro Cash & Carry (독일), Parkson (말레이시아), Big C (프랑스),롯데(한국) 등 많은 국제 소매 유통업체가 베트남에 진출했다. 그러나 투자자들은 베트남 정부가 국내 유통 기업을 지원하는 정책, ENT (Economic Needs Test)와 같은 외국인 투자 규 제, 다른 소매 업체와의 치열한 경쟁 등 많은 어려움에 직면해 있다. 베트남 시장 진출을 계획하고 있는 외국 기업은 베트남 시장에 진출한 기업의 경험과 노하우를 보고 잘 배워야 한다. 이 연구는 롯데 쇼핑 그룹 및 파크슨(Parkson) 백화점 ...
베트남 유통시장은 외국기업에게 매력적인 시장으로 부상하고 있으며 점점 더 많은 외국 소매 업체가 진입함에 따라 현지 소매 시장에서 심한 경쟁을 하고 있다. 지금까지 Metro Cash & Carry (독일), Parkson (말레이시아), Big C (프랑스),롯데(한국) 등 많은 국제 소매 유통업체가 베트남에 진출했다. 그러나 투자자들은 베트남 정부가 국내 유통 기업을 지원하는 정책, ENT (Economic Needs Test)와 같은 외국인 투자 규 제, 다른 소매 업체와의 치열한 경쟁 등 많은 어려움에 직면해 있다. 베트남 시장 진출을 계획하고 있는 외국 기업은 베트남 시장에 진출한 기업의 경험과 노하우를 보고 잘 배워야 한다. 이 연구는 롯데 쇼핑 그룹 및 파크슨(Parkson) 백화점 사례 연구에 중점을 둔다. 롯데 쇼핑과 다른 소매 업체의 차이점은 쇼핑 및 엔터테인먼트를 포함한 쇼핑센터 복합 서비스가 있다는 것이다. 또한 오프라인 매장, 온라인 및 TV 홈쇼핑 매장과 같은 다양한 쇼핑 채널을 보유하고 있다. 이러한 특성으로 롯데 쇼핑이 기타 업체에 비해 더 많은 고객을 끌고 있다. 반대로 말레이시아의 라이온 그룹 투자 회사인 Parkson은 베트남에서 어려운 사업 상황을 겪고 있다. 최근 Parkson이 베트남의 가장 큰 두 대도시에서 3 개의 백화점을 연속적으로 폐쇄했다. 본 연구는 롯데 쇼핑 그룹이 베트남에서 택한 성공 전략을 밝히고 더 나은 전략을 제안했다. 또한 Parkson의 전략의 실수가 무엇인지를 지적한 후 Parkson이 베트남 시장에서 더 나은 성과를 얻기 위해 극복할 몇 가지 솔루션을 제안했다. 마지막으로 다른 외국 유통 업체를 위한 교훈을 강조하여 결론을 맺는다.
베트남 유통시장은 외국기업에게 매력적인 시장으로 부상하고 있으며 점점 더 많은 외국 소매 업체가 진입함에 따라 현지 소매 시장에서 심한 경쟁을 하고 있다. 지금까지 Metro Cash & Carry (독일), Parkson (말레이시아), Big C (프랑스),롯데(한국) 등 많은 국제 소매 유통업체가 베트남에 진출했다. 그러나 투자자들은 베트남 정부가 국내 유통 기업을 지원하는 정책, ENT (Economic Needs Test)와 같은 외국인 투자 규 제, 다른 소매 업체와의 치열한 경쟁 등 많은 어려움에 직면해 있다. 베트남 시장 진출을 계획하고 있는 외국 기업은 베트남 시장에 진출한 기업의 경험과 노하우를 보고 잘 배워야 한다. 이 연구는 롯데 쇼핑 그룹 및 파크슨(Parkson) 백화점 사례 연구에 중점을 둔다. 롯데 쇼핑과 다른 소매 업체의 차이점은 쇼핑 및 엔터테인먼트를 포함한 쇼핑센터 복합 서비스가 있다는 것이다. 또한 오프라인 매장, 온라인 및 TV 홈쇼핑 매장과 같은 다양한 쇼핑 채널을 보유하고 있다. 이러한 특성으로 롯데 쇼핑이 기타 업체에 비해 더 많은 고객을 끌고 있다. 반대로 말레이시아의 라이온 그룹 투자 회사인 Parkson은 베트남에서 어려운 사업 상황을 겪고 있다. 최근 Parkson이 베트남의 가장 큰 두 대도시에서 3 개의 백화점을 연속적으로 폐쇄했다. 본 연구는 롯데 쇼핑 그룹이 베트남에서 택한 성공 전략을 밝히고 더 나은 전략을 제안했다. 또한 Parkson의 전략의 실수가 무엇인지를 지적한 후 Parkson이 베트남 시장에서 더 나은 성과를 얻기 위해 극복할 몇 가지 솔루션을 제안했다. 마지막으로 다른 외국 유통 업체를 위한 교훈을 강조하여 결론을 맺는다.
Vietnam is regarded as a promising market for foreign retailers and will therefore have more competition in its local retail market as more and more foreign retailers gain entry. Up to now, there have been many international retail distributors present in Vietnam such as Metro Cash & Carry (Germany)...
Vietnam is regarded as a promising market for foreign retailers and will therefore have more competition in its local retail market as more and more foreign retailers gain entry. Up to now, there have been many international retail distributors present in Vietnam such as Metro Cash & Carry (Germany), Parkson (Malaysia), Big C (France), Lotte (Korea). However, the investors face lots of difficulties such as the policies to support domestic distribution enterprises by the Vietnamese government, the regulations on foreign investment like the Economic Needs Test (ENT) regulation, and the fierce competition from other retailers. In this situation, the foreign companies planning to enter the Vietnamese distribution market in the future should learn from the experience and know-how of companies that have entered the Vietnam market earlier. This study focuses on Lotte Shopping Group and Parkson Retail Asia Case studies. The difference between Lotte Shopping and other retailers is that they have a shopping center complex service including shopping and entertainment. Moreover, they have diverse shopping channels such as offline stores, online and TV home shopping stores. These characteristics have drawn customers to Lotte. In contrast, Parkson - an investment company of Lion Group (Malaysia) is facing difficult business conditions in Vietnam. Recent years, difficulties began to hit the brand when Parkson successively closed three trade centers in the two largest cities of Vietnam. This study identifies the success strategies adopted by Lotte in Vietnam and suggest better strategies. However, it points out the mistakes in Parkson's business development strategy that lead to its failure and then recommend some solutions that may help Parkson to maintain itself on the Vietnamese market. It concludes by stressing out lessons for other foreign distributors in Vietnam.
Vietnam is regarded as a promising market for foreign retailers and will therefore have more competition in its local retail market as more and more foreign retailers gain entry. Up to now, there have been many international retail distributors present in Vietnam such as Metro Cash & Carry (Germany), Parkson (Malaysia), Big C (France), Lotte (Korea). However, the investors face lots of difficulties such as the policies to support domestic distribution enterprises by the Vietnamese government, the regulations on foreign investment like the Economic Needs Test (ENT) regulation, and the fierce competition from other retailers. In this situation, the foreign companies planning to enter the Vietnamese distribution market in the future should learn from the experience and know-how of companies that have entered the Vietnam market earlier. This study focuses on Lotte Shopping Group and Parkson Retail Asia Case studies. The difference between Lotte Shopping and other retailers is that they have a shopping center complex service including shopping and entertainment. Moreover, they have diverse shopping channels such as offline stores, online and TV home shopping stores. These characteristics have drawn customers to Lotte. In contrast, Parkson - an investment company of Lion Group (Malaysia) is facing difficult business conditions in Vietnam. Recent years, difficulties began to hit the brand when Parkson successively closed three trade centers in the two largest cities of Vietnam. This study identifies the success strategies adopted by Lotte in Vietnam and suggest better strategies. However, it points out the mistakes in Parkson's business development strategy that lead to its failure and then recommend some solutions that may help Parkson to maintain itself on the Vietnamese market. It concludes by stressing out lessons for other foreign distributors in Vietnam.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.