모바일 사용량이 증가하고 모바일 경험을 유도하기 위한 다양한 서비스들이 출시됨에 따라 모바일 간편 결제 시장이 등장했다. 이에 다양한 서비스 기업에서는 이용자가 보다 편리하게 결제를 완료할 수 있는 혁신적인 결제 서비스 앱을 출시하기 시작했다. 이는 이용자의 결제 시간을 단축했고, 할인 쿠폰 및 프로모션 등의 부가적인 혜택 또한 제공한다. 사실 이러한 모바일 간편 결제 서비스는 해외시장에서 먼저 정착했다. 해외 시장의 경우 한국과 달리 일찍부터 결제 서비스에 대한 규제를 완화했고 사업자들이 상생할 수 있는 환경을 만들어갔다. 그 결과 중국은 알리바바, 미국은 페이팔이라는 거대한 모바일 간편 결제 서비스 기업을 탄생시켰다. 비록 모바일 간편 결제 시장의 환경 및 규제는 국가마다 다르지만, 전 세계 이용자들의 바람은 다르지 않다. 이들은 ...
모바일 사용량이 증가하고 모바일 경험을 유도하기 위한 다양한 서비스들이 출시됨에 따라 모바일 간편 결제 시장이 등장했다. 이에 다양한 서비스 기업에서는 이용자가 보다 편리하게 결제를 완료할 수 있는 혁신적인 결제 서비스 앱을 출시하기 시작했다. 이는 이용자의 결제 시간을 단축했고, 할인 쿠폰 및 프로모션 등의 부가적인 혜택 또한 제공한다. 사실 이러한 모바일 간편 결제 서비스는 해외시장에서 먼저 정착했다. 해외 시장의 경우 한국과 달리 일찍부터 결제 서비스에 대한 규제를 완화했고 사업자들이 상생할 수 있는 환경을 만들어갔다. 그 결과 중국은 알리바바, 미국은 페이팔이라는 거대한 모바일 간편 결제 서비스 기업을 탄생시켰다. 비록 모바일 간편 결제 시장의 환경 및 규제는 국가마다 다르지만, 전 세계 이용자들의 바람은 다르지 않다. 이들은 온라인과 오프라인의 영역 모두 아우를 수 있는 모바일 간편 결제 서비스를 통해 빠르고 편리한 구매 경험을 원하는 것이다. 이에 본고에서는 모바일 간편 결제 시장을 선점하고 있는 국가들의 모바일 간편 결제 시장 현황과 이에 대한 소비자 인식을 살펴본 후, 국내 모바일 간편 결제 서비스에 대한 인사이드를 제공하고자 한다.
모바일 사용량이 증가하고 모바일 경험을 유도하기 위한 다양한 서비스들이 출시됨에 따라 모바일 간편 결제 시장이 등장했다. 이에 다양한 서비스 기업에서는 이용자가 보다 편리하게 결제를 완료할 수 있는 혁신적인 결제 서비스 앱을 출시하기 시작했다. 이는 이용자의 결제 시간을 단축했고, 할인 쿠폰 및 프로모션 등의 부가적인 혜택 또한 제공한다. 사실 이러한 모바일 간편 결제 서비스는 해외시장에서 먼저 정착했다. 해외 시장의 경우 한국과 달리 일찍부터 결제 서비스에 대한 규제를 완화했고 사업자들이 상생할 수 있는 환경을 만들어갔다. 그 결과 중국은 알리바바, 미국은 페이팔이라는 거대한 모바일 간편 결제 서비스 기업을 탄생시켰다. 비록 모바일 간편 결제 시장의 환경 및 규제는 국가마다 다르지만, 전 세계 이용자들의 바람은 다르지 않다. 이들은 온라인과 오프라인의 영역 모두 아우를 수 있는 모바일 간편 결제 서비스를 통해 빠르고 편리한 구매 경험을 원하는 것이다. 이에 본고에서는 모바일 간편 결제 시장을 선점하고 있는 국가들의 모바일 간편 결제 시장 현황과 이에 대한 소비자 인식을 살펴본 후, 국내 모바일 간편 결제 서비스에 대한 인사이드를 제공하고자 한다.
Research on mobile payment - Market Analysis and Prospect
LI XIAO TONG
Department of Electronic Commerce, Graduate School of Paichai University Daejeon, Korea (Supervise by Professor Seon-Jae Kim )
With the increasing use of smart phones, various ways hav...
Research on mobile payment - Market Analysis and Prospect
LI XIAO TONG
Department of Electronic Commerce, Graduate School of Paichai University Daejeon, Korea (Supervise by Professor Seon-Jae Kim )
With the increasing use of smart phones, various ways have emerged to guide users. Mobile payment has also entered our daily life. In order to provide users with a more convenient way to pay, the major enterprises are competing for updating technology and starting to launch a variety of payment software. It not only reduces the user's time, but also offers a variety of discount coupons, promotions and other additional preferences to attract consumers. This convenient mobile payment service emerged in the overseas market early. The situation in overseas market is different from that in Korea. At the very beginning, the payment service was liberalized, which provided a good complementary market environment for enterprises. So the huge mobile payment service firms have emerged like China's Alibaba, and American PayPal. Although the environment and rules of the mobile payment market are different in each country, the will of the users around the world is not the same. It can be faster and more convenient for consumption through the mobile payment service which can be integrated either online or offline. In the next content, it explains the current situation of the mobile payment market and the user's willingness about using in the countries that have seized the mobile payment service market preferentially, and also provides an analysis of the situation of mobile payment service in Korea.
key word: mobile payment, online, offline, service, situation
Research on mobile payment - Market Analysis and Prospect
LI XIAO TONG
Department of Electronic Commerce, Graduate School of Paichai University Daejeon, Korea (Supervise by Professor Seon-Jae Kim )
With the increasing use of smart phones, various ways have emerged to guide users. Mobile payment has also entered our daily life. In order to provide users with a more convenient way to pay, the major enterprises are competing for updating technology and starting to launch a variety of payment software. It not only reduces the user's time, but also offers a variety of discount coupons, promotions and other additional preferences to attract consumers. This convenient mobile payment service emerged in the overseas market early. The situation in overseas market is different from that in Korea. At the very beginning, the payment service was liberalized, which provided a good complementary market environment for enterprises. So the huge mobile payment service firms have emerged like China's Alibaba, and American PayPal. Although the environment and rules of the mobile payment market are different in each country, the will of the users around the world is not the same. It can be faster and more convenient for consumption through the mobile payment service which can be integrated either online or offline. In the next content, it explains the current situation of the mobile payment market and the user's willingness about using in the countries that have seized the mobile payment service market preferentially, and also provides an analysis of the situation of mobile payment service in Korea.
key word: mobile payment, online, offline, service, situation
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.