최근 다양한 상품에 중심을 맞춘 베이커리 업체들이 나오고 있으며 내수 경제의 침체로 인해 소비가 위축됨에 따라 소비자들은 저렴하고 품질 좋은 각종 판촉행사가 있는 곳으로 몰리기 시작했다. 본 연구는 베이커리 전문점에서 실시되는 판촉행사에 따른 효과에 대한 연구가 필요 하다는 판단 하에 판촉행사를 이용하는 소비자들의 소비가치에 따라 브랜드 태도와 구매행동에 어떠한 영향을 미치는지 알아보기 위하여 연구를 진행하였다. 본 연구의 설문조사는 SPC회사의 파리바게트를 중심으로 최근에 이용한 고객을 대상으로 편의표본추출 방법을 사용 하였고, 최종적으로는 총 302부를 분석에 사용하였다. 설문지는 ...
최근 다양한 상품에 중심을 맞춘 베이커리 업체들이 나오고 있으며 내수 경제의 침체로 인해 소비가 위축됨에 따라 소비자들은 저렴하고 품질 좋은 각종 판촉행사가 있는 곳으로 몰리기 시작했다. 본 연구는 베이커리 전문점에서 실시되는 판촉행사에 따른 효과에 대한 연구가 필요 하다는 판단 하에 판촉행사를 이용하는 소비자들의 소비가치에 따라 브랜드 태도와 구매행동에 어떠한 영향을 미치는지 알아보기 위하여 연구를 진행하였다. 본 연구의 설문조사는 SPC회사의 파리바게트를 중심으로 최근에 이용한 고객을 대상으로 편의표본추출 방법을 사용 하였고, 최종적으로는 총 302부를 분석에 사용하였다. 설문지는 독립변수에 종류에 따라 총 3가지 다른 설문지를 이용하였으며, 설문문항은 베이커리 이용 빈도 4문항, 독립변인(쿠폰, 제휴할인, POP) 각 설문 8문항, 브랜드태도 4문항, 구매의도 4문항총 20문항을 Likert 5점 척도로 측정하였다. 이에 따른 분석방법으로는 SPSS 21.0을 활용한 빈도분석, 아노바, 회귀분석을 실시하였다. 연구의 결과를 요약하면 다음과 같다. 첫째, 베이커리전문점에서 사용되고 있는 3가지 독립변인(쿠폰, 제휴할인, POP)는 브랜드 태도와 구매의도에 영향을 주는 것으로 나타났다. 그 중 소비자들은 3가지 요인 중에서 쿠폰의 가치를 가장 높게 평가하여 이렇게 분류된 판매촉진은 브랜드 태도에, 구매의도에 강한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 베이커리 전문점에 대한 브랜드 태도는 구매의도에 영향을 주는 것으로 나타났다. 베이커리 전문점의 판촉 프로그램으로 인해 기인된 긍정적인 브랜드 태도는 구매의도에 영향을 미친다는 것으로 판단되었다. 본 연구를 통해 판매촉진은 유형에 따라서 소비자의 행동을 유발하는 판매 전략을 고려해 보아야 할 것이다. 브랜드 태도는 소비자들의 제품구매를 결정하는 행위에 영향을 미치기 때문에 구매에 있어서 중요한 부분이다. 그러므로 판매촉진광고를 제작할 때 소비자들이 긍정적인 브랜드 태도를 형성하여 구매의도를 높일 수 있도록 하여야 한다. 또한 회사는 긍정적 브랜드 태도를 형성하기 위하여 판촉물의 제품의 품질과 고객 서비스에 긍정적인 영향을 미치게 되면 소비자들이 구매하고자 하는 의지도 높일 수 있을 것이라 사료 된다.
최근 다양한 상품에 중심을 맞춘 베이커리 업체들이 나오고 있으며 내수 경제의 침체로 인해 소비가 위축됨에 따라 소비자들은 저렴하고 품질 좋은 각종 판촉행사가 있는 곳으로 몰리기 시작했다. 본 연구는 베이커리 전문점에서 실시되는 판촉행사에 따른 효과에 대한 연구가 필요 하다는 판단 하에 판촉행사를 이용하는 소비자들의 소비가치에 따라 브랜드 태도와 구매행동에 어떠한 영향을 미치는지 알아보기 위하여 연구를 진행하였다. 본 연구의 설문조사는 SPC회사의 파리바게트를 중심으로 최근에 이용한 고객을 대상으로 편의표본추출 방법을 사용 하였고, 최종적으로는 총 302부를 분석에 사용하였다. 설문지는 독립변수에 종류에 따라 총 3가지 다른 설문지를 이용하였으며, 설문문항은 베이커리 이용 빈도 4문항, 독립변인(쿠폰, 제휴할인, POP) 각 설문 8문항, 브랜드태도 4문항, 구매의도 4문항총 20문항을 Likert 5점 척도로 측정하였다. 이에 따른 분석방법으로는 SPSS 21.0을 활용한 빈도분석, 아노바, 회귀분석을 실시하였다. 연구의 결과를 요약하면 다음과 같다. 첫째, 베이커리전문점에서 사용되고 있는 3가지 독립변인(쿠폰, 제휴할인, POP)는 브랜드 태도와 구매의도에 영향을 주는 것으로 나타났다. 그 중 소비자들은 3가지 요인 중에서 쿠폰의 가치를 가장 높게 평가하여 이렇게 분류된 판매촉진은 브랜드 태도에, 구매의도에 강한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 베이커리 전문점에 대한 브랜드 태도는 구매의도에 영향을 주는 것으로 나타났다. 베이커리 전문점의 판촉 프로그램으로 인해 기인된 긍정적인 브랜드 태도는 구매의도에 영향을 미친다는 것으로 판단되었다. 본 연구를 통해 판매촉진은 유형에 따라서 소비자의 행동을 유발하는 판매 전략을 고려해 보아야 할 것이다. 브랜드 태도는 소비자들의 제품구매를 결정하는 행위에 영향을 미치기 때문에 구매에 있어서 중요한 부분이다. 그러므로 판매촉진광고를 제작할 때 소비자들이 긍정적인 브랜드 태도를 형성하여 구매의도를 높일 수 있도록 하여야 한다. 또한 회사는 긍정적 브랜드 태도를 형성하기 위하여 판촉물의 제품의 품질과 고객 서비스에 긍정적인 영향을 미치게 되면 소비자들이 구매하고자 하는 의지도 높일 수 있을 것이라 사료 된다.
Recently, Bakery companies centering on various products have appeared, and consumers have begun to gather at places where various promotions are cheap and of good quality, due to consumption shrinking due to the slump in domestic demand economy. In this research, It is determined that studies on th...
Recently, Bakery companies centering on various products have appeared, and consumers have begun to gather at places where various promotions are cheap and of good quality, due to consumption shrinking due to the slump in domestic demand economy. In this research, It is determined that studies on the effect of promotion carried out at a bakery specialty shop are necessary, and how it affects the brand attitude and purchasing behavior based on the consumer value of the consumer who uses the promotion We studied for the purpose of learning. In the investigation of this study, we focused on SPC company Paris Baguette and used sampling methods of convenience for recently used customers and eventually used the whole 302 parts for analysis. Questionnaire uses 3 different questionnaires in total according to the type of the independent variable. Questionnaire questionnaire consists of 4 questions on bakery usage, 8 questions on independent change (coupon, affiliate discount, POP), brand A total of 20 questions with 4 attitudes and 4 purchases were measured on a Likert 5 point scale and demographic characteristics items were measured on the nominal scale. In this analysis method, Analysis of Frequency using SPSS 21.0, One-way ANOVA, Regression Analysis was carried out. The results of the research are summarized as follows. First, It was found that three independent factors (coupons, affiliate discounts, POP) used in bakery specialty stores influence brand attitude and purchasing intention. Among them, consumers appreciate the value of coupons among the three factors most It was found that sales promoted in this way has a strong influence on the brand attitude, every time of purchase. Secondly, the brand attitude of a bakery specialty shop influenced the degree of purchase. Positive brand attitudes arising from the bakery specialty store promotion program were judged by influencing the degree of purchase. Through this research, sales promotion, depending on the type, must consider sales strategies that trigger consumer behavior. The brand attitude is an important part for purchasing as it affects the act of deciding purchase by consumers.Therefore, When creating promotional advertisements, consumers must be able to form an aggressive brand attitude to increase the degree of purchase. In addition, If the company positively influences the product quality of the promotional materials and customer service to form an aggressive brand attitude, it is considered that the willingness of consumers to purchase can also be increased.
Recently, Bakery companies centering on various products have appeared, and consumers have begun to gather at places where various promotions are cheap and of good quality, due to consumption shrinking due to the slump in domestic demand economy. In this research, It is determined that studies on the effect of promotion carried out at a bakery specialty shop are necessary, and how it affects the brand attitude and purchasing behavior based on the consumer value of the consumer who uses the promotion We studied for the purpose of learning. In the investigation of this study, we focused on SPC company Paris Baguette and used sampling methods of convenience for recently used customers and eventually used the whole 302 parts for analysis. Questionnaire uses 3 different questionnaires in total according to the type of the independent variable. Questionnaire questionnaire consists of 4 questions on bakery usage, 8 questions on independent change (coupon, affiliate discount, POP), brand A total of 20 questions with 4 attitudes and 4 purchases were measured on a Likert 5 point scale and demographic characteristics items were measured on the nominal scale. In this analysis method, Analysis of Frequency using SPSS 21.0, One-way ANOVA, Regression Analysis was carried out. The results of the research are summarized as follows. First, It was found that three independent factors (coupons, affiliate discounts, POP) used in bakery specialty stores influence brand attitude and purchasing intention. Among them, consumers appreciate the value of coupons among the three factors most It was found that sales promoted in this way has a strong influence on the brand attitude, every time of purchase. Secondly, the brand attitude of a bakery specialty shop influenced the degree of purchase. Positive brand attitudes arising from the bakery specialty store promotion program were judged by influencing the degree of purchase. Through this research, sales promotion, depending on the type, must consider sales strategies that trigger consumer behavior. The brand attitude is an important part for purchasing as it affects the act of deciding purchase by consumers.Therefore, When creating promotional advertisements, consumers must be able to form an aggressive brand attitude to increase the degree of purchase. In addition, If the company positively influences the product quality of the promotional materials and customer service to form an aggressive brand attitude, it is considered that the willingness of consumers to purchase can also be increased.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.