본 연구에서는 크루즈 관광에 대한 시장 규모가 확대되고 관심과 중요성이 증대함에 따라 크루즈 관광을 경험한 국내 관광객 중심으로 크루즈 관광 엔터테인먼트 상품속성이 관광객 만족도에 미치는 영향에 관한 분석을 실시하였다. 본 연구는 크루즈 관광 경험이 있는 국내 관광객을 대상으로 2주일간 301명의 온라인 설문을 통해 진행된 본 연구의 결과는 다음과 같다. 전반적으로 본 연구 모형은 높은 수준의 설명력을 지니고 있으며, 가설검증의 결과, 크루즈 ...
본 연구에서는 크루즈 관광에 대한 시장 규모가 확대되고 관심과 중요성이 증대함에 따라 크루즈 관광을 경험한 국내 관광객 중심으로 크루즈 관광 엔터테인먼트 상품속성이 관광객 만족도에 미치는 영향에 관한 분석을 실시하였다. 본 연구는 크루즈 관광 경험이 있는 국내 관광객을 대상으로 2주일간 301명의 온라인 설문을 통해 진행된 본 연구의 결과는 다음과 같다. 전반적으로 본 연구 모형은 높은 수준의 설명력을 지니고 있으며, 가설검증의 결과, 크루즈 관광 상품속성이 만족도간의 긍정적 영향을 미치는 것으로 나타났다. 특히 선내요인 중에서 부대시설이 만족도에 미치는 영향관계에서 다른 요인들에 비해 상대적으로 크게 나타나 부대시설이 만족도 간의 유의한 수준으로 나타났다. 또한 다음으로는 엔터테인먼트프로그램이 만족도 간의 유의한 수준으로 나타났다. 크루즈 관광에 효과적인 운영방안 및 활성화 할 수 있는 마케팅적 시사점을 제시하고자 한다.
본 연구에서는 크루즈 관광에 대한 시장 규모가 확대되고 관심과 중요성이 증대함에 따라 크루즈 관광을 경험한 국내 관광객 중심으로 크루즈 관광 엔터테인먼트 상품속성이 관광객 만족도에 미치는 영향에 관한 분석을 실시하였다. 본 연구는 크루즈 관광 경험이 있는 국내 관광객을 대상으로 2주일간 301명의 온라인 설문을 통해 진행된 본 연구의 결과는 다음과 같다. 전반적으로 본 연구 모형은 높은 수준의 설명력을 지니고 있으며, 가설검증의 결과, 크루즈 관광 상품속성이 만족도간의 긍정적 영향을 미치는 것으로 나타났다. 특히 선내요인 중에서 부대시설이 만족도에 미치는 영향관계에서 다른 요인들에 비해 상대적으로 크게 나타나 부대시설이 만족도 간의 유의한 수준으로 나타났다. 또한 다음으로는 엔터테인먼트프로그램이 만족도 간의 유의한 수준으로 나타났다. 크루즈 관광에 효과적인 운영방안 및 활성화 할 수 있는 마케팅적 시사점을 제시하고자 한다.
This study examines the effects of the characteristics of cruise entertainment products on the satisfaction of Korean visitors with cruise tourism as the market size of cruise tourism grows. Online surveys from 301 Korean tourists who have experience with cruise tours were collected in two weeks in ...
This study examines the effects of the characteristics of cruise entertainment products on the satisfaction of Korean visitors with cruise tourism as the market size of cruise tourism grows. Online surveys from 301 Korean tourists who have experience with cruise tours were collected in two weeks in order to find out the results. Overall, this study model has a high level of explanatory power, and as a result of hypothesis testing, the nature of cruise products has a positive effect on satisfaction. In particular, the effect of the facility on the satisfaction level of the vessel was greater than that of others, indicating that supplementary facilities were at a significant level of satisfaction. Next, the entertainment program was shown as a significant level of satisfaction. This study suggests effective operating methods and marketing implications for cruise tourism.
This study examines the effects of the characteristics of cruise entertainment products on the satisfaction of Korean visitors with cruise tourism as the market size of cruise tourism grows. Online surveys from 301 Korean tourists who have experience with cruise tours were collected in two weeks in order to find out the results. Overall, this study model has a high level of explanatory power, and as a result of hypothesis testing, the nature of cruise products has a positive effect on satisfaction. In particular, the effect of the facility on the satisfaction level of the vessel was greater than that of others, indicating that supplementary facilities were at a significant level of satisfaction. Next, the entertainment program was shown as a significant level of satisfaction. This study suggests effective operating methods and marketing implications for cruise tourism.
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