상품경제와 인터넷의 빠른 성장에 따라 중국 전자거래시장이 폭발적으로 증가했고 제3자 지불 산업을 활발하게 발전시켰다. 선불카드, 은련 POS기부터 온라인 제3자 지불까지, 제3자 지불은 일상생활 중에 많이 쓰이고 있고 일상소비, 투자, 이체 습관에 큰 영향을 미친다. 중국의 제3자 지불은 90년대에 탄생하였고 2013년에 폭발적으로 발전하였다. iResearch<2017년 중국 제3자 지불 시장 감시보고>에 따르면 2016년도 중국의 제3자 지불거래 규모가 개략 80만억 위안으로 나타났고 2015년의 증장율 보다 개략 300%가 성장했다. 제3자 지불 산업의 성과는 중국 제3자 지불 범위를 '소금융'(小金融)에서 '대금융'(大金融)으로 확대했다는 것이고, 이를 충분히 증명하였다. 본 연구는 문헌분석, 사례분석과 ...
상품경제와 인터넷의 빠른 성장에 따라 중국 전자거래시장이 폭발적으로 증가했고 제3자 지불 산업을 활발하게 발전시켰다. 선불카드, 은련 POS기부터 온라인 제3자 지불까지, 제3자 지불은 일상생활 중에 많이 쓰이고 있고 일상소비, 투자, 이체 습관에 큰 영향을 미친다. 중국의 제3자 지불은 90년대에 탄생하였고 2013년에 폭발적으로 발전하였다. iResearch<2017년 중국 제3자 지불 시장 감시보고>에 따르면 2016년도 중국의 제3자 지불거래 규모가 개략 80만억 위안으로 나타났고 2015년의 증장율 보다 개략 300%가 성장했다. 제3자 지불 산업의 성과는 중국 제3자 지불 범위를 '소금융'(小金融)에서 '대금융'(大金融)으로 확대했다는 것이고, 이를 충분히 증명하였다. 본 연구는 문헌분석, 사례분석과 SWOT분석을 통해서 중국 대표 기업 알리페이를 연구한다. 우선, 제3자 지불의 개요소개, 지불 시장의 발전 등을 연구하고 제3자 지불 시장의 중국정부 정책 및 기업의 대책을 설명한다. 마지막으로 중국 대표 기업 알리페이를 중심으로 분석하고 SWOT분석을 통해서 알리페이의 강점, 약점, 기회와 위험을 총결한다. 그리고 알리페이의 어려운 상황과 예측 할 수 있는 시장 전망에 대해서는 중국 제3자 지불산업의 지속적인 발전 전략을 제시한다.
상품경제와 인터넷의 빠른 성장에 따라 중국 전자거래시장이 폭발적으로 증가했고 제3자 지불 산업을 활발하게 발전시켰다. 선불카드, 은련 POS기부터 온라인 제3자 지불까지, 제3자 지불은 일상생활 중에 많이 쓰이고 있고 일상소비, 투자, 이체 습관에 큰 영향을 미친다. 중국의 제3자 지불은 90년대에 탄생하였고 2013년에 폭발적으로 발전하였다. iResearch<2017년 중국 제3자 지불 시장 감시보고>에 따르면 2016년도 중국의 제3자 지불거래 규모가 개략 80만억 위안으로 나타났고 2015년의 증장율 보다 개략 300%가 성장했다. 제3자 지불 산업의 성과는 중국 제3자 지불 범위를 '소금융'(小金融)에서 '대금융'(大金融)으로 확대했다는 것이고, 이를 충분히 증명하였다. 본 연구는 문헌분석, 사례분석과 SWOT분석을 통해서 중국 대표 기업 알리페이를 연구한다. 우선, 제3자 지불의 개요소개, 지불 시장의 발전 등을 연구하고 제3자 지불 시장의 중국정부 정책 및 기업의 대책을 설명한다. 마지막으로 중국 대표 기업 알리페이를 중심으로 분석하고 SWOT분석을 통해서 알리페이의 강점, 약점, 기회와 위험을 총결한다. 그리고 알리페이의 어려운 상황과 예측 할 수 있는 시장 전망에 대해서는 중국 제3자 지불산업의 지속적인 발전 전략을 제시한다.
With the rapid development of commodity economy and the internet, China's E-commerce market growed explosively, eventually leading to third-party payment industry, from prepaid cards, Unionp POS machines to third party payment of the internet. Third party payment have a profound irreversible effect ...
With the rapid development of commodity economy and the internet, China's E-commerce market growed explosively, eventually leading to third-party payment industry, from prepaid cards, Unionp POS machines to third party payment of the internet. Third party payment have a profound irreversible effect in people's consumption , payment, investment and financial habits. China's third-party payment industry rosed in the 1990s, and explosivey developed in 2013. According to iResearch latest market consulting of "2017 China third-part payment transactions reached nearly 80 trillion yuan in 2016, increased by , nearly 300% year-on-year, This achievenment totally proved China's third-part payment can grow up, from the "small financial" to "big financial ". This paper studies the third-party payment industry of our country by mean of literature analysis, case analysis and SWOT analysis. Firstly , Analysis summary of China's third-part payment and the payment market development. Then China government policy and business strategy with third-party payment market. Finally, analysis of the third-party Alipay as a case, Alipay's own competitive advantage, competitive disadvantage, opportunity and threat are summarized by means of SWOT analysis model, and a strategy of third-party payment sustainable for China's market is found to deal with Alipay's difficulties and predictable market prospects. Keywords: Third-party payment, Alipay, development strategy
With the rapid development of commodity economy and the internet, China's E-commerce market growed explosively, eventually leading to third-party payment industry, from prepaid cards, Unionp POS machines to third party payment of the internet. Third party payment have a profound irreversible effect in people's consumption , payment, investment and financial habits. China's third-party payment industry rosed in the 1990s, and explosivey developed in 2013. According to iResearch latest market consulting of "2017 China third-part payment transactions reached nearly 80 trillion yuan in 2016, increased by , nearly 300% year-on-year, This achievenment totally proved China's third-part payment can grow up, from the "small financial" to "big financial ". This paper studies the third-party payment industry of our country by mean of literature analysis, case analysis and SWOT analysis. Firstly , Analysis summary of China's third-part payment and the payment market development. Then China government policy and business strategy with third-party payment market. Finally, analysis of the third-party Alipay as a case, Alipay's own competitive advantage, competitive disadvantage, opportunity and threat are summarized by means of SWOT analysis model, and a strategy of third-party payment sustainable for China's market is found to deal with Alipay's difficulties and predictable market prospects. Keywords: Third-party payment, Alipay, development strategy
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