공항 BHS설비는 수화물의 신속한 이동을 위한 시설로써 공항에서 없어서는 안 될 필수 설비이다. 공항의 규모가 커지고 신속한 이동을 원하는 승객들의 요구가 늘어나면서 BHS설비 또한 복잡하고 정밀한 시스템을 필요로 하고 있다. 복잡해진 시스템만큼 고장에 대한 대처도 전문적이고 체계적인 관리가 필요하다. 국내공항은 IT기술을 기반으로 공항서비스 분야에서 수준 높은 서비스를 제공하고 있다. 하지만 필수설비인 BHS설비의 관리는 아직까지 유지보수 담당자의 경험에 의한 관리에 의존하고 있다. 많은 비용을 지불하면서 공항의 서비스 개선을 위해 노력하고 있는 만큼 기본적인 관리시스템 구축은 필요한 부분이었다. 그래서 본 연구에서는 BHS유지보수를 위한 프로세서개선, 프로그램개선, 부품교체주기 관리개선의 3가지 시스템 개선에 대해 연구를 하였다. 주체별 유지보수 담당자를 대상으로 설문조사를 실시하였고 ...
공항 BHS설비는 수화물의 신속한 이동을 위한 시설로써 공항에서 없어서는 안 될 필수 설비이다. 공항의 규모가 커지고 신속한 이동을 원하는 승객들의 요구가 늘어나면서 BHS설비 또한 복잡하고 정밀한 시스템을 필요로 하고 있다. 복잡해진 시스템만큼 고장에 대한 대처도 전문적이고 체계적인 관리가 필요하다. 국내공항은 IT기술을 기반으로 공항서비스 분야에서 수준 높은 서비스를 제공하고 있다. 하지만 필수설비인 BHS설비의 관리는 아직까지 유지보수 담당자의 경험에 의한 관리에 의존하고 있다. 많은 비용을 지불하면서 공항의 서비스 개선을 위해 노력하고 있는 만큼 기본적인 관리시스템 구축은 필요한 부분이었다. 그래서 본 연구에서는 BHS유지보수를 위한 프로세서개선, 프로그램개선, 부품교체주기 관리개선의 3가지 시스템 개선에 대해 연구를 하였다. 주체별 유지보수 담당자를 대상으로 설문조사를 실시하였고 프로토 타입의 프로그램을 만들어 검증을 하였다. 분야별 개선에 대한 필요성과 주체별 담당자간의 개선안에 대한 차이점과 공통점을 발견할 수 있었다. 분야별 검증결과 프로세서분야에서는 유지보수 과정에서 이력관리가 필요하다는 공통된 의견이 있었다. 프로그램분야에서는 알람발생시 직관적인 화면구성과 알람 해제 전 유지보수정보를 표출하여 유지보수를 쉽게 할 수 있도록 하는 것이 필요하였다. 부품교체주기 분야에서는 상기 정보들을 데이터베이스에 저장하고 통계를 내고 이를 바탕으로 제조사의 부품수명대비 실제현장의 부품교체주기를 계산하여 신속하고 정확한 교체를 할 수 있게 하였다. 유지보수 주체별 검증결과 공항담당자의 관점에서는 이력관리를 통한 프로세서개선이 필요하였다. 유지보수담당자는 부품교체주기를 정확하게 알고 고장발생 전에 부품을 교체할 수 있는 객관적이 정보가 필요하였다. 시스템구축 담당자는 이러한 의견을 프로그램에 반영하기 위해서 프로그램의 확장성과 주체별 회의를 통한 지속적인 개선이 필요하였다. BHS시스템이 공항에서 중요한 이유는 BHS시스템에 고장이 발생하게 되면 비행기는 출발을 할 수 없게 되고 순차적으로 출발하는 비행기의 출발이 지연됨으로 인해 공항은 마비되게 된다. 잠시도 중단되면 안 되는 공항의 설비로 BHS의 유지보수는 어떤 설비보다 중요하다. 이에 대한 시스템의 개선은 꾸준한 이력관리가 필요하고 프로그램과 각 부품에 대한 특성을 파악하고 적시에 교체할 수 있는 시스템이 필요하고 지속적으로 발전 시켜야 한다.
공항 BHS설비는 수화물의 신속한 이동을 위한 시설로써 공항에서 없어서는 안 될 필수 설비이다. 공항의 규모가 커지고 신속한 이동을 원하는 승객들의 요구가 늘어나면서 BHS설비 또한 복잡하고 정밀한 시스템을 필요로 하고 있다. 복잡해진 시스템만큼 고장에 대한 대처도 전문적이고 체계적인 관리가 필요하다. 국내공항은 IT기술을 기반으로 공항서비스 분야에서 수준 높은 서비스를 제공하고 있다. 하지만 필수설비인 BHS설비의 관리는 아직까지 유지보수 담당자의 경험에 의한 관리에 의존하고 있다. 많은 비용을 지불하면서 공항의 서비스 개선을 위해 노력하고 있는 만큼 기본적인 관리시스템 구축은 필요한 부분이었다. 그래서 본 연구에서는 BHS유지보수를 위한 프로세서개선, 프로그램개선, 부품교체주기 관리개선의 3가지 시스템 개선에 대해 연구를 하였다. 주체별 유지보수 담당자를 대상으로 설문조사를 실시하였고 프로토 타입의 프로그램을 만들어 검증을 하였다. 분야별 개선에 대한 필요성과 주체별 담당자간의 개선안에 대한 차이점과 공통점을 발견할 수 있었다. 분야별 검증결과 프로세서분야에서는 유지보수 과정에서 이력관리가 필요하다는 공통된 의견이 있었다. 프로그램분야에서는 알람발생시 직관적인 화면구성과 알람 해제 전 유지보수정보를 표출하여 유지보수를 쉽게 할 수 있도록 하는 것이 필요하였다. 부품교체주기 분야에서는 상기 정보들을 데이터베이스에 저장하고 통계를 내고 이를 바탕으로 제조사의 부품수명대비 실제현장의 부품교체주기를 계산하여 신속하고 정확한 교체를 할 수 있게 하였다. 유지보수 주체별 검증결과 공항담당자의 관점에서는 이력관리를 통한 프로세서개선이 필요하였다. 유지보수담당자는 부품교체주기를 정확하게 알고 고장발생 전에 부품을 교체할 수 있는 객관적이 정보가 필요하였다. 시스템구축 담당자는 이러한 의견을 프로그램에 반영하기 위해서 프로그램의 확장성과 주체별 회의를 통한 지속적인 개선이 필요하였다. BHS시스템이 공항에서 중요한 이유는 BHS시스템에 고장이 발생하게 되면 비행기는 출발을 할 수 없게 되고 순차적으로 출발하는 비행기의 출발이 지연됨으로 인해 공항은 마비되게 된다. 잠시도 중단되면 안 되는 공항의 설비로 BHS의 유지보수는 어떤 설비보다 중요하다. 이에 대한 시스템의 개선은 꾸준한 이력관리가 필요하고 프로그램과 각 부품에 대한 특성을 파악하고 적시에 교체할 수 있는 시스템이 필요하고 지속적으로 발전 시켜야 한다.
Airport BHS is a facility for the rapid movement of baggage and freight and is an indispensable system of an airport. As the size of airports grow and the demand for passengers to travel quickly increases, the BHS facility also requires a complex and precise system. Professional and systemic managem...
Airport BHS is a facility for the rapid movement of baggage and freight and is an indispensable system of an airport. As the size of airports grow and the demand for passengers to travel quickly increases, the BHS facility also requires a complex and precise system. Professional and systemic management is needed to deal with failures as the system becomes complex. Airports in Korea provide high-quality airport services based on IT technology. However, the management of the BHS system, which is essential for the airport, still depends on the personal experience of the maintenance personnel. Given that airports are working hard to improve their services at a high cost, it was necessary to build a basic management system. For this reason, this study focused on three aspects of system improvement for BHS maintenance: processor improvement, program improvement and improvement of part replacement cycle management. Surveys were conducted for maintenance personnel working for each area, and a prototype program was created for necessary verification. As a result, this study discovered the necessity for improvement of each area and identified differences and common opinions among the personnel in charge of each area with respect to improvement methods. According to the result of verification by area, there was a common opinion that history management is required for maintenance process in the processor area. In the program area, it was necessary to display intuitive screen configuration when an alarm is generated and maintenance information before cancelling the alarm to ensure easier maintenance. In the field of part replacement cycle, the above information is stored in the database for compiling statistics, which are used for calculating the actual part replacement period against the part lifetime stated by manufacturers to ensure fast and precise replacement. As a result of the verification by persons in charge of maintenance, processor improvement through history management was required from the point of view of airport officers. Maintenance personnel needed objective information so that they could replace parts before failure based on the knowledge of precise part replacement periods. System builders required program expandability to reflect those opinions in the program and continuous improvement through meetings with persons in charge of other areas. The BHS is a critical system that must not be shut down even for a short period of time. If the BHS system fails, the airport will be paralyzed causing the delay or cancellation of airplane operation. Therefore, the maintenance of the system is more important than any other facilities in an airport. In order to improve the system, continuous history management is required. Furthermore, a system that can identify programs and the characteristics of each part and replace them in a timely manner is required and needs to be continuously improved.
Airport BHS is a facility for the rapid movement of baggage and freight and is an indispensable system of an airport. As the size of airports grow and the demand for passengers to travel quickly increases, the BHS facility also requires a complex and precise system. Professional and systemic management is needed to deal with failures as the system becomes complex. Airports in Korea provide high-quality airport services based on IT technology. However, the management of the BHS system, which is essential for the airport, still depends on the personal experience of the maintenance personnel. Given that airports are working hard to improve their services at a high cost, it was necessary to build a basic management system. For this reason, this study focused on three aspects of system improvement for BHS maintenance: processor improvement, program improvement and improvement of part replacement cycle management. Surveys were conducted for maintenance personnel working for each area, and a prototype program was created for necessary verification. As a result, this study discovered the necessity for improvement of each area and identified differences and common opinions among the personnel in charge of each area with respect to improvement methods. According to the result of verification by area, there was a common opinion that history management is required for maintenance process in the processor area. In the program area, it was necessary to display intuitive screen configuration when an alarm is generated and maintenance information before cancelling the alarm to ensure easier maintenance. In the field of part replacement cycle, the above information is stored in the database for compiling statistics, which are used for calculating the actual part replacement period against the part lifetime stated by manufacturers to ensure fast and precise replacement. As a result of the verification by persons in charge of maintenance, processor improvement through history management was required from the point of view of airport officers. Maintenance personnel needed objective information so that they could replace parts before failure based on the knowledge of precise part replacement periods. System builders required program expandability to reflect those opinions in the program and continuous improvement through meetings with persons in charge of other areas. The BHS is a critical system that must not be shut down even for a short period of time. If the BHS system fails, the airport will be paralyzed causing the delay or cancellation of airplane operation. Therefore, the maintenance of the system is more important than any other facilities in an airport. In order to improve the system, continuous history management is required. Furthermore, a system that can identify programs and the characteristics of each part and replace them in a timely manner is required and needs to be continuously improved.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.