Program Annotation : J.S. Bach Partita No. 2 in C minor BWV 826, J. Haydn Keyboard Sonata in D major Hob. XVI: 24, C. Debussy Pr?lude Livre I (L.117) VI. 'Des pas sur la neige', J. Brahms Piano Sonata No.3 in F minor, Op.5원문보기
본 논문에서는 본인의 석사 과정 졸업 연주의 곡목인 J.S. Bach Partita No. 2 in C minor, BWV 826, J. Haydn Piano Sonata in D major Hob. XVI: 24, C. Debussy Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’, J. Brahms Piano Sonata No.3 in F minor, Op.5에 대해 연구하고 해석하고자 한다. 작품의 환경과 작곡가의 의도를 자세히 파악함으로서 관객들과 진실 된 교감을 할 수 있기 때문에 다양한 시기의 역사 속에서 만들어진 작품들을 그 당시 시대적 배경을 염두에 두고 작곡가의 처해진 환경과 성격 등 작품의 특징을 여러 가지의 형태로 살펴보고자 한다.
J.S. Bach Partita No.2 in C minor, BWV 826는 바흐의 6개의 파르티타 (BWV 825-830)중에 유일하게 조곡의 기본적인 틀에서 벗어나는 조짐을 보인다. 프랑스와 이탈리아 형식을 혼합시키는 신포니아와 선택적 무곡인 론도 그리고 지그대신 카프리치오로 마무리하면서 또 다시 새로운 양식을 형성하는 그의 천재성을 엿볼 수 있다.
J. Haydn Keyboard Sonata in D major Hob. XVI: 24는 그의 가장 잘 알려진 소나타는 아니지만 그렇다고 해서 그의 역할을 무시해서는 안 된다. 그의 초기 갈랑트 스타일을 엿볼 수 있으며 하이든의 특징인 위트도 곳곳에 드러나고 있다. 토카타적인 성격과 긴장감 그리고 유머가 존재하는 악장과 반면 애처롭고 애절한 성격도 공존하는 D major 소나타는 비록 그 규모는 작을지라도 내용은 하이든의 다양한 성격을 잘 보여주고 있다.
C. Debussy Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’ 및 드뷔시의 프렐류드는 즉흥적인 형식 및 그만의 작곡기법과 화성 색채의 요약이라고도 불린다. 피아노라는 악기의 섬세한 울림을 연구한 결과물이라고 하여도 과언이 아니다. 각 프렐류드의 제목이 그 분위기를 파악하는데 도움을 주고 있지만 언제나 객관적인 시각에서 봐야 한다. 'Des pas sur la neige (눈 위에 발자국)는 눈 위를 무겁게 절뚝거리며 펼쳐지는 차갑고 얼음에 뒤덮인 풍경을 여러 가지 요소로 묘사하고 있다.
J. Brahms Piano Sonata No.3 in f minor, Op.5을 작곡하면서 브람스는 아마도 본인이 소나타의 종착역에 도착했다고 생각 했을 정도로 5개의 악장으로 구성 된 거대한 스케일에 도전하는 곡이다. 2번 소나타의 광활한 ...
본 논문에서는 본인의 석사 과정 졸업 연주의 곡목인 J.S. Bach Partita No. 2 in C minor, BWV 826, J. Haydn Piano Sonata in D major Hob. XVI: 24, C. Debussy Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’, J. Brahms Piano Sonata No.3 in F minor, Op.5에 대해 연구하고 해석하고자 한다. 작품의 환경과 작곡가의 의도를 자세히 파악함으로서 관객들과 진실 된 교감을 할 수 있기 때문에 다양한 시기의 역사 속에서 만들어진 작품들을 그 당시 시대적 배경을 염두에 두고 작곡가의 처해진 환경과 성격 등 작품의 특징을 여러 가지의 형태로 살펴보고자 한다.
J.S. Bach Partita No.2 in C minor, BWV 826는 바흐의 6개의 파르티타 (BWV 825-830)중에 유일하게 조곡의 기본적인 틀에서 벗어나는 조짐을 보인다. 프랑스와 이탈리아 형식을 혼합시키는 신포니아와 선택적 무곡인 론도 그리고 지그대신 카프리치오로 마무리하면서 또 다시 새로운 양식을 형성하는 그의 천재성을 엿볼 수 있다.
J. Haydn Keyboard Sonata in D major Hob. XVI: 24는 그의 가장 잘 알려진 소나타는 아니지만 그렇다고 해서 그의 역할을 무시해서는 안 된다. 그의 초기 갈랑트 스타일을 엿볼 수 있으며 하이든의 특징인 위트도 곳곳에 드러나고 있다. 토카타적인 성격과 긴장감 그리고 유머가 존재하는 악장과 반면 애처롭고 애절한 성격도 공존하는 D major 소나타는 비록 그 규모는 작을지라도 내용은 하이든의 다양한 성격을 잘 보여주고 있다.
C. Debussy Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’ 및 드뷔시의 프렐류드는 즉흥적인 형식 및 그만의 작곡기법과 화성 색채의 요약이라고도 불린다. 피아노라는 악기의 섬세한 울림을 연구한 결과물이라고 하여도 과언이 아니다. 각 프렐류드의 제목이 그 분위기를 파악하는데 도움을 주고 있지만 언제나 객관적인 시각에서 봐야 한다. 'Des pas sur la neige (눈 위에 발자국)는 눈 위를 무겁게 절뚝거리며 펼쳐지는 차갑고 얼음에 뒤덮인 풍경을 여러 가지 요소로 묘사하고 있다.
J. Brahms Piano Sonata No.3 in f minor, Op.5을 작곡하면서 브람스는 아마도 본인이 소나타의 종착역에 도착했다고 생각 했을 정도로 5개의 악장으로 구성 된 거대한 스케일에 도전하는 곡이다. 2번 소나타의 광활한 레이아웃으로 되돌아가기 위 해 그는 그 전의 작품 주요 특징을 모으면서 1번 소나타에서 발전시키기 시작한 작곡기법을 3번 소나타에서 이어 나가고 있다. 비록 피아노라는 악기를 위한 소나타이지만 그 악기의 영역을 넘어서 교향곡적인 색깔과 대비를 강하게 부각하는 작품이다.
본 논문에서는 본인의 석사 과정 졸업 연주의 곡목인 J.S. Bach Partita No. 2 in C minor, BWV 826, J. Haydn Piano Sonata in D major Hob. XVI: 24, C. Debussy Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’, J. Brahms Piano Sonata No.3 in F minor, Op.5에 대해 연구하고 해석하고자 한다. 작품의 환경과 작곡가의 의도를 자세히 파악함으로서 관객들과 진실 된 교감을 할 수 있기 때문에 다양한 시기의 역사 속에서 만들어진 작품들을 그 당시 시대적 배경을 염두에 두고 작곡가의 처해진 환경과 성격 등 작품의 특징을 여러 가지의 형태로 살펴보고자 한다.
J.S. Bach Partita No.2 in C minor, BWV 826는 바흐의 6개의 파르티타 (BWV 825-830)중에 유일하게 조곡의 기본적인 틀에서 벗어나는 조짐을 보인다. 프랑스와 이탈리아 형식을 혼합시키는 신포니아와 선택적 무곡인 론도 그리고 지그대신 카프리치오로 마무리하면서 또 다시 새로운 양식을 형성하는 그의 천재성을 엿볼 수 있다.
J. Haydn Keyboard Sonata in D major Hob. XVI: 24는 그의 가장 잘 알려진 소나타는 아니지만 그렇다고 해서 그의 역할을 무시해서는 안 된다. 그의 초기 갈랑트 스타일을 엿볼 수 있으며 하이든의 특징인 위트도 곳곳에 드러나고 있다. 토카타적인 성격과 긴장감 그리고 유머가 존재하는 악장과 반면 애처롭고 애절한 성격도 공존하는 D major 소나타는 비록 그 규모는 작을지라도 내용은 하이든의 다양한 성격을 잘 보여주고 있다.
C. Debussy Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’ 및 드뷔시의 프렐류드는 즉흥적인 형식 및 그만의 작곡기법과 화성 색채의 요약이라고도 불린다. 피아노라는 악기의 섬세한 울림을 연구한 결과물이라고 하여도 과언이 아니다. 각 프렐류드의 제목이 그 분위기를 파악하는데 도움을 주고 있지만 언제나 객관적인 시각에서 봐야 한다. 'Des pas sur la neige (눈 위에 발자국)는 눈 위를 무겁게 절뚝거리며 펼쳐지는 차갑고 얼음에 뒤덮인 풍경을 여러 가지 요소로 묘사하고 있다.
J. Brahms Piano Sonata No.3 in f minor, Op.5을 작곡하면서 브람스는 아마도 본인이 소나타의 종착역에 도착했다고 생각 했을 정도로 5개의 악장으로 구성 된 거대한 스케일에 도전하는 곡이다. 2번 소나타의 광활한 레이아웃으로 되돌아가기 위 해 그는 그 전의 작품 주요 특징을 모으면서 1번 소나타에서 발전시키기 시작한 작곡기법을 3번 소나타에서 이어 나가고 있다. 비록 피아노라는 악기를 위한 소나타이지만 그 악기의 영역을 넘어서 교향곡적인 색깔과 대비를 강하게 부각하는 작품이다.
This program annotation of the M.M. course degree recital covers the works J. S. Bach Partita No. 2 in C minor, BWV 826, J. Haydn Keyboard Sonata in D major Hob. XVI: 24, C. Debussy Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’, J. Brahms Piano Sonata No.3 in F minor, Op.5 by examining the...
This program annotation of the M.M. course degree recital covers the works J. S. Bach Partita No. 2 in C minor, BWV 826, J. Haydn Keyboard Sonata in D major Hob. XVI: 24, C. Debussy Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’, J. Brahms Piano Sonata No.3 in F minor, Op.5 by examining the characteristics of each composer, enriching the performance through a deeper understanding of the general background, interpretation as well as the main features and structure of each composition. Exact understanding of the composer’s intentions enables the performer to communicate sincerely with the audience.
J.S. Bach’s Partita No.2 in C minor, BWV 826 is the only Partita which (Bach’s 6 Keyboard Partitas BWV 825-830) shows Bach’s genius and creativity by deviating from the basic Suite form. It is a fusion of French and Italian form by inserting the Sinfonia, optional dances Rondeaux and Capriccio instead of the Gigue.
Although J. Haydn’s Keyboard Sonata in D major Hob. XVI: 24 is not one of his well known works, one should not neglect its value. His early Galant style as well as his wit is skillfully expressed here. Diverse emotions such as humor, pity, and pain exist in various forms such as the toccata. The scale of this D major sonata is not grand, however, the work is rich in content and character.
C. Debussy’s Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’ along with his other preludes, can be considered as a summary of his compositional technique, improvisatory form, and harmonic color. One can name Debussy’s preludes as an experimentation on delicate resonance of the piano. Although the titles of each prelude helps us to comprehend the atmosphere of each work, the titles should always be seen objectively. The various compositional elements of 'Des pas sur la neige’ aims to depict an icy landscape with limping steps on snow.
J. Brahms’s Piano Sonata No.3 in f minor, Op.5 must have been a challenge for Brahms as this grand work in five movements seems to be a terminal point of the sonata form. In order to return to the expansive layout of the second sonata, Brahms draws the main characteristics of the previous works and develops the compositional techniques of the first sonata in this masterpiece. Although this work is written for solo piano, it crosses the boundaries of the instrument by strongly emphasizing the symphonic timbre and contrast.
This program annotation of the M.M. course degree recital covers the works J. S. Bach Partita No. 2 in C minor, BWV 826, J. Haydn Keyboard Sonata in D major Hob. XVI: 24, C. Debussy Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’, J. Brahms Piano Sonata No.3 in F minor, Op.5 by examining the characteristics of each composer, enriching the performance through a deeper understanding of the general background, interpretation as well as the main features and structure of each composition. Exact understanding of the composer’s intentions enables the performer to communicate sincerely with the audience.
J.S. Bach’s Partita No.2 in C minor, BWV 826 is the only Partita which (Bach’s 6 Keyboard Partitas BWV 825-830) shows Bach’s genius and creativity by deviating from the basic Suite form. It is a fusion of French and Italian form by inserting the Sinfonia, optional dances Rondeaux and Capriccio instead of the Gigue.
Although J. Haydn’s Keyboard Sonata in D major Hob. XVI: 24 is not one of his well known works, one should not neglect its value. His early Galant style as well as his wit is skillfully expressed here. Diverse emotions such as humor, pity, and pain exist in various forms such as the toccata. The scale of this D major sonata is not grand, however, the work is rich in content and character.
C. Debussy’s Prélude Livre I (L.117) VI. ‘Des pas sur la neige’ along with his other preludes, can be considered as a summary of his compositional technique, improvisatory form, and harmonic color. One can name Debussy’s preludes as an experimentation on delicate resonance of the piano. Although the titles of each prelude helps us to comprehend the atmosphere of each work, the titles should always be seen objectively. The various compositional elements of 'Des pas sur la neige’ aims to depict an icy landscape with limping steps on snow.
J. Brahms’s Piano Sonata No.3 in f minor, Op.5 must have been a challenge for Brahms as this grand work in five movements seems to be a terminal point of the sonata form. In order to return to the expansive layout of the second sonata, Brahms draws the main characteristics of the previous works and develops the compositional techniques of the first sonata in this masterpiece. Although this work is written for solo piano, it crosses the boundaries of the instrument by strongly emphasizing the symphonic timbre and contrast.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.